Tempomat bez manetek, za kilka zł :-))

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrex
    L&K
    • 2011
    • 1116
    • Volkswagen

    Tak tylko dywaguję :wink:

    Też mnie czeka modyfikacja manetki i rozważam różne opcje.
    Piotrek

    Fabia III Combi 1.0 CHYB
    Rapid Spaceback 1.2 CGPC

    Komentarz

    • pacocases
      Rider
      • 2011
      • 576
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Wojtenio, też sądzę że zupełnie wystarczająca :roll:
      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

      Komentarz

      • cici
        Classic
        • 2010
        • 21

        :lol:
        Witam
        Widze że pomysł sie przyjął
        Dzieki Enriquez, ze wyjaśniłeś wszystkie pytania na bieżąco mi brakuje czasu na pisanie.
        Wojtenio fajny pomysł, też sobie tak zrobie, :lol:
        Bedziemy po tym przycisku poznawać bywalców forum!

        Komentarz

        • -=JaNeK=-
          Classic
          • 2011
          • 3

          Czy ktoś z Warszawy lub okolic byłby w stanie mi to zrobić (może być wersja z manetką lub ta "domowa"). Oczywiście płacę

          Octavia II tour z pakietem optimum

          Komentarz

          • TwoB
            L&K
            • 2011
            • 1086
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zbierałem się już z rok do tematu tempomatu za 5zł (a nawet mniej) i w końcu zrobiłem
            Pajączka zamontowałem w aucie, ale teraz mam problem z kodowaniem. Kodowałem 01 Engine (dodałem 11463) i 16 Steering (bajt2 bit 4-7) i wywala błędy:

            Address 01: Engine (BSE) Labels: None
            Part No SW: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
            Component: BSE S71 1.6 2VG 8459
            Revision: --H01--- Serial number:
            Coding: 0044071
            Shop #: WSC 00890 259 96828
            VCID: 7EF7FACB55D3

            2 Faults Found:
            28884 - Steering Column Control Module: No Communications
            U0212 - 000 - - - Intermittent
            Freeze Frame:
            RPM: 0 /min
            Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
            Bin. Bits: 00000001
            Hex Value: 0x0004
            Speed: 0.0 km/h
            Voltage: 12.04 V

            16952 - Cruise Control Switch (E45): Implausible Signal
            P0568 - 000 - - - Intermittent
            Freeze Frame:
            Hex Value: 0x0002
            (no units): 3.0
            Hex Value: 0x0001
            Bin. Bits: 00001110
            (no units): 0.0
            Hex Value: 0x0003

            Readiness: 0110 1001

            -------------------------------------------------------------------------------


            -------------------------------------------------------------------------------
            Address 16: Steering wheel (J527) Labels: 5K0-953-569.clb
            Part No SW: 5K0 953 521 BJ HW: 5K0 953 569 C
            Component: LENKS.MODUL 014 0140
            Revision: FF010040 Serial number: 20110531301313
            Coding: 5080140000
            Shop #: WSC 73430 790 00088
            ASAM Dataset: EV_SMLSNGVOLWSXS A01004
            ROD: N/A
            VCID: 75E5E5E760E5

            No ASAM data for: "EV_SMLSNGVOLWSXS" (SK35)
            1 Fault Found:
            226827 - ROD - Unknown Error Code

            Freeze Frame:
            Fault Status: 00000001
            Fault Priority: 2
            Fault Frequency: 4
            Reset counter: 232


            Proszę o pomoc... :!:
            SATYNOWA O2 Tour
            Z pozdrowieniami
            Bartek

            Komentarz

            • Wojtenio
              L&K
              • 2012
              • 1095
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Sprawdź dokładnie zrobionego pająka , czy nie ma gdzieś zimnych lutów i czy masz połączenie na białej wtyczce i kabelkach do niej wpiętej .
              Jeżeli to wszystko jest OK a dalej jest problem to sprawdź czy masz kabel w sterowniku 16 , wtyczka F, 16 pinowa jest tylko jedna ( jest od dołu ) pin 5 , ma tam być kabelek czarno-biały który idzie przy twoim silniku do sterownika silnika na wtyczkę T81a na pin 69 .

              Jeżeli nie masz tam kabla to trzeba go dołożyć ( ale w O2 Tourach były ), bynajmniej ja nie musiałem dokładać .

              Tu masz fotkę gdzie tego szukać w sterowniku 16 .


              A tu masz wtyczkę sterownika silnika

              Komentarz

              • TwoB
                L&K
                • 2011
                • 1086
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Wojtenio, bardzo dziękuję za podpowiedź - idę sprawdzać


                EDIT:
                Tempomat by CICI, dzięki pomocy kolegi Wojtenio działa!!
                Wojtenio bardzo dziękuję za rzeczowe podpowiedzi :lol:
                SATYNOWA O2 Tour
                Z pozdrowieniami
                Bartek

                Komentarz

                • Wojtenio
                  L&K
                  • 2012
                  • 1095
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  TwoB, .

                  Komentarz

                  • Borsuk2
                    L&K
                    • 2010
                    • 1203

                    Wojtenio, serdeczne dzięki za pomoc w uruchomieniu tempomatu w mojej skodziance .

                    Fajna stronka

                    Komentarz

                    • Wojtenio
                      L&K
                      • 2012
                      • 1095
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      No i mamy kolejną opcję tempomatu made by cici , fajnie to wygląda i kolejny twórczy pomysł .

                      Komentarz

                      • Pinio_27
                        Classic
                        • 2013
                        • 1

                        TwoB, Witam. Mam identyczny problem co Twój z tempomatem od Cici, nawet sterowniki mamy te same. Gdzie tkwił problem u Ciebie?
                        Kabel pomiędzy sterownikiem kolumny pin5 a sterownikiem silnika pin 69 sprawdziłem i jest ok, pajączek też wygląda ok. Już nie mam pomysłów...
                        Z góry dziękuję za podpowiedź.
                        Jeżeli nie wiesz jak pomóc - nie przeszkadzaj.

                        Komentarz

                        • TwoB
                          L&K
                          • 2011
                          • 1086
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Pinio_27, zlutowałem drugiego pajączka, podmieniłem i zadziałało (problemem musiał być jakiś "zimny lut")
                          Proponuję - zlutuj dokładnie drugiego pająka - trzymam kciuki :wink:
                          SATYNOWA O2 Tour
                          Z pozdrowieniami
                          Bartek

                          Komentarz

                          • micho_m
                            Rider
                            • 2011
                            • 528
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Borsuk2, jak dorobiles ten przycisk?
                            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                            www.nawmar.pl

                            Komentarz

                            • Borsuk2
                              L&K
                              • 2010
                              • 1203

                              micho_m, w moim wątku masz wszystko opisane :wink: .
                              Fajna stronka

                              Komentarz

                              • kowal 2002
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 5161

                                Ja w jednej z firmowych OIIFL też "zdrutowałem" wersję "średnią" tempomatu ( czyli dwa przyciski Set i Reset, bez przełącznika ON/OFF ), wyszło nawet nieźle i co najważniejsze bezproblemowo działa .
                                Załączone pliki
                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                Komentarz

                                • TwoB
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1086
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  kowal 2002, na jakiś klej montowałeś te mikrostyki ? zdecydowałem się wreszcie/ostatecznie na mikrostyk w manetce i mam dylemat jak to tam zakotwiczyć
                                  SATYNOWA O2 Tour
                                  Z pozdrowieniami
                                  Bartek

                                  Komentarz

                                  • pacocases
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 576
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    TwoB, Ja ten mikro wyłącznik umieściłem najpierw w kawałku pianki technicznej (dość sztywnej) a następnie umieściłem w manetce i ją zatrzasnąłem
                                    pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      TwoB, dokładnie tak samo jak kolega pacocases. Trzeba tylko pamiętać, że większość mikrostyków ma lekko stożkowy ten plastikowy popychacz. Więc jeśli robisz otwór tak, żeby pstryczek wychodził z niego bez "szpary" dookoła ( starałem się tak zrobić ), to może się on czasem blokować. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że od środka manetki powiększyłem otwór dużo większym wiertłem tak gdzieś do 1/2 - 2/3 głębokości tej ścianki i popychacz ma odpowiedni luz od środka a z wierzchu wygląda na idealnie spasowany.

                                      Jednak gdybym miał pod ręką ori przełącznik kołyskowy od jakiejś manetki to poszedłbym w opcję kolegi Borsuk2.
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • TwoB
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1086
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        pacocases, kowal 2002, dziękuję za odpowiedzi i jeszcze jedno pytanie się nasunęło - mam obecnie założony mikrostyk z "pstryczkiem" o długości ok 5mm, czy taki będzie odpowiedni (tzn. czy nie będzie wystawał, albo za głęboko?) ewentualnie jakiej długości pstryczek jest potrzebny ??
                                        SATYNOWA O2 Tour
                                        Z pozdrowieniami
                                        Bartek

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          TwoB, o ile pamiętam to u mnie 5mm okazał się trochę za krótki ( kupiłem po dwa pstryczki z kilku długości i dałem te, które najlepiej pasowały). Mam wrażenie, że docelowo poszedł 6,8 mm, ale głowy sobie nie dam uciąć
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • TwoB
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1086
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            kowal 2002, OK dzięki
                                            SATYNOWA O2 Tour
                                            Z pozdrowieniami
                                            Bartek

                                            Komentarz

                                            • dareklan
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 11

                                              dzieki za super pomysl z tym tempomatem. zabieralem sie do tego rok czasu az w koncu dzis to zrobilem, zajelo mi to 2 godz i wszystko dziala, a robilem wedlug opisu cici. zrobilem tylko przycisk SET a wykorzystalem przycisk od cisnienia opon z napisem SET. dzieki za pomysl, pozdrawiam!

                                              Komentarz

                                              • Gaber
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 201

                                                Witam.
                                                Czy znajdzie się ktoś pomocny ze śląska w okolicach Sosnowca, z odpowiednim sprzętem i doświadczeniem? Kompletuję materiały i montaż

                                                Komentarz

                                                • georgg
                                                  RS
                                                  • 2013
                                                  • 17108
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Gaber, Proponuję skontaktować się z Koleś i popytać. Ja u niego instalowałem tempomat (tyle tylko, że oryginalną manetkę). I kasy za bardzo nie zedrze.
                                                  SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                                                  ​​​
                                                  Grzegorz

                                                  Moja Ambitna Czarnula

                                                  Komentarz

                                                  • Gaber
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 201

                                                    Ok dzięki

                                                    [ Dodano: Wto 03 Cze, 14 22:18 ]
                                                    Mam pytania.
                                                    Jak wyjąć kostki do podłączenia tempo. z za kierownicy ?
                                                    W które wolne piny kostki podpinamy zakończenia układu 1 2 3 4.
                                                    Czy po rozpięciu manetki na pół, będzie możliwość przeciągnięcia w niej kabelka pod kostki ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...