Z tego co pamiętam to w słupku w przelotce masz trzy miejsca na wtyczki, teraz masz prawdopodobnie wsadzoną wtyczkę w górnym miejscu. Wiązka do wersji z szybami elektrycznymi z tyłu ma większą kostkę i umieszczona jest w środkowej części tej przelotki. Ja kupiłem wiązke drzwi razem z tą wtyczką i dorobiłem od niej przewody, które idą "do przodu". Prawdopodobnie można wykorzystać tę wiązke którą juz masz ale musiałbyś zrobić instalację jak w wersji przed FL (sterowanie po CAN), wtedy wiązka szyb w drzwiach miala dwie kostki, ale nie wiem jak później z kodowaniem. Zresztą jestem zdania (tu odnośne postu powyżej), że jak już robić, to tak jak w oryginale.
\
A mozesz mi powiedziedzieć, jak dokładnie dorobiłeś tę wiązkę od słupka środkowego do przednich drzwi ? rozpiske kostki w słupku oraz w drzwiach przednich ?? Masz może schemat ??
Lewa i prawa strona jest taka sama tzn:
kabel do zasilania, kabel do sterowania lin do sterownika w drzwiach kierowcy, kabel do masy i kabel do sterowania zamkiem. W sumie 4 przewody idą od słupka do przodu.
Punkt masy masz np przy przednim słupku w progu, zasilanie z odpowiedniego bezpiecznika ze skrzynki, sterowani centr. z odpowiedniego przewodu (tu już ze schematu, masz na skrzynce).
Jest ktoś w stanie podać jakie części musimy kupić i z jakim przybliżonym (szacowanym) wydatkiem musimy się liczyć, aby dokonać doposażenia OII FL w elektryczne szyby z tylu?
Jest ktoś w stanie podać jakie części musimy kupić i z jakim przybliżonym (szacowanym) wydatkiem musimy się liczyć, aby dokonać doposażenia OII FL w elektryczne szyby z tylu?
Co do części to :
blaszki zamienne do drzwi (wkłady) przystosowane do elektrycznych szyb - 2 szt
Silniczki - 2 sztuki
moduł silnika do zamiany w miejsce pasażera z przodu aby obsługiwał tył elektryczny
zaslepki/klamki z przelacznikiem do szyb elektrycznych - 2 sztuki
wiązki elektryczne drzwi tylnych - 2 sztuki
wiązki elektryczne drzwi przdnich - 2 sztuki (standardowe nie obsługuja 4 zyb elektrycznych)
do tego - jak sie okazuje w trakcie rozbiórki - konieczne jest wykonanie wiązki od słupka środkowego do słupka przedniego aby połaczyc drzwi przednie z tylnymi.
konieczne beda 4 przewody zakonczone kostkami x 2.(chyba ze doliczymy przewdy głośników) W mintach nie ma tej wiązki !!!
Do tego przełącznik szyb elektrycznych na 4 szyby - w miejsce tego z 2-oma po stronie kierowcy
Do tego komputer + vcds - i tyle.
Mi udało się zdobyć komplet za 600 zł !!! :P
W tej cenie jest komplet.
Dodatkowo gostek, który mi to sprzedał dał mi stary boczek drzwi do wycięcia zaślepek w miejsce korbek :P
Hmm. Ja u siebie nie wymieniałem silnika w drzwiach kierowcy, z tego co wiem to nie ma różnicy czy są 4 szyby elektryczne czy dwie. Nie wymieniałem też wiązki w drzwiach kierowcy, dołozyłem tylko przewód sterowania LIN oraz nową wtyczkę do panelu z przyciskami i przewody do niej. W drzwiach przednich pasażera nawet nie było konieczności ich rozbierania bo kabel sterowania LIN był już we wiązce.
Hmm. Ja u siebie nie wymieniałem silnika w drzwiach kierowcy, z tego co wiem to nie ma różnicy czy są 4 szyby elektryczne czy dwie. Nie wymieniałem też wiązki w drzwiach kierowcy, dołozyłem tylko przewód sterowania LIN oraz nową wtyczkę do panelu z przyciskami i przewody do niej. W drzwiach przednich pasażera nawet nie było konieczności ich rozbierania bo kabel sterowania LIN był już we wiązce.
Wszystko zalezy jaka dokładnie wersje FL miałeś.
Jak widac są różne wersje wiązek kabli oraz sterowników w drzwiach
otóż po wymianie wiązki w tylnych drzwiach trzeba przepinować wtyczkę idącą do słupka B ponieważ ta z minta jest 12-pinowa (mała czarna) a ta z elektrycznymi szybami jest na wtyk 8 pinowy (duży czarny).
Trzeba piny od centralnego ryglowania wypiąć z kostki dużej i zarobić kostkę małą - tak jak w mincie.
Ja nic nie "przepinowywałem". Od słupka B pociągnąłem 4 przewody zgodnie ze schematem. Starą wiązkę zostawiłem, w niczym nie przeszkadza.
Mam pewna niezgodność.
W nowej wiązce z elektrycznymi szybami mam zakonczony wtykiem 8-pinowym (szeroka kostka), a w słupku B mam 12-pinową (wąską kostkę). Stara instalacja tylko pod centralny była zakończona wąską (12-pinową) wiązką.
Nasuwa się więc stwierdzenie, że coś trzeba "przepinować" na małą kostkę.
Z dużej kostki chyba trzeba wyjąć przewody od centralnego zamka i wpiąć do kostki małej ??
Nieprawdaż ?
Na pewno coś trzeba przepinoiwać ponieważ dużej kostki z instalacji drzwi nie wepnę do małej
Po co tyle kombinujesz. Ja kupiłem wiązki drzwi i poprosiłem sprzedającego żeby dorzucił mi "wtyczkę z drugiej strony wiązki", do tej wtyczki dolutowałem cztery przewody, którymi wpiąłem się zgodnie ze schematem. Starej wiązki nie usuwałem, nie przepinowałem, leży sobie w progu.
Po co tyle kombinujesz. Ja kupiłem wiązki drzwi i poprosiłem sprzedającego żeby dorzucił mi "wtyczkę z drugiej strony wiązki", do tej wtyczki dolutowałem cztery przewody, którymi wpiąłem się zgodnie ze schematem. Starej wiązki nie usuwałem, nie przepinowałem, leży sobie w progu.
Ok. Cały czas piszesz o 4 przewodach, jednak w starej wiązce było aż 6 przewodów do centralnego zamka. Była to prosta wiązka prawie 1-1 od zamka do słupka.
Wiązka stara ma oznaczenie 1Z0161 tak jak widoczna poniżej
Sterowanie zamkiem centralnym z tyłu w przypadku gdy szyby są na korbkę jest inaczej realizowane niż w przypadku szyb elektrycznych. Jest on sterowany bezpośrednio przez sterownik sieci pokładowej (według mnie, niech potwierdzą lub zaprzeczą Ci którzy się znają), natomiast w przypadku gdy szyby z tyłu są elektryczne wtedy sterowanie zamkiem odbywa się poprzez moduł szyby. Do wiązki w drzwiach wchodzi LIN, masa, zasilanie oraz sterowanie zamkiem. Wszystko jest na schemacie.
Sterowanie zamkiem centralnym z tyłu w przypadku gdy szyby są na korbkę jest inaczej realizowane niż w przypadku szyb elektrycznych. Jest on sterowany bezpośrednio przez sterownik sieci pokładowej (według mnie, niech potwierdzą lub zaprzeczą Ci którzy się znają), natomiast w przypadku gdy szyby z tyłu są elektryczne wtedy sterowanie zamkiem odbywa się poprzez moduł szyby. Do wiązki w drzwiach wchodzi LIN, masa, zasilanie oraz sterowanie zamkiem. Wszystko jest na schemacie.
Czyli:
1 przewód idzie do skrzynki bezpieczników pod nowy bezpiecznik nr 32
2 przewód idzie do słupka B - jako uziemienie
3 przewód idzie do słupka A (LIN)
4 przewód ???No właśnie on jest mostkiem z kablem czerwono czarnym w głównej wiązce auta ??.
Dokładnie tak. To tyle jesli chodzi o tył.
Jesli chodzi o przód to trzeba w drzwiach pasażera dołozyć kabelek LIN (ja go już miałem więc niepotrzebnie rozbierałem tapicerkę, sprawdź sobie czy masz już go we wtyczce zanim niepotrzebnie rozbierzesz drzwi ).
W drzwiach kierowcy dokładasz kabelek LIN, oraz musisz wymienić wtyczkę do panelu sterującego szybami bo jest inna. Kabelki przekładasz (kolorystyka wg schematu w odpowiednie miejsca) i dokładasz dodatkowe kabelki do sterowania tyłem wg. schematu.
Potem kodowanie i ma działać.
Dokładnie tak. To tyle jesli chodzi o tył.
Jesli chodzi o przód to trzeba w drzwiach pasażera dołozyć kabelek LIN (ja go już miałem więc niepotrzebnie rozbierałem tapicerkę, sprawdź sobie czy masz już go we wtyczce zanim niepotrzebnie rozbierzesz drzwi ).
W drzwiach kierowcy dokładasz kabelek LIN, oraz musisz wymienić wtyczkę do panelu sterującego szybami bo jest inna. Kabelki przekładasz (kolorystyka wg schematu w odpowiednie miejsca) i dokładasz dodatkowe kabelki do sterowania tyłem wg. schematu.
Potem kodowanie i ma działać.
Co do instalacji z przodu to mam już wymieniony całą wiązkę ze sterowaniem 4 szyb oraz LIN'em
Tylną wtyczkę też mam z LIN'em
Pozostało tylko puścić te 4 kabelki między słupkami tak jak opisałem wczesniej ??
Czy wszystkie wymienione elementy są jednakowe w OII, a OII FL?
raczej tak
[ Dodano: Czw 03 Lip, 14 20:46 ]
Dzisiaj z racji ograniczonego czasu przysiadłem do mojej Oktawii do uzupełnienia elektrycznych szyb z tyłu o 4 kable do drzwi i progów samochodu.
Pomimo faktu, iż leci to jak krew z nosa moje zaskoczenie było jak mój moduł High Endowy z literką H :P od razu zakodował sobie sam drzwi tylne lewe i od razu wszystko zaczęło chodzić. Wystarczyło wykasować błędy i w sumie lewa strona zrobiona.
W sobotę zrobię druga
Na prawdę kwestia dołożenia szyb elektrycznych w oktawiach jest lakonicznie prosta.
Dzisaj dołożyłem 4 przewody do tylnych szyb pasażera i jest problem ponieważ nie ma z nimi komunikacji i nie działają
Według schematu:
(1) kostka 12-pinowa w słupku A - pin 5 (lin) ma być połączony ze słupkiem B w kostce 8-pinowej w pin 7
(2) kostka 8 pinowa w słupku B - pin 2 -zasilanie pociagniete pod skrzynke bezpiecznikow w pozycje 32
(3) kostka 8 pinowa w słupku B - pin 8 - zasilanie pociagniete pod skrzynke bezpiecznikow w pozycje 34
(4) kostka 8-pinowa w słupku B - pin 1 - masa do słupka.
Od razu podpowiem, że w głównej wiązce instalacyjnej auta w słupku B nie miałem kabla z Linem. Instalacja drzwi ma kabel z linem w pinie 5 kostki 12-pinowej.
Czy w przypadku kiedy w głównej wiązce auta nie było lina to muszę jakos doprowadzac inne kable do drzwi kierowcy ??
Czy wystarczy tylko te 4 przewody ??
Prosze o podpowiedz czy dobrze to podpialem.
Vag zgłasza brak komunikacji z tylnymi drzwiami pasażera.
madx32, sprawdzałeś kodowanie sterownika przednich drzwi? Tam też trzeba skonfigurować moduł, by wiedział , że drugi kolega elektryczek jest w drzwiach tylnych zainstalowany.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz