[O2FL] Silnik "przerywa" - 2.0 TDI CFHC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    pedros jako że trochę laik w dieslach jestem (uczę się dopiero) czy ten czujnik samemu da się ogarnąć? A skąd wziąłeś ten kolejny błąd (kurde chyba ślepy jestem...) i również czy da się samemu ogarnąć:P
    Bo rozumiem że te jakieś czujniki to gdzie kupić, allegro?

    I w ogóle... to gdzie szukać tych wszystkich czujników i modułów (np. j271, j220) Jakieś instrukcje serwisowe czy jak.... widziałem że linki już dawno nie aktywne u nas na forum... :/
    Nigdy nie ogarniałem ale może książka sam naprawiam ... będzie jakimś pomysłem

    To akurat z passata ale silniki prawie te same


    FullSizeRender.jpg

    Czyli interesuje Ciebie numer 1 i jego okablowanie.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis
    Koledzy, czy dodatek AR6900-D Max zastąpi skydd w zimie? czy można/trzeba stosować jedno i drugie?
    Kompletnie nie zastąpi AR6900 to nie depresator ale podwyższa tez liczbę cetanową co ułatwia odpalanie.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    To masz diagnozę

    czujnik różnicy ciśnień dpf (ktoś już zwracał na to uwagę).

    dodatkowo na kolejny błąd masz turaj odpowiedź:




    Jeszcze jeden




    czyli bezpiecznik albo kuna pożarła przewody

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    pedros jako że trochę laik w dieslach jestem (uczę się dopiero) czy ten czujnik samemu da się ogarnąć? A skąd wziąłeś ten kolejny błąd (kurde chyba ślepy jestem...) i również czy da się samemu ogarnąć:P
    Bo rozumiem że te jakieś czujniki to gdzie kupić, allegro?

    I w ogóle... to gdzie szukać tych wszystkich czujników i modułów (np. j271, j220) Jakieś instrukcje serwisowe czy jak.... widziałem że linki już dawno nie aktywne u nas na forum... :/
    Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

    Zostaw komentarz:


  • Tomek000
    odpowiedział(a)
    Koledzy, czy dodatek AR6900-D Max zastąpi skydd w zimie? czy można/trzeba stosować jedno i drugie?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    To masz diagnozę

    czujnik różnicy ciśnień dpf (ktoś już zwracał na to uwagę).

    dodatkowo na kolejny błąd masz turaj odpowiedź:





    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Tak też uczynię muszę tylko zakupy poczynić przed następnym tankowaniem

    A przy okazji dodam że wczoraj przed odczytem wartości test wypluł takie oto błędy (po skasowaniu nie wróciły od razu, ale może ktoś się wypowie):

    Address 01: Engine (J623-CFHC) Labels: 03L-906-018-CFF.clb
    Part No SW: 03L 906 018 C HW: 03L 906 018 BR
    Component: R4 2,0L EDC H23 7100
    Revision: 42H23--- Serial number:
    Coding: 00190012042400080000
    Shop #: WSC 73430 031 00066
    ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018C 003005
    ROD: EV_ECM20TDI01103L906018C.rod
    VCID: 2A5D72EA4D88434EE59-807F

    5 Faults Found:
    12002 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
    P2453 00 [096] - Implausible Signal
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 20
    Reset counter: 96
    Mileage: 5262 km
    Date: 2004.08.10
    Time: 18:00:00

    5158 - Diesel Particulate Filter; Differential Pressure Sensor
    P2456 00 [096] - Intermittent
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 20
    Reset counter: 96
    Mileage: 5262 km
    Date: 2004.08.10
    Time: 18:00:00

    5262 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
    P2454 00 [032] - Short to GND
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 20
    Reset counter: 96
    Mileage: 5262 km
    Date: 2004.08.10
    Time: 18:00:00

    4629 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271)
    P068A 00 [032] - De-Energized Performance Too Early
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 20
    Reset counter: 96
    Mileage: 5262 km
    Date: 2004.08.10
    Time: 18:00:00

    8169 - Terminal 30
    U140A 00 [032] - Open Circuit
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 01100000
    Fault Priority: 0
    Fault Frequency: 20
    Reset counter: 96
    Mileage: 5262 km
    Date: 2004.08.10
    Time: 18:00:00

    Readiness: 0 0 0 0 0



    Oczywiście żadnej kontrolki sygnalizującej o błędach nie było.
    Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    Plan mam taki żeby najpierw zalać AR6400-D Max, a później co tankowanie AR6900-D Max.

    Czwarty? a wydawałoby się że inne wartości są na drugim jak dla mnie:P
    Jak leje to komputer wprowadza korekty in minus żeby utrzymać założenia z mapy i punktów kalibracji.

    Interpretuje się wszystkie 4 bo czasem może być sytuacja odwrotna ze jeden wtryskiwacz Ok a 3 uwalone.

    w każdym razie warto zacząć od najprostszych i najtańszych metod czyli AR

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    U mnie po 135kkm, przy okazji przegladu, gdzie byl wyczyszczony EGR (ma 30kkm przebiegu), wszystkich klapek, zaworkow, calego dolotu, lacznie z klapkami w kolektorze ssacym, po przegladzie pompy CR wraz z wymiana zaworu na pompie, ktory wreszcie mniej buczy (pompa, aby jej cos nie dolegalo pod wzgledem opilkow) pojawil sie tez taki objaw czasem na zimnym silniku i tylko gdy zimny jedzie po plaskim, albo lekko z gorki i minimalnie nacisnietym gazem. Nie ma znaczenie paliwo, bo to samo jest na polskim i chorwackim z roznych stacji. Korekty jak ponizej na cieplym silniku. Na zimnym musze kiedys popatrzec. Moze ten objaw byl wczesniej, ale byl niezauwazalny ze wzgledu na zmiane trasy dojazdu ostatnio rano. Dlatego ja sie nie martwie, bo jak ma pasc to padnie, albo przestanie i bedzie git, a tak to mozna wymieniac po kolei wszystko
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Zostaw komentarz:


  • Jendru
    odpowiedział(a)
    marwoo zauważ, że przy zwiększeniu obrotów wartości na 2 spadły, natomiast na 4 zostały takie same.

    Moim zdaniem zmień olej, filtry, jak chcesz to zastosuj coś do czyszczenia wtrysków i zobacz co wtedy będzie. Tutaj koledzy przyczepili się wtrysków ale na logikę (może ktoś mnie poprawi) to winą może być wszystko: wtryski, egr, czy nawet zastałe łopatki na turbinie (1800 obr/min to mniej więcej jej start).

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Plan mam taki żeby najpierw zalać AR6400-D Max, a później co tankowanie AR6900-D Max.

    Czwarty? a wydawałoby się że inne wartości są na drugim jak dla mnie:P

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    pedros jak byłem w salonie na badaniu przed zakupem poprzedni właściciel nie wyraził zgody na wgrywanie poprawek powiem więcej... w trakcie badania nie stwierdzili nic złego na wtryskach (czyżby paliwo?)

    A jak wyglądają te moje wyniki?

    Wiem że jeszcze był jakiś błąd czujnika "ciśnienia wewnętrznego" (?) na DPF ale czekam na maila z logiem (po wykasowaniu nie pojawił się)

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    Udało się podpiąć kompa i odczytać wartości, zdjęcia:
    1) wartości zaraz po odpaleniu, (wartość na 2 spadła później do 1,08, a na 1 też był ujemny)
    1.jpg
    2) wartości przy 2 tyś obrotów
    2.jpg
    3) porównanie ciśnień (?)
    3.jpg

    No i jak to wygląda?
    na moje oko czwarty wtrysk leje ale najpierw doraźne czyszczenie wraz z wymiana filtra paliwa (chyba ze w miarę nowy to bez wymiany)

    potem tak czy inaczej AR6900Dmax.



    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    A jak już będziesz wymieniał filtr paliwa obadaj go sobie czy nie ma na nim niepokojących rzeczy a zamiast zalewać do puchy ON warto wlać preparat do czyszczenia wtryskiwaczy np LM.
    Lejący/ zapchany wtrysk jeśli jest poza granicami korekty robi dużo syfu jak chłopaki wspomnieli.

    Dopytam czy byliście w ASO wgrywać poprawkę
    IMG_2515.JPG

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Udało się podpiąć kompa i odczytać wartości, zdjęcia:
    1) wartości zaraz po odpaleniu, (wartość na 2 spadła później do 1,08, a na 1 też był ujemny)
    1.jpg
    2) wartości przy 2 tyś obrotów
    2.jpg
    3) porównanie ciśnień (?)
    3.jpg

    No i jak to wygląda?
    Ostatnio edytowany przez marwoo; 44439.

    Zostaw komentarz:


  • marcinp
    odpowiedział(a)
    Miałem dokładnie takie same objawy przy przebiegu 150 tysięcy. Po jakimś czasie (około 3 miesiące) wyskoczył błąd egr i to on okazał się winowajcą. Spróbuj wykonać na nowo adaptację EGR i serię testów za pomocą VCDS.

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Na początek zmień filtr paliwa i zobacz na ile to pomoże

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Jesli auto przerywa a vcds nie pokazuje błędów to szedł bym w kierunku sprawdzenia wtrysków jak ja pisałem na forum o swoich objawach to nikt się nie odezwał a tu taki odzew, ja bym jezdzil dalej jesli tobwtryskivto on w końcu padnie jak zaczną lać to mogą. uszkodzić dpfa

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    U ojca w tych blokach jak przyjechał do mnie 4 wtrysk pokazywał wartości powyżej 3 ale po moim przegonieniu juz wszystkie byly w normie wiec jak będziesz miał farta to ten test nic nie wykaze piezoelektryki tylko stol polaze awarie u ojca wszystkie 4 siadly a vcds pokazyal ze 3 dobre

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marwoo Zobacz wpis
    VCDS da się załatwić, problem polega tylko że nie wiadomo jak to odczytać :/ Muszę pogrzebać w internecie czegoś sensownego - chyba że macie skróconą instrukcję obsługi jak to zrobić :P
    Sekcja Engine
    Advanced Measured Blocks
    LOC czyli bloki 084-087
    FullSizeRender.jpg

    Odchyl jest jeszcze w normie tutaj.


    tak czy inaczej pełen skan nie zaszkodzi a znaleźć można Ew uszkodzone czujniki w osprzęcie silnika.
    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    Ale... jak wyjaśnicie to że tydzień temu w piątek po nocy (zbiornik zatankowany w czwartek wieczorem na Shellu), żona wyjeżdża o 7 i silnik jej "kanguruje" na niskich obrotach (poniżej 2tyś), w sobotę ja ok 9 rano wsiadam i generalnie coś tam delikatnie poczułem że jest nie tak powyżej 2 tyś.
    Dzisiaj ponownie żona wyjeżdża ok 13 i "kangur" jej się załącza po 2tyś (ok 2400 obrotów), czyli w okolicach 3 biegu (opisała problem jako "samochód nie odpowiadał na ilość gazu jaką wciskała więc wrzuciła 4 bieg"), ale kiedy już wracała (samochód stał około 7h pod chmurką) oznajmiła że wszystko było dobrze i bez najmniejszych problemów.

    Czy tylko wmawiam sobie że to kwestia paliwa?

    Zostaw komentarz:


  • samtech84
    odpowiedział(a)
    U mnie vcds pokazywał, że jest wszystko OKI, a silnik przerywał, dopiero test przelewowy pokazał, że wtryskiwacz padł.

    Zostaw komentarz:


  • marwoo
    odpowiedział(a)
    VCDS da się załatwić, problem polega tylko że nie wiadomo jak to odczytać :/ Muszę pogrzebać w internecie czegoś sensownego - chyba że macie skróconą instrukcję obsługi jak to zrobić :P

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Dobra nie dramatyzujmy plan jest taki:

    VCDS i pomiar odchyleń czasow wtrysków.
    od tego zaczynamy.
    Oczywiście na rozgrzanym silniku.

    z fusów to wróżą inni specjaliści z programu będzie pan zadowolony


    tak czy inaczej proponuje zaprzyjaźnić się z AR6900DMAX lub innym kompleksowym środkiem o podobnym składzie (Millers Diesel Eco Max)


    Przyczyn może być jeszcze pare i niezwiązanych z wtryskiwaczami ale zaczynamy diagnozę od początku (a właściwie od końca)

    Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    Uwierz mi stacja nie ma tu nic do rzeczy , zbieg okoliczności, ojciec też na samym początku objawów tłumaczył to sobie złą jakością paliwa, bo czasami było tak ,że 2 tygodnie jeżdził bez żadnych objawów , na samym końcu jak ja przeganiałem auto , to 2 dni jeżdził , a na koniec auto chodziło jak na 3 cylindry i nie miało mocy , komp pokazał dopiero na samym końcu wypadanie zapłonów na 4 cylindrze , wtedy wtryski na stół i po sprawdzeniu okazało się,że wszystkie 4 nie trzymały parametrów , po wymianie na nowe jak ręką odjął. Ojciec jeżdził z tymi objawami jakieś 9 miesięcy i dopiero po 20 tysiącach siadły na amen , z tym że mój ojciec jeżdzi jak dziadek nie przekracza 100km/h i jezdzi w zgodzie z zasadami ecodrivingu

    Zostaw komentarz:

Pracuję...