1,8 TSI nie chce odpalic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nico461
    Classic
    • 2013
    • 10

    w mojej octavii 1.8tsi napinacz padł przy 127 tys.auto od 5tyg w ASO jak się uda to 6000zł naprawa a jak nie to silnik do wymiany 30tys.zł ,oprocz tego wyszły takie drobiazgi jak pompa wody do wymiany 1100zł , wahacze 2razy po 550zł auto kupione i serwisowane ASO MASAKRA po prostu co za szmelc

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Zamieszczone przez nico461
      jak się uda to 6000zł naprawa a jak nie to silnik do wymiany 30tys.zł
      lepiej kup silnik 1.8 tsi lub 2.0 tsi z jakiegoś rozbitka i zrób przekładkę u jakiegoś tunera np. w firmie compsport, dynosoft itp. Kolega arturo_freestyl zmienił silnik z 1.8 tsi na 2.0 tsi i śmiga, że aż miło :diabelski_usmiech


      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • nico461
        Classic
        • 2013
        • 10

        jasne a skąd mam wiedzieć czy to nie taki sam szmelc jak poprzedni? słyszałem w ASO że mają wrócić do pasków rozrzadu w tsi wiec coś jest na rzeczy

        Komentarz

        • tom007
          Rider
          • 2011
          • 536
          • Octavia III (5E3)
          • BZB 1.8 TSI 160 KM
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          nico461, współczuję bo sprawa ch..owa

          Według mnie najlepiej zrobić tak jak napisał ci mirek_p11, zabierz auto z aso bo tam stracisz majątek i nerwy, a cudów nie będzie.
          W aso mają swoje procedury narzucone z góry i często robią wiele rzeczy na około.
          W twoim przypadku np. pompa wody w aso kosztuje 1100 bo oni wymieniają cały moduł, jakbyś kupił samą pompę to koszt jest 250zł w intercars bez żadnych rabatów (jak zawieziesz do aso to ci ją założą).
          Z tulejami wahaczy jest podobnie, instrukcja serwisowa nie przewiduje wprasowania nowych tulei a wszyscy tak robią bo jest wielokrotnie taniej.

          Kupienie silnika za 30tys to byłaby patologia, w tym przypadku przecież to prawie wartość samochodu.

          W innym temacie widziałem, że chcesz walczyć w sądzie. Raczej sprawa ciężka do wygrania. Auto jest już dawno po gwarancji, a udowodnienie że wada konstrukcyjna wyszła po 120kkm to szarpanie się po sądach przez wiele lat.

          Tu masz jeszcze temat, w którym kolega Salt przerabiał wymianę silnika.
          Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
          Octavia 2 Elegance 1.8TSI

          Komentarz

          • legecki
            Drive
            • 2013
            • 55

            Witam.
            Dołączę do tematu i wleję trochę optymizmu.
            Dotknął mnie ten sam problem w kwietniu bieżącego roku. Napinacz zawiódł, przeskoczył łańcuch rozrządu, kolizja tłoków z zaworami i brak kompresji we wszystkich cylindrach.
            Oczywiście w ASO usłyszałem, że silnik do wymiany = 30tys. PLN i jak chcę to mogą mi to zrobić na raty .
            Pomimo, że auto było po gwarancji (4 rok użytkowania) wystąpiłem o "gest dobrej woli" do producenta.
            Na odpowiedź czekałem około miesiąca, ale okazało się, że VW/Skoda przyznała mi kompletnie nowy słupek za 0PLN. Musiałem tylko zapłacić koszty robocizny w ASO (około 1800PLN).
            Druga sprawa, to że w międzyczasie była akcja serwisowa na wymianę napinacza w silniku 1.8TSI. Była to akcja ogólnoeuropejska. Więc jeżeli Tobie tego nie wymienili, to masz podstawę do roszczenia ponieważ wiedzieli o problemie i go nie usunęli. Jeżeli natomiast miałeś robiony napinacz, to jest kolejna podstawa do roszczenia, bo grzebali coś w bezobsługowym wg instrukcji elemencie napędu i możesz sugerować, że awaria była następstwem tej ingerencji.
            Mimo wszystko życzę pozytywnego załatwienia sprawy.
            W razie pytań służę pomocą.
            1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

            Komentarz

            • Wodnik
              Classic
              • 2010
              • 38

              Zamieszczone przez legecki
              Druga sprawa, to że w międzyczasie była akcja serwisowa na wymianę napinacza w silniku 1.8TSI. Była to akcja ogólnoeuropejska. Więc jeżeli Tobie tego nie wymienili, to masz podstawę do roszczenia ponieważ wiedzieli o problemie i go nie usunęli.
              To ciekawe co napisałeś. Bo tak jak już wcześniej pisałem w tym temacie, pomimo, że mam silnik wyprodukowany 23 marca 2010 r. SAP mi odpisał, że mój samochód nie podlega aktualnie żadnej akcji serwisowej/naprawczej. Z tego wynika, że Polska jednak nie leży w Europie :shock:
              Na wiosnę furce stukną 4 lata, przejechałem ponad 70 kkm, w międzyczasie zmieniłem olej na Millers Trident Longlife 5W30. Odpukać jeszcze nic się nie zepsuło.

              Komentarz

              • SS
                RS
                • 2010
                • 16209
                • Superb III (3V3)

                Wodnik, ja mam auto odebrane w czerwcu 2010r. czyli po Twoim składane i też nie ma akcji serwisowej. A na stronie skody można wpisać VIN i, teoretycznie powinno się coś pojawić nt akcji serwisowej
                Pisał Sebastian

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  Mój odebrany 14 maja 2010 i również nie mam akcji. Kontaktowałem się z SAP czemu mój samochód nie podlega akcji serwisowej i w ogóle jak kwalifikowali fury do akcji, zero odpowiedzi...
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • SS
                    RS
                    • 2010
                    • 16209
                    • Superb III (3V3)

                    Mihau, to samo już kilka razy w ASO pytałem, zawsze "nie" mi mówili. A dzisiaj pierwsza awaria. Żarówka pozycyjnych z przodu Oby tylko takie, ale jak się zaświeciła kontrolka i wyskoczył komunikat, że przednia lampa spalona to myślałem, że to żarnik
                    Pisał Sebastian

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      ja mam autko z lutego 2011 i też żadnej akcji serwisowej w temacie nie było...
                      może po prostu wyleczyli przypadłość po tym szeregu poprawek.

                      a ktoś sprawdzał jakie roczniki posypały się dotychczas, bo jak na razie mam wrażenie, że tylko te z <2009 ?

                      PS SS masz linka gdzie ten VIN można sprawdzić?
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • SS
                        RS
                        • 2010
                        • 16209
                        • Superb III (3V3)

                        Zorr, proszę bardzo:
                        Pisał Sebastian

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          dziękuję.
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • SS
                            RS
                            • 2010
                            • 16209
                            • Superb III (3V3)

                            Zorr, obyś tam nic nie znalazł
                            Pisał Sebastian

                            Komentarz

                            • Wodnik
                              Classic
                              • 2010
                              • 38

                              Zamieszczone przez SS
                              [b] A dzisiaj pierwsza awaria. Żarówka pozycyjnych z przodu
                              Przyzwyczajaj się . Mi żarówki mijania lecą systematycznie co pół roku. Mimo, że większość czasu jeżdżę na dziennych. Przerzuciłem się na żarówki Unitec Xenon Mega White +30%. Jakaś chińszczyzna ale dają radę. Moc i trwałość podobna do dwa razy droższych Osramów.

                              Komentarz

                              • SS
                                RS
                                • 2010
                                • 16209
                                • Superb III (3V3)

                                Wodnik, u mnie tylko co jakiś czas wyskakuje światło dzienne. Ale to jest wina oprawki - komp widzi spaloną, a ona świeci A mi po 3,5 roku spaliło żarówkę, chyba mam lepsiejsze wolframy, albo nie. U mnie monter miał nowe rękawiczki :diabelski_usmiech
                                Pisał Sebastian

                                Komentarz

                                • Wodnik
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 38

                                  To widocznie u mnie coś spaprali z elektryką. Żarówki wymieniam sam i nigdy nie dotykam żarnika. W zasadzie wymianę opanowałem już do perfekcji .

                                  Komentarz

                                  • Zorr
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2110

                                    Zamieszczone przez SS
                                    Zorr, obyś tam nic nie znalazł
                                    no i nic nie znalazłem
                                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                    Komentarz

                                    • SS
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 16209
                                      • Superb III (3V3)

                                      Zorr, to się cieszysz, czy martwisz? :wink:
                                      Też mam ten zgryz. Nie wiem czy wymieniać ten rozrząd czy jeździć. W przyszłym tygodniu mam przegląd, spróbuję popytać. Mnie jeszcze zapisy leasingu trzymają w szachu
                                      Pisał Sebastian

                                      Komentarz

                                      • Mihau
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 7460
                                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                        Zamieszczone przez SS
                                        Ale to jest wina oprawki - komp widzi spaloną, a ona świeci
                                        Miałem to samo z podświetleniem tablicy. Przez pół roku sporadycznie pokazywało spaloną żarówkę, aż w końcu zgasła. Taki mądry sterownik informuje nawet, że wymiana się zbliża.
                                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                        Komentarz

                                        • Zorr
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2110

                                          Zamieszczone przez SS
                                          Zorr, to się cieszysz, czy martwisz? :wink:
                                          Też mam ten zgryz. Nie wiem czy wymieniać ten rozrząd czy jeździć. W przyszłym tygodniu mam przegląd, spróbuję popytać. Mnie jeszcze zapisy leasingu trzymają w szachu
                                          ja mam jeszcze rok gwarancji, więc mam luzik, natomiast na 90% jak minie ten rok to będę robił rozrząd w ASO w celu dalszej "gwarancji" na rozrząd.

                                          Te 10% niepewności to gdyby przez najbliższy rok nikomu nic nie padło z nowszych roczników to mocno przemyślę, czy aby faktycznie nie udało im się problemu finalnie naprawić.
                                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                          Komentarz

                                          • Wodnik
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 38

                                            Zamieszczone przez SS
                                            Nie wiem czy wymieniać ten rozrząd czy jeździć. (
                                            Pytanie, które sam sobie zadaję i nie znajduję jednoznacznej odpowiedzi. Bo brak podstawowej informacji jaki procent samochodów z silnikiem 1.8 tsi padł z tego powodu. Czy ryzyko uszkodzenia zwiększa się z przebiegiem i wiekiem samochodu czy nie? Czy ma na to wpływ długość okresu pomiędzy przeglądami (wymiana oleju) czy nie? Czy awaria napinacza jest kwestią czasu czy to sytuacja losowa, zależna od wielu czynników? Jeżeli tak to jakich?
                                            Ktoś powie, że skoro brak takiej wiedzy to lepiej wymienić. Tylko, że wydaje mi się, że grzebanie w tym silniku to też jakieś ryzyko, że ktoś coś spartoli podczas wymiany. Jak to się mówi lepsze jest wrogiem dobrego. No i szkoda mi tej kasy :lol:

                                            Komentarz

                                            • andrzej111
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1391

                                              U mnie było tak
                                              Na blacie 40 kkm
                                              Auto z połowy 2010
                                              Olej zmieniany co średnio 8kkm, prawdziwy syntetyk od polskiego dystrybutora bez oszczędzania
                                              Wychuchane, nigdy nie pałowane gdy olej nie miał 9x stopni


                                              Szczypałem się z tym napinaczem jakiś czas, zawsze widziałem ciekawsze możliwości wydania tysiak aż pewnego dnia rano auto dostało padaczki, zrobiłem i zapomniałem o tym. Jak porównacie najnowszy napinacz z tym który macie to różnice są dość istotne. Jeśli ktoś ma auto po gwarancji to niema na co czekać bo to tylko kwestia czasu
                                              Mnie się upiekło i nie było żadnych uszkodzeń ale nie wszyscy mieli takiego farta.
                                              Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                              Komentarz

                                              • SS
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 16209
                                                • Superb III (3V3)

                                                Wodnik, ale nic nie da analiza części. Jak się wysra napinacz to i tak będzie wk..ny chodził ops:
                                                Dlatego ja chcę dobrnąć do czerwca, skończyć leasing i wtedy myśleć o ewentualnych naprawach. Tym bardziej, że "wydali upgrate" oprogramowania :diabelski_usmiech
                                                Pisał Sebastian

                                                Komentarz

                                                • Wodnik
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 38

                                                  andrzej111, I to jest jakiś konkret. Czyli styl jazdy i dbałość o samochód nie ma raczej znaczenia. Co niestety faktycznie oznacza, że prędzej czy później ten element się popsuje.

                                                  SS, ja chyba też to zrobię wiosna/lato przy okazji wymiany oleju. A ile masz przelatane swoją gablotą?

                                                  Komentarz

                                                  • SS
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 16209
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Tutaj nie chcę sprawić przykrości koledze andrzej111. Mam teraz prawie 54kkm, serwis co 30kkm albo wskazanie kompa. Pierwszy był przy 26kkm, drugi ma być za 4dni (tek twierdzi komputer). Też staram się szanować samochód, ale to tylko przedmiot więc:
                                                    - olej Castrol 5W30, tak jak było w książce,
                                                    - od 80°C staram się nie cisną, ale czasem... nie ma wyjścia,
                                                    - jeżdżę raczej rzadko, ale wtedy od razu leci kilkaset kilometrów,
                                                    - prędkości rozwijam raczej niedozwolone ops: ale czasem trzeba
                                                    Olej mi trochę ginie ale widzę tendencję spadkową. Było 4,5 do pierwszego przeglądu, teraz już tylko 3 :wink:
                                                    To chyba tyle
                                                    Pisał Sebastian

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...