1,8 TSI nie chce odpalic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • legecki
    Drive
    • 2013
    • 55

    Zwłaszcza, że dostałem nowy silnik od VW za free :szeroki_usmiech
    1.8TSI CDAA 160KM ---> ~300KM/400Nm :O

    Komentarz

    • kosik86
      Classic
      • 2014
      • 4

      Hej,

      Planuje kupić Octavię z silnikiem benzynowym 1.8 160KM. Planowałem rocznik 2010 ale po analizie google'a / forum doszły do mnie niepokojące informację na temat awaryjności tegoż silnika. Orientujecie się czy Octavia z rocznika 2011 ma wyeliminowany ten problem i eksploatacja tegoż silniczka nie będzie tak problemowa? Nie chciałbym po roku/trzech wymieniać silnika.

      Pozdrawiam i witam na forum

      Komentarz

      • arpo
        Classic
        • 2009
        • 37
        • Superb II combi (3T5)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        Wadliwy układ korbowo-tłokowy i napinacz łańcucha występowały do maja 2010. Po tej dacie wprowadzili modyfikację, która podobno wyeliminowała problemy. Moje auto jest z marca 2010 i problem występował. Jestem właśnie po remoncie na tych zmodyfikowanych podzespołach i testuję co się zmieniło.

        Komentarz

        • Wodnik
          Classic
          • 2010
          • 38

          A moja z kwietnia 2010. Od początku bierze ok. 1 l oleju na 10 tys. Napinacz oryginalny, przejechane 90 tyś. i jeszcze się trzyma . ASO i SAP twierdził, że jest ok. Jak silnik padnie to wstawię 2.0 TSI.

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            W zadnym z w/w silników nie wyeliminowano tego problemu w 100%.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • arpo
              Classic
              • 2009
              • 37
              • Superb II combi (3T5)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              U mnie od początku do 150-160 tys. km też zużycie utrzymywało się na tym samym poziomie, tylko większym (ok. 1L/5000km). Po osiągnięciu wspomnianego przebiegu zaczęło rosnąć w szybkim tempie, aż weszło nawet powyżej 1L/1000km. Z przypadków znajomych użytkowników 2.0 TSI mogę potwierdzić opinię rOBERTO795, że podobny problem występował i u nich. Z resztą, w moim ASO pytałem o obecnie wyjeżdżające z salonów 1.8 TSI w O3. Tu zużycie oleju też występuje. Na razie małe, a co będzie przy większych przebiegach, to się przekonamy za jakiś czas.

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5398
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                arpo, Jeżeli, to nie tajemnica...remont robiłeś w ASO? Ile Cię to kosztowało?

                Komentarz

                • arpo
                  Classic
                  • 2009
                  • 37
                  • Superb II combi (3T5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  No właśnie nie wiem, czy to nie tajemnica... Auto jeździ w firmie. ASO z powodu wieloletniej dobrej współpracy poszło po minimalnej marży i robili to ekspresem po godzinach. W każdym razie powiem tak, że kwota na fakturze była 5-cyfrowa.

                  Komentarz

                  • mirek_p11
                    RS
                    • 2010
                    • 6630
                    • Volkswagen
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    więcej o rozrządzie w 1.8 i 2.0 tsi i problemie

                    Сводка TPI Учётный №: 2025206/8 - https://vwts.ru/articles/tpi/tpi-2025206_8.html Двигатель: стук/треск/дребезжание после пуска двигателя, двигатель не запускается Дата разрешения публикации: 20.03.2015 Описание неисправности клиентом: • Стук/треск/шум в передней части автомобиля/в моторном...



                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz

                    • SS
                      RS
                      • 2010
                      • 16209
                      • Superb III (3V3)

                      mirek_p11, film na 2 stronie z podnoszeniem łańcucha mnie zmroził :evil:
                      Pisał Sebastian

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        SS, jak poczytasz dalej to sprzedaż auto :diabelski_usmiech

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • SS
                          RS
                          • 2010
                          • 16209
                          • Superb III (3V3)

                          mirek_p11, spoko raczej jeszcze pojeżdżę nim trochę :| (to jest mój plan, nie wiem czy zbieżny z samochodu) . Siostra ma 1,4TSI i dwa dni temu łańcuch przeskoczył Mechanik wziął kasę, za wymianę kompletnego rozrządu a wymienił tylko część w efekcie szuka nowego silnika. Do tego co miesiąc dolewa 0,5l oleju a robi 10kkm rocznie. Strach się bać
                          Pisał Sebastian

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            SS, w przypadku Twojej siostry chodzi o 1.4 CAXA?
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • SS
                              RS
                              • 2010
                              • 16209
                              • Superb III (3V3)

                              Northeusz, tak. Tam był jeszcze kwas, że DSG blokowała koła i nie można było auta ze skrzyżowania holować chociaż 50m dalej, tylko laweta. Mechanik przyniósł zerwany łańcuch ze zmielonymi ślizgami i pogięte zawory. Trzy ogniwa wpadły do silnika... Dobrze, że siostra dojeżdżała do skrzyżowania z górki bez gazu a nie zpie.. po autostradzie
                              Pisał Sebastian

                              Komentarz

                              • dj1910
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 166

                                Czyli posiadanie Skody z niektórymi TSI to tak jak bycie beta-testerem za własne pieniądze...dramat

                                Komentarz

                                • SS
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 16209
                                  • Superb III (3V3)

                                  dj1910, myślę, że im dłużej są na rynku tym więcej wiadomo i łatwiej się ustrzec wtopy
                                  Pisał Sebastian

                                  Komentarz

                                  • Frytek
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 57

                                    Witam
                                    Przebieg nie całe 120kkm, sobota, napinacz przestał działać. Efekt pogięty wałek, wszystkie zawory ssące, poobijane tłoki, remont około 15k a nowy silnik z montażem jakieś 12k.
                                    Teraz pytanie czy ktoś próbował walczyć z ASO/SAP w celu uzyskania jakiej kolwiek pomocy żeby nie było tak boleśnie?

                                    Komentarz

                                    • EŁ
                                      L&K
                                      • 2004
                                      • 1168
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      Frytek, poszukaj na forum było o tym naprawde sporo...... :wink: ....ceny podajesz jakies dziwne...te 15k to ASO?

                                      Komentarz

                                      • Wodnik
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 38

                                        Ja właśnie odebrałem samochód od mechanika po wymianie napinacza rozrządu. I tu niespodzianka. Pomimo daty na silniku 23.03.2010 nie siedział tam napinacz 06H 109 467 N, który miał być stosowany do 26.04.2010, tylko 06H 109 467 T. Pewnie tylko dlatego udało mi się szczęśliwie przejechać te 105 tyś. km .
                                        Mechanik powiedział, że ten nowy napinacz, 06K 109 467 K, jest dużo sztywniejszy i nie cofa się nawet o milimetr. Ja mogę stwierdzić, że faktycznie w starym, naciskając na trzpień, można go cofnąć bez problemu o ok. pół centymetra.
                                        Za wymianę napinacza, oleju i płynu hamulcowego zapłaciłem 350 zł (robocizna).
                                        Napinacz kupiłem w ASO Polmot na Ursynowie za, uwaga, 111 zł! W Skodzie na Bemowie krzyknęli sobie 220 zł. Śrubki do obudowy rozrządu, napinacza i tłumika drgań ok. 50 zł. Silikon do obudowy w cenie robocizny. Warto pomyśleć o nowej obudowie rozrządu, bo mechanik powiedział, że jest mocno przyklejona do silnika. A ponieważ blacha jest cienka i nie ma żadnych wzmocnień/przetłoczeń to podczas odrywania, łatwo się wygina.
                                        Robota jest trochę czasochłonna, ale raczej niezbyt skomplikowana. Mechanik wymieniał napinacz w 1.8 TSI pierwszy raz i dał radę.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          06H 109 467 N, 06H 109 467 T, 06H 109 467 K nie ma juz w cennikach.

                                          Teraz najwiecej jest 06H109467AE i 06H109467AF z cena wlasnie ~220zl.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Wodnik
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 38

                                            Tyle, że ja kupiłem 06 K 109 467 K. I ten za 220 na Bemowie, to był właśnie ten, bo podałem numer katalogowy.
                                            To co ty podajesz to napinacz od innego łańcucha (nastawnika rozrządu), więc bardzo proszę nie siać zamieszania.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              Piszesz ze miales 06H 109 467 N i te zostaly zamienione, a Ty wymieniles na 06K 109 467 K i ten tez kosztuje ~220zl

                                              To sa te same napinacze, tylko masz nowsza wersje w tej chwili.



                                              Teraz najwiecej jest 06H109467AE i 06H109467AF z cena wlasnie ~220zl.
                                              Te to faktycznie inne napinacze - pomylilem.

                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • Wodnik
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 38

                                                Napisałem, że pomimo daty produkcji silnika 23.03.2010 miałem napinacz 06H 109 467 T, który miał być stosowany dopiero od 27.04.2010.
                                                Zamontowałem najnowszą wersję napinacza 06K 109 467 K, bo starsza, 06H 109 467 N, którą wg daty produkcji silnika powinienem mieć, była posądzana o awarię silnika.
                                                I zapłaciłem za ten napinacz 111 zł brutto, pomimo, że w innym ASO Skoda chcieli za niego 220 zł.

                                                Komentarz

                                                • karbowmar
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 5

                                                  Szukam konkretnych informacji na temat wady napinacza w silnikach 1.8 TSI z rocznika 2009 i akcji serwisowej, która byłą ogłoszona. Podałem koncern Volkswagena do sądu, po awarii Skody Superb z 2009 z tym silnikime przy 50 tys. Koncern nie chce mi uznać, ze to była awaria w wyniku wady fabrycznej. Potrzebuje wszelkich informacji na ten temat. Będą mi potrzebne w sądzie.

                                                  Komentarz

                                                  • mirek_p11
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 6630
                                                    • Volkswagen
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    karbowmar, była akcja serwisowa 15D7 TPI 2026180/2



                                                    Es geht um die schon länger bei AUDI laufende Aktion. Diese gibt es jetzt auch bei Skoda. Bei betroffenden Fahrzeugen kann das Rückschlagventil am Nockenwellenversteller brechen. Betroffen sind nur Fahrzeuge Modelljahr 2008-2010 und nur Motrkennbuchstaben CDAA und CCZA. Betroffende Fahrzeuge...


                                                    TPI 2024485/5 silnik CCZA

                                                    No goodwill. You didn't buy the car from a Seat dealer. You haven't had it fully Seat dealer serviced. I'm not surprised really. Good luck mate, I think you're going to need it.



                                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                    Fotki
                                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                    Fotki

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...