no widzę że padających napinaczy niekończący się ciąg dalszy, czuję się normalnie jak w filmie "jak rozpętałem II wojnę światową" skoro jako pierwszy zacząłem temat 8). Normalnie akcja rozwija się :lol:
Byłem dziś w ASO na odsłuchach no i może nie ma co panikować, przynajmniej co do dźwięku, posłuchałem mojego, newgo 1.8 i nowego 1.4 i porównałem do tego http://www.youtube.com/watch?v=_bCuVjKPAmM
No i poza tym że 1.4 faktycznie jak dizel klepie to nowy 1.8 brzmi podobnie jak i mój, a to wszystko niewiele się rózni od tego z filmiku.
panowie naprawde nie panikujcie u mnie w rodzinie sa dwa tsi 1.4 i 1.8 chodza glosno tak jak pisaliscie ale glownie na zimno pozniej to cichnie,nalatane maja odp 88 i 125kkm i nic sie niedzieje,a ze chodzi glosno tttm i juz tak wiec bez paniki prosze,a jak ktos sie boi rano odpalic ze sie cos wysypie i nie spi przez to po nocach to niech lepiej pomysli o zmianie auta :P
Może i panika ... dziś byłem na Połczyńskiej ... i mieli tylko jeden taki przypadek.
Ale z winy użytkownika (brak oleju) , mechanik powiedział że to są skutki pałowania na zimno,
czekać jak się rozgrzeje i dopiero w piz........
Może i panika ... dziś byłem na Połczyńskiej ... i mieli tylko jeden taki przypadek.
Ale z winy użytkownika (brak oleju) , mechanik powiedział że to są skutki pałowania na zimno,
czekać jak się rozgrzeje i dopiero w piz........
Witam, dzisiaj wymieniałem napinacz łańcucha rozrządu w 1.8 TSI , trochę wcześniej zanim się stanie to o czym piszecie w tym poście, okazuje się że problem jest w zapadce która zapobiega cofnięciu się tłoka napinacza, wyrabiają się zęby zapadki i szczególnie przy zimnym silniku lub silniku który postał jakiś dłuższy czas może się cofnąć za dużo i przestawić łańcuch rozrządu przepływa przez niego olej który działa jak amortyzator drgań tłoka i wydaje mi się, że w takim układzie nie może ulec zerwaniu łańcuch ale może się przestawić i zrobić bałagan na wszystkich cylindrach, łańcuch jest całkiem innej budowy jak tradycyjny i innego kształtu są zęby kół.
Auto posiada silnik z kołem dwu-masowym, więc prędkość kątowa jest zmienna, przez co praca łańcucha jest "szarpana".
Napinacz 148 pln w ASO koło Opola, wymieniony profilaktycznie, przeraża fakt że jeżeli przeskoczy rozrząd to odbijają się zawory na tłokach, spotkałem się, że w silniku innym w miejscach gdzie odbiły się zawory z biegiem czasu wypaliły się dziury, wymontowany napinacz miał datę 08", auto data produkcji 09"
Dzisiaj byłem w ASO w Kielcach w/s wymiany pompy paliwa i pogadałem z "doradcą serwisowym". Gość przyznał, że są problemy z 1.8 tsi (w Kielcach podobno im dwa silniki padły) ale oficjalnie nie może tego przyznać. Tak mi przynajmniej powiedział.
Co do 1.4 tsi - twierdzi, że nie ma żadnych problemów a to co się zdarza (np. przypadek w "turbo kamerze") to raczej wyjątki niż reguła.
Gość przyznał, że są problemy z 1.8 tsi (w Kielcach podobno im dwa silniki padły) ale oficjalnie nie może tego przyznać. Tak mi przynajmniej powiedział.
:?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
drodzy moi pojawiła sie informacja techniczna w ASO TPI 2024485/4 ktora mówi o sprawdzeniu napinacza rozrządu w naszych 1,8 i należy to zrobić-" wymontowac dolna pokrywe rozrządu i sprawdzić działanie napinacza łańcucha rozrządu naciskając na szynę napinająca w kierunku napinacza . Gdy tłok daje sie wcisnąć w głąb napinacza napinacz jest uszkodzony i jest do wymiany." Tak to chyba było bo zpamici mówię, ważne ze wreszcie cos sie pojawiło choć dalej tajne przez poufne.
No a ja właśnie zostawiłem 800 zł i mam nowy napinacz. Stary okazał się być w idealnym stanie, no ale cóż będę spał spokojnie i miał najdroższy przycisk do papieru
drodzy moi pojawiła sie informacja techniczna w ASO TPI 2024485/4 ktora mówi o sprawdzeniu napinacza rozrządu w naszych 1,8 i należy to zrobić-" wymontowac dolna pokrywe rozrządu i sprawdzić działanie napinacza łańcucha rozrządu naciskając na szynę napinająca w kierunku napinacza . Gdy tłok daje sie wcisnąć w głąb napinacza napinacz jest uszkodzony i jest do wymiany." Tak to chyba było bo zpamici mówię, ważne ze wreszcie cos sie pojawiło choć dalej tajne przez poufne.
Czy to oznacza iż będą wzywac do serwisu, czy wykonają tą czynnośc przy przeglądzie okresowym?
drodzy moi pojawiła sie informacja techniczna w ASO TPI 2024485/4 ktora mówi o sprawdzeniu napinacza rozrządu w naszych 1,8 i należy to zrobić-" wymontowac dolna pokrywe rozrządu i sprawdzić działanie napinacza łańcucha rozrządu naciskając na szynę napinająca w kierunku napinacza . Gdy tłok daje sie wcisnąć w głąb napinacza napinacz jest uszkodzony i jest do wymiany." Tak to chyba było bo zpamici mówię, ważne ze wreszcie cos sie pojawiło choć dalej tajne przez poufne.
wnosząc nowe do tego wątku i nawiązując do powyższej informacji pragnę poinformować forumowiczów ze powyższe jest do zrobienia przez ASO pod warunkiem że pali sie kontrolka silnika, lub jest problem z uruchomieniem. przy podpięciu VAG-iem wychodzi błąd ustawienia rozrządu. Takie informacje dostałem z "mojego" ASO. konkluzja jest taka ze jeżeli auta wasze jeżdżą bez problemu to w serwisie nie mają podstaw do powyższej operacji. ale zgodzę się z kolegą że coś w sprawie drgnęło i można by trochę rozdmuchać ten temat. ktoś w tym wątku prosił o kontakt osób które miały problem z napinaczem. ciekaw jestem jaki jest odzew. myślę że parę redakcji telewizyjnych radiowych czy gazet zainteresowałby ten temat. swego czasu korespondowałem z redaktorem z tvn turbo i jest otwarty na propozycje ruszenia tego tematu.
Musi się rozlecieć pare silników zanim firma pójdzie w koszta.
Nie wiem ile weźmie za to warsztat ponieważ robiłem to dla kolegi, muszę przyznać , że trochę czasu taka robota zabiera. dodaję zasadę działania tego silnika, 1.8 TSI dokładnie taki sam jak w linku >> http://www.youtube.com/watch?v=IssutZDcjMA
[ Dodano: Sob 12 Mar, 11 20:39 ]
Obudowa napinacza jak widać na zdjęciu jest aluminiowa, więc jak olej straci swoje właściwości smarujące, nie będzie właściwie tłumił ruchu tłoka i element metalowy (kamień) będzie uszkadzał aluminium, widoczny na zdjęciu napinacz ma przejechane około 47 tys km, olej był wymieniany co 15 tys km oceniając wzrokowo, uważam że jeszcze by posłużył, longlife tzw. 30 tys km , uważam, że to zabójstwo dla silnika.
Jeżeli komuś się coś stało w silniku to może niech napisze co ile wymieniał olej.
Producent zaleca co 30 tys. km
[ Dodano: Sob 12 Mar, 11 20:43 ]
Napinacz nowego typu wizualnie nie różni się niczym od napinacza starego typu po za literką na obudowie, może użyto materiałów o innych właściwościach !!
Komentarz