1,8 TSI nie chce odpalic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • putto
    Classic
    • 2009
    • 29

    no widzę że padających napinaczy niekończący się ciąg dalszy, czuję się normalnie jak w filmie "jak rozpętałem II wojnę światową" skoro jako pierwszy zacząłem temat 8). Normalnie akcja rozwija się :lol:

    Komentarz

    • JOY
      Rider
      • 2008
      • 641

      Byłem dziś w ASO na odsłuchach no i może nie ma co panikować, przynajmniej co do dźwięku, posłuchałem mojego, newgo 1.8 i nowego 1.4 i porównałem do tego http://www.youtube.com/watch?v=_bCuVjKPAmM

      No i poza tym że 1.4 faktycznie jak dizel klepie to nowy 1.8 brzmi podobnie jak i mój, a to wszystko niewiele się rózni od tego z filmiku.

      Komentarz

      • paweł2
        L&K
        • 2010
        • 1405

        panowie naprawde nie panikujcie u mnie w rodzinie sa dwa tsi 1.4 i 1.8 chodza glosno tak jak pisaliscie ale glownie na zimno pozniej to cichnie,nalatane maja odp 88 i 125kkm i nic sie niedzieje,a ze chodzi glosno tttm i juz tak wiec bez paniki prosze,a jak ktos sie boi rano odpalic ze sie cos wysypie i nie spi przez to po nocach to niech lepiej pomysli o zmianie auta :P
        Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

        Komentarz

        • Psycho Dad
          Rider
          • 2009
          • 629

          Może i panika ... dziś byłem na Połczyńskiej ... i mieli tylko jeden taki przypadek.
          Ale z winy użytkownika (brak oleju) , mechanik powiedział że to są skutki pałowania na zimno,
          czekać jak się rozgrzeje i dopiero w piz........
          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

          Komentarz

          • arci9
            RS
            • 2004
            • 2007

            Doradca serwisowy mi mówił, że jak mało oleju to napinacz nie jest smarowany odpowiednio.
            Pytałem w 2 serwisach.Problemu nie znają.

            Chyba skusze się na virusa...

            Komentarz

            • padero
              Rider
              • 2009
              • 369
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              Zamieszczone przez Psycho Dad
              Może i panika ... dziś byłem na Połczyńskiej ... i mieli tylko jeden taki przypadek.
              Ale z winy użytkownika (brak oleju) , mechanik powiedział że to są skutki pałowania na zimno,
              czekać jak się rozgrzeje i dopiero w piz........
              .
              Ja nie pałowałem i padło, chociaz zimny był.
              Moja OIII: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69729

              Komentarz

              • Acio
                Drive
                • 2011
                • 64

                Witam, dzisiaj wymieniałem napinacz łańcucha rozrządu w 1.8 TSI , trochę wcześniej zanim się stanie to o czym piszecie w tym poście, okazuje się że problem jest w zapadce która zapobiega cofnięciu się tłoka napinacza, wyrabiają się zęby zapadki i szczególnie przy zimnym silniku lub silniku który postał jakiś dłuższy czas może się cofnąć za dużo i przestawić łańcuch rozrządu przepływa przez niego olej który działa jak amortyzator drgań tłoka i wydaje mi się, że w takim układzie nie może ulec zerwaniu łańcuch ale może się przestawić i zrobić bałagan na wszystkich cylindrach, łańcuch jest całkiem innej budowy jak tradycyjny i innego kształtu są zęby kół.
                Auto posiada silnik z kołem dwu-masowym, więc prędkość kątowa jest zmienna, przez co praca łańcucha jest "szarpana".
                Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  Acio, sam z siebie wymieniałeś czy może jednak akcja serwisowa? Jak możesz to ile Cię to wyniosło.
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • Acio
                    Drive
                    • 2011
                    • 64

                    Napinacz 148 pln w ASO koło Opola, wymieniony profilaktycznie, przeraża fakt że jeżeli przeskoczy rozrząd to odbijają się zawory na tłokach, spotkałem się, że w silniku innym w miejscach gdzie odbiły się zawory z biegiem czasu wypaliły się dziury, wymontowany napinacz miał datę 08", auto data produkcji 09"
                    Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance

                    Komentarz

                    • Mihau
                      RS
                      • 2009
                      • 7460
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      Acio, a robocizna ile?
                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        Dzisiaj byłem w ASO w Kielcach w/s wymiany pompy paliwa i pogadałem z "doradcą serwisowym". Gość przyznał, że są problemy z 1.8 tsi (w Kielcach podobno im dwa silniki padły) ale oficjalnie nie może tego przyznać. Tak mi przynajmniej powiedział.

                        Co do 1.4 tsi - twierdzi, że nie ma żadnych problemów a to co się zdarza (np. przypadek w "turbo kamerze") to raczej wyjątki niż reguła.

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez loyd
                          Gość przyznał, że są problemy z 1.8 tsi (w Kielcach podobno im dwa silniki padły) ale oficjalnie nie może tego przyznać. Tak mi przynajmniej powiedział.
                          :?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Tichy
                            Rider
                            • 2010
                            • 544

                            Zamieszczone przez loyd
                            Dzisiaj byłem w ASO w Kielcach w/s wymiany pompy paliwa...

                            Co do 1.4 tsi - twierdzi, że nie ma żadnych problemów a to co się zdarza (np. przypadek w "turbo kamerze") to raczej wyjątki niż reguła.
                            A tą pompę to wymieniałeś z jakiego powodu?

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              Zamieszczone przez Tichy
                              Zamieszczone przez loyd
                              Dzisiaj byłem w ASO w Kielcach w/s wymiany pompy paliwa...

                              Co do 1.4 tsi - twierdzi, że nie ma żadnych problemów a to co się zdarza (np. przypadek w "turbo kamerze") to raczej wyjątki niż reguła.
                              A tą pompę to wymieniałeś z jakiego powodu?
                              A bo mi coś strzeliło do łba i zacząłem słuchać czy terkota. I terkotała. A po wymianie dalej terkota

                              Ale chyba powinni wymienić tylko filtr paliwa a nie pompę. Spróbuję załatwić ten temat jak będę przegląd robił.

                              Komentarz

                              • winni77
                                RS
                                • 2009
                                • 2183
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                loyd, ale przecież filtr i pompa ztcw są razem w jednej puszce :roll: A skoro dalej Ci terkota, to może nie wymienili?
                                Mój "Batmobil"

                                Komentarz


                                • loyd, ASO mają z Tobą przejebane

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8033
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    loyd, ale przecież filtr i pompa ztcw są razem w jednej puszce :roll: A skoro dalej Ci terkota, to może nie wymienili?
                                    Filtr jest poza bakiem z zabudowanym zaworkiem zwrotnym (przelewowy), a pompka jest w baku zanurzona z czujnikiem poziomu.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • rafik11
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 448

                                      drodzy moi pojawiła sie informacja techniczna w ASO TPI 2024485/4 ktora mówi o sprawdzeniu napinacza rozrządu w naszych 1,8 i należy to zrobić-" wymontowac dolna pokrywe rozrządu i sprawdzić działanie napinacza łańcucha rozrządu naciskając na szynę napinająca w kierunku napinacza . Gdy tłok daje sie wcisnąć w głąb napinacza napinacz jest uszkodzony i jest do wymiany." Tak to chyba było bo zpamici mówię, ważne ze wreszcie cos sie pojawiło choć dalej tajne przez poufne.

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        rafik11, czy wiadomo jak to wygląda w VW?
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • JOY
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 641

                                          No a ja właśnie zostawiłem 800 zł i mam nowy napinacz. Stary okazał się być w idealnym stanie, no ale cóż będę spał spokojnie i miał najdroższy przycisk do papieru

                                          Komentarz

                                          • marcink_1
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 312

                                            Zamieszczone przez winni77
                                            loyd, ale przecież filtr i pompa ztcw są razem w jednej puszce :roll: A skoro dalej Ci terkota, to może nie wymienili?
                                            Filtr paliwa jest osobno, wiem bo u mnie wymieniali. Widać go od spodu przy tylnym prawym kole od strony drzwi.

                                            pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • west
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 40

                                              Zamieszczone przez rafik11
                                              drodzy moi pojawiła sie informacja techniczna w ASO TPI 2024485/4 ktora mówi o sprawdzeniu napinacza rozrządu w naszych 1,8 i należy to zrobić-" wymontowac dolna pokrywe rozrządu i sprawdzić działanie napinacza łańcucha rozrządu naciskając na szynę napinająca w kierunku napinacza . Gdy tłok daje sie wcisnąć w głąb napinacza napinacz jest uszkodzony i jest do wymiany." Tak to chyba było bo zpamici mówię, ważne ze wreszcie cos sie pojawiło choć dalej tajne przez poufne.
                                              Czy to oznacza iż będą wzywac do serwisu, czy wykonają tą czynnośc przy przeglądzie okresowym?
                                              west OII FL Combi 1.8 Tsi

                                              Komentarz

                                              • TO_MEK
                                                Drive
                                                • 2009
                                                • 74

                                                Zamieszczone przez rafik11
                                                drodzy moi pojawiła sie informacja techniczna w ASO TPI 2024485/4 ktora mówi o sprawdzeniu napinacza rozrządu w naszych 1,8 i należy to zrobić-" wymontowac dolna pokrywe rozrządu i sprawdzić działanie napinacza łańcucha rozrządu naciskając na szynę napinająca w kierunku napinacza . Gdy tłok daje sie wcisnąć w głąb napinacza napinacz jest uszkodzony i jest do wymiany." Tak to chyba było bo zpamici mówię, ważne ze wreszcie cos sie pojawiło choć dalej tajne przez poufne.
                                                wnosząc nowe do tego wątku i nawiązując do powyższej informacji pragnę poinformować forumowiczów ze powyższe jest do zrobienia przez ASO pod warunkiem że pali sie kontrolka silnika, lub jest problem z uruchomieniem. przy podpięciu VAG-iem wychodzi błąd ustawienia rozrządu. Takie informacje dostałem z "mojego" ASO. konkluzja jest taka ze jeżeli auta wasze jeżdżą bez problemu to w serwisie nie mają podstaw do powyższej operacji. ale zgodzę się z kolegą że coś w sprawie drgnęło i można by trochę rozdmuchać ten temat. ktoś w tym wątku prosił o kontakt osób które miały problem z napinaczem. ciekaw jestem jaki jest odzew. myślę że parę redakcji telewizyjnych radiowych czy gazet zainteresowałby ten temat. swego czasu korespondowałem z redaktorem z tvn turbo i jest otwarty na propozycje ruszenia tego tematu.

                                                Komentarz

                                                • Acio
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 64

                                                  Musi się rozlecieć pare silników zanim firma pójdzie w koszta.

                                                  Nie wiem ile weźmie za to warsztat ponieważ robiłem to dla kolegi, muszę przyznać , że trochę czasu taka robota zabiera. dodaję zasadę działania tego silnika, 1.8 TSI dokładnie taki sam jak w linku >> http://www.youtube.com/watch?v=IssutZDcjMA

                                                  [ Dodano: Sob 12 Mar, 11 20:39 ]
                                                  Obudowa napinacza jak widać na zdjęciu jest aluminiowa, więc jak olej straci swoje właściwości smarujące, nie będzie właściwie tłumił ruchu tłoka i element metalowy (kamień) będzie uszkadzał aluminium, widoczny na zdjęciu napinacz ma przejechane około 47 tys km, olej był wymieniany co 15 tys km oceniając wzrokowo, uważam że jeszcze by posłużył, longlife tzw. 30 tys km , uważam, że to zabójstwo dla silnika.
                                                  Jeżeli komuś się coś stało w silniku to może niech napisze co ile wymieniał olej.
                                                  Producent zaleca co 30 tys. km

                                                  [ Dodano: Sob 12 Mar, 11 20:43 ]
                                                  Napinacz nowego typu wizualnie nie różni się niczym od napinacza starego typu po za literką na obudowie, może użyto materiałów o innych właściwościach !!
                                                  Załączone pliki
                                                  Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...