1,8 TSI nie chce odpalic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Mihau
    RS
    • 2009
    • 7460
    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

    Byłem w środe w serwisie w celu umówienia się na naprawę foteli i porozmawiałem sobie z kolesiem i powiedział mi jak sprawdza się napinacz:
    - sprawdza się go na wyłączonym silniku. Jest tam jakiś wężyk/blaszka/czy coś tam (już nie pamiętam) i jak po naciśnięciu palca się ugnie to jest do wymiany, a jak nie to wszystko OK.

    Normalnie śmiech na sali :shock:
    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

    Komentarz

    • voltar
      L&K
      • 2009
      • 1107
      • Octavia II (1Z3)
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      Zamieszczone przez arci9
      moje auto nie podlega akcji - 1.8TSI grudzień 2009r.
      Rozumiem że dopiero po tej dacie zepsuli 1.8 TSI ?
      U mnie nic a nic sie nie dzieje więc myślałem że 1.8 TSI to taki super silnik a tutaj takie kwiatki ?


      O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

      Komentarz

      • rowerek
        Rider
        • 2010
        • 449

        Moim zdaniem problem dotyczy głównie jednostek CDAA, które są montowane do Skód (jak i innych aut w grupie VW) od czerwca 2009 (a więc przy zmianie z MY09 na MY10). Czytając fora itp. większość przypadków jakichś nieprawidłowości dotyczy aut z silnikiem CDAA. Z silnikiem BZB takich problemów nie było, a nie jest ich wcale tak mało. Do Superba II wkładali BZB (właśnie do czerwca 2009), do Passata B6 też przez parę lat wkładali BZB, do Octy II przed liftem również. Wcześniej o problemach z rozrządem na taką skalę się nie słyszało.

        Komentarz

        • rafik11
          Rider
          • 2009
          • 448

          jako że dalej walczę z moja skrzynia biegów która po wymianie silnika zaczęła szurać, charczeć i sam nie wiem co jeszcze to zawsze trochę czasu spędzam w serwisie i tam dowiedziałem sie co jest powodem padania tych napinaczy. Faktycznie problem dotyczy silników CDAA bo w nich wprowadzono euro 5 i wprowadzając euro zmienili zakres podawania oleju przez pompe ze względu na obniżenie tarcia wewnątrz silnika i w konsekwencji ciśnienie owszem wzrastało wraz z obrotami ale w pewnym momencie było stałe a obroty rosły i stąd wtedy nie było dostatecznego napięcia napinacza na łańcuch, dopiero po wymianie napinacza na nowy typ problem znika. mam nadzieje ze dobrze napisałem to czego sie dowiedziałem i fachowcy beda lepiej wiedzieli ode mnie o co chodzi.

          Komentarz

          • SZARY-latan
            Classic
            • 2011
            • 35

            Witam. Od niedawana tzn. 5 dni jestem posiadaczem 1.8 tsi i po przeczytaniu tego wątka spokojnie mówiąc lekko przestraszyłem się tego co dzieje się z niektórymi oktavkami 1.8. Mam nadzieje, że po wymianie trefnych napinaczy rozrządu silniki 1.8 tsi nie będą się więcej sypać.

            Wcześniej zrobiłem corollką z 2003 r. 260.000 km i nigdy nie miałem kłopotów z silnikiem. Oczekuję od mojej octavki tego samego :diabelski_usmiech

            Powodzenia w egzekwowaniu w ASO naszych podstawowych praw.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              Zamieszczone przez SZARY-latan
              Oczekuję od mojej octavki tego samego
              tego nie oczekuj bo się zawiedziesz, nie ma szans niestety
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • SZARY-latan
                Classic
                • 2011
                • 35

                Będzie dobrze ja to wiem.
                Po przeczytaniu tego wątka i "Jakie problemy z Octavia II ? Piszcie wszystko co Was boli!" można osiwieć. Z wrażenia nie mogłem spać.

                Radą na problemy ze snem jest szklanka whiski z wieczora, dobrze znieczula choć nietanio wychodzi - czy można to wliczyć w koszty eksploatacji mojego wozidła? :diabelski_usmiech
                Ale nie ma co martwić się na zapas, może moja oktavka okaże się mało awaryjna.

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6630
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez SZARY-latan
                  Ale nie ma co martwić się na zapas, może moja oktavka okaże się mało awaryjna
                  Zawsze masz dwa latka gwarancji a dział problemy i usterki omijaj a będziesz mógł spać bez znieczulenia

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8033
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    SZARY-latan, podchodź do auta z większym luzem i ciesz się bezawaryjną jazdą. Pamiętaj, że jak dbasz tak masz
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • Psycho Dad
                      Rider
                      • 2009
                      • 629

                      Zamieszczone przez SZARY-latan
                      Witam. Od niedawana tzn. 5 dni jestem posiadaczem 1.8 tsi i po przeczytaniu tego wątka spokojnie mówiąc lekko przestraszyłem się tego co dzieje się z niektórymi oktavkami 1.8. Mam nadzieje, że po wymianie trefnych napinaczy rozrządu silniki 1.8 tsi nie będą się więcej sypać.

                      Wcześniej zrobiłem corollką z 2003 r. 260.000 km i nigdy nie miałem kłopotów z silnikiem. Oczekuję od mojej octavki tego samego :diabelski_usmiech

                      Powodzenia w egzekwowaniu w ASO naszych podstawowych praw.
                      A kupiłeś przedłużenie gwarancji na 5 lat ?
                      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                      Komentarz

                      • SZARY-latan
                        Classic
                        • 2011
                        • 35

                        Nie chcę pisać w tym wątku nie na temat, ale zastanawiam się nad przedłużeniem gwarancji. Podobno na decyzję mam 6 miesięcy od zakupu. Za 1 rok przedłużenia chcą 1200 zł. Nie wiem czy to dużo czy mało. Jakby miał się sypać silnik albo skrzynia gwarancja może się przydać :wink:

                        Komentarz

                        • seba210
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 233

                          SZARY-latan, Są dwie wersje przedłużonej gwarancji:
                          1. Producenta - na dwa dodatkowe lata (w dwóch wersjach z limitem do 60tys - 1500 zł i 100tys km - 3000zł). Trzeba wykupić najpóźniej w momencie odbioru auta, ale warto sygnalizować chęć zakupu już w momencie zamawiania.
                          2. Realizowana w formie ubezpieczenia - tutaj szczegółów nie znam.
                          Moja 4x4 FL'ka

                          Komentarz

                          • SZARY-latan
                            Classic
                            • 2011
                            • 35

                            seba210,
                            Jeśli przedłużenie gwarancji producenta trzeba wykupić najpóźniej w momencie odbioru auta to w ASO podali mi cenę gwarancji w formie ubezpieczenia.
                            Jak będę w ASO popytam dokładnie co i jak z tą gwarancją.

                            Komentarz

                            • Bili
                              Rider
                              • 2010
                              • 373
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              Najlepiej wsiąść regulamin tego dodatkowego ubezpieczenia i się z nim zapoznać, bo ładnie mogą opowiadać a w rzeczywistości może być inaczej.
                              Pozdrawiam.
                              Michał

                              Komentarz

                              • adamza
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 174

                                No to ja jestem po wymianie wadliwego napinacza ASO zrobiła mi próbę olejową ponieważ zgłosiłem problem z nadmiernym zużyciem oleju. Po próbie wyszło zużycie 0,34 l na 1000 km więc poniżej normy ale ASO Ganinex znaleźli ślady oleju w dyszach dolotowych do turbosprężarki którą ASO wymieniło na gwarancji Teraz mam nowe turbo i napinacz więc myślę że spokojnie mogę jeździć szkodnikiem
                                jest

                                było

                                Komentarz

                                • seba210
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 233

                                  adamza,
                                  Jaki przebieg autka? 60tyś jak na motostat?
                                  Moja 4x4 FL'ka

                                  Komentarz

                                  • adamza
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 174

                                    Zamieszczone przez seba210
                                    adamza,
                                    Jaki przebieg autka? 60tyś jak na motostat?
                                    dokładnie jak na motostat
                                    jest

                                    było

                                    Komentarz

                                    • Ayu
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4154

                                      adamza, dzięki za info, moja też łyka olej, chyba się przejadę do ASO i spróbuję się dogadać co do wymiany.

                                      Komentarz

                                      • SZARY-latan
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 35

                                        adamza, co możesz powiedzieć o mechanikach w ASO Ganinex Katowice?
                                        Zastanawiam się gdzie serwisować mojego szarlatana czy w Pszczynie czy może do Katowic jeździć bo widać tam mają spore doświadczenie.

                                        Komentarz

                                        • adamza
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 174

                                          SZARY-latan, z mechanikami nie rozmawiałem ale szef serwisu Pan Tomasz jak również Pan Remigiusz są osobami kompetentnymi i starającymi się raczej pomóc niż zaszkodzić. Z pewnością na gwarancji gdy płaci im za wszystko SAP to starają się wyciągnąć tyle ile się da z nich
                                          Ja z nich będę korzystał ponieważ mam ich pod ręką i nie muszę daleko jeździć (wcześniej przegląd w EMIDZIE ale po informacji o cenie za przegląd w K-cach a Rudzie zdecydowałem się na K-ce) i tu pozostanę
                                          jest

                                          było

                                          Komentarz

                                          • SZARY-latan
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 35

                                            Dzięki za informacje. Najprawdopodobniej będę jeździł właśnie do Ganinexu w Katowicach. Z ciekawości spytam - czy wymieniałeś olej po pierwszych paru tysiącach? Jak możesz to na PW.

                                            Komentarz

                                            • kowal 2002
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 5161

                                              No to i ja się dopisuje, na szczęście nie z moją OIIFL :roll: .

                                              Nr1.

                                              Firmowy SII 1,8 TSI produkcja: październik 2010, przebieg 80 tys. km, jeżdżony bardzo delikatnie ( założę się, że obrotomierz nigdy "nie wylądował" na czerwonym polu ). Wcześniej zero objawów, gościu zaparkował wieczorem w poniedziałek w garażu, rano we wtorek już nie odpalił. Diagnoza: łańcuch przeskoczył o 8 zębów - silnik do wymiany.


                                              Nr2.

                                              Firmowy SII 1,8 TSI produkcja: listopad 2010, przebieg 120 tys. km, ten jeżdżony raczej normalnie ( czyli bywał na "czerwonym" ). Wcześniej zero objawów, w poniedziałek CheckEngine, jeździ, ale słabo odpala ( Vag pokazał podobno błąd czujnika położenia wału ). Zawleczony do Krotoskiego w Szczecinie, Panowie nie mają czasu, żeby zajrzeć, zdiagnozują może w Poniedziałek :shock:, ale podejrzewam, że sytuacja podobna jak wyżej, tyle, że pewnie tylko 1,2 ząbki.

                                              Oba auta 95% jazdy w trasie...

                                              A podobno od połowy 2010 miało być już wszystko OK z rozrządem...


                                              Zaczynam się mocno niepokoić o swoje 1,8 TSI, bo prod. czasowo identyczna ( listopad 2010 ) a mam 45tys. km i tylko 8 miesięcy gwarancji :evil:
                                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                              Komentarz

                                              • andrzej111
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1391

                                                kowal 2002, Nie bez powodu od mają 2010 były jeszcze 2 lub 3 wersje napinacza, jaby wszystko było z nim w porządku to by go nie zmieniali :|
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz

                                                • piotrek_os
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 8162
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Jak tak czytam forum o tych nowych autkach..... to chyba golfy "pierwszej" generacji z lat 70-tych dłuzej jeszcze wytrzymaja niż te nowe wynalazki.......
                                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                  Komentarz

                                                  • szkoda
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 22543

                                                    Zamieszczone przez piotrek_os
                                                    Jak tak czytam forum o tych nowych autkach..... to chyba golfy "pierwszej" generacji z lat 70-tych dłuzej jeszcze wytrzymaja niż te nowe wynalazki.......
                                                    zbędny komentarz :idea:
                                                    saport techniczny baj DGW
                                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                                    była BXE '08 190kkm
                                                    no i nie ma :-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...