Te 4,6 bara to ciśnienie spoczynkowe. Czyli kompresor w ogóle nie spręża czynnika.
No właśnie, ale czy może np. dochodzić zbyt niskie napięcie i dlatego nie odpala? Czy sie zatarł, czy może jest jeszcze jakis ratunek w stylu luźna wtyczka...
A może to ten wasz slynny elektrozawór N280
Witam i czy już ktoś rozwiązał problem z opóźniającą się klimatyzacją??
no jak dla mnie to odpowiedź na twoje pytanie jest juz w tym wątku tylko trzeba go zgłębić.
Co do mojej historii to się podzielę bo już odpowiedź znam. W 2.5 rocznej (no bo przecież juz po gwarancji) kompresor się skończył (najprawdopodobniej obrobiony wieloklin) tak się przynajmniej wydaje bo śruba która jest najdalej wysunięta poza rolkę powinna się kręcić przy obracaniu się rolką, a niestety stoi. Ktoś może zna kogoś kto miał podobny problem i naprawił to w miarę tanio?
rowniez mialem problem z opoznieniem i/lub slabym dzialaniem klimy. do tego wiatraki czasem nie pracowaly, w kompie brak bledow. ostatnio zauwazylem ze wtyczka czujnika/zaworu ktory jest w sprezarce jest krzywa. co sie okazalo byla peknieta. podczas wymiany calkiem sie ulamala. ogolnie to po wymianie wentylatory startuja odrazu a klima chlodzi po 2-3 sekundach. obojetnie czy silinik zimny czy cieply. mechanik powiedzial ze tak ma byc a nie ze czekamy 10 min zanim klima zalapie.
Witam,
Czy ktoś mógłby wrzucić logi z dobrze działającej klimatyzacji. W szczególności zależy mi na określeniu wartości wskazywanych przez czujnik ciśnienia z G65 (blok 003, poz. 1) na zimnym niepracującym silniku oraz na zimnym pracującym silniku ale przy wyłączonej klimatyzacji.
Ponadto zależy mi na określeniu wartości wskazywanych przez czujniki oświetlenia G107 i G134 (blok 006, poz. 3 i 4)) przy słonecznej pogodzie.
Dołączam się do fanów owiesic źle działającej klimy....jest to jakiś nonsens, jak silnik złapie temperaturę 90 to może zacząć w nagrodę chłodzić kierowcę :lol: ....
jeszcze nic nie robiłem w tym zakresie poprawy sprawności i szykuję się merytorycznie z forum....
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Dołączam się do fanów owiesic źle działającej klimy....jest to jakiś nonsens, jak silnik złapie temperaturę 90 to może zacząć w nagrodę chłodzić kierowcę :lol: ....
jeszcze nic nie robiłem w tym zakresie poprawy sprawności i szykuję się merytorycznie z forum....
Przy włączeniu klimy oba wiatraki muszą zacząć sie od razu kręcić, klima po 2-3 sek juz chłodzi, jeżeli bedzie mało czynnika lub sprężarka nie będzie wydalać to i tak leci chłodne powietrze z kratek ale nie tak chłodne jak przy sprawnej na 100% klimie więc zacznijcie od wiatraka, po około 100kkm zazwyczaj mały wiatrak pada więc zazwyczaj kończy sie to wymianą.
Więc powtarzam, wiatram mały musi sie odpalić wraz z włączeniem klimy i od tego trzeba zacząć :!:
piramida, spokojnie, wszystko wiemy co i jak :diabelski_usmiech
pamiętaj że pracą wiatraków steruje sprężarka
jak młotek nie pomoże na wiatrak no to wiadomo
piramida, spokojnie, wszystko wiemy co i jak :diabelski_usmiech
pamiętaj że pracą wiatraków steruje sprężarka
jak młotek nie pomoże na wiatrak no to wiadomo
Spoko koledzy,u mnie wiatrak działa jak klima chodzi,tj.chłodzi ... lacze2 -ale już jestem spocony...
Ewidentnie zaczyna przy dokładnie 90 stopniach silnika,bo od tego momentu rurki klimy układu zaczynają być mocno zimne...może faktycznie przyjmę do wiadomości,że włączenie klimy przy dobrze zagrzanym silniku może nastąpić...... 8), wcześniej będzie wyłączona,a auto będę wietrzył i upajał się wiatrem we włosach. abstinent, w przyszłym tygodniu jadę na service climatronic i....pewnie uzupełnią brakujący czynnik,a ja pojadę dalej no chyba,że spotkali się z taką anomalią i potrafią nie eksperymentując na mnie to zweryfikować...
Dotarłem na forum passata b6 i tam u nich też jest to znane-tu czuję ulgę,że nie tylko skody mają ten eco trick :wink:
Zartuję....My Polacy tak myślimy,że jak sąsiadowi urwie nogę to nam się lepiej będzie chodzić.... :diabelski_usmiech
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Czy według Was, analizując wykres, występuje w moim aucie opóźnienie działania klimatyzacji?
Z załączonego wykresu wynika, że zawór sprężarki klimatyzacji zostaje wysterowany na maksimum już od samego początku, ale ciśnienie po stronie wysokiej początkowo prawie nie rośnie, a wentylatory załączają się po osiągnięciu określonego ciśnienia po stronie wysokiej.
Czy ciśnienie po stronie wysokiej nie jest za niskie? W czasie jazdy autem osiąga ono nie więcej niż 14 bar.
Mógłby ktoś komu dobrze działa climatronic wrzucić logi grup 002, 003, 006? Do porównania przydałoby się aby te logi były zrobione po odpaleniu zimnego silnika, na obrotach biegu jałowego oraz z temperaturą ustawioną na LO i nawiewem na MAX.
A'propos...koledzy co się dzieje przy równoczesnym wciśnięciu ECON+nawiew chyba środek,wtedy na obydwóch wyświetlaczach temperatury pojawiają się ,,chińskie'' znaki...
A natomiast ECON+obieg wewn.,pojawia się na obydwóch iO-domyślam się,że chodzi o ,,in ordnung''-test klimy. 8)
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Sprawdzałem i bawiłem się....pojawił się błąd na lewym wyświetlaczu 525,a na prawym 04.h.Po przekręceniu pokrętła temperatury kierowcy pojawia się na moment iO,ale zaraz zamienia się na powyższy komunikat.Czy wie ktoś może co to znaczy?
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Dzięki...załadowałem to do phona i posprawdzam sobie,ale już wstępnie mam coś nie tak z czujnikiem temperatury świeżego powietrza-mniemam z kodów dobrze?
Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Czy według Was, analizując wykres, występuje w moim aucie opóźnienie działania klimatyzacji?
A więc rozmawiałem dziś z kolesiem, który podobno zna się na układach klimatyzacji bo kiedyś pracował przy ich serwisowaniu. Powiedział on, że ciśnienie powinno narastać natychmiast, start wentylatorów rzeczywiście uzależniony jest od ciśnienia, a ciśnienie przy wysokiej temperaturze zewnętrznej może dochodzić do nawet 20 bar. W związku z tym czekam na upały aby móc przeprowadzić następne testy.
Co myślicie o powyższej teorii?
a ciśnieniem steruje elektrozawór chyba :lol:
wiec jak się przycina to
Jak widać z mojego wykresu to przy temperaturze ok 25oC, klimatyzacja daje radę schłodzić maksymalny nadmuch powietrza do 2oC przy skraplaczu i 5oC na kratkach wylotowych. Przy czym obciążenie sprężarki wyniosło poniżej 50%. W związku z tym z ostateczną decyzją dotyczącą wymiany zaworu poczekam do pierwszych porządnych upałów, które ostatecznie zweryfikują wydajność klimatyzacji. Na razie opóźnienie minutowe mi nie przeszkadza.
Komentarz