[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kkuligowski
    Ambiente
    • 2010
    • 178
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #26
    podepnę się co prawda z innym silnikiem ale problem podobny:
    na wolnych obrotach wygląda jakby nie pracował na wszystkich cylindrach zwłaszcza przy słabo zagrzanym silniku.
    Komp, dograny programik dla lepszego odpalania, komp, wymiana kompletu naprawczego wtrysków z uszczelniaczami, komp, wymieniony AGR (zaświecił się CHEK), komp i dupa blada bo mechanik i 2 komputerowców są bezradni.
    Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
    Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
    A teraz jest 1,4 TSI z 2012

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #27
      kkuligowski, no bardzo podobne silniki :szeroki_usmiech ten i ten maja tłoki i zawory :diabelski_usmiech
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • scasi
        Classic
        • 2010
        • 11

        #28
        Panowie odświeżam temat, bo żem se na takiego pomysła wpadł, że może to nie żadne lewe powietrze, tylko skubaniec alternator, a dokładniej jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora. Jak zapytacie wujka googla to bywa ze przypadłość drgań na wolnych obrotach łączy się z awarią tego elementu (choć co prawda częściej dotyczy to silników diesla, np.: tutaj). IMHO może mieć to sens - zauważyłem, że tym wibracjom na luzie towarzyszy lekka zmiana natężenia świateł mijania. Przypadłość jest troche denerwująca, jak stoję na światłach to dosłownie wydaje mi się, że to widać z zewnątrz jak skacze z fotelem kierowcy Co o tym myślicie?

        Komentarz

        • niezal
          Rider
          • 2010
          • 283
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          #29
          U mnie jest tak zarówno w O1 BFQ jak i O2 BSE. W tym drugim dwumiesięcznym aucie jest to słabiej odczuwalne ale jednak jest. Może pomagają trochę lepsze fotele niż w jedynce ale drgania występują. To prawie te sam silniki i stwierdzam, że TTTM ma wolnych obrotach. Włączcie klimatyzację i zobaczycie że drgania znikną wraz ze wzrostem obrotów i obciążeniem silnika. Może lekkie podniesienie obrotów w ECU silnika załatwiłoby sprawę?

          Drgania wynikają chyba z konstrukcji tej jednostki napędowej, może nie jest idealnie wyważona (wyrównoważona), ale o co się martwić, to bardzo trwały silnik. Nie katujcie tylko motorowni na zimno i będzie dobrze, długo służyć.

          [ Dodano: Czw 23 Sie, 12 19:52 ]
          Zamieszczone przez scasi
          Panowie odświeżam temat, bo żem se na takiego pomysła wpadł, że może to nie żadne lewe powietrze, tylko skubaniec alternator, a dokładniej jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora. Jak zapytacie wujka googla to bywa ze przypadłość drgań na wolnych obrotach łączy się z awarią tego elementu (choć co prawda częściej dotyczy to silników diesla, np.: tutaj). IMHO może mieć to sens - zauważyłem, że tym wibracjom na luzie towarzyszy lekka zmiana natężenia świateł mijania. Przypadłość jest troche denerwująca, jak stoję na światłach to dosłownie wydaje mi się, że to widać z zewnątrz jak skacze z fotelem kierowcy Co o tym myślicie?

          Co do zmiany natężenia światła to fakt, występuje to w moim BFQ, w BSE nie wiem, nie zwróciłem uwagi. Ostatnio czekałem na kogoś wieczorem przy włączonym silniku a przed sobą miałem białe drzwi garażowe, bardzo dokładnie zaobserwowałem zmiany natężenia światła z lamp przednich. Trochę to zastanawiające przyznam.
          "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

          O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
          O2 Tour BSE+LPG LR - MED

          Komentarz

          • slawoj78
            Ambiente
            • 2012
            • 102
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Zamieszczone przez niezal
            Włączcie klimatyzację i zobaczycie że drgania znikną wraz ze wzrostem obrotów i obciążeniem silnika.
            U mnie niestety nie znikają.
            Zamieszczone przez niezal
            Co do zmiany natężenia światła to fakt, występuje to w moim BFQ, w BSE nie wiem, nie zwróciłem uwagi.
            Ja mam BSE i zmiany natężenia / drgania/ światła występują w rytm z drganiami silnika. Nie wiem czy to właśnie nie coś z ładowaniem.
            Był: Nissan Almera, 2001 rok
            VW Passat, 1999 rok
            BMW 318 iT, 2000 rok
            Jest: Skoda Octavia, 2009 rok

            Komentarz

            • obrus
              Elegance
              • 2011
              • 783
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez slawoj78
              Zamieszczone przez niezal
              Włączcie klimatyzację i zobaczycie że drgania znikną wraz ze wzrostem obrotów i obciążeniem silnika.
              U mnie niestety nie znikają.
              U mnie podczas pracy klimatyzacji chodzi równo.

              Zamieszczone przez slawoj78
              Ja mam BSE i zmiany natężenia / drgania/ światła występują w rytm z drganiami silnika. Nie wiem czy to właśnie nie coś z ładowaniem.
              Przy jałowych obrotach alternator nie daje prądu z zapasem, a dodatkowe wahnięcie obrotów w dół powoduje obniżenie napięcia i akumulator musi chwilowo przejąć zasilanie odbiorników.

              Komentarz

              • djwyrebas
                Ambiente
                • 2011
                • 214

                #32
                Zamieszczone przez scasi
                Panowie odświeżam temat, bo żem [/b]se na takiego pomysła wpadł, że może to nie żadne lewe powietrze, tylko skubaniec alternator, a dokładniej jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora. Jak zapytacie wujka googla to bywa ze przypadłość drgań na wolnych obrotach łączy się z awarią tego elementu (choć co prawda częściej dotyczy to silników diesla, np.: tutaj). IMHO może mieć to sens - zauważyłem, że tym wibracjom na luzie towarzyszy lekka zmiana natężenia świateł mijania. Przypadłość jest troche denerwująca, jak stoję na światłach to dosłownie wydaje mi się, że to widać z zewnątrz jak skacze z fotelem kierowcy Co o tym myślicie?
                Witam. Dziękujemy za cenne uwagi, aczkolwiek moją cenną uwagą będzie, iż czerwone podkreślenie wyrazów podczas pisania postów oznacza, że wyraz jest niepoprawnie gramatycznie zapisany i należałoby się temu przyjrzeć kolego,ponieważ jak czytam takie posty to mnie trzęsie. Sorry za Oftp .
                gazu, bo dogania nas starość!

                Komentarz

                • patrykL
                  Rider
                  • 2009
                  • 588

                  #33
                  Kolego djwyrebas, o ile sie nie myle, pierwsze zdanie to poprostu zwykla ironia ze strony autora i niepotrzebnie sie przejmujesz

                  Komentarz

                  • pasazer
                    Classic
                    • 2010
                    • 7

                    #34
                    Zamieszczone przez niezal
                    Włączcie klimatyzację i zobaczycie że drgania znikną wraz ze wzrostem obrotów i obciążeniem silnika. Może lekkie podniesienie obrotów w ECU silnika załatwiłoby sprawę?
                    Po włączeniu klimy w moim AKLu nierówna praca na biegu jałowym ustaje. Zatem wydaje mi się, iż tędy droga, bo sprawdziłem i wymieniłem sporo elementów, gościłem w ASO VW i nic nie znaleźli - na szczęście też nic nie skasowali.

                    Zamieszczone przez scasi
                    Panowie odświeżam temat, bo żem se na takiego pomysła wpadł, że może to nie żadne lewe powietrze, tylko skubaniec alternator, a dokładniej jednokierunkowe sprzęgiełko alternatora.
                    Zdjąłem pasek i chwilę pochodził bez. Żadnych zmian.

                    Zamieszczone przez Ths
                    o widzę, że BSE ma te problemy co ja w AKL....
                    U mechanika usłyszałem, że TTTM i jest to wina map paliwowych, które nie są jak to powiedział w pełni doskonałe.
                    Przymierzam się do tej operacji.

                    Komentarz

                    • uzio1
                      Classic
                      • 2012
                      • 38

                      #35
                      Panowie.
                      W mojej nowej octavii 1.6 mpi problem z nierówną pracą silnika na wolnych obrotach występuje od wyjechania z salonu.Gdy włączam klimatyzacje problem ustaje,obroty wtedy są nieco wyższe i wtedy chodzi równo.Wydaje mi się że mogły by być trochę szybsze obroty na biegu jałowym bez obciążenia,ale skoro producent tak ustawił to chyba tak ma być.Może nie jest to wielki problem,ale jak stoję na czerwonym i zgaszę radio to wydaje się że drga cały samochód.Wcześniej jeździłem starą astrą I 1.4 i nigdy coś takiego nie występowało a przejechałem nią 320000km.W skodzie mam dopiero 10000km i już mnie drażni.Uważam że to czeska niedoróbka!!!!!

                      Komentarz

                      • patrykL
                        Rider
                        • 2009
                        • 588

                        #36
                        przeciez, zawsze mozna podniesc obroty vcds'em

                        Komentarz

                        • uzio1
                          Classic
                          • 2012
                          • 38

                          #37
                          Kolego,pisząc "czeska niedoróbka" nie miałem na myśli tylko tych nie równych obrotów,ale parę już rzeczy które zauważyłem po roku użytkowania;klapnięte tylne zawieszenie,ściąganie samochodu przy nawet lekkim bocznym wietrze,drgający pedał sprzęgła(to mnie drażni najbardziej),strzelanie przedniej prawej sprężyny zawieszenia przy maksymalnym skręcie kół,itd..
                          Oczywiście trochę przesadzam,bo całkiem fajnie się nią jeździ.Ale kupując nowy samochód myślałem że będzie on bez wad.
                          Pozdrawiam i życzę miłej bezawaryjnej jazdy.

                          Komentarz

                          • obrus
                            Elegance
                            • 2011
                            • 783
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #38
                            Zamieszczone przez patrykL
                            przeciez, zawsze mozna podniesc obroty vcds'em
                            Wiesz może, jak to zrobić? Kiedyś pytałem w ASO, ale oni mówili, że się nie da.

                            Komentarz

                            • patrykL
                              Rider
                              • 2009
                              • 588

                              #39
                              Wiesz może, jak to zrobić? Kiedyś pytałem w ASO, ale oni mówili, że się nie da.
                              niestety nie, ale dwa dni temu bylem w serwisie Landi Renzo i osoba, ktora zajmowala sie moim autem bez zadnego problemu "bawila sie" obrotami, stad wiem, ze mozna

                              Komentarz

                              • Gaber
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 201

                                #40
                                Skoro u większości problem pojawia się po przejechaniu kilku tyś.km. to może powodem jest zabrudzenie przepustnicy.

                                Komentarz

                                • patrykL
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 588

                                  #41
                                  Skoro u większości problem pojawia się po przejechaniu kilku tyś.km. to może powodem jest zabrudzenie przepustnicy.

                                  niestety nie, podmienialem, bez efektu, korzystajcie z mojego doswiadczenia :wink:

                                  Komentarz

                                  • TwoB
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1086
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez patrykL
                                    dwa dni temu bylem w serwisie Landi Renzo
                                    czy w okolicach Łodzi jest ten serwis? potrzebuje kumatego serwisanta Landi Renzo w okilicach Łodzi, podpowiesz gdzie podjechać?

                                    Co do nierównej pracy mam niejstety to samo, czasem poszarpuje :|
                                    SATYNOWA O2 Tour
                                    Z pozdrowieniami
                                    Bartek

                                    Komentarz

                                    • patrykL
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 588

                                      #43
                                      bardzo prosze

                                      firma Nagaz, Stefanowski, na 1-ego Maja 47, tel. 42 683 00 53

                                      Komentarz

                                      • oluap
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 59

                                        #44
                                        Witam;

                                        Ja w temacie nierównej pracy silnika 1,6. Mam nówkę sztukę octy i wyczuwalne są drgania, a obroty do tej pory falowały ze dwa razy, włączenie klimy rzeczywiście pomaga, to zaobserwowałem we wcześniejszych samochodach z tym silnikiem.
                                        Mój osobisty, subiektywny wniosek jest taki. Mianowicie z obrotami to lipa i nic się z tym nie da zrobić, a drgania są wyczuwalne bardziej lub mniej w zależności od..... samych foteli w Octach.
                                        Obecnie porównywałem i im lepsiejsze to mniej czuć, pewnie ilość materiału w fotelu pochłania część drgań, natomiast na podstawowych stołkach, bez żadnej regulacji, masuje plecy aż się niemiło robi. Niestety w moim przypadku jest tak, że niemiło więc postanowiłem wymienić fotel na inny. Jak stanie się to faktem to powiem czy pomogło.

                                        Komentarz

                                        • patrykL
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 588

                                          #45
                                          skoro piszesz, ze wlaczenie klimy (=podniesienie obrotow) pomaga, to dlaczego w nastepnym zdaniu zaprzeczasz?

                                          Mianowicie z obrotami to lipa i nic się z tym nie da zrobić
                                          tak jak pisalem wczesniej, mozna vcds'em podniesc obroty, widzialem na wlasne oczy w moim aucie

                                          Komentarz

                                          • oluap
                                            Drive
                                            • 2012
                                            • 59

                                            #46
                                            czemu zaprzeczam?

                                            Bo jak nie włączysz klimy to nie przestanie falować;

                                            A możesz też nie chcieć mieć włączonej ciągle z rozmaitych przyczyn;

                                            dodatkowo

                                            Falowanie obrotów miałem w Omedze 2,0 benzyna i tam za to odpowiadał silnik krokowy. Obroty falowały w każdej omedze z silnikiem 2,0 16V X20XEV, procedura była nastepująca:
                                            kupowało się silniczek krokowy i wymieniało, a stary szedł do benzyny, żeby sobie poleżał. Jak obroty zaczynały wariować to stary z poleżenia wracał na swoje miejsce, a nowy szedł na leżakowanie.
                                            Pomagało!

                                            Czy ten silnik w Skodzie ma silnik krokowy? Tego nie wiem, na razie auto zbyt nowe, abym mógł mieć pretensje do tego falowania. Pojeździmy, zobaczymy!

                                            Komentarz

                                            • patrykL
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 588

                                              #47
                                              jezdzilem golfem v z tym silnikiem i bylo dokladnie to samo, zeby nie powiedziec, ze bardziej odczuwalne, wiec chyba taki urok tej konstrukcji

                                              zmien sobie oznaczenie silnika w profilu, powinno byc bse

                                              Komentarz

                                              • mar979
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 187

                                                #48
                                                Dołączę się do tematu

                                                Mam moją Octavie 1,6 Mpi + LPG już rok i ponad 12 000 km przejechane. Nie wiem teraz jak było po wyjeździe z salonu, ale na pewno od kilku miesięcy (od jakichś 7tys przebiegu) zauważam że faktycznie na jałowym biegu coś trochę "trzęsie". Najpierw myślałem że to tylko na LPG, ale jak przełączam na benzynę to jest tak samo. Dokładnie jak koledzy piszą - wskazówka obrotów stoi w miejscu na 7tys obr/min jakby była przyklejona do zegara a w fotelu moim i pasażera niestety czuć drgania - co gorsza nierówne i dosyć wkurzające. Dzieje się to i na gazie i na benzynie. W ASO mi ostatnio powiedzieli że TTTM i że oni już próbowali jakiś czas temu wszystko wymieniać co się dało w silniku i nic... Kazali mi się tym nie przejmować i że na pewno ten silnik będzie chodził sprawnie bardzo długo, a że takie drgania w nim są to powiedzieli że to stara konstrukcja z lat 90tych i że wtedy normą w każdym silniku było że trochę "trzęsło" albo że trochę nierówno chodziło - co się od tamtego czasu w tym silniku nie zmieniło ale dzięki temu ten silnik jest tak samo niezawodny jak wtedy. Te słowa mi wystarczyły i dałem już sobie spokój z tym delikatnym "telepaniem". Staram się tego po prostu nie zauważać. Po prostu drążyłem ten temat w ASO bo dla mnie nie do pomyślenia było że w nowym samochodzie po niecałym roku trzęsie silnik tak jakbym siedział co najmniej w 10-latku. Wasze tutejsze wpisy też mnie uspokajają bo niemożliwe żeby aż tylu osobom to się działo i nigdzie nie stwierdzono że to usterka czy wada fabryczna - myślę że taka po prostu uroda tego silnika i tyle.
                                                Zauważyłem też coś charakterystycznego, że najbardziej ten silnik się trzęsie i najbardziej czuć jego drgania w fotelu jak zaczyna się rozgrzewać już na gazie (w sumie tego na benzynie jeszcze nie sprawdzałem) - i co charakterystyczne dopiero w drugiej ćwiartce wskaźnika temperatury, czyli między 1/4 a połową podziałki. Jak silnik się rozgrzeje i wskazówka temp. dojdzie do połowy skali to te większe drgania zanikają i zostają te małe o których wszyscy piszecie

                                                Mój wniosek z tego wszystkiego taki że mamy w nowym aucie silnik starej (albo nawet baaardzo starej) generacji i chyba nie ma co wymagać żeby chodził on jak silnik skonstruowany w ostatnich latach. Dla mnie jest najważniejsze żeby się nie psuł - tak jak już o nim przecież legendy chodzą. No i żeby jak najdłużej mi służył bezawaryjnie razem z LPG, co też dla mnie jest najważniejsze

                                                Pozdrawiam
                                                Moja Octa:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                                Komentarz

                                                • aronus
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 643
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Mam dokładnie taki sam silnik jak Ty i też autko na gazie i jak trzęsło tak do teraz do tych 135 tys trzęsie i nic się nie dzieje

                                                  Komentarz

                                                  • obrus
                                                    Elegance
                                                    • 2011
                                                    • 783
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #50
                                                    Mój trzęsie zarówno na gazie jak i benzynie gdy jest rozgrzany i chodzi na wolnych obrotach. Serwis twierdzi, że to wina normy Euro 5 :szeroki_usmiech , ale jakoś im nie wierzę.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...