[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • filipous
    Classic
    • 2015
    • 25

    Ok. Poszukam . Chyba to będzie to - choć na gazie problemu nie ma , jest ok z obrotami.
    Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

    Skoda jest ze mną od zawsze.

    Komentarz

    • yunior81
      RS
      • 2010
      • 1657
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      Ja polecam Beru MADE IN GERMANY :idea:
      W fabryce wsadzili mi made in Turkey i wytrzymala tylko 100 TKM

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        po czym poznajecie, że cewka leci do wymiany?
        w poprzedniej O1+LPG nie działo się nic złego, zero check engine'ów, spalanie w normie itp itd, ale auto zaczęło TYLKO w upały szarpać i dławić przy przełączaniu się na LPG. gaziarze doradzili wymianę cewki i faktycznie pomogło. teraz też w miarę wzrostu temperatur od okolic +20'C w górę zaczynam wyczuwać delikatnie objawiające się szarpanie i zamierzam się na cewkę - szału jakościowego nie ma, bo w O1 ori cewka wytrzymała ~160kkm, w O2 ledwie 109kkm

        są jeszcze jakieś objawy jeśli silnik nie wyrzuca błędów?

        Komentarz

        • obrus
          Elegance
          • 2011
          • 783
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM

          U mnie wyskakiwał błąd ASR. Tak po prostu. Później szarpało na trasie i zaświecała sie kontrolka silnika.

          Komentarz

          • yunior81
            RS
            • 2010
            • 1657
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez obrus
            U mnie wyskakiwał błąd ASR. Tak po prostu. Później szarpało na trasie i zaświecała sie kontrolka silnika.
            Taki obraz dają też padnięte/padające wtryski LPG.

            Komentarz

            • tomekjmopl
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1187
              • Opel
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Zamieszczone przez yunior81
              obrus napisał/a:
              U mnie wyskakiwał błąd ASR. Tak po prostu. Później szarpało na trasie i zaświecała sie kontrolka silnika.


              Taki obraz dają też padnięte/padające wtryski LPG.
              A także zabrudzone wtryskiwacze benzynowe - u mnie na podobne objawy pomogło takie cuś:

              Poznaj produkty STP® i przeczytaj nasze przewodniki dotyczące podstawowej konserwacji, aby dowiedzieć się, jak utrzymać swój samochód w dobrym stanie.

              Komentarz

              • obrus
                Elegance
                • 2011
                • 783
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                W każdym razie wymiana cewki pomogla.

                Komentarz

                • Gaber
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 201

                  W moim przypadku silnik nie chodzi idealnie na benzynie. Zapala się tylko kontrolka silnika ale nie ASR. Prawdopodobnie jest to związane z instalacją LPG. Jak jeżdżę na benzynie to po skasowaniu kontrolki nic nie zapala.
                  Z drugiej strony gazownik przez tel. udzielił mi informacji, że jak auto do końca nie chodzi dobrze na benzynie, to on nie podejmuje się ustawiania gazu.

                  Skoro wszyscy twierdzą że silniki 1.6 MPI BSE ta się zachowują, to pewnie tak ma być. Niech gazownik określi ,czy praca silnika jest poprawna i czy się podejmuje regulacji.

                  Komentarz

                  • marte
                    Rider
                    • 2007
                    • 259

                    Zamieszczone przez Gaber
                    W moim przypadku silnik nie chodzi idealnie na benzynie. Zapala się tylko kontrolka silnika ale nie ASR. Prawdopodobnie jest to związane z instalacją LPG. Jak jeżdżę na benzynie to po skasowaniu kontrolki nic nie zapala.
                    Z drugiej strony gazownik przez tel. udzielił mi informacji, że jak auto do końca nie chodzi dobrze na benzynie, to on nie podejmuje się ustawiania gazu.

                    Skoro wszyscy twierdzą że silniki 1.6 MPI BSE ta się zachowują, to pewnie tak ma być. Niech gazownik określi ,czy praca silnika jest poprawna i czy się podejmuje regulacji.
                    Moim zdaniem wtryski LPG osiągnęły swój kres...

                    Komentarz

                    • aronus
                      Rider
                      • 2008
                      • 643
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Graber też bym obstawiał, że wina leży po stronie instalacji LPG, bo jak sam piszesz na benzynie nie wyskakują błędy. A ten Twój gazownik to chyba trochę słaby fachowiec, jeżeli do niczego innego oprócz instalacji LPG w samochodzie nie chce się dotknąć.

                      Komentarz

                      • Gaber
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 201

                        Byłem dzisiaj u gazownika. Diagnoza 90% wtryskiwacz 10 % program. 4 Wtryski medy niebieskie 1000 zł z pełną regulacją.
                        Może kupić jedną używkę i podmienić. Co drugi check który mi wyskakuje to P0130 czyli wypadanie zapłonu w 1 cylindrze, co oznacza prawdopodobnie awarie wtryskiwacza D

                        Komentarz

                        • Sepos
                          Classic
                          • 2015
                          • 1

                          Zamieszczone przez obrus
                          W każdym razie wymiana cewki pomogla.
                          jaką cewkę włożyłeś?

                          Komentarz

                          • niezal
                            Rider
                            • 2010
                            • 283
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Sporo jest już tematów o drganiach zarówno BFQ jak i BSE.
                            Ja potwierdzam, że takowe występują. W BFQ szarpnałem się na cewkę Beru i nie zmieniło to nic. Zresztą, wymieniłem też wtedy świece, przewody, uszczelki kolektora.

                            W BSE drgania są ale naprawde minimalne.

                            Ciekawe, że czasami stoję gdzieś 5 minut i nie czuć nic a innym razem cały czas poszarpuje. Musi to wynikać z przełączania się czegoś, może jakiś zawór, może oprogramowanie - komputer silnika coś tam przestawia i stąd te drgania.

                            Szczerze to kultura pracy tych silników 1.6 pozostawia naprawde wiele do życzenia moim zdaniem, to są bardzo stare, choć modernizowane wiele razy konstrukcje. Z g... nie ukręcisz bata.
                            "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

                            O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
                            O2 Tour BSE+LPG LR - MED

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              jeszcze jeden namacalny objaw zużycia cewki, zanim zobaczymy "check" engine albo zacznie telepać autem na LPG: podczas jazdy z dużym obciążeniem na LPG (włączona klima na 3-4), przy sporych upałach auto bardzo gwałtownie reaguje na puszczenie gazu, tzn. przyspieszam, puszczam gaz i jest efekt jakbym niemalże uderzał w ścianę. na benzynie jest ok, na LPG wygląda to jak uszkodzona poduszka pod silnikiem/skrzynią. po zmianie cewki (beru) objaw ustał, a obroty na jałowym też przestały "skakać"

                              Zamieszczone przez niezal
                              W BSE drgania są ale naprawde minimalne.
                              w porównaniu z BFQ są faktycznie trudno wyczuwalne - w BFQ też wszystko po kolei wymieniałem, ale nic to nie zmieniało i od przebiegu "0" silnik nie trzymał obrotów na jałowym. w BSE jest od początku sporo lepiej

                              Komentarz

                              • fuego_2007
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 230
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                A powie mi ktoś , czy padająca cewka ma jakiś wpływ na przepustnice?

                                Komentarz

                                • filipous
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 25

                                  A ja się wkleję :

                                  - przewody nowe Beru
                                  - świece fabryczne nowe
                                  - cewkę wymieniłem

                                  Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .

                                  Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.

                                  Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????

                                  W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.

                                  No masz ci złośliwe autko .
                                  Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                  Skoda jest ze mną od zawsze.

                                  Komentarz

                                  • marte
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 259

                                    Zamieszczone przez filipous
                                    A ja się wkleję :

                                    - przewody nowe Beru
                                    - świece fabryczne nowe
                                    - cewkę wymieniłem

                                    Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .

                                    Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.

                                    Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????

                                    W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.

                                    No masz ci złośliwe autko .
                                    Miałem podobne objawy przy odpalaniu. Auto nie zapalało za pierwszym razem i czasami się krztusiło po odpaleniu. Dodatkowo po przełączeniu na benzynę auto głupiało bo komputer wprowadzał graniczne korekty -25%. Obroty falowały 500 do 2500 i dopiero ustawało to po jakimś czasie kiedy korekty zostały znowu dopasowane. Warunkiem poprawnego działania na benzynie buło nie korzystanie z LPG. Oczywiście wywalało błąd w VCDS o wypadającym zapłonie.

                                    Nowe niebieskie wtryski ze strojeniem to jakieś 900 zł. Proponuje skontaktować się z Klik . Oni ogarną temat i działają bardzo profesjonalnie.

                                    Komentarz

                                    • Gaber
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 201

                                      Zamieszczone przez filipous
                                      A ja się wkleję :

                                      - przewody nowe Beru
                                      - świece fabryczne nowe
                                      - cewkę wymieniłem

                                      Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .

                                      Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.

                                      Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????

                                      W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.

                                      No masz ci złośliwe autko .

                                      Może pomogę coś w tej sprawie i przyda się moja rada ( kliknij pomógł ) :wink:

                                      Przyjmij taką kolejność.

                                      Najpierw musisz doprowadzić do ładu pracę silnika na benzynie.
                                      Jeśli Skoda będzie dobrze paliła na benzynie, żadne checki nie będą się zapalać , to dopiero wydawaj kasę na naprawę LPG.

                                      Naprawę LPG rozpocznij od diagnostyki komputerowej.

                                      Pierwsze to, prawidłowe ciśnienie gazu, które wychodzi z reduktora. Żadna mapa gazowa i żadne wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować jeśli ciśnienie gazu nie będzie pracować w prawidłowym zakresie.
                                      Także jeśli reduktor na kompie nie wykaże nic złego, to na razie odpuść jego regenerację.

                                      Druga sprawa to podłączenie pod gniazdo OBD interfejsa, który pokaże prawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej (na benzynie i na gazie). I w tedy cała sprawa zależy od kumatego gazownika, który określi stan wtryskiwaczy i przejrzy mapę gazową .

                                      Od siebie dodam tylko, że temat wymiany wtrysków w swojej Skodzie przerabiałem dwa miesiące temu a regenerację reduktora robiłem miesiąc temu.
                                      Na razie wszystko jest OK!
                                      Powodzenia.

                                      Komentarz

                                      • Rosomak
                                        L&K
                                        • 2011
                                        • 1365
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Gaber, kolega filipous, nawet gdyby chcial to nie da "pomogl" bo nie jest autorem tematu...
                                        Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
                                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                                        Komentarz

                                        • kapi
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1174
                                          • Fabia combi

                                          Zamieszczone przez Rosomak
                                          filipous,
                                          Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
                                          albo do innego gazownika, co zainstaluje np baracudy i będzie Pan zadowolony
                                          Orientacyjny koszt:
                                          ok 300 za wtryski - ceny podawał kolega b8tz
                                          ok 350-400 robota.
                                          filipous - namiar na gazownika z Katowic tez podawalem.
                                          OII sprzedana


                                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                          Komentarz

                                          • marte
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 259

                                            Zamieszczone przez Gaber
                                            Zamieszczone przez filipous
                                            A ja się wkleję :

                                            - przewody nowe Beru
                                            - świece fabryczne nowe
                                            - cewkę wymieniłem

                                            Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .

                                            Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.

                                            Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????

                                            W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.

                                            No masz ci złośliwe autko .

                                            Może pomogę coś w tej sprawie i przyda się moja rada ( kliknij pomógł ) :wink:

                                            Przyjmij taką kolejność.

                                            Najpierw musisz doprowadzić do ładu pracę silnika na benzynie.
                                            Jeśli Skoda będzie dobrze paliła na benzynie, żadne checki nie będą się zapalać , to dopiero wydawaj kasę na naprawę LPG.

                                            Naprawę LPG rozpocznij od diagnostyki komputerowej.

                                            Pierwsze to, prawidłowe ciśnienie gazu, które wychodzi z reduktora. Żadna mapa gazowa i żadne wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować jeśli ciśnienie gazu nie będzie pracować w prawidłowym zakresie.
                                            Także jeśli reduktor na kompie nie wykaże nic złego, to na razie odpuść jego regenerację.

                                            Druga sprawa to podłączenie pod gniazdo OBD interfejsa, który pokaże prawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej (na benzynie i na gazie). I w tedy cała sprawa zależy od kumatego gazownika, który określi stan wtryskiwaczy i przejrzy mapę gazową .

                                            Od siebie dodam tylko, że temat wymiany wtrysków w swojej Skodzie przerabiałem dwa miesiące temu a regenerację reduktora robiłem miesiąc temu.
                                            Na razie wszystko jest OK!
                                            Powodzenia.
                                            Moim zdaniem przyczyną niestabilnej pracy na benzynie są lejące wtryski gazowe. Komputer wprowadza korekty i powoduje to niestabilną prace również na benzynie. Można to w prosty sposób sprawdzić. Proponuje wykasować nastawy długoterminowe i jeździć tylko na benzynie. Jeżeli check się nie zapali a auto będzie jeździć poprawnie należny wymienić w tryski gazowe. 95kkm na czarne medy to bardzo dużo. Moje padły po 60 kkm a na forum są przypadki gdzie było to mniej niż 20kkm więc.... Należy pamiętać, że niedomagania układu LPG mają bardzo duży wpływ na pracę na benzynie, a chodzi tu głównie o korekty długoterminowe, które przy lejących wtryskach w najbardziej niekorzystnych sytuacjach są -25% lub 25%. Z takimi korektami nawet na benzynie nie będzie jeździł.

                                            [ Dodano: Nie 23 Sie, 15 12:19 ]
                                            Zamieszczone przez kapi
                                            Zamieszczone przez Rosomak
                                            filipous,
                                            Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
                                            albo do innego gazownika, co zainstaluje np baracudy i będzie Pan zadowolony
                                            Orientacyjny koszt:
                                            ok 300 za wtryski - ceny podawał kolega b8tz
                                            ok 350-400 robota.
                                            filipous - namiar na gazownika z Katowic tez podawalem.
                                            Namiar, który podałem w poście wcześniej odnosi się do autoryzowanej stacji LR.

                                            Komentarz

                                            • filipous
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 25

                                              Bardzo Wam dzięki za reakcję i rady , jednak chłopaki z ASO Ganinnex mieli chyba rację .

                                              Umówiłem się na 7 mego na wymianę , będzie z wymianą na niebieskie - około 1100 zł. plus jest niby zalecenie na grzebanie przy reduktorze po 90 000 km. chodzi o jakiś zestaw naprawczy .

                                              Nie wiem tylko czy mam ruszać reduktor , jeśli nic się nie dzieje - mechanik twierdzi że dobrze wszsytko robić razem , by nie syfić wtryskow - może i racja ?
                                              Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                              Skoda jest ze mną od zawsze.

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                No i w ten sposob dojdziemy do kwoty rzedu 1500zl, co jest totalnym bezsensem przy reanimacji tego nie do konca sprawnego tworu.

                                                Trzeba isc w wymiane na cos, co jest latwo serwisowalne i naprawy nie kosztuja polowy lub wiecej kosztu instalacji.

                                                Nowy reduktor AC czy KME to 150-200zl. Regenerowalo sie te pierwszy reduktory Landi, potem zaczeli wkladac inne tansze odpowiedniki.

                                                Za 800-900zl najwazniejsze elementy tej instalacji wklada sie nowe i zapomina o problemie.

                                                BTW. Instalacje gazowa naprawia sie i serwisuje w warsztatach, ktore sa wyspecjalizowane w tej tematyce. W ASO mozna naprawiac co najwyzej sam samochod

                                                Dobrego Urobku 5, 40-810 Katowice Podjedz zapytaj, co i za ile mozna zrobic
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • filipous
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 25

                                                  Pytałem w Davanti Katowice ( nie pizzeria )
                                                  , zaproponowali mi wymianę instalacji na nową , oprócz zbiornika - koszt łączny 1800 zł. , ale na komonentach Stag .

                                                  Słyszałem, że to zbieranina i moze być różnie , ale samo Davanti polecam bo była sensowna rozmowa i wiem że robią dobrze.

                                                  Zastanawiam się nad tym , bo faktycznie cena łączna w ASO nie będzie mała.

                                                  Choć mam tą intalację orzez 100 000 km. i było nieźle , nic nie trzeba było robić. Wykonali jedynie mapę z dotryskiem , ale to we wszystkich ASO . Dlatego jak coś się sprawdza to może lepiej nie kombinować ?
                                                  Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .

                                                  Skoda jest ze mną od zawsze.

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    filipous, Nie wiem ile zamierzasz jeździć jeszcze tym samochodem ale ja bym na twoim miejscu nie płacił za wymiane 1100 zł plus jeszcze za zestaw naprawczy reduktora, który jest zbyt wydajny do tego samochodu - sprawdz sobie cene nowego. Za cenę tej usługi lub niewiele drożej masz nową instalację z 24 miesięczną gwarancją.
                                                    Miałem w poprzedniej OII FL instalację Landi Renzo zakładaną w "super" warsztacie Stefanowski w Łodzi więc wiem co pisze. Zapomniałem co to jest gaz w samochodzie dopiero po wymianie na Staga z wtryskami Hana.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...