Ok. Poszukam . Chyba to będzie to - choć na gazie problemu nie ma , jest ok z obrotami.
[O2] 1.6 MPI - nierówna praca silnika
Zwiń
X
-
po czym poznajecie, że cewka leci do wymiany?
w poprzedniej O1+LPG nie działo się nic złego, zero check engine'ów, spalanie w normie itp itd, ale auto zaczęło TYLKO w upały szarpać i dławić przy przełączaniu się na LPG. gaziarze doradzili wymianę cewki i faktycznie pomogło. teraz też w miarę wzrostu temperatur od okolic +20'C w górę zaczynam wyczuwać delikatnie objawiające się szarpanie i zamierzam się na cewkę - szału jakościowego nie ma, bo w O1 ori cewka wytrzymała ~160kkm, w O2 ledwie 109kkm
są jeszcze jakieś objawy jeśli silnik nie wyrzuca błędów?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81obrus napisał/a:
U mnie wyskakiwał błąd ASR. Tak po prostu. Później szarpało na trasie i zaświecała sie kontrolka silnika.
Taki obraz dają też padnięte/padające wtryski LPG.
Komentarz
-
-
W moim przypadku silnik nie chodzi idealnie na benzynie. Zapala się tylko kontrolka silnika ale nie ASR. Prawdopodobnie jest to związane z instalacją LPG. Jak jeżdżę na benzynie to po skasowaniu kontrolki nic nie zapala.
Z drugiej strony gazownik przez tel. udzielił mi informacji, że jak auto do końca nie chodzi dobrze na benzynie, to on nie podejmuje się ustawiania gazu.
Skoro wszyscy twierdzą że silniki 1.6 MPI BSE ta się zachowują, to pewnie tak ma być. Niech gazownik określi ,czy praca silnika jest poprawna i czy się podejmuje regulacji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GaberW moim przypadku silnik nie chodzi idealnie na benzynie. Zapala się tylko kontrolka silnika ale nie ASR. Prawdopodobnie jest to związane z instalacją LPG. Jak jeżdżę na benzynie to po skasowaniu kontrolki nic nie zapala.
Z drugiej strony gazownik przez tel. udzielił mi informacji, że jak auto do końca nie chodzi dobrze na benzynie, to on nie podejmuje się ustawiania gazu.
Skoro wszyscy twierdzą że silniki 1.6 MPI BSE ta się zachowują, to pewnie tak ma być. Niech gazownik określi ,czy praca silnika jest poprawna i czy się podejmuje regulacji.
Komentarz
-
-
Sporo jest już tematów o drganiach zarówno BFQ jak i BSE.
Ja potwierdzam, że takowe występują. W BFQ szarpnałem się na cewkę Beru i nie zmieniło to nic. Zresztą, wymieniłem też wtedy świece, przewody, uszczelki kolektora.
W BSE drgania są ale naprawde minimalne.
Ciekawe, że czasami stoję gdzieś 5 minut i nie czuć nic a innym razem cały czas poszarpuje. Musi to wynikać z przełączania się czegoś, może jakiś zawór, może oprogramowanie - komputer silnika coś tam przestawia i stąd te drgania.
Szczerze to kultura pracy tych silników 1.6 pozostawia naprawde wiele do życzenia moim zdaniem, to są bardzo stare, choć modernizowane wiele razy konstrukcje. Z g... nie ukręcisz bata."coś być musi, do cholery, za zakrętem"
O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
O2 Tour BSE+LPG LR - MED
Komentarz
-
-
jeszcze jeden namacalny objaw zużycia cewki, zanim zobaczymy "check" engine albo zacznie telepać autem na LPG: podczas jazdy z dużym obciążeniem na LPG (włączona klima na 3-4), przy sporych upałach auto bardzo gwałtownie reaguje na puszczenie gazu, tzn. przyspieszam, puszczam gaz i jest efekt jakbym niemalże uderzał w ścianę. na benzynie jest ok, na LPG wygląda to jak uszkodzona poduszka pod silnikiem/skrzynią. po zmianie cewki (beru) objaw ustał, a obroty na jałowym też przestały "skakać"
Zamieszczone przez niezalW BSE drgania są ale naprawde minimalne.
Komentarz
-
-
A ja się wkleję :
- przewody nowe Beru
- świece fabryczne nowe
- cewkę wymieniłem
Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .
Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.
Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????
W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.
No masz ci złośliwe autko .Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .
Skoda jest ze mną od zawsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filipousA ja się wkleję :
- przewody nowe Beru
- świece fabryczne nowe
- cewkę wymieniłem
Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .
Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.
Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????
W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.
No masz ci złośliwe autko .
Nowe niebieskie wtryski ze strojeniem to jakieś 900 zł. Proponuje skontaktować się z Klik . Oni ogarną temat i działają bardzo profesjonalnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filipousA ja się wkleję :
- przewody nowe Beru
- świece fabryczne nowe
- cewkę wymieniłem
Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .
Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.
Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????
W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.
No masz ci złośliwe autko .
Może pomogę coś w tej sprawie i przyda się moja rada ( kliknij pomógł ) :wink:
Przyjmij taką kolejność.
Najpierw musisz doprowadzić do ładu pracę silnika na benzynie.
Jeśli Skoda będzie dobrze paliła na benzynie, żadne checki nie będą się zapalać , to dopiero wydawaj kasę na naprawę LPG.
Naprawę LPG rozpocznij od diagnostyki komputerowej.
Pierwsze to, prawidłowe ciśnienie gazu, które wychodzi z reduktora. Żadna mapa gazowa i żadne wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować jeśli ciśnienie gazu nie będzie pracować w prawidłowym zakresie.
Także jeśli reduktor na kompie nie wykaże nic złego, to na razie odpuść jego regenerację.
Druga sprawa to podłączenie pod gniazdo OBD interfejsa, który pokaże prawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej (na benzynie i na gazie). I w tedy cała sprawa zależy od kumatego gazownika, który określi stan wtryskiwaczy i przejrzy mapę gazową .
Od siebie dodam tylko, że temat wymiany wtrysków w swojej Skodzie przerabiałem dwa miesiące temu a regenerację reduktora robiłem miesiąc temu.
Na razie wszystko jest OK!
Powodzenia.
Komentarz
-
-
Gaber, kolega filipous, nawet gdyby chcial to nie da "pomogl" bo nie jest autorem tematu...
Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rosomakfilipous,
Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
Orientacyjny koszt:
ok 300 za wtryski - ceny podawał kolega b8tz
ok 350-400 robota.
filipous - namiar na gazownika z Katowic tez podawalem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GaberZamieszczone przez filipousA ja się wkleję :
- przewody nowe Beru
- świece fabryczne nowe
- cewkę wymieniłem
Dalej jest to samo - raz poszarpuje na jałowym , raz nie .
Po odpaleniu na zimnym na benzynie - dusi się i czasem postrzela - lekka temperatura i juz jest super.
Kurde - nie mogę sobie dać z tym rady , co to za syf ??????????
W Serwisie Pan Mechanik przekazał mi że padają wtryski z Gazu - a mam jeszcze czarne i 95 koła zrobione na nich. Podobno przy gaszeniu dostaję dawkę gazu - bo się nie domykają własciciwie, a po pdpaleniu się dusi - sens wypowiedź ma , tylko czy to prawda - muszę wywalić 1200 na wtryski i to mnie nie cieszy , a do tego zestaw naprawczy reduktora - bo przy tym przebiegu już trzeba.
No masz ci złośliwe autko .
Może pomogę coś w tej sprawie i przyda się moja rada ( kliknij pomógł ) :wink:
Przyjmij taką kolejność.
Najpierw musisz doprowadzić do ładu pracę silnika na benzynie.
Jeśli Skoda będzie dobrze paliła na benzynie, żadne checki nie będą się zapalać , to dopiero wydawaj kasę na naprawę LPG.
Naprawę LPG rozpocznij od diagnostyki komputerowej.
Pierwsze to, prawidłowe ciśnienie gazu, które wychodzi z reduktora. Żadna mapa gazowa i żadne wtryskiwacze nie będą poprawnie pracować jeśli ciśnienie gazu nie będzie pracować w prawidłowym zakresie.
Także jeśli reduktor na kompie nie wykaże nic złego, to na razie odpuść jego regenerację.
Druga sprawa to podłączenie pod gniazdo OBD interfejsa, który pokaże prawidłowy skład mieszanki paliwowo powietrznej (na benzynie i na gazie). I w tedy cała sprawa zależy od kumatego gazownika, który określi stan wtryskiwaczy i przejrzy mapę gazową .
Od siebie dodam tylko, że temat wymiany wtrysków w swojej Skodzie przerabiałem dwa miesiące temu a regenerację reduktora robiłem miesiąc temu.
Na razie wszystko jest OK!
Powodzenia.
[ Dodano: Nie 23 Sie, 15 12:19 ]
Zamieszczone przez kapiZamieszczone przez Rosomakfilipous,
Jedz do autoryzowanego serwisu LR. Koszt wymiany MEDow na niebieskie nie przekracza 1000zl. Nie daj sie naciągnąć.
Orientacyjny koszt:
ok 300 za wtryski - ceny podawał kolega b8tz
ok 350-400 robota.
filipous - namiar na gazownika z Katowic tez podawalem.
Komentarz
-
-
Bardzo Wam dzięki za reakcję i rady , jednak chłopaki z ASO Ganinnex mieli chyba rację .
Umówiłem się na 7 mego na wymianę , będzie z wymianą na niebieskie - około 1100 zł. plus jest niby zalecenie na grzebanie przy reduktorze po 90 000 km. chodzi o jakiś zestaw naprawczy .
Nie wiem tylko czy mam ruszać reduktor , jeśli nic się nie dzieje - mechanik twierdzi że dobrze wszsytko robić razem , by nie syfić wtryskow - może i racja ?Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .
Skoda jest ze mną od zawsze.
Komentarz
-
-
No i w ten sposob dojdziemy do kwoty rzedu 1500zl, co jest totalnym bezsensem przy reanimacji tego nie do konca sprawnego tworu.
Trzeba isc w wymiane na cos, co jest latwo serwisowalne i naprawy nie kosztuja polowy lub wiecej kosztu instalacji.
Nowy reduktor AC czy KME to 150-200zl. Regenerowalo sie te pierwszy reduktory Landi, potem zaczeli wkladac inne tansze odpowiedniki.
Za 800-900zl najwazniejsze elementy tej instalacji wklada sie nowe i zapomina o problemie.
BTW. Instalacje gazowa naprawia sie i serwisuje w warsztatach, ktore sa wyspecjalizowane w tej tematyce. W ASO mozna naprawiac co najwyzej sam samochod
Dobrego Urobku 5, 40-810 Katowice Podjedz zapytaj, co i za ile mozna zrobic
Komentarz
-
-
Pytałem w Davanti Katowice ( nie pizzeria )
, zaproponowali mi wymianę instalacji na nową , oprócz zbiornika - koszt łączny 1800 zł. , ale na komonentach Stag .
Słyszałem, że to zbieranina i moze być różnie , ale samo Davanti polecam bo była sensowna rozmowa i wiem że robią dobrze.
Zastanawiam się nad tym , bo faktycznie cena łączna w ASO nie będzie mała.
Choć mam tą intalację orzez 100 000 km. i było nieźle , nic nie trzeba było robić. Wykonali jedynie mapę z dotryskiem , ale to we wszystkich ASO . Dlatego jak coś się sprawdza to może lepiej nie kombinować ?Favorit , 2 x Fabia i teraz Misio Polarny na lekkim gazie ... to historia mojej przyjaźni ze Skodą .
Skoda jest ze mną od zawsze.
Komentarz
-
-
filipous, Nie wiem ile zamierzasz jeździć jeszcze tym samochodem ale ja bym na twoim miejscu nie płacił za wymiane 1100 zł plus jeszcze za zestaw naprawczy reduktora, który jest zbyt wydajny do tego samochodu - sprawdz sobie cene nowego. Za cenę tej usługi lub niewiele drożej masz nową instalację z 24 miesięczną gwarancją.
Miałem w poprzedniej OII FL instalację Landi Renzo zakładaną w "super" warsztacie Stefanowski w Łodzi więc wiem co pisze. Zapomniałem co to jest gaz w samochodzie dopiero po wymianie na Staga z wtryskami Hana.
Komentarz
-
Komentarz