Zamieszczone przez mecholl
Wymiana żarówki w OII
Zwiń
X
-
Jest tak samo upierdliwe, nawet może gorzej. Żarnik więcej miejsca zajmuje. Osobiście używam jak mecholl, napisał kombinerek z długimi szczypcami. Moje paluchy nie pozwalają tej oprawki wyciągnąć. :szeroki_usmiechZamieszczone przez szkodanawet po wyjęciu reflektora :?: (nie wiem jak jest w ksenonie)Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Moje też nie - od kilku dni jeżdżę z kontrolką o spalonej żarówce postojowej - czasem znika na kilka dni, potem znowu się włącza - faktycznie gaśnie jak się przypadkiem żarówka włączy. Próbowałem 40 minut wyciągnąć tę cholerną żarówkę (mimo, że niemal od razu po wyjęciu reflektora doszedłem do wniosku, że potrzebne właśnie takie szczypce), ale mi się nie udało, a nie mam czasu jechać do jakiejkolwiek castoramy czy innego LEROY MERLIN po takowe szczypce :-)Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
chciałbym powiedzieć, że w O2 istnieje coś takiego jak "Diagnoza lamp typu "zimnego"" - w sterowniku mojej O2 ambiente mogę zaznaczać i odznaczać, które żarówki mają być sprawdzane. Jeśli wyłączę kontrolę żarówek postojowych z przodu to wtedy można nawet bez żarówek jeździć i komputer będzie ten fakt ignorował.Zamieszczone przez winni77Ale on pytał o czy będzie fiksował jak podmieni na LEDa. Z doświadczenia nie wiem, ale z tego co czytam na forum to raczej będzie fiksował.Zamieszczone przez AdamBKomputer nie będzie fiksował.
Natomiast mogę się mylić co do jednej rzeczy. Na pewno diagnoza lamp typu zimnego dotyczy sprawdzania żarówek NAWET gdy ta żarówka nie jest akurat włączona. Nie pamiętam teraz czy sprawdzenie to odbywa się osobno dla żarówek włączonych.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
No niestety jeżeli wyjmiesz lampe nawet z xenonem to w instrukcji jest napisane że należy sie udać na ponowne ustawienie świateł, ja tam nie mam ksenonow więc zawsze do zmiany wyjmuje cała lampe bo jest szybciej i "wygodniej" :wink: i teoretycznie potem powinienem jechac na ustawienie lampy ale zawsze czekam z tym do przeglądu :POctavia III RS 2.0 TDI CUPA
Komentarz
-
-
Tak myslałem, że ponowne ustawienie będzie konieczne.
Jeżeli szczypce nie pomogą albo po godzinnej próbie stracę cierpliwość może zaczekam aż spali się druga wtedy wymienię je razem i ustawię oba reflektory.
Choć to rozwiązanie nie na długo, ponieważ panowie z ''drogówki'' mogą się tym zaineresować.
Jeszcze raz dzięki.
pozdro.Seba.Witam!
Komentarz
-
-
Sebus_79, jeśli reflektor nie ma teraz zbytnich luzów, to po wyjęciu i włożeniu go na miejsce nie powinno być problemu z nieprawidłowym ustawieniem. Warunkiem jest tylko nie przekręcanie kluczyka przy wypiętym reflektorze, bo wtedy faktycznie komp sterujący lampami, może poprosić o wykonanie nastaw podstawowych ( choć nie powinien ). Jeśli boisz się jednak, że po włożeniu lampa trochę inaczej się ułoży i będzie źle świecić, to przed jej wyjęciem stań jakieś 5 m przed ścianą, odpal światła i zaznacz sobie na murze np. taśmą izolacyjną linie odcięcia ( wystarczy tak naprawdę zaznaczyć ten _/ kawałek ). Potem zgaś światła, wyjmij kluczyk, wyciągnij lampę otwórz denko i wymień postojówkę ( naprawdę potrzebne są długie szczypce ew. duża i mocna penseta ). Złóż wszystko z powrotem do kupy odpal światła i zobacz czy świeci tak jak było zaznaczone. Jeśli się różni o 1-1,5 cm ( góra-dół / lewo-prawo ) od zaznaczenia to możesz zostawić - nie będzie problemu. Jeśli różnica będzie większa, to wyreguluj lampę śrubami ( 2 x czarna plastikowa "nakrętka" M10 na lampie od strony chłodnicy ): górna reguluje góra-dół, a dolna lewo-prawo.
BTW. Jeśli będziesz miał z tym problem, to podjedź do mnie do roboty w ciągu dnia to Ci pomogę, roboty z tym jest na maks. 5 minut...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Tu się z tobą nie zgodzę. Kilka razy wyciągałem całą lampę i byłem 2x na stacji diagnostycznej i ustawienie lamp było prawidłowe. Jeżeli dobrze włożysz lampę z powrotem nie będzie problemu z źle ustawionymi światłami.No niestety jeżeli wyjmiesz lampe nawet z xenonem to w instrukcji jest napisane że należy sie udać na ponowne ustawienie świateł
Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Ale sprawdzałeś to w praktyce, czy tylko bawiłeś się tym w VAG-u. Pytam, bo u mnie ( też w Ambiente ) zmiana tych ustawień nic nie daje i tak wywala błąd spalonej żarówki.Zamieszczone przez kropeckchciałbym powiedzieć, że w O2 istnieje coś takiego jak "Diagnoza lamp typu "zimnego"" - w sterowniku mojej O2 ambiente mogę zaznaczać i odznaczać, które żarówki mają być sprawdzane. Jeśli wyłączę kontrolę żarówek postojowych z przodu to wtedy można nawet bez żarówek jeździć i komputer będzie ten fakt ignorował...
Co do diagnozy typu "zimnego" to właśnie jest to sprawdzanie żarówek nie włączonych ( centralna elektryka próbkuje małym prądem każdą żarówkę <o ile pamiętam 4 próby po 500ms> i jeśli gdzieś jest przerwa to wywala błąd.Zamieszczone przez kropeckNatomiast mogę się mylić co do jednej rzeczy. Na pewno diagnoza lamp typu zimnego dotyczy sprawdzania żarówek NAWET gdy ta żarówka nie jest akurat włączona. Nie pamiętam teraz czy sprawdzenie to odbywa się osobno dla żarówek włączonych.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
AdamB, ale ty nie masz układu samopoziomowania...Zamieszczone przez AdamBTu się z tobą nie zgodzę. Kilka razy wyciągałem całą lampę i byłem 2x na stacji diagnostycznej i ustawienie lamp było prawidłowe. Jeżeli dobrze włożysz lampę z powrotem nie będzie problemu z źle ustawionymi światłami.No niestety jeżeli wyjmiesz lampe nawet z xenonem to w instrukcji jest napisane że należy sie udać na ponowne ustawienie świateł
Nie wiem co prawda czy kolega Sebus_79 ma taki układ ( czyli ori instalka ksenonowa ), ale nawet jeśli ma to dopóki nie przekręci kluczyka, sterownik świateł jest uśpiony, więc nie nałapie błędów i nie będzie chciał nowych nastaw...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Nie sprawdzałem - co konkretnie oznacza ta diagnoza dowiedziałem się dużo później po testowaniu auta (wtedy zaznaczanie i odznaczanie nie przyniosło żadnych efektów, dlatego olałem temat). Później nie sprawdzałem - przy najbliższej wizycie w aucie sprawdzęZamieszczone przez kowal 2002Ale sprawdzałeś to w praktyce, czy tylko bawiłeś się tym w VAG-u. Pytam, bo u mnie ( też w Ambiente ) zmiana tych ustawień nic nie daje i tak wywala błąd spalonej żarówki.Zamieszczone przez kropeckchciałbym powiedzieć, że w O2 istnieje coś takiego jak "Diagnoza lamp typu "zimnego"" - w sterowniku mojej O2 ambiente mogę zaznaczać i odznaczać, które żarówki mają być sprawdzane. Jeśli wyłączę kontrolę żarówek postojowych z przodu to wtedy można nawet bez żarówek jeździć i komputer będzie ten fakt ignorował...
Co do diagnozy typu "zimnego" to właśnie jest to sprawdzanie żarówek nie włączonych ( centralna elektryka próbkuje małym prądem każdą żarówkę <o ile pamiętam 4 próby po 500ms> i jeśli gdzieś jest przerwa to wywala błąd.Zamieszczone przez kropeckNatomiast mogę się mylić co do jednej rzeczy. Na pewno diagnoza lamp typu zimnego dotyczy sprawdzania żarówek NAWET gdy ta żarówka nie jest akurat włączona. Nie pamiętam teraz czy sprawdzenie to odbywa się osobno dla żarówek włączonych.
Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
zawsze możesz ambitnie nie wyciągać, wtedy wymiana lewej żarówki obstawiam tak do godziny mniej więcej, skoro reflektory są tak pomyslane, że wyjmuje się je\wkłada jedym ruchem zyskując dostęp do zarówek, to czemu z tego nie skorzystać :?: :!: :lol:Zamieszczone przez smugOjciec też musiał w samochodzie służbowym ( OII FL) wymienić postojówke, pojechał do serwisu i przy nim wyciągali cały reflektor żeby jedną żaróweczkę wymienić
[ Dodano: Sro 13 Sty, 10 08:32 ]
doswiadczenie uczy, że nie będzie, oczywiście ASO powie, że tak, może nawet podzielic się informacją, że konieczna jest ingerencja w kompa, żeby "wpisac" mu tą wymienioną żarówkę :lol:Zamieszczone przez Sebus_79Tak myslałem, że ponowne ustawienie będzie konieczne.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
zazwyczaj łamie się tylko jeden (z każdej strony) i to taki do niczego nie potrzebnyZamieszczone przez Sebus_79Mam tendencje łamania plastików i mam nadzieje że z tym nie będzie takiego kłopotu
wyciągaj normalnie, jesli ja sobie z tym radzę to kazdy podoła
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Na to nie licz, że Ci się uda wyciągnąć żarówkę pozycyjną bez wyciągania lampy. W xenonie tylna zaślepka jest przykręcana wkrętami, więc czy chcesz czy nie chcesz musisz wyciągnąć lampę i odpiąć wtyczkę (a to dla niewprawnego jest problem). Pamiętaj tylko, aby robić to na wyłączonej stacyjce.Zamieszczone przez Sebus_79Spróbuje bez wyciąganiaOctavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Witam podziele sie z wami wrazeniami jakie mialem po wizycje w Norauto w Łodzi.
To Byla sobota jechalem na slub do wloclawka i na moje nieszczescie okazalo sie ze zarowka padla a ze mialem jasny garnitur i niechcialem sie brudzic mysle podjade na 10 minut mam blisko to chlopaki wymienia.
Oczywiscie zeby wymienic zarowke pan z obslugi musial wszydtko wiedziec jakie auto ktory rok jaki przebieg itp.
Zostawilem kluczyki i poszedlem na sklep poogladac akcesoria motoryzacyjne,po uplywie 20 minut poszedlem i pytam co tak dlugo ?Elektryk odp jeszcze chwile.
Mysle oki,
Po 45 minutach przychodzi pan elektryk i mowi ze nie wymieni mi zarowki bo.... Nie umie!
Ja mowie czego pan nie umie on mi na to ze reka mu sie nie miesci,a wyciagnal pan lampe?
Facet zdebial.
Wkoncu sam mu pokazalem wymienilem a on do mnie to 50 zl sie nalezy!
JA mowie za co?
No za wymiane?
Czlowieku jaka wymiane wolaj kierownika
Przyszedl Pan kier. i wkoncu mowi niech pan zaplaci za sama zarowke.
Efekt sam wymienilem stracilem godzine i nerwy.
The End!
Pozdrawiam i zycze wytrwalosci w warsztatach.
Komentarz
-
-
Hehe najlepszy dżołk jaki ostatnio słyszałem :lol: Ehh są jednak spece na tym świecie :lol:Zamieszczone przez TwelviPo 45 minutach przychodzi pan elektryk i mowi ze nie wymieni mi zarowki bo.... Nie umie!
Ja mowie czego pan nie umie on mi na to ze reka mu sie nie miesci,a wyciagnal pan lampe?
Facet zdebial.
Wkoncu sam mu pokazalem wymienilem a on do mnie to 50 zl sie nalezy!
JA mowie za co?
No za wymiane?
Czlowieku jaka wymiane wolaj kierownika
Przyszedl Pan kier. i wkoncu mowi niech pan zaplaci za sama zarowke.
Komentarz
-
-
W moim przypadku wyjęcie reflektora przebiegło bezproblemowo.
Szczypce nie były mi potrzebne.
Obyło się również demontażu kostki z przewodami.
Ale podczas ponownego montażu reflektor zeskoczył mi gdzieś z zatrzasku.
Efekt był taki że nie mogłem go ani wyjąć ani poprawić.
20 min z nim walczyłem ale udało się.
Dlatego ostrzegam byście mieli to na uwadze
Trzymajcie się drogi i poręczy ======RMF FM
Komentarz
-

Komentarz