Tak, krasnobrodzka przewija się w wielu postach, nie wątpię, że to fachowcy. Nawet nie pytam ich o modele pierścieni, bo to na 100% tajemnica. Myślałem, że może ktoś pamięta/zna oznaczenia pierścieni - wszak przychodzą w jakichś opakowaniach producenta a nie zamontowane na tłokach.
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Pierścienie były na pewno firmy mahle. ORI mają odpowiednio 1mm, 1,2mm oraz 1,5mm, ale ten trzeci musi być szerszy i mieć ok. 2mm
Zadzwoń do firmy http://tlokianek.pl/ lub Krasnobradzka i zapytaj, może otrzymasz od nich info i nr. katalogowy
Komentarz
-
-
Panowie, dzięki za pomoc. Krasnobrodzka nie udziela informacji i nie sprzedaje pierścieni. Aktualna cena przerobienia tłoków u nich to 900 zł. Zadzwoniłem do firmy ANEK - bardzo rzeczowa i sympatyczna rozmowa. Padła propozycja wymiany całych tłoków wraz z pierścieniami w cenie 1600 zł. za komplet (w tych tłokach wszystkie pierścienie są w "nowszej" wersji, odpowiednio 1,2mm, 1,5mm, 2,0mm). Różnica w cenie pomiędzy zakupem kompletu nowych tłoków a regeneracją starych nie jest wielka. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy ktoś może stosował je u siebie?
Komentarz
-
-
wk75 , chciałem to zrobić u siebie 2 lata temu ( pamiętam, że nie tylko ja), ale wyszedł problem że nowe poprawione tłoki nie będą pasować do starych korbowodów (była o tym mowa w tym wątku w postach sprzed około 2 lat)... ale być może coś się zmieniło i teraz to co sprzedają będzie pasować... trzeba zbadać rzecz.Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
Komentarz
-
-
Po przeczytaniu całości wątku wiedziałem, że istnieje takie prawdopodobieństwo, więc to było moje pierwsze pytanie. Okazuje się, że obecne tłoki pasują do starych korbowodów. Nic nie trzeba zmieniać/modyfikować, tylko zakładać nowe tłoki, co poddaje w wątpliwość opłacalność przerabiania starych tłoków. Jasne, że można zastanawiać się co do jakości nowych (jednak co oryginał, to oryginał... nawet roztaczany), ale może gra jest warta świeczki?
Komentarz
-
-
Dla potomności, jeśli ktoś będzie w potrzebie: są dostępne w sprzedaży tłoki firmy kolbenschmidt, które mają poprawione wszystkie pierścienie (mnie kosztowały one 1400 zł za 4 szt.). Potwierdzam, że nie wymagają zmiany korbowodów. O opłacalności ich zakupu każdy musi sam zadecydować, ale zawsze to jakaś alternatywa dla osób szykujących się do eliminacji problemu tankowania oleju i dolewek paliwa.
Komentarz
-
-
Czy możesz podać dokładne oznaczenie tych tłoków dla silnika Skoda Octavia II FL 1.8 TSI 118 kw CDAA 2010r?
Kilka tygodni temu bylem w ASO, mają poprawione tłoki, które nie pasują do starych korbowodów. Trzeba zakupić komplet, tłoki i korbowody - koszt 16000 PLN + robocizna.Ostatnio edytowany przez tcz; 20950.Dzięki,
Tomek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tcz Zobacz wpisCzy możesz podać dokładne oznaczenie tych tłoków dla silnika Skoda Octavia II FL 1.8 TSI 118 kw CDAA 2010r?
Kilka tygodni temu bylem w ASO, mają poprawione tłoki, które nie pasują do starych korbowodów. Trzeba zakupić komplet, tłoki i korbowody - koszt 16000 PLN + robocizna.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wk75 Zobacz wpis
U mnie model tłoków jak na zdjęciu. Z tego co się orientuję, trzeba zwrócić baczną uwagę na średnicę trzpienia. Dla hecy również zdjęcie nagaru (chyba raczej narośli) na starym tłoku.
Jeśli chodzi o zużycie oleju, to czy poza tłokami, pierścieniami oraz sworzniami trzeba wymienić coś jeszcze?Ostatnio edytowany przez tcz; 20950.Dzięki,
Tomek
Komentarz
-
-
Witam
Stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Scouta z tym silnikiem. Gdybym wcześniej trafił na ten wątek, nigdy bym go nie kupił. Ale że człowiek mądry po szkodzie..... i z tego co czytam, mnie dopadło coś jeszcze dziwniejszego.
Kupiłem mającego 186k km. Zużycie na początku oscylowało w 0,5-0,6, co zgrywało się z tym co mówił sprzedający, więc nie mam do niego pretensji. Jednak przejechałem 7k km i zapalił się check engine. Podjechałem do znajomego, sprawdził że błąd wywalił czujnik ciśnienia w baku czy coś podobnego, błąd skasowaliśmy uznając że czas pokaże, czy to coś poważniejszego. W ostatnim czasie jednak, po uzupełnieniu oleju i przejechaniu 240 km, zawołał żółtą kontrolką. Sprawdziłem, rzeczywiście minimum, dolałem 1,1 litra. Pomyślałem, a może gdzieś ucieka? No nic, przejechałem kolejne 160 km, po 90 znów check engine, ten sam błąd, a olej po tych 160 znów na minimum, choć kontrolka się nie zapaliła. Podejrzewam że bez remontu się nie obędzie, ale wolałbym, żeby to nie było nic poważniejszego, o ile coś poważniejszego istnieje Wtedy z czystym sumieniem, po naprawie i sprawdzeniu, że jest w miare ok - ślad po nim w moim życiu nie zostanie.
Czy ktoś miał podobnie? Czy ktoś może polecić konkretny warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest godny polecenia? Z jakim kosztem ostatecznie trzeba się liczyć?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Słomka27 Zobacz wpisWtedy z czystym sumieniem, po naprawie i sprawdzeniu, że jest w miare ok - ślad po nim w moim życiu nie zostanie.
Czy ktoś miał podobnie? Czy ktoś może polecić konkretny warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest godny polecenia? Z jakim kosztem ostatecznie trzeba się liczyć?
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tcz Zobacz wpisCzy ktoś wie jaka jest średnica sworznia dla silnika CDAA? 21 czy 23 mm? Panowie z ASO nie mają takiej informacji :-(
Komentarz
-
-
W Niemczech mały krok w dobrym kierunku. Audi deklaruje udział w kosztach naprawy. Co prawda za 30 proc. ceny i nie wszystkim, tylko w uzasadnionych przypadkach, ale zawsze coś.
Artykuł poniżej /w j. niemieckim/ http://www.autobild.de/artikel/audi-...n-5738703.html
Komentarz
-
-
Witam, mam kilka pytań do przerabiajacych temat. Jaki zestaw tłokow polecacie? Czy tłoki już są z pierścieniami w zestawie? (Mile widziane numery referencyjne czesci). Octavka, którą mam zamiar odkupić, miała juz robioną głowicę (samochód nie odpalił pewnego dnia, okazało się, ze łancuch nawalił) czy można kolejny raz planować głowicę, czy wystarczy test szczelności i sprawdzenie płaszczyzny? Czy może już tylko szukanie nowej głowicy? Głowica robiona okolo 35kkm temu.
Kolejne pytanie, jaki jest calkowity koszt remontu silnika łącznie z honowaniem/tulejowaniem cylindrów? Rozumiem, że kwota 5500zl o ktorej pisal Robekcool nie dotyczy honowania? Próbowałem pewnego dnia dzwonić do kolegi, ale nie odbierał, stąd pytanie na forum.
Rozważam zakup Octavii z 2009r - wybaczcie moje głupie pytania. Auto z pewnego źródła, z pewną historią. Myślę tylko czy się w to ładować, czy lepiej odpuścić - pomóżcieOstatnio edytowany przez Siemin; 44094.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpisWitam, mam kilka pytań do przerabiajacych temat. Jaki zestaw tłokow polecacie? Czy tłoki już są z pierścieniami w zestawie? (Mile widziane numery referencyjne czesci). Octavka, którą mam zamiar odkupić, miała juz robioną głowicę (samochód nie odpalił pewnego dnia, okazało się, ze łancuch nawalił) czy można kolejny raz planować głowicę, czy wystarczy test szczelności i sprawdzenie płaszczyzny? Czy może już tylko szukanie nowej głowicy? Głowica robiona okolo 35kkm temu.
Kolejne pytanie, jaki jest calkowity koszt remontu silnika łącznie z honowaniem/tulejowaniem cylindrów? Rozumiem, że kwota 5500zl o ktorej pisal Robekcool nie dotyczy honowania? Próbowałem pewnego dnia dzwonić do kolegi, ale nie odbierał, stąd pytanie na forum.
Rozważam zakup Octavii z 2009r - wybaczcie moje głupie pytania. Auto z pewnego źródła, z pewną historią. Myślę tylko czy się w to ładować, czy lepiej odpuścić - pomóżcie
Komentarz
-
Komentarz