[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wk75
    Classic
    • 2017
    • 8

    Tak, krasnobrodzka przewija się w wielu postach, nie wątpię, że to fachowcy. Nawet nie pytam ich o modele pierścieni, bo to na 100% tajemnica. Myślałem, że może ktoś pamięta/zna oznaczenia pierścieni - wszak przychodzą w jakichś opakowaniach producenta a nie zamontowane na tłokach.

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      wk75, ja bym spróbował mimo wszystko skontaktować się z Krasnobrodzką, może gotowi byliby sprzedać same pierścienie bez usługi przeróbki tłoków..
      albo napisz do robekcool , kolegi z forum, który naprawił już trochę tych silników... może On coś....

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Pierścienie były na pewno firmy mahle. ORI mają odpowiednio 1mm, 1,2mm oraz 1,5mm, ale ten trzeci musi być szerszy i mieć ok. 2mm

        Zadzwoń do firmy http://tlokianek.pl/ lub Krasnobradzka i zapytaj, może otrzymasz od nich info i nr. katalogowy

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • wk75
          Classic
          • 2017
          • 8

          Panowie, dzięki za pomoc. Krasnobrodzka nie udziela informacji i nie sprzedaje pierścieni. Aktualna cena przerobienia tłoków u nich to 900 zł. Zadzwoniłem do firmy ANEK - bardzo rzeczowa i sympatyczna rozmowa. Padła propozycja wymiany całych tłoków wraz z pierścieniami w cenie 1600 zł. za komplet (w tych tłokach wszystkie pierścienie są w "nowszej" wersji, odpowiednio 1,2mm, 1,5mm, 2,0mm). Różnica w cenie pomiędzy zakupem kompletu nowych tłoków a regeneracją starych nie jest wielka. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Czy ktoś może stosował je u siebie?

          Komentarz

          • klarus
            RS
            ModeratoRS
            • 2013
            • 5394
            • Octavia III combi (5E5)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            wk75 , chciałem to zrobić u siebie 2 lata temu ( pamiętam, że nie tylko ja), ale wyszedł problem że nowe poprawione tłoki nie będą pasować do starych korbowodów (była o tym mowa w tym wątku w postach sprzed około 2 lat)... ale być może coś się zmieniło i teraz to co sprzedają będzie pasować... trzeba zbadać rzecz.
            Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.

            Komentarz

            • wk75
              Classic
              • 2017
              • 8

              Po przeczytaniu całości wątku wiedziałem, że istnieje takie prawdopodobieństwo, więc to było moje pierwsze pytanie. Okazuje się, że obecne tłoki pasują do starych korbowodów. Nic nie trzeba zmieniać/modyfikować, tylko zakładać nowe tłoki, co poddaje w wątpliwość opłacalność przerabiania starych tłoków. Jasne, że można zastanawiać się co do jakości nowych (jednak co oryginał, to oryginał... nawet roztaczany), ale może gra jest warta świeczki?

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5394
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                wk75 , jak pasują to brałbym nowe... ale to tylko moje zdanie... jak producent mahle lub kolbenschmidt...

                Komentarz

                • wk75
                  Classic
                  • 2017
                  • 8

                  Dla potomności, jeśli ktoś będzie w potrzebie: są dostępne w sprzedaży tłoki firmy kolbenschmidt, które mają poprawione wszystkie pierścienie (mnie kosztowały one 1400 zł za 4 szt.). Potwierdzam, że nie wymagają zmiany korbowodów. O opłacalności ich zakupu każdy musi sam zadecydować, ale zawsze to jakaś alternatywa dla osób szykujących się do eliminacji problemu tankowania oleju i dolewek paliwa.

                  Komentarz

                  • tcz
                    Classic
                    • 2011
                    • 28

                    Czy możesz podać dokładne oznaczenie tych tłoków dla silnika Skoda Octavia II FL 1.8 TSI 118 kw CDAA 2010r?

                    Kilka tygodni temu bylem w ASO, mają poprawione tłoki, które nie pasują do starych korbowodów. Trzeba zakupić komplet, tłoki i korbowody - koszt 16000 PLN + robocizna.
                    Ostatnio edytowany przez tcz; 20950.
                    Dzięki,
                    Tomek

                    Komentarz

                    • sew1981
                      RS
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2009
                      • 10917
                      • Fiat

                      to nieźle im baniaki zlasowało w tych aso....16 klocków na części do remontu silnika w OII....
                      tak naprawdę vag powinien to robić w ramach akcji serwisowej, a nie łupić ludzi jeszcze teraz na takie astronomiczne sumy.....

                      Komentarz

                      • wk75
                        Classic
                        • 2017
                        • 8

                        Zamieszczone przez tcz Zobacz wpis
                        Czy możesz podać dokładne oznaczenie tych tłoków dla silnika Skoda Octavia II FL 1.8 TSI 118 kw CDAA 2010r?

                        Kilka tygodni temu bylem w ASO, mają poprawione tłoki, które nie pasują do starych korbowodów. Trzeba zakupić komplet, tłoki i korbowody - koszt 16000 PLN + robocizna.
                        U mnie model tłoków jak na zdjęciu. Z tego co się orientuję, trzeba zwrócić baczną uwagę na średnicę trzpienia. Dla hecy również zdjęcie nagaru (chyba raczej narośli) na starym tłoku.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • pietrek125
                          Rider
                          • 2012
                          • 416
                          • Octavia II combi (1Z5)

                          Pierścienie są w komplecie czy osobno pakowane?. Pytam bo bym sobie chętnie spisał numerki kat. pierścieni, bo w 2.5 mam tą samą średnicę tłoka co w 1.8 i 2.0TSI.


                          Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                          CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                          Komentarz

                          • wk75
                            Classic
                            • 2017
                            • 8

                            Nie wiem jak są pakowane, odbierając samochód dostałem pudełka z tłoków a w nich stare tłoki. Po wpisaniu w google modelu tłoków łatwo można znaleźć numery katalogowe pierścieni (63713, 63716, 63719), ale nie mam pojęcia, czy będą pasować do Twojego silnika.

                            Komentarz

                            • pietrek125
                              Rider
                              • 2012
                              • 416
                              • Octavia II combi (1Z5)

                              W kat. Kolbenschidt-a znalazłem nr kompletu pierścieni 80 00738 1 0 000. Jeżeli u mnie są fabrycznie wąskie, to oczywiste, że bez poszerzenia rowków nie będą pasowały...


                              Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                              CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                              Komentarz

                              • raphael1989
                                Classic
                                • 2017
                                • 1

                                Możecie kogoś polecić kto się zna i zrobi dobrze remont hybrydy 1.8 tsi na terenie Poznania lub okolic? najlepiej na południe od Pozania. Z góry dzięki za odpowiedź.

                                Komentarz

                                • tcz
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 28

                                  Zamieszczone przez wk75 Zobacz wpis

                                  U mnie model tłoków jak na zdjęciu. Z tego co się orientuję, trzeba zwrócić baczną uwagę na średnicę trzpienia. Dla hecy również zdjęcie nagaru (chyba raczej narośli) na starym tłoku.
                                  Czy następujące pierścienie będą ok: 1,2/1,5/2

                                  Jeśli chodzi o zużycie oleju, to czy poza tłokami, pierścieniami oraz sworzniami trzeba wymienić coś jeszcze?
                                  Ostatnio edytowany przez tcz; 20950.
                                  Dzięki,
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  • Słomka27
                                    Classic
                                    • 2017
                                    • 7
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    Witam

                                    Stałem się "szczęśliwym" posiadaczem Scouta z tym silnikiem. Gdybym wcześniej trafił na ten wątek, nigdy bym go nie kupił. Ale że człowiek mądry po szkodzie..... i z tego co czytam, mnie dopadło coś jeszcze dziwniejszego.

                                    Kupiłem mającego 186k km. Zużycie na początku oscylowało w 0,5-0,6, co zgrywało się z tym co mówił sprzedający, więc nie mam do niego pretensji. Jednak przejechałem 7k km i zapalił się check engine. Podjechałem do znajomego, sprawdził że błąd wywalił czujnik ciśnienia w baku czy coś podobnego, błąd skasowaliśmy uznając że czas pokaże, czy to coś poważniejszego. W ostatnim czasie jednak, po uzupełnieniu oleju i przejechaniu 240 km, zawołał żółtą kontrolką. Sprawdziłem, rzeczywiście minimum, dolałem 1,1 litra. Pomyślałem, a może gdzieś ucieka? No nic, przejechałem kolejne 160 km, po 90 znów check engine, ten sam błąd, a olej po tych 160 znów na minimum, choć kontrolka się nie zapaliła. Podejrzewam że bez remontu się nie obędzie, ale wolałbym, żeby to nie było nic poważniejszego, o ile coś poważniejszego istnieje Wtedy z czystym sumieniem, po naprawie i sprawdzeniu, że jest w miare ok - ślad po nim w moim życiu nie zostanie.

                                    Czy ktoś miał podobnie? Czy ktoś może polecić konkretny warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest godny polecenia? Z jakim kosztem ostatecznie trzeba się liczyć?

                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • mirek_p11
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 6630
                                      • Volkswagen
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      kilka postów wyżej masz info

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz

                                      • tcz
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 28

                                        Czy ktoś wie jaka jest średnica sworznia dla silnika CDAA? 21 czy 23 mm? Panowie z ASO nie mają takiej informacji :-(
                                        Dzięki,
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • robekcool
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2041
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Zamieszczone przez Słomka27 Zobacz wpis
                                          Wtedy z czystym sumieniem, po naprawie i sprawdzeniu, że jest w miare ok - ślad po nim w moim życiu nie zostanie.

                                          Czy ktoś miał podobnie? Czy ktoś może polecić konkretny warsztat w Warszawie lub okolicach, który jest godny polecenia? Z jakim kosztem ostatecznie trzeba się liczyć?

                                          Pozdrawiam
                                          Po naprawie pozostaje tylko cieszyć się autem - jest czym. U mnie koszt 5500 - obróbka na Krasnobrodzkiej. Szczegóły email, gsm.
                                          www.k-mot.pl
                                          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                          Autoholowanie.
                                          Robert Kulma

                                          Komentarz

                                          • robekcool
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2041
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez tcz Zobacz wpis
                                            Czy ktoś wie jaka jest średnica sworznia dla silnika CDAA? 21 czy 23 mm? Panowie z ASO nie mają takiej informacji :-(
                                            Tłoki zawsze zdążysz kupić po demontażu. Możesz też skutecznie przerobić stare. Pamiętaj o honowaniu cylindrów.
                                            www.k-mot.pl
                                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                            Autoholowanie.
                                            Robert Kulma

                                            Komentarz

                                            • metrotest
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 506
                                              • Volkswagen
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                                              W Niemczech mały krok w dobrym kierunku. Audi deklaruje udział w kosztach naprawy. Co prawda za 30 proc. ceny i nie wszystkim, tylko w uzasadnionych przypadkach, ale zawsze coś.
                                              Artykuł poniżej /w j. niemieckim/ http://www.autobild.de/artikel/audi-...n-5738703.html

                                              Komentarz

                                              • Siemin
                                                Classic
                                                • 2017
                                                • 4
                                                • Audi

                                                Witam, mam kilka pytań do przerabiajacych temat. Jaki zestaw tłokow polecacie? Czy tłoki już są z pierścieniami w zestawie? (Mile widziane numery referencyjne czesci). Octavka, którą mam zamiar odkupić, miała juz robioną głowicę (samochód nie odpalił pewnego dnia, okazało się, ze łancuch nawalił) czy można kolejny raz planować głowicę, czy wystarczy test szczelności i sprawdzenie płaszczyzny? Czy może już tylko szukanie nowej głowicy? Głowica robiona okolo 35kkm temu.

                                                Kolejne pytanie, jaki jest calkowity koszt remontu silnika łącznie z honowaniem/tulejowaniem cylindrów? Rozumiem, że kwota 5500zl o ktorej pisal Robekcool nie dotyczy honowania? Próbowałem pewnego dnia dzwonić do kolegi, ale nie odbierał, stąd pytanie na forum.

                                                Rozważam zakup Octavii z 2009r - wybaczcie moje głupie pytania. Auto z pewnego źródła, z pewną historią. Myślę tylko czy się w to ładować, czy lepiej odpuścić - pomóżcie
                                                Ostatnio edytowany przez Siemin; 44094.

                                                Komentarz

                                                • Herman1982
                                                  Classic
                                                  • 2017
                                                  • 2
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  Zamieszczone przez Siemin Zobacz wpis
                                                  Witam, mam kilka pytań do przerabiajacych temat. Jaki zestaw tłokow polecacie? Czy tłoki już są z pierścieniami w zestawie? (Mile widziane numery referencyjne czesci). Octavka, którą mam zamiar odkupić, miała juz robioną głowicę (samochód nie odpalił pewnego dnia, okazało się, ze łancuch nawalił) czy można kolejny raz planować głowicę, czy wystarczy test szczelności i sprawdzenie płaszczyzny? Czy może już tylko szukanie nowej głowicy? Głowica robiona okolo 35kkm temu.

                                                  Kolejne pytanie, jaki jest calkowity koszt remontu silnika łącznie z honowaniem/tulejowaniem cylindrów? Rozumiem, że kwota 5500zl o ktorej pisal Robekcool nie dotyczy honowania? Próbowałem pewnego dnia dzwonić do kolegi, ale nie odbierał, stąd pytanie na forum.

                                                  Rozważam zakup Octavii z 2009r - wybaczcie moje głupie pytania. Auto z pewnego źródła, z pewną historią. Myślę tylko czy się w to ładować, czy lepiej odpuścić - pomóżcie
                                                  Z tego co kojarzę to 5,5 k to jest za od A do Z - ale cena może wzrosnąć gdy zajdzie potrzeba wymiana pompy wody, rozrządu (silnik i tak zdemontowany) a czasem lepiej dołożyć kilka 100 i mieć z głowy

                                                  Komentarz

                                                  • Siemin
                                                    Classic
                                                    • 2017
                                                    • 4
                                                    • Audi

                                                    Dzięki za odpowiedź przerabiałeś już temat w swoim TSI? Po naprawie faktycznie nie bierze w ogóle oleju?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...