Zamieszczone przez Ryba
Zobacz wpis
Do Twojej ilości postów się czepiam, bo moderuje inne fora i mnie takie rzeczy zwyczajnie drażnią. Masz coś więcej do napisania to edytuj post, a nie robisz śmietnik.
Wracając do tematu - honowanie jako obróbka mechaniczna zawsze zbiera materiał. Jeśli warsztat nie ma doświadczenia lub dopadnie się do tego ktoś kto przesadzi z dociskiem to wymiar się zmieni. Setka, dwie nie zrobi różnicy ale jak już ktoś pojedzie po całości (albo będzie próbował wyjść honowaniem z owalu cylindra) to wymiar jest inny niż fabryczny. Ale masz rację co tam buraki i mądrale wiedzą.
Oczywiście w założeniu ten proces ma nadać tylko odpowiedni "kształt" powierzchni aby utrzymać na niej olej i nie powinna wpływać na wymiar ale wiem też, że bywają tacy co mają "talent" do zepsucia nawet takich prostych rzeczy. Druga sprawa, że jak dla mnie honowanie dojechanego cylindra to pudrowanie i bez pomiarów przed jest to bez sensu.
Komentarz