[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekrp90
    Ambiente
    • 2014
    • 158
    • Volkswagen
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez Ryba Zobacz wpis
    Honowanie nie wpływa na rozmiar cylindra tylko ma za zadanie zmienić ( poprawić ) strókturę powierzchni.
    Ja tylko chciałem opisać jak przebiega mój remont bo jest to dosyć skomplikowane i wyniki nie zawsze są zadowalające ale widze że kolega radekrp90 czepua się poerdół bo jak to na każdym forum zawsze jakiś burak mądrala musi się znaleźć.
    Pozdro dla wszystkich normalnych kolesi ja stąd spadam
    Słuchaj - Burakiem to możesz nazywać kogoś kogo znasz, ode mnie to się serdecznie odczep.
    Do Twojej ilości postów się czepiam, bo moderuje inne fora i mnie takie rzeczy zwyczajnie drażnią. Masz coś więcej do napisania to edytuj post, a nie robisz śmietnik.

    Wracając do tematu - honowanie jako obróbka mechaniczna zawsze zbiera materiał. Jeśli warsztat nie ma doświadczenia lub dopadnie się do tego ktoś kto przesadzi z dociskiem to wymiar się zmieni. Setka, dwie nie zrobi różnicy ale jak już ktoś pojedzie po całości (albo będzie próbował wyjść honowaniem z owalu cylindra) to wymiar jest inny niż fabryczny. Ale masz rację co tam buraki i mądrale wiedzą.
    Oczywiście w założeniu ten proces ma nadać tylko odpowiedni "kształt" powierzchni aby utrzymać na niej olej i nie powinna wpływać na wymiar ale wiem też, że bywają tacy co mają "talent" do zepsucia nawet takich prostych rzeczy. Druga sprawa, że jak dla mnie honowanie dojechanego cylindra to pudrowanie i bez pomiarów przed jest to bez sensu.

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis
      Krasnobradzka wysyłała pierścienie mahle
      czyli powinno być Ok... ?
      bo tak czytam podlinkowany wyżej artykuł i wynika z niego, że pierwsze szersze pierścienie (te z małymi otworkami) też jeszcze nie rozwiązały problemu, dopiero te następne po modyfikacjach rozwiązują problem... No i zacząłem się zastanawiać , co u mnie siedzi... ?
      Może tu też jest odpowiedź na to dlaczego problem dotyczy także rocznika 2012, teoretycznie już poprawionego....

      Komentarz

      • EŁ
        L&K
        • 2004
        • 1168
        • Octavia III (5E3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        Zamieszczone przez radekrp90 Zobacz wpis

        Słuchaj - Burakiem to możesz nazywać kogoś kogo znasz, ode mnie to się serdecznie odczep.
        Do Twojej ilości postów się czepiam, bo moderuje inne fora i mnie takie rzeczy zwyczajnie drażnią. Masz coś więcej do napisania to edytuj post, a nie robisz śmietnik.

        Wracając do tematu - honowanie jako obróbka mechaniczna zawsze zbiera materiał. Jeśli warsztat nie ma doświadczenia lub dopadnie się do tego ktoś kto przesadzi z dociskiem to wymiar się zmieni. Setka, dwie nie zrobi różnicy ale jak już ktoś pojedzie po całości (albo będzie próbował wyjść honowaniem z owalu cylindra) to wymiar jest inny niż fabryczny. Ale masz rację co tam buraki i mądrale wiedzą.
        Oczywiście w założeniu ten proces ma nadać tylko odpowiedni "kształt" powierzchni aby utrzymać na niej olej i nie powinna wpływać na wymiar ale wiem też, że bywają tacy co mają "talent" do zepsucia nawet takich prostych rzeczy. Druga sprawa, że jak dla mnie honowanie dojechanego cylindra to pudrowanie i bez pomiarów przed jest to bez sensu.
        ku..wa...chyba ryba napisał że kupił tłoki nadwymiar więc o jakim pudrowaniu piszesz? sam robisz zamęt, z definicji honowanie nie ma na celu zmiany wymiaru a to co piszesz to patologia....wszystko można spierd..ic.....kuźwa zawsze jakiś forumowy szeryf się znajdzie.....jesteś tu moderatorem?...nie..jesteś na innych forach ...to tam moderuj.. człowiek chce cos pokazać innym...zawsze to jakieś kolejne wskazówki i doświadczenia z temacie zje...ch naszych silników.....ale nie ,lepiej się przy...c....założę się, że ortografii i składni też się wszędzie czepiasz....

        Komentarz

        • radekrp90
          Ambiente
          • 2014
          • 158
          • Volkswagen
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Tylko piszę, że może ktoś spier** honownie. Nic nie pisał o tym czy było to pomierzone. Do czego Ty pijesz?
          Kolega się obraził chyba o to, że zwróciłem mu uwagę, żeby nie pisał 5 postów z jednym zdaniem pod sobą jak na jakimś facebooku.

          Wystarczyło normalnie odpowiedzieć, a nie walić od startu obelgami. Poza tym to, że kupił nadwymiar nie daje całego światła na sytuację, bo jakby nie było, rozwiercanie cylindrów to nie taka szybka naprawa do czego chyba przyznasz rację.

          Komentarz

          • Ryba
            Drive
            • 2017
            • 49
            • Volkswagen
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            Zastanawiam się po jaką cholerę się wpier....asz, my tutaj rozmawiamy o poważnym problemie, więc jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia tylko czepiasz się to proszę nie przeszkadzaj nam w rozmowie

            Komentarz

            • Ryba
              Drive
              • 2017
              • 49
              • Volkswagen
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              Spadam z tego forum bo widze że robi się tutaj łapanie za słowa i przegadywanie jak dziewczynki w gimnazjum zamiast skupić się na istocie problemu.
              Ja w swoim TSI 1.8 powiększam cylindry pod tłoki 0,50 mm, potem honowanie i regeneracja głowicy.
              jak ktoś potrzebuje pomocy to na @ chętnie odpowiem
              [email protected]
              pozdrawiam wszystkich

              Komentarz

              • Staszek Alkatras
                Classic
                • 2017
                • 12

                Ryba, nie przesadzasz trochę? Została zwrócona ci uwaga o pisaniu postów jeden pod drugim i tyle... Nie ma się co spinac i rezygnować z forum przez taki pierdoly trochę luzu... Temat można kontunuowac także dawaj znać co i jak...
                Udało Ci się dowiedzieć gdzie w takiej cenie zostały zakupione twoje tłoki z pierscieniami?

                Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

                Komentarz

                • Ryba
                  Drive
                  • 2017
                  • 49
                  • Volkswagen
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Pewnie przesadzam ;-)
                  Likwiduję profil, pozdro

                  Komentarz

                  • klarus
                    RS
                    ModeratoRS
                    • 2013
                    • 5394
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    Zamieszczone przez Ryba Zobacz wpis
                    Pewnie przesadzam ;-)
                    Likwiduję profil, pozdro
                    Jak dzieci, dobrze że jeszcze odchodząc postów nie usuwają
                    bo sporo ciekawych informacji padło

                    Komentarz

                    • Ryba
                      Drive
                      • 2017
                      • 49
                      • Volkswagen
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      No, to by była szkoda ;-)

                      Komentarz

                      • radekrp90
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 158
                        • Volkswagen
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Masakra.
                        Moje wypowiedzi odnosiły się nie do Twoich postów, Ryba - Twoja naprawa nie jest skończona więc skąd mamy wiedzieć czy dała efekt (chyba, że dodałeś stare zdjęcia, a ja coś przeoczyłem)..
                        Chodziło mi o te posty:
                        Zamieszczone przez Staszek Alkatras Zobacz wpis
                        Honowanie plus obróbka tłoka pod grubsze pierścienie. 1000km i dolalem 400ml i nawet maxa nie ma...

                        Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
                        ...oraz...
                        Zamieszczone przez Staszek Alkatras Zobacz wpis
                        Ryba jesteś w stanie ocenić na oko czy te pierścienie to są te poprawione? Twoje foty nie działają.

                        Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
                        ...oraz późniejszego zapytania o pierścienie.
                        Fakt mogłem dodać cytaty ale skoro dyskusja była prowadzona w kontekście pierścieni to nie widziałem w tym sensu - mój błąd, będę precyzyjniejszy.
                        Nie wiem Ryba co Cię ugyrzło ale już nie będę Ci zwracał na Twoje pisanie uwagi, bo widzę to jakiś delikatny temat.

                        Wracając ponownie do tematu...
                        Jak dla mnie wymiana pierścieni i tłoków bez dokładnych pomiarów po obróbce to pieniądze wywalone w błoto. Jest (nawet w sieci można znaleźć informacje) wiele warsztatów, które robią takie naprawy nawet na starych tłokach i problemów nie ma ale trzeba to zrobić z głową, albo dać do kogoś kto ma sprzęt i potrafi go poprawnie użyć.
                        Samo honowanie również nie załatwia sprawy - za delikatne nie przyniesie efektu, a za mocne zwiększy średnicę lub nawet uszkodzi gładź cylindra. Znów przy wymianie na większe tłoki obróbka musi być zrobiona dokładnie. Może te nowie pierścienie były zwyczajnie kiepskiej jakości, bo spalania oleju na poziomie 0.4 litra na 1000 km nie da się raczej wytłumaczyć docieraniem.
                        Kolega "Staszek Alkatras" jak widać miał tylko robioną lekką obróbkę ale nie wiadomo co z pomiarami...
                        Ostatnio edytowany przez radekrp90; 35891. Powód: Zły cytat.

                        Komentarz

                        • EŁ
                          L&K
                          • 2004
                          • 1168
                          • Octavia III (5E3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                          ale to chyba normalne że wsadzając tłoki nadwymiar dajesz blok razem z tłokami do firmy która się tym zajmuje i która zrobi to profesjonalnie, to nie jest żadna prawda objawiona tu i teraz...15 lat temu jak robiłem kute bebechy w cuprze rozwiercałem pojemnośc na 2.1 to tez blok jechał do odpowiedniego speca co wiedział co i jak bo nie każdy warsztat się tym zajmuje, co do warsztatów zajmujących się naprawą wadliwych tsi jest ich sporo ale trzeba uważać bo np. na stronie' naprawsilnik' sobie winszują ponad 10 tys pln a wsadzają nowe tłoki KS na sworzeń 21 czyli na stare korby co daje cenę delikatnie mówiąc lekko z doopy.

                          Komentarz

                          • radekrp90
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 158
                            • Volkswagen
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Tym bardziej, że często wymiana tłoków nie jest konieczna.
                            Mi chodzi o to, że z opisu wynika jedynie wykonanie honowania i wymiana pierścieni na "lepsze" co można oznaczać wszystko i nic. Honowanie nie da szczelności cylindra i może zwyczajnie kolega Staszek wybrał kiepski zakład - tak czy inaczej za mało informacji, ale żeby zaraz wymieniać tłoki na nowe i znów pchać kasę bez odpowiedniej diagnostyki. Jak dla mnie to już fanaberia.

                            Komentarz

                            • Ryba
                              Drive
                              • 2017
                              • 49
                              • Volkswagen
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              Oczywiście że nie zawsze jest konieczność wymiany tłoków.
                              radekrp90 ma troche racji bo nie wiadomo czy został dokładnie sprawdzony cylinder.
                              Ja na początku też miałem tylko przetaczać stare tłoki pod szersze pierścienie ale jak juz pisałem wcześniej u mnie cylindry były w złym stanie więc zdecydowałem się na nadwymiary KB z nowymi pierścieniami i troszke nie dziwię się staszkowi że teraz woli też wymienić tłoki bo co ma zrobić... znowu honować? tak będzie miał pewność że nowe tłoki zostaną dokładnie spasowane z cylindrami, zakładając oczywiście że zajmie się tym odpowiedni spec

                              Komentarz

                              • Staszek Alkatras
                                Classic
                                • 2017
                                • 12

                                Panowie na cylindrze była rysa. Dlatego było honowane i może za dużo zebrali tego materiału. Chcę zamknąć ten temat raz na zawsze dlatego nadwymiar

                                Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

                                Komentarz

                                • radekrp90
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 158
                                  • Volkswagen
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  W przypadku rysy, to moim zdaniem honowanie jest właśnie pudrowaniem - niby ładnie wygląda, a wychodzi "jak zawsze".
                                  Niestety, trzeba było od razu brać nadwymiar, bo honowanie tylko zmiana jakości powierzchni i jej kształtu, a skoro chcieli usunąć rysę to musieli zmienić wymiar cylindra i seryjny pierścień tego nie zniweluje.

                                  Komentarz

                                  • Staszek Alkatras
                                    Classic
                                    • 2017
                                    • 12

                                    Decyzję podejmował szlifierz nie ja, on powinien to pomierzyc i określić co dalej. Zrobił to źle i teraz mam tego konsekwencje.

                                    Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

                                    Komentarz

                                    • radekrp90
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 158
                                      • Volkswagen
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Dlatego to jego bym pociągnął do odpowiedzialności - Ty jako klient nie musisz się na tym znać.

                                      Komentarz

                                      • Ryba
                                        Drive
                                        • 2017
                                        • 49
                                        • Volkswagen
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        Dziś odebrałem blok i głowice która była regenerowana ( było co regenerować i czyścić ) i zaczynamy wszystko składać. Tłoki kupione w CER Motor Mysłowice ale cena którą podałem była z rabatami dla stałych klientów, normalnie kosztuje w ok. 350 zł

                                        Komentarz

                                        • radekrp90
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 158
                                          • Volkswagen
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          Sumarycznie jaki zestaw tam składasz, bo już nie jestem w 100% pewny? Oryginalne tłoki i nowe pierścienie z ostatniej serii dla tłoków OEM czy nowe pierścienie + obróbka tłoków? Piszesz o nowych, szerokich więc jak mniemam tłoki do obróbki.
                                          Jeśli nie tajemnica, jaką wycenę Ci zrobili, bo ciekawi mnie jak to wygląda w porównaniu do innych ofert na konkurencyjnych forach.

                                          Komentarz

                                          • Ryba
                                            Drive
                                            • 2017
                                            • 49
                                            • Volkswagen
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                            Jak już pisałem wcześniej tłoki nowe KB nadwymiar +0,50 mm z nowymi pierścieniami (poprawionymi)
                                            szlifowanie i honowanie cylindrów, regeneracja głowicy.
                                            Narazie to co opisałem wyszło mnie 2 tyś. resztę ciężko będzie przewidzieć bo już wiem że sprzęgło mam do wymiany i pewnie coś tam po drodze jeszcze wyjdzie.
                                            Składa mi to kolega który ma niezależny serwis

                                            Komentarz

                                            • EŁ
                                              L&K
                                              • 2004
                                              • 1168
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                              • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                              łańcuchów nie wymieniasz?
                                              w jakim stanie wałki i kółka?

                                              u mnie tez będzie nadwymiar bo to widąć po tulejach nawet bez mierzenia ale mam nadzieje że wystarczy 0,25....chodzi o temperaturę
                                              Ostatnio edytowany przez ; 113.

                                              Komentarz

                                              • Ryba
                                                Drive
                                                • 2017
                                                • 49
                                                • Volkswagen
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                Rozrząd też wymieniam bo raczej to normalne przy takiej robocie chociaż by z powodu napinacza który też jes podobno wadliwy a nowy jest poprawiony

                                                Komentarz

                                                • EŁ
                                                  L&K
                                                  • 2004
                                                  • 1168
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                                  • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                                  dojechałeś do 100 tys na starym napinaczu i łańcuchu??....fart.....

                                                  przyjrzyj się jeszcze napędowi wałków pośrednich i napędowi pompy o;leju...tam tez sa łańcuchy napinacze i ślizgi.....u mnie wszystko poszło do wymiany

                                                  Komentarz

                                                  • Ryba
                                                    Drive
                                                    • 2017
                                                    • 49
                                                    • Volkswagen
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    Tez wszystko wymieniam bo nawet połamaliśmy jeden ślizg :-/
                                                    nawet nie pytajcie jak to się stało ;-)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...