[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • xcracer
    odpowiedział(a)
    Kolego w tym temacie znajdziesz namiary na firmę, która zrobi Ci to wysyłkowo.

    Zostaw komentarz:


  • jaro751975
    odpowiedział(a)
    Na końcu tego artykułu http://magazynauto.interia.pl/porady...si,nId,1864800 autor napisał, że robią te tłoki i stare korbowody pasują.
    Tylko nie wiem jak to namierzyć

    Biorę pod uwagę jeszcze taką możliwość, że kupię stare , używane tłoki i dam ponownie do obróbki. Problem w tym, że nie za bardzo wiem gdzie mi to dobrze zrobią.
    Ostatni specjalista od tokarki po prostu zmasakrował mi je.
    Jest ktoś kto robi podobne rzeczy ale się do TSI nie podjął, bo nie miał jak tego zamocować w tokarce.

    Zostaw komentarz:


  • klarus
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez jaro751975
    4. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt

    rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA

    Najbliżej mi do tej 4 opcji
    Też brałem tę opcję pod uwagę. Miałem już nawet wstępnie zamówione nowe tłoki firmy Kolbenschmidt w cenie 1800 zł/kpl. Dowiedziałem się jednak, że nowe tłoki nie pasują do starych korbowodów (takie info znajdziesz w tym wątku na wcześniejszych stronach) i nowe tłoki trzeba zamówić wraz z nowymi korbowodami.
    U mnie skończyło się na przeróbce starych tłoków i założeniu nowych pierścieni.

    Zostaw komentarz:


  • jaro751975
    odpowiedział(a)
    Witam wszystkich użytkowników tego forum. Niestety i ja muszę robić silnik ~po przejechaniu 160000km. Problem to oczywiście branie oleju. Ktoś kto miał naprawić tłoki, zepsuł je i teraz mam spory problem.

    Dowiedziałem się, że mam kilka wariantów.

    1. Oddać auto do serwisu i zapłacić za naprawę 25.000 PLN - tak mi powiedzieli w autoryzowanym serwisie.

    2. Kupić nowe tłoki, te które są fabrycznie wadliwe, czyli mają lipne pierścienie. Czyli przejechać 100-150.000km i problem z olejem powraca
    3. Kupić tłoki z korbowodami co kosztuje na pewno ponad 8000 PLN
    4. Zamówić tłoki firm Mahle lub Kolbenschmidt

    rok produkcji 2010. Skoda Octavia II 1.8 TSI CDAA

    Jeśli ktoś mógłby mi doradzić, podać jakieś przydatne linki, to byłbym bardzo wdzięczny. Najbliżej mi do tej 4 opcji, tylko problem w tym, że temat jest dla mnie nowy i potrzebuję porady.

    Zostaw komentarz:


  • kiloscar
    odpowiedział(a)
    tomek evo, Dzieki za wyjaśnienie widocznie coś poknocił w pracy dyplomowej :x

    rezon,

    Nie powiedziałem że zdał :szeroki_usmiech po rozmowach o oleju kontakt sie urwał bo wyjachałem

    Zostaw komentarz:


  • rezon
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kiloscar
    kiedyś kumpel pisał o tym prace dyplomową i mówił mi że przy mieszaniu oleju robi sie galaretka niż olej,
    powinni zabrać mu dyplom

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    ie wiem o jakich olejach pracę dyplomową pisał twój kolega ale nie słyszałem o czymś podobnym . Nowy czy przepracowany olej ma określone właściwości i dodając do niego innego oleju zmieniamy właściwości mieszaniny. Olej półsyntetyczny w dużym uproszczeniu jest mieszaniną oleju syntetycznego z olejem mineralnym (w PL jest takie prawo, że wystarczy kropla oleju syntetycznego zmieszanego z mineralnym aby nazwać olej półsyntetycznym). Mieszanie olejów może być szkodliwe w sytuacji, kiedy dolewamy dużo oleju o zupełnie innych parametrach od tego co powinniśmy mieć zgodnie z normą w silniku (np. dolanie 15w40 do 0w20). W przypadku 5w30 i 5w40 lepkość i parametry oleju są na zbliżonym poziomie to po pierwsze a po drugie przepracowany olej nie trzyma już parametrów więc nawet dodając identycznego oleju w pewnym stopniu zmieniamy parametry mieszaniny w silniku.
    Kolejna sprawa to bazy olejowe, z których robione są oleje. Większość olejów na rynku to bazy hydrokrakowane (wysoko przetworzone bazy mineralne III grupa) a nie syntetyczne PAO (IV grupa). Ewentualnie bazy HC (hydrokrakowane) wymieszane z pewną ilością PAO. Reszta to odpowiednio dobrane dodatki. Chodzi o to, ze producent oleju dobiera bazę i dodatki wg. ściśle dobranej receptury i jak dolejemy czegoś innego (inny olej) to zmieniamy tą recepturę i finalnie właściwości oleju ale tylko w pewnym stopniu. Jak oba oleje spełniają określone wymagane normy to zmiana właściwości mieszaniny jest stosunkowo niewielka bo prawdopodobnie oba oleje mają podobne właściwości a nawet bardzo zbliżoną bazę i pakiet dodatków.
    Innym tematem jest zmiana receptury oleju z zachowaniem identycznej nazwy handlowej. Kupujemy na dolewkę olej (np. Mobil 1) ten co zalany w silniku ale tak naprawdę lejemy zupełnie inny olej na bazie HC a nie na PAO bo producent zmienił technologię produkcji. I tym samym zmieniamy właściwości oleju lejąc teoretycznie ten sam olej.
    Dolanie 1l jakiegokolwiek oleju o zbliżonych właściwościach na pewno jest mniejszym przewinieniem niż przeciąganie terminu wymiany oleju (stosowanie interwału long life) czy stosowanie nieodpowiedniego lub niskiej klasy oleju.

    Zostaw komentarz:


  • kiloscar
    odpowiedział(a)
    generalnie nie można mieszać olejów,kiedyś kumpel pisał o tym prace dyplomową i mówił mi że przy mieszaniu oleju robi sie galaretka niż olej,nie mówię tutaj akurat miedzy 5W30 a 5W40,mówię np: o 0W30 a 5 W30

    Zostaw komentarz:


  • tomek evo
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez chaberr
    A moge bezpiecznie pomieszać podczas dolewki 5w30 z 5w40?
    Podczas dolewki tak, choć oczywiście lepiej trzymać się jednego oleju.

    Zostaw komentarz:


  • metrotest
    odpowiedział(a)
    Jedna sprawa to która generacja, druga to która jest ta lepsza. :roll:

    Najlepszym testem byłby wypowiedzi użytkowników co do spalania oleju za dużo/czy raczej w normie w zależności od roku produkcji (czy też roku modelowego).

    Tak przy okazji to warto by było określić jaka norma spalania oleju jest ok, a jak już nie. Nie mam tu na myśli oficjalnej normy 0.5 l/ 1000 km :evil: . Na przykład silniki w Honda Type-R przy ostrzejszym traktowaniu potrafiły spalić więcej oleju choć nie było to traktowane jako wada.

    Przy okazji już pisze się o tym na tyle dużo, że trudno VW-i mówić o incydentalnym charakterze. Swoją drogą wszystko kontrolująca UE tu nie protestuje :shock: .

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    Poszukajcie sobie w google pdf-a "SSP436_PL" , tam są ładnie rozpisane I i II generacje...

    Zostaw komentarz:


  • tom007
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez
    tom007, z tego co wynika z linku to EA888 gen 2 to tylko audi z valveliftem. w O2 wszystko podchodzi pod gen1.
    Takie zestawienie jak podałem wcześniej znalazłem kiedyś na czeskim forum. Jednego jestem pewien BZB i BYT to były pierwsze silniki z rodziny EA888. Co do CDAA to nie jestem tak zorientowany żeby się przy czymkolwiek upierać.
    Jak ktoś ma ochotę poczytać różnicach w tsi ea888 to tutaj jest dużo informacji : http://www.vaglinks.com/vaglinks_com..._2.0L_TFSI.pdf
    Jak widać było dużo więcej wersji niż omawiane najczęściej u nas na forum.

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    A moge bezpiecznie pomieszać podczas dolewki 5w30 z 5w40?

    Zostaw komentarz:


  • xcracer
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Frytek
    Ja od siebie dodam że po wymianie z castrol edge 5w30 na Millers 5w40 zuzycie spadło mi o połowę.
    W tej chwili średnio zużywa od 200-300 ml/1000km, w moim odczuciu wynik jest akceptowalny.
    To jest od 3 do 4,5 l oleju między wymianami co 15 kkm czyli praktycznie tyle co w całym układzie smarowania. Dla mnie to nie jest wartość akceptowalna w żadnym samochodzie...

    Zostaw komentarz:


  • SS
    odpowiedział(a)
    Frytek, ja mam takie od początku na 5W30 i dla mnie nie jest do zaakceptowania :evil:

    Zostaw komentarz:


  • Frytek
    odpowiedział(a)
    Ja od siebie dodam że po wymianie z castrol edge 5w30 na Millers 5w40 zuzycie spadło mi o połowę.
    W tej chwili średnio zużywa od 200-300 ml/1000km, w moim odczuciu wynik jest akceptowalny.

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    Okej teraz było większość w mieście.

    Zostaw komentarz:


  • EŁ
    odpowiedział(a)
    chaberr, podawaj jeszcze jaka jazda...miejska czy trasa bo to ma istotne znaczenie

    [ Dodano: Pon 04 Sty, 16 13:20 ]
    tom007, z tego co wynika z linku to EA888 gen 2 to tylko audi z valveliftem. w O2 wszystko podchodzi pod gen1.

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    Czyli zaczyna brać powoli;/

    Zostaw komentarz:


  • kowal 2002
    odpowiedział(a)
    chaberr, od zagięcia do zagięcia jest ok. 1 litr więc zeszło ci jakieś 200-250 ml.

    Zostaw komentarz:


  • chaberr
    odpowiedział(a)
    Czas na meldunek po kolejnym tysiącu, z poziomu w okolicach 3/4 tego wgłębienia na bagnecie zjechało mniej wiecej do połowy. I teraz pytanie, jakie jest przełożenie wskazań na bagnecie do ilości oleju? I pytanie co do dolewek. Mam zalane castrol Edge 5w30, co polecicie dolać?

    Zostaw komentarz:


  • tom007
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez metrotest
    Póki co w miarę pewna wydaje się być 3-cia generacja, najgorsza 1-sza. Nie wiadomo tylko dokładnie od kiedy była ona dostępna - mówi się o autach z 2-giej połowy 2011.
    Chyba jednak tak nie jest. Z tego co się orientuję to generacje 1.8/2.0 tsi wyglądają tak :
    - EA113 - to był TFSI, czyli FSI z dołożoną turbiną (np. 2.0 w pierwszych O2RS)
    - EA888 gen.1 - nowa konstrukcja TSI ( tylko w Audi dla celów marketingowych zostawiono TFSI), spełniała Euro 4. Z tą generacją nie było jakiś wielkich wpadek, tu się łapie m.in. BZB. standardowe problemy to pompa wody i czasami napinacz.
    - EA888 gen. 2 - TSI po poprawkach "ekologicznych" pod Euro 5. Tu jest nawięcej problemów, do tej generacji należy CDAA niezależnie od rocznika.
    - EA888 gen. 3 - najnowsze montowane m.in. w O3

    Tu jest prezentacja z różnica pomiedzy silnikami TSI : http://www.cargroup.org/assets/speak...idt_oliver.pdf

    Generacje ciężko odnosić do tego jak pojawiały się w Skodzie, bo np. gen. 3 w Audi pojawiła się dużo wcześniej.

    Zostaw komentarz:


  • patryk23
    odpowiedział(a)
    Pamiętam jak czytałem ten artykuł , pokazywał jak to wygląda, ale nie nazwałbym go merytorycznym . Typowe ukazanie problemu .

    Zostaw komentarz:


  • metrotest
    odpowiedział(a)
    Wg tygodnika 1-sza generacja miała problemy z rozrządem dlatego szybko wprowadzono 2-gą.
    Obie zaś mają problemy z nadmiernym zużyciem oleju /wada konstrukcyjna/.

    Na przestrzenie lat produkcji wprowadzano też pewne modyfikacje poprawiające silnik jednak nie na tyle duże by określać to mianem kolejnej generacji.

    Póki co w miarę pewna wydaje się być 3-cia generacja, najgorsza 1-sza. Nie wiadomo tylko dokładnie od kiedy była ona dostępna - mówi się o autach z 2-giej połowy 2011. Być może chodzi o to, że często po wakacjach zmienia się tzw. rok modelowy.

    Póki co nie ma też uwag do nowych silników w O3 /wtrysk bezpośredni+pośredni/, choć dopiero przy większych przebiegach będzie to pewne.

    W tym wątku jest już parę osób, które zleciły naprawę i pozbyły się problemu. Chociaż tyle, że usterka jest do usunięcia a silnik przy okazji zbliża się do pierwotnej sprawności.
    W sumie poza tą istotną wadą silniki 1.8TSI są udane - dobre osiągi przy relatywnie umiarkowanym spalaniu.

    Zostaw komentarz:


  • EŁ
    odpowiedział(a)
    metrotest, czym się różni EA888 gen1 od EA888 gen2? do tej pory mi się wydawało że np w Octaviach był EA113 a potem EA888 bez żadnych zmian aż do połowy 2011 r (tłoki, korby)

    Zostaw komentarz:

Pracuję...