Pytanko do znawców tematu. Mam Octavię 1,8 TSI z 2012 r., silnik CDAB. Czy problem zużycia oleju w tej wersji został wyeliminowany? Jak narazie jest ok, przejechane 110 000 i dolewka 1 litr na 10 000. Czy mogę spać troszkę spokojniej?
Jeszcze do niedawna wydawało się że egzemplarze z 2012 pozbawione są już wady, bo VW twierdził że w połowie 2011 uporał się z nią... ale zaczynają pojawiać się przypadki, że olej wciągają również egzemplarze z połowy 2012, jak choćby ten: http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...y-i-jej-efekty
Mam pytanko do fachowców z tego forum, miałem program w moim 1.8 tsi na 200 KM, czy po remoncie silnika ( wymiana tłoków na nadwymiary ) powinienem zrobić korektę softa ?
Witam, czy jest tu ktoś z Wrocławia kto przerabiał tłoki pod nowe pierścienie w O2fl 2010r 1.8 Tsi, i może polecić dobrego mechanika który się tym zajmuje?
Moje auto obecnie ma przebieg 125 tys, km i dotychczas nie spalało oleju (nie było potrzeby dolewać pomiędzy przeglądami które zwykle wypadały pomiędzy 21-26 tys , zmienne fazy przeglądowe, olej long life Castrol Edge) Auto powinno być wolne od problemu spalania oleju gdyż jest to jeszcze wersja BZB sprzed modyfikacji producenta.
Ostatnie moje spostrzeżenia są takie że:
Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju,
Zastanawiam się czy coś się zaczeło dziać czy też po prostu wynik stylu jazdy ?
Ze wspomnianych 15 tys, km około 5 tys. km to dosyć ostra jazda autostradowa. Zauważyłem że w takich warunkach potrafi spalić olej.
Przykładowo ostatnia trasa 1300 km, autostrada , przejazd przez góry w 12 godzin spaliło około 0,2 litra
Ta sama trasa powrotna w korkach, znacznie wolniej 14,5 godziny, nie spalił zauważalnie nic.
Wiem że 1 l na 15000 km to znacznie poniżej norm i tych problemów które są tu opisane. Niemniej dotychczas nie musiałęm wogóle dolewać i dlatego się zastanawiam.
Możliwe też że po ostatnim przeglądzie w Norauto panowie wlali mi jedynie 4 L oleju więc to raczej było bliżej minimum na bagnecie niż max.
To by oznaczało że 0,5 litra z tego 1 litra oleju które dolałem to było po prostu uzupełnienie (pomiędzy min a max wchodzi dokładnie 0,5 litra)
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Niektóre silniki po remoncie spalają więcej
Moim zdaniem nie ma problemu a ta dolewka po wymianie oleju to normalka, zawsze trzeba po wymianie sprawdzić i w razie potrzeby dolać
"Od ostatniego przeglądu przejechałem 15000 km i dolałem w tym okresie 1 litr oleju"
Ja bym z tego nie robił problemu, tyle to mi zużywało BSE, obecne CBTA 1litr to łyka na 10tyś... i zgodnie z zasadą starych samochodziarzy po osiągnięciu minimum następuję wymiana oliwy...
Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.
Odswieze temat. Mianowicie posiadam auto z grupy vag dokladniej seata leona, 1.8 tsi z 2009r i tak jak wspominaliscie- moj takze zaczal zrec olej okolo 1l/1000 km. Pisze z zapytaniem kto robil owy zabieg azeby zniwelowac pobor oleju i jaki to byl mniej/wiecej koszt bylbym bardzo wdzieczny pozdrawiam
Stuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere , auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
Stuknelo 160 tys. wymienilem lancuch rozrzadu + napinacz, oczyscilem jakis czas temu dolot przy okazji wymiany obudowy pompy wodnej i termostatu (pękła), odpialem odme od kolektora i puscilem w atmosfere , auto bierze olej w ilosci ok 1 l na 15 tys km. Z odmą wpieta bralo 2-3 razy wiecej.
ps. Wam tez tak klepią wtryskiwacze prawie jak w dizlu ?
wtryski mają cykać jak zegarek, ale nie jak diesel :P
Komentarz