[O2] Benzyna do TSI, jednak 98?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek
    L&K
    • 2005
    • 1078

    byłem w aso, i informacja jest taka:
    to co jest na klapce, jest poprawne. Jak jest "min.95" to trzeba lać 95 lub lepszą. Osiągi katalogowe są właśnie dla takiej benzyny. W katalogach i broszurkach są błędy i nie należy się nimi sugerować :twisted:
    O2FL RS | S2 | F2

    Komentarz

    • zwirek75
      Ambiente
      • 2009
      • 105

      Prosta rzecz.
      Stosując E98 czy inną benzynę o wyższej liczbie oktanowej można opóźnić zapłon (kąt wyprzedzenia zapłonu) przez co zwiększa się stopień sprężania, przez co zwiększa się moment i przez co zwieksza sie moc
      Ale silnik musi byc do tego zestrojony lub sam sie do tego przystosowywać. Silniki TSI tego nie robią, ale mogą po wizycie u tunera.
      Tomek

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        Zamieszczone przez tomek
        byłem w aso, i informacja jest taka:
        to co jest na klapce, jest poprawne. Jak jest "min.95" to trzeba lać 95 lub lepszą. Osiągi katalogowe są właśnie dla takiej benzyny. W katalogach i broszurkach są błędy i nie należy się nimi sugerować :twisted:
        to taka sama informacja jak wszystkie inne
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Jasiek
          Ambiente
          • 2008
          • 192
          • Octavia III combi (5E5)
          • CRMB 2.0 TDI 150 KM

          Zamieszczone przez Yarek
          A tutaj cytat rozszerzający to co napisał Szkoda:
          "Benzyna 98 zawiera duże ilości dodatków podnoszących liczbę oktanową. Konkretnie jest to ok. 10% eteru metylo-tert-butylowego o liczbie oktanowej (badawczej) 116. Jednocześnie jego wartość opałowa wynosi zaledwie 35 MJ/kg, podczas gdy benzyny 43 MJ/kg. Mówiąc obrazowo "jest mniej benzyny w benzynie." ( http://blogsilnika.blogspot.com )
          No to teraz jak podnieść wartośc opałową paliwa? :szeroki_usmiech
          była Octavia II 1.9 TDI
          jest Octavia III Scout 2.0 TDI

          Komentarz

          • liroyek
            Rider
            • 2008
            • 620

            Jasiek
            pewnie stosujac dodatki dlatego wlasnie kilka postow wyzej pytalem o vpower 95
            jak by nie bylo to powinno byc wiecej dodatkow niz w normalnej czyli wieksza wartosc opalowa czyli wiecej benzyny w benzynie :szeroki_usmiech
            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

            Komentarz

            • Morgoth
              L&K
              • 2010
              • 1116

              Zamieszczone przez jama89
              czemu ludzie do subaru sti lub EVO leja 98 a nawet racinga 99? :roll:
              Równie zasadne jest pytanie dlaczego niektórzy leją do diesli olej opałowy
              Na pewno nie są to zalecenia producenta, a raczej mit krążący w pewnych kręgach.
              Znajomi testujący 1/4 mili, też kiedyś zaczynali spoty od stacji Shell Magia cyferek :roll:
              Morgoth

              Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
              G.B.Show

              Komentarz

              • Yarek
                Elegance
                • 2005
                • 992

                Zamieszczone przez Morgoth
                Zamieszczone przez jama89
                czemu ludzie do subaru sti lub EVO leja 98 a nawet racinga 99? :roll:
                Na pewno nie są to zalecenia producenta, a raczej mit krążący w pewnych kręgach.
                Człowieku, proszę Cię, po raz kolejny - nie pisz na tematy o których nie masz pojęcia!
                Jaki znowu mit? Producenci zalecają do STI i EVO paliwo 98(+). Nawet zwykły WRX EU '04 miał na klapce zalecenie 98.
                . pzdr Jarek
                aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  Zamieszczone przez Morgoth
                  Na pewno nie są to zalecenia producenta, a raczej mit krążący w pewnych kręgach.
                  Znajomi testujący 1/4 mili, też kiedyś zaczynali spoty od stacji Shell Magia cyferek :roll:
                  Zgodnie z obietnicą którą kiedys ode mnie dostałeś dostajesz ostrzeżenie. Miałes się nie wymądrzać na tematy o których masz balde pojęcie.

                  Zechciej przyjąć do swojej najmądrzejszej w świecie głowy, że istnieją na tym jakże dziwnym świecie silniki w których mapa zapłonu uwzględnia również korekty w górę w przypadku zastosowania paliwa lepszego niż standard.

                  Żeby daleko nie szukać Mazda 3 MPS, wykres porównawczy z hamowni 98 vs Vpower Racing w opisie mojego auta.
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Jasiek
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 192
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                    Zamieszczone przez liroyek
                    pewnie stosujac dodatki
                    Tak , ale jakie dodatki ?
                    była Octavia II 1.9 TDI
                    jest Octavia III Scout 2.0 TDI

                    Komentarz

                    • zwirek75
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 105

                      Zamieszczone przez Jasiek
                      Tak , ale jakie dodatki ?
                      Utleniacze
                      Tomek

                      Komentarz

                      • maciejk77
                        Drive
                        • 2007
                        • 88

                        panowie wydawaloby sie, ze prosty temat - paliwo, a tu wychodzi awanti
                        polalem u siebie 95, zeby nie byc goloslownym - 3 tankowanie i stwierdzam jedno - brak roznic w zachowaniu sie silnika (osiagi) ale spalanie mniejsze. caly czas bylo 98 lub 99+.
                        to pudlo jezdzi tak samo bez wzgledu na oktany. pb95 z bp ale to niekoniecznie istotne. w koncu w miescie mam ponizej 10 (czasem ) jednak srednia predkosc nie przekracza 18km/h.

                        pozdro
                        Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          Zamieszczone przez maciejk77
                          to pudlo jezdzi tak samo bez wzgledu na oktany
                          chyba nie jesteś w stanie tego stwierdzic
                          w BMN przy 204KM dupochamownia nie wyczuwa zmiany -16KM na przykład
                          no ale subiektywne odczucia są w sumie najwazniejsze

                          Zamieszczone przez maciejk77
                          spalanie mniejsze
                          więc się zgadza z teorią, a po kiego grzyba lałeś 98+?
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • voytek
                            Rider
                            • 2010
                            • 480
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            No to zatankowałem na próbę benzynę LO98. Wyjeździłem już prawie cały bak i oto moje wnioski:
                            1. Subiektywnie nie odczuwam absolutnie żadnej różnicy w dynamice auta, dźwięku silnika itp.
                            2. Spalanie trudno jednoznacznie ocenić, warunki jazdy są jednak zmienne, zwłaszcza w mieście. Na pewno nie pali mniej, a jeśli, to może odrobinę więcej, co było by logiczne ze względu na niższą wartość kaloryczną benzyny 98-oktanowej.
                            3. Nie widzę więc sensu tankowania LO98, będę tak jak dotąd, zgodnie z zaleceniami producenta wyrażonymi w instrukcji obsługi i wklejce przy wlewie paliwa tankować benzynę 95-oktanową.

                            Komentarz

                            • adamza
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 174

                              W Niemczech przez swoja niewiedze i ogolne zmeczenie warunkami na drodze zatankowalem 91 w drodze do włoch na narty. szkodnik zapakowany na maxa i powiem ze nie odczuwałem wielkiej różnicy w dynamice samochodu. \tankowałem przed \dreznem i na tym pliwie dolecialem do \monachimu gdzie znou bylo tankowanie tym razem 95 i dalej bez odczuwalnej roznicy jesli idzie o paliwa niemieckie. Wiem za to jedno nasze paliwa nie wazne czy to 95 czy 98 sa kiepskiej jakosci ale za to tanie w stosunku do tych od naszych sasiadów zachodnich. roznica w spalaniu pomiedzy naszym paliwem a tym za granicy to jest ok 1l/100km
                              jest

                              było

                              Komentarz

                              • voytek
                                Rider
                                • 2010
                                • 480
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Jakiś czas temu w jednym z tygodników motoryzacyjnych był test, gdzie porównano "zwykłą" polską benzynę LO95 z benzynami typu premium (Suprema, V-Power i inne wynalazki) oraz również zwykłą, ale kupioną na niemieckiej stacji LO95. Wyniki pomiarów na hamowni były identyczne (różnice wynikały z błędu pomiaru). Więc z tą rzekomo lepszą jakością benzyny w Niemczech to bym nie przesadzał. Utarło się u nas, że jak coś jest niemieckie, to musi być lepsze od naszego, więc mając to zakodowane w podświadomości wydaje nam się, że auto jeździ lepiej. To trochę tak, jak z tymi niby lepszymi osiągami na LO98 w przypadku silnika zaprogramowanego do LO95, niektórzy czują te "lepsze" osiągi, mimo, że tak na prawdę różnicy brak. Polskie paliwa spełniają wszystkie normy, oczywiście nie mówię o paliwie ze stacji "Pana Kazia", który dolał czegoś tam do zbiornika, żeby się szybciej nachapać. Jeśli paliwo nie jest "chrzczone", spełnia takie same normy europejskie, jak paliwo niemieckie.

                                Komentarz

                                • liroyek
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 620

                                  hmmm

                                  a ja wam powiem tak:
                                  jezdzilem na 95 i jest ok na probe zalalem 98 ultimate na BP i calkiem ok ale nie odczulem roznicy w mocy czy spalaniu
                                  potem gdzie ktos pisal ze poleca na statoilu 98 zalalem i masakra, myslelm ze cos sie zepsolo, masakra, teraz wlalem 95 na orlenie i znowu autko smiga az milo
                                  jeszcze przetestuje vpower racing
                                  Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                  bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                  http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                  Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                  Komentarz

                                  • adamza
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 174

                                    voytek, błąd to może byc jak jest 0,1l/100km różnicy a nie 1l/100km a matematyka jest w tym wypadku okrutna, zapraszam na motostat i sprawdź sobie moje tankowania w marcu tego roku w dniach 13 do 21 marca gdy to własnie odbyłem trasę do włoch i zpowrotem jadąc przez niemcy, austrię no i włochy. średnia prędkość na trasie wg wskazań komputerka 110km/h i identycznie wg kalkulatora take więc wyjaśnij mi logicznie skąd taka różnica. Ja nie wieżę pismom bo tam zależy kto płaci za artykół tak piszą. To że nasze paliwo spełnia normy europejskie to jedno a drugie jego jakość w porównaniu do innych paliw jest znaczna.
                                    jest

                                    było

                                    Komentarz

                                    • Coke
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 771
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                      • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                      pamiętam jak przyjechałem na BP toyotą 1,3 12V 75 KM na wtrysku silnik 2E-E. Pytam sprzedawcę po przeczytaniu ulotki o Ultimate 98 : co będzie jak zatankuje tego paliwa do mojej toyoty? sprzedawca odpowiedział ze auto będzie miało lepszego kopa.

                                      Zatankowałem i .......... samochód zdecydowowanie gorzej przyspieszał, pojechałem do mechanika toyoty i powiedział że spalanie stukowe się pojawiło bo ten silnik nie ma czujnika spalania stukowego. napisałem emaila do BP polska z prośbą o komentarz dla profesjonalnej rady pracownika bp oraz na odwrotne skutki ich super paliwa. Odpowiedzi nie uzyskałe po dziś dzień.



                                      Następnię zatankowałem Hondę 1,4 D14A4 paliwem suprema na statoil 98, efekt identyczny co przedtem czyli zamuł.



                                      Jako ostatni test postanowiłem wziąć na shellu v power 95. paliwo to ma właściwości przeczyszczające wszelkie nagary itp. Efekt - no i przeczyściło, tak że cały ten syf dostał się gdzieś i samochód przestał wogóle jeździć Jaja jak berety

                                      od tamtej pory leje zwykłe 95 i nic więcej.
                                      Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                                      Komentarz

                                      • liroyek
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 620

                                        hmmm

                                        Coke

                                        kazdy wie ze vpower czysci i ze jak lac do nowego auta lub caly czas
                                        pamietam jak ktorys moj znajomy zalal vpowera chyba do hy pony 94 rok wyplukalo wszystkie nagary, co prawdo autko odzyskalo krzepe ale zaczal ciekna olej
                                        wniosek jak lac vpoer to naprawde czesto i od nowowsci starych nie ruszac

                                        [ Dodano: Pią 07 Maj, 10 09:08 ]
                                        przy okazji ja dalej testuje
                                        orlen 95 - ok
                                        bp 98 ultimate - ok
                                        statoil 98 - zamul
                                        shell vpower 95 - ok
                                        niemiecki shell 95 - ok
                                        niemiecki shell vpower 95 bardziej ok
                                        niemiecki total 98 - wlasnie zalany jutro w pl zaleje vpower racing
                                        Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                        bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                        http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                        Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                        Komentarz

                                        • tomil
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 1179

                                          Zamieszczone przez adamza
                                          voytek, błąd to może byc jak jest 0,1l/100km różnicy a nie 1l/100km a matematyka jest w tym wypadku okrutna
                                          Ujmę to tak- gdybyśmy robili pomiar w identycznych warunkach, tzn. najlepiej na rolkach, przy stałej prędkości, bez dodatkowego oporu zewnętrznego (np. wiatr), to można byłoby takie wnioski wysnuwać.
                                          A dlaczego spaliło o 1 litr więcej- odpowiedź może być bardzo prosta- chociażby wspomniany wiatr mógł zwiększyć opory. To że średnia prędkość wychodzi Ci taka sama, to nie znaczy że tak samo jechałeś- przecież może być sytuacja, że przez parę kilometrów jechałeś szybciej, wyprzedziłeś kilka samochodów więcej itp.. A może w jedną stronę było bardziej pod górę :wink:

                                          Psioczycie na to polskie paliwo tak naprawdę niewiele o nim wiedząc. Ja też nie jestem ekspertem, ale coś nie coś wiem. Wiem np. że w przypadku paliwa z Orlenu jest troszkę tzw. nadjakości (w okolicach 1 oktana więcej niż na dystrybutorze).
                                          Poza tym jak może byc różnica w składzie paliwa polskiego i niemieckiego, jak:
                                          - produkowane jest z tej samej ropy naftowej, czerpanej z tego samego rurociągu,
                                          - produkowane jest praktycznie na takich samych instalacjach (lub bardzo podobnych).
                                          - wszędzie w UE są takie same normy na paliwa,
                                          - w Niemczech czy innej Austrii nie ma (przynajmniej nie sądzę), dobrych wujków w postaci firm rafineryjnych. Każdy oktan kosztuje. Przy nadjakości rzędu 2 oktanów i sprzedaży ok. 10 mln ton paliw rocznie strata idzie w dziesiątki milionów euro rocznie. Kto sobie pozwoli na taką stratę.
                                          It doesn't matter what we're losing
                                          It only matters what we're going to find!

                                          Komentarz

                                          • liroyek
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 620

                                            hmmm

                                            nikt nie mowi ze z rafinerii jedzie gorsze paliwo
                                            tylko chodzi juz o same stacje ktora chca zarobic jak najwiecej
                                            sam znam sytuacje (kumpel pracowal tam miesiac)
                                            koles kupowal powiedzmy 100 tys litrow 95 na fakture i do tego 50 tys litrow jakiejs chyba 92 (niejestem pewien) bez faktury :> i wszystko szlo do jednego zbiornika
                                            nie wspomne ze np dystrybutor z 98 i 95 byly podlacze do tego samego zbiornika

                                            tak wiec to nie rafinerie nas oszukuja tylko same stacje
                                            dlatego na wiekszych stacjach np shell itp sa lepsze paliwa bo tam sie tak nie oszukuje
                                            Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                            bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                            http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                            Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                            Komentarz

                                            • tomil
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1179

                                              Zamieszczone przez liroyek
                                              dlatego na wiekszych stacjach np shell itp sa lepsze paliwa bo tam sie tak nie oszukuje
                                              Ależ oczywiście. Tylko mówmy w takim przypadku o wszystkich sieciowych stacjach paliw.
                                              W przypadku koncernów nikt sobie nie jest w stanie pozwolić na utratę klientów tylko dlatego, że chce się zarobić ciut więcej. Daltego też one nie mogą sobie pozwolić na chrzczenie paliwa- i jeśli właściciel stacji pod danym logo (franczyza), czy też kierownik stacji (kiedy to koncern jest właścicielem) próbuje zachachmęcić, musi się lilczyć z tym, że są niezapowiedzianie kontrole. Kary są dosyć duże (idące w mln PLN), bo strata dla właściciela marki jest podwójna- nie dość, że nie zarobił na sprzedanym paliwie to jeszcze ryzykował utratę wizerunku, a ten wbrew pozorom się liczy.

                                              Zamieszczone przez liroyek
                                              50 tys litrow jakiejs chyba 92
                                              A skąd wziął taki wynalazek- przecież takiej się nie produkuje w Polsce.
                                              It doesn't matter what we're losing
                                              It only matters what we're going to find!

                                              Komentarz

                                              • liroyek
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 620

                                                tomil
                                                nie wiem moze z zagranicy wiesz jak to jest byla okazja to kupil
                                                Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                                bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                                http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                                Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                                Komentarz

                                                • tomil
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 1179

                                                  Zamieszczone przez liroyek
                                                  nie wiem moze z zagranicy wiesz jak to jest byla okazja to kupil
                                                  Jakiej zza granicy? Jak była wyznaczana LO- metodą motorową czy badawczą (tu może pojawić się różnica w LO).
                                                  Poza tym nie ma okazji- dłuższa droga transportu to większy koszt, czyli jedno wchodzi w drugie.
                                                  It doesn't matter what we're losing
                                                  It only matters what we're going to find!

                                                  Komentarz

                                                  • liroyek
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 620

                                                    tomil
                                                    naprawde nie wiem
                                                    moze ktos wczesniej z czym pomieszal i musial sie pozbyc
                                                    tylko mowie jak bylo
                                                    a przy okazji w tej chwili na stacja ma ceny wyzsze niz np shell hehe ciekawe czemu czy kontrola dala popalic i maja juz paliwo ok
                                                    Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
                                                    bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
                                                    http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
                                                    Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...