[O2] Gumowe i gumowo-metalowe elementy zawieszenia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Klauzero
    Rider
    • 2008
    • 575

    Tylko poliuretanowe uchodzą za lepsze, twarlsze, twardsze, a tym samym droższe...
    Mądry Polak po ©kodzie...

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      Az mi to dziwnie brzmi, bo w ETCE nic o tym nie pisza
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Panowie sprostowanie, dzis zajrzalem na kanal, a nie pod spod jak zwykle w garazu, czerwone elementy to gumy tlumiace drgania od wydechu, te w kolysce sa czarne :szeroki_usmiech
        Bo juzem sie zleknal, ze mi ktos pomodzil w aucie bez mego przyzwolenia

        Komentarz

        • ernestowski
          Ambiente
          • 2012
          • 228

          Zamieszczone przez Klauzero
          Zamieszczone przez Tippo
          Pytanie, czy w o2 fl tez macie te gumowe elementy w alu kolysce przedniego zawieszenia z czerwonej gumy?? Ja mam takie, ale mam tez mk5 z tym zawieszeniem i tam sa czarne...
          Zdecydowanie w oryginale występują czarne, natomiast poliuretanowe zamieniki na przykład powerflexy są czerwone.
          No właśnie Powerflex w tym miejscu to nie są zamienniki. To są dodatkowe gumy, które się wkłada w otwory gum seryjnych

          Komentarz

          • Gaber
            Ambiente
            • 2011
            • 201

            Czy ktoś z forum robił już modyfikację zawieszenia w O2 Tour ?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              A co za roznica?? Przeciez to jest to samo :idea:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Maicroft, nie może być :shock:

                to nie lepsze jest :shock: :? :lol:

                Komentarz

                • qbec
                  Rider
                  • 2010
                  • 398

                  ufffff..... 29 stron, kilka podejść ale udało się

                  na dniach/tygodniach będę robił swap tarcz na 312 + 288, do tego przesiadka z 15" na 16"/17"

                  o modzie zawiasu myślałem od dłuższego czasu

                  i mam dylemat; 90 tysi się zbliża, pewnie tuleje będą się niedługo kończyły

                  cupra + ori czy poliuretany?
                  strongflex produkuje to:
                  - http://www.strongflex.eu/pl/221402b-...ednia_337.html
                  - http://www.strongflex.eu/pl/221403b-...tylna_339.html
                  twardość 80, sporty (90) pomijam bo na dentystę bym nie zarobił jak mi plomby powypadają...
                  natomiast dystrybutor powerflex na polskę, za producentem pisze żę proponuje:
                  poliuretany z serii PFF85-704R – silniki Diesel – twartość 55 w skali Shore’a

                  skłaniam się nad zakupem
                  wahacz przód tuleja przednia + wahacz przód tuleja tylna

                  będę do nich pisał i dopytam się o tą twardość 55

                  co o tym wszystkim sądzicie?
                  Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                  mój szkodnik

                  Komentarz

                  • abstinent
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 4842
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    ja myślę że jednak ori cupra

                    Komentarz

                    • kapi
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Fabia combi

                      Zamieszczone przez qbec
                      będę do nich pisał i dopytam się o tą twardość 55
                      wg Shore'a to nie wiele, to jak fabryczna guma.
                      ja bym szedł tropem kolegi abstinent, miałem je w Fabii, i na prawde samochód szedł jak po szynach.
                      z tym, że Cupry są krótsze i ważny jest kierunek montażu - miejsce gdzie spotyka się wahacz z tuleją. żeby czop z wahacza nie był narażony na dodatkowe zginanie.

                      > link do wyjaśnienia pomiaru wg Shore'a <
                      OII sprzedana


                      Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                      Komentarz

                      • qbec
                        Rider
                        • 2010
                        • 398

                        odpisali, nie całkiemjasno ale powoli mi się sytuacja chyba klaruje;
                        w strongflexie mamy 2 twardości tulei do wyboru, natomiast w powerflex jedną - nie wiem jaką; natomiast kwestia twardości dotyczy tego poliuretanu którym jak mniemam usupełnia się dużą poduszkę silnika - i tu rzeczywiście chyba ma to znaczenie...

                        nadal się zastanawiam czy wybrać poli czy CUPRA :/

                        pólki co inne wydatki, ale jak przy przeglądzie na 90k powiedzą że do wymiany to skłaniam się na poli, z planem zrobienia całego przodu - 2 pary tulei do wahaczy, poduszki do silnika i nowe gumy stabilizatora; tu z kolei obawa o skrócenie wytrzymałości łączników... :/

                        same problemy z tym tjuningiem...

                        [ Dodano: Sro 27 Lut, 13 18:08 ]
                        założyłem Powerflex'y - szał

                        do tego na przód przyszły amorki od RS'a na moich springach i laczki 16 zamiast 15 - w sumie różnica jest duża; auto duuuużo mniej wychyla się na zakrętach; przynajmniej przodem; tył trochę buja :/

                        CDN . . .
                        Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                        mój szkodnik

                        Komentarz

                        • giiiienek
                          Ambiente
                          • 2007
                          • 242

                          Witam potrzebuje wymienić wahacze przednie, ponieważ tuleje są już wybite.
                          A wymiana samych tulei nic nie da bo wahacze są żeliwne i się wytarły i nowa tuleja juz wchodzi z luzem.
                          Jakie wahacze polecacie? Czy zamienniki sa ok? Jaki nr. katalogowy ma być Octavia II 2007r

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            To ile to auto ma przejechane 2mln ??
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • giiiienek
                              Ambiente
                              • 2007
                              • 242

                              Ma 123tys.
                              Taka ponoć jest właśnie wada tych żeliwnych wahaczy dlatego wycofali sie z nich i potem montowali stalowe.
                              Można założyć nowe poduszki ale ponoć wytrzymaja miesiąc i znowu sie wybiją.


                              co powiecie na takie coś cena atrakcyjna ale nie wiadomo jak z jakością.

                              Komentarz

                              • slavi
                                Rider
                                • 2004
                                • 422

                                Zamieszczone przez giiiienek
                                Ma 123tys.
                                Taka ponoć jest właśnie wada tych żeliwnych wahaczy dlatego wycofali sie z nich i potem montowali stalowe.
                                Można założyć nowe poduszki ale ponoć wytrzymaja miesiąc i znowu sie wybiją.
                                A nie było tak, że stalowe były do najsłabszych wersji silnikowych, potem żeliwo i amelinium (w S3) ?

                                Komentarz

                                • giiiienek
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 242

                                  W servisie mówili że wycofali się z żeliwnych i teraz maja stalowe tylko że cena 450zł.

                                  Komentarz

                                  • AdamB
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 8030
                                    • Octavia IV (NX3)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    giiiienek, ja teraz wymieniałem tuleje i też mechanik coś marudził, że lekko weszły na wahacz.
                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                    Komentarz

                                    • giiiienek
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 242

                                      Jesli lekko weszły to wahaz do wymiany.

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        u mnie też nie za ciasno :lol:
                                        zawsze możesz spawem przejechać i wyszlifować

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8030
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          giiiienek, jeżeli lekko weszło to nie jest powód aby wymieniać, po wymianie tulei jest już cicho i nie słychać stuków jak wcześniej. Nie mniej jednak jak te tuleje się rozlecą to trzeba kpl. wymienić .
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • giiiienek
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 242

                                            Może wymienie same tuleje i zobaczę ile wytrzymają.

                                            Komentarz

                                            • abstinent
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4842
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              tylko załóż te od cupry :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • qbec
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 398

                                                giiiienek - koniecznie amelinium od S3... tylko ta cztero-cyfrowa cena... za sztukę... :/
                                                Nie polemizuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a później pobije doświadczeniem...

                                                mój szkodnik

                                                Komentarz

                                                • demmsi
                                                  Elegance
                                                  • 2011
                                                  • 966
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  Zamieszczone przez qbec
                                                  amelinium
                                                  :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  • xman750
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 322



                                                    Kit Includes

                                                    2 X Front Wishbone Inner Bush (Front)-PFF85-501
                                                    (Dia. Ref No:1)
                                                    2 X Front Wishbone Inner Bush (Rear)-PFF85-502
                                                    (Dia. Ref No:2)
                                                    2 X Front Anti Roll Bar Bush 19.6mm-PFF85-503-19.6
                                                    (Dia. Ref No:3)
                                                    2 X Rear Tie Bar to Chassis Front Bush-PFR85-508
                                                    (Dia. Ref No:8)
                                                    2 X Rear Lower Spring Mount Outer-PFR85-509
                                                    (Dia. Ref No:9)
                                                    2 X Rear Lower Spring Mount Inner-PFR85-510
                                                    (Dia. Ref No:10)
                                                    2 X Rear Lower Link Outer Bush-PFR85-511
                                                    (Dia. Ref No:11)
                                                    2 X Rear Lower Link Inner Bush-PFR85-512
                                                    (Dia. Ref No:12)
                                                    2 X Rear Upper Link Outer Bush-PFR85-513
                                                    (Dia. Ref No:13)
                                                    2 X Rear Upper Link Inner Bush-PFR85-514
                                                    (Dia. Ref No:14)
                                                    2 X Rear Anti Roll Bar Bush 18.5mm-PFR85-515-18.5
                                                    (Dia. Ref No:15)
                                                    1 X Lower Engine Mount Insert (Large)-PFF85-504
                                                    (Dia. Ref No:4)
                                                    1 X Lower Engine Mount Small Bush-PFF85-505
                                                    (Dia. Ref No:5)

                                                    Bybym wdzięczny gdyby ktoś mógł podpowiedzieć które gumy z tego diagramu warto wymienić na powerflex? tzn. co zużywa się na tyle często ze warto to zrobić raz na zawsze? niestety komplet wszystkich gum to ponad 2tysiaki

                                                    Zdecydowanie wymieniam 1 i 2 ale co do tylnego wahacza to nie mam pojęcia bo O2 dopiero co kupiłem...
                                                    Wydaje mi się że gumy stabilizatorów się aż tak nie zużywają i płacenie po ok 200zł za gumy na jeden stabilizator to trochę bez sensu. Co z resztą?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...