2.0 i 1.6 TDI długość okresu niezawodności wtryskiwaczy common rail

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • krzynol
    odpowiedział(a)
    wystarczy raz, nie wiemy kiedy, nalać syfu i będzie zonk
    50/50

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    dokładnie tak, konsultacje i konkretne odpowiedzi wskazane zadariusz1

    w filtrze paliwa też zero opiłek, także patrz j.w.

    Zostaw komentarz:


  • zadariusz1
    odpowiedział(a)
    U ojca w tym samym silniku zaczęły dawać pierwsze objawy po 95 km ,a ostatecznie padły po 110, auto tankowane na dobrych stacjach,ja jako pedant wymieniałem mu filtr mimo zalecanych co najmniej 60 po 30 km,więc nie ma reguły te nowe wtryski są tak wysilane przenoszą tak potężne ciśnienia,że mimo precyzji wykonania nie wytrzymują za dużych przebiegów

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    Dodam taki wątek. w O2FL 2012 150k km 2.0 CFHC
    Przyjechał Pan z problemem szarpania. Zostało mu wymienione koło dwumasowe na ten problem - szarpanie nie ustało

    pierwsza diagoza na ciepłym:
    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.19 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 0.59 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.36 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -1.21mg/stroke


    diagnoza na zimnym:
    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.22 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 1.29 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.39 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -1.88 mg/stroke


    poszły do wymiany 3 wtryski cylinder 2,3,4 (dwa lały, jeden jako tako ale przelew miał na granicy)

    wymienione bez adaptacji kodów korekcyjnych:
    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.67 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -0.67 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.86 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 0.28 mg/stroke


    diagnoza po adaptacji kodów wtryskiwaczy:
    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.10 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 -0.36 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 0.58 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 -0.12 mg/stroke


    na 3 cylindrze siedzi ten nie wymianiany wtrysk
    wtryski są u nas w autach w wersji jeszcze nie regenerowalnej, więc koszt po 700 za sztukę nówkę

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    dzisiaj swoje sprawdzałem na zimnym i jest bardzo dobrze:

    IDE00365 Injection amount deviation cylinder 1 0.06 mg/stroke
    IDE00366 Injection amount deviation cylinder 2 0.12 mg/stroke
    IDE00367 Injection amount deviation cylinder 3 -0.40 mg/stroke
    IDE00368 Injection amount deviation cylinder 4 0.23 mg/stroke

    Zostaw komentarz:


  • misiek180601
    odpowiedział(a)
    no własnie powiedzieli że są wysoko można powiedzieć że w górze specyfikacji żeby być pewnym trzeba by było zdemontować dać na stóprobiorczy i sprawdzić czy leją z diagnozy kompem wychodzi że jest dosyć wysoko 0,7 0,8 ale nie uśmiecha mi się wymieniać wtrysków za 4 tyś

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    przy odbiorze powiedzieli ze wtryski sa ok

    Zostaw komentarz:


  • misiek180601
    odpowiedział(a)
    A kiedy jest ??

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    To jeszcze nie ma dramatu jak 0,7 - 0,8

    Zostaw komentarz:


  • misiek180601
    odpowiedział(a)
    diagnostyka wykazała że wszystkie wtryski na zimnym motorze mają około 0,7 0,8

    Zostaw komentarz:


  • misiek180601
    odpowiedział(a)
    podłączając się do tematu bo z tego wynika że zaczynam też mieć problemy objaw ujawnia się tylko na zimnym silniku delikatne drgania z tego co wiem po diagnozie od mechanika jakiś wtrysk leje.Pytanie gdzie ty wtrysków szukać w miarę z pewnego źródła i pytanie czy robić to już czy można jeszcze poczekać ??

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    takie jak piszesz sprawdzenie wtryskow to i ja mam dobre bo spradzam sam. to co wkleilem to wtryski badane na stole. pod obciazenie,. to ze korety na biegu jałowym sa ok to jeszcze nie swiadczy o wtryskach

    btw jaki to specjalista?
    Ostatnio edytowany przez xtremesystems; 13725.

    Zostaw komentarz:


  • PAOLO ESCO
    odpowiedział(a)
    xtremesystems - chętnie bym "pomógł" ale jak dla mnie to "inna bajka" nic prawie nie kumam z tego Twojego badania silnika (jak robiłeś badanie to mechanik nie powiedział Tobie co i jak?)... natomiast napiszę co było u mnie

    W związku ze zbliżającym się powoli sezonem urlopowym i wyjazdem do Włoch chciałem mieć święty spokój i pojechałem sprawdzić silnik i stan wtrysków do znajomego "specjalisty od silników VW z serwisu Boscha".
    Całość została sprawdzona dwoma programami Bosch "coś" tam i VAG... Błędów nie było żadnych. Wszystkie wtryski okazały się być w bardzo dobrym stanie (mam przebieg 110 tys km) , jak stwierdził "fachowiec" wręcz idealnym. Każdy z trzech wtrysków pokazał parametr -0,3 a jeden -0,4 ...problem z wtryskami mógłby wystąpić gdyby parametr wynosił -1 (czy też +1) soryyy ale jestem laikiem w tych sprawach stąd mało fachowy opis. Sprawdziliśmy dawki paliwa oraz jakość paliwa - paliwo złe parametr 4 ... najlepsza jakość paliwa parametr 1 - mój parametr wynosił 1
    Wyprogramowany został EGR oraz "oszukany" przepływomierz (zmienione napięcie podane do kompa inne napięcie z "czegoś tam" , jak twierdzi "fachowiec" taki przepływomierz wytrzyma 500 tys km...) - soryyy za mało fachowy opsi ale ja mniej więcej rozumiałem z tego co do mnie mówił "fachowiec" tyle ile on jak zacząłem rozmawiać z nim o olejach
    DPF - zapełnienie 15 gram - jak stwierdził mechanik ... "możesz robić co chcesz ale i tak przy 160-180 tys km przyjedziesz do mnie by DPF wywalić"
    No i sprawa najważniejsza zmiana softu ... po pozytywnej weryfikacji wtrysków i stanu silnika został wgrany nowy soft z optymalizacją spalania, podniesieniem mocy i momentu obrotowego. Na hamowni miałem 138 KM. Jak narazie wychodzą tylko same +
    ... najlepsze, że dziś odezwał się do mnie VW w sprawie akcji serwisowej 23R7 dotyczącej optymalizacji spalin - podziękowałem za "nowego softa" i zaznaczyłem, że czekam na inne propozycje i rozwiązanie tej sprawy przez VW.
    Podsumowując 110 tys km i mam wtryski nadal w bardzo dobrym stanie.
    Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    witam
    czy te wtryski juz trzeba wymieniac? (nie rozumiem za bardzo co jest co ale srednio to wyglada) - umie ktos rozszyfrowac szczegoly?










    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    To już nie te czasy że sie regeneruje wtryski a właściwie nie ten typ wtrysków. Czeka Cię wymiana tego wtrysku co nie trzyma parametrów i polecałbym nie czekać

    Zostaw komentarz:


  • ormik
    odpowiedział(a)
    Cześć. Chciałem się dowiedzieć czy wtryski z 1,6 TDI można regenerować? Jest mnóstwo sprzecznych opinii i nie wiem czy ma sens ryzykować czy nie bo równice pomiędzy regeneracja a nowym są duże. Mam wtryski Continentala 03L130277B i jak miałem podpinanego kompa przy wymianie rozrządu pół roku temu były sprawdzane i jeden miał wartości blisko granicznych. Autem czasami na wolnych obrotach trzęsie i to przy rozgrzanym silniku zaś na zimnych czuć że ma kiepskie przyspieszenie i nie mówię tu o żyłowaniu. Czuć też różnice przy tankowaniu na różnych stacjach lecz efekt i tak występuje.

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpis

    Tak tak, wtryski też, ale jakoś niektórzy robią duże przebiegi i wszystko jest ok. Jak to rozumieć?
    Szczęście? Sposób użytkowania? Nie wiem.
    Osobiście nie znam nikogo komu wykitowałyby wtryski w 1.6 TDI bo sam sprzedałem trochę tych aut i większość klientów dość regularnie przyjeżdża do mnie na detailing wnętrza wiec mam styczność z autami które przeszły przez moje ręce. Natomiast w dwóch autach pompa była do wymiany w okolicach 150 tys.km. Opiłki poszły

    Zostaw komentarz:


  • Ciacho123
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
    Co do Continentala to pompy w 1.6 są do kitu
    Tak tak, wtryski też, ale jakoś niektórzy robią duże przebiegi i wszystko jest ok. Jak to rozumieć?

    Zostaw komentarz:


  • JayKey49
    odpowiedział(a)
    Co do Continentala to pompy w 1.6 są do kitu

    Zostaw komentarz:


  • AdamB
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez dawcio Zobacz wpis
    1.6TDI-Piezoelektryczne wtryskiwacze marki Continental

    To zależy, 1.6TDI w OII miały Continental a w OIII 1.6TDI mają Boscha.
    Pytanie jak Bosch wypada w kwestii awaryjności.

    Zostaw komentarz:


  • dawcio
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dwarf Zobacz wpis
    Nie jestem ekspertem, ale na chłopski rozum w innych silnikach jak najbardziej mogły być inne wtryskiwacze.
    1.6TDI-Piezoelektryczne wtryskiwacze marki Continental

    Zostaw komentarz:


  • Dwarf
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
    nie rozumiem to sa wtryski bosha. a w intercarsie do mojego 1.6 tdi siemensy wyszukiwarka dobiera za 1.500 zl

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
    Najlepiej zdjąć osłonę silnika i zerknąć na numer części po prostu - nadrukowany jest od góry na wtryskiwaczu (przynajmniej w przypadku Boscha, które były używane w silnikach 2.0 CFHC). Nie jestem ekspertem, ale na chłopski rozum w innych silnikach jak najbardziej mogły być inne wtryskiwacze.

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Wracając do meritum sprawy. Ponad rok temu kupiłem w miarę okazyjnie Octavie II FL 1.6TDI 105KM z 2012 roku z przebiegiem około 165tys. Miałem ją przez nastepne ponad 3 miesiące do przebiegu 168tys. Auto było poflotowe, ale to co muszę przyznać silnik pracował idealnie, zresztą cała reszta również. Zero problemów z zimowym rozruchem i brak jakichkolwiek niepokojących objawów. Sprzedałem, bo jak poczytałem o potencjalnych problemach to się wystraszyłem. Niestety to efekt moim zdaniem takiej jakiejś nagonki medialnej na diesle, na którą łapie się dużo osób, a moim zdaniem niepotrzebnie. Z jednej strony dobrze jest być świadomym potencjalnych kosztów, ale z drugiej nie ma się co nastawiać na obowiązkową wymianę wtrysków, turbiny i dwumasy przy okolo 150tys, bo moim zdaniem nie ma reguły kiedy to padnie i to są bardzo indywidualne kwestie. Jednemu padnie przy 100tys czasem mniej, innemu po 300tys a nieraz więcej, także nie ma co dramatyzować chyba, bo nowe TDI CR czy to 1.6 czy 2.0, wcale nie są takie złe.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    himi problem leży w nas samych hehe należymy do ludzi, którzy nie potrafią nie dbać (czasem przesadnie) o mechanikę w aucie....może jesteśmy drugą skrajnością? aczkolwiek wolę być taką skrajnością, a nie tą pierwszą.....

    Zostaw komentarz:


  • xtremesystems
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dwarf
    Ja wymieniłem komplet przy przebiegu około 150 tyś (nieco ponad). bo zaczęły świrować, szczególnie na zimno (raz jeszcze dzięki himi za zdalną, ale skuteczną diagnozę). Koszt poniesiony za komplet czterech to 2600 zł i jakieś 45 minut roboty samemu (wymontowanie starych, zamontowanie nowych i zakodowanie przez VCDSa).

    PS. Ja kupowałem od tej firmy: http://allegro.pl/wtryskiwacze-wtrys...718980070.html
    Po roku jeżdżenia na nich mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że jestem zadowolony.
    nie rozumiem to sa wtryski bosha. a w intercarsie do mojego 1.6 tdi siemensy wyszukiwarka dobiera za 1.500 zl

    Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

    Zostaw komentarz:

Pracuję...