Przytaczam dane z testów ADAC. Podane są faktycznie zmierzone w teście wartości:
O2 LIFTBACK przedlift, 1.9 TDI 105KM, koła 225/45R17
60-100: 8.9 sek. - na IV biegu
60-100: 7.2 sek. - najszybszy rezultat (na II i następnie III biegu)
spalanie miasto - 6.5 l/100km
hałas przy 130 km/h - 70 dB(A)
masa pojazdu - 1405 kg
hamowanie 100-0 - 39.5 m
O2 COMBI przedlift, 1.9 TDI 105KM, koła 205/55R16
60-100: 8.7 sek. - na IV biegu
60-100: 7.0 sek. - najszybszy rezultat (na II i następnie III biegu)
spalanie miasto - 6.6 l/100km
hałas przy 130 km/h - 68 dB(A)
masa pustego pojazdu - 1435 kg
hamowanie 100-0 - 39.0 m
Z tych testów nie wynika odczuwalny spadek dynamiki przy zamianie z 205 R16 na 225 R17. Zauważalny jest jedynie wzrost hałasu przy wyższych prędkościach.
marcw, plusów jest więcej, lepsze prowadzenie i czucie auta, lepsze prowadzenie w zakrętach, lepsza tracja.
O minusach wszyscy wiemy
Eeeee...no i cos jeszcze z plusow? Czy to tak naprawde non-stop odczuwalne, czy tylko jak ktos ostro popierdala i trakcja mu ingeruje? Poki co wydaje mi sie ze wiecej w tym jakis stereotypow, niz konkretow. Ja na 16" nie odczulem dyskomfortu, ani jakis problemow z czuciem auta, prowadzeniem na zakretach itp. Oczywiscie jakbym ostro manewrowal, to pewnie cos byloby odczuwalne, ale w normalnej jezdzie poki co wydaje mi sie ze nic a nic.
beaviso,
coś mi tu nie pasuje :?
jakim cudem cięższe auto na węższych oponach ma krótszą drogę hamowania o 0,5m :shock:
i w dodatku wiecej pali na 16 niż na 17 :haha: wszystkie te testy ADAC można o dupę rozbić :evil:
[ Dodano: Nie 20 Mar, 11 12:25 ]
Zamieszczone przez idas
Zamieszczone przez piramida
marcw, plusów jest więcej, lepsze prowadzenie i czucie auta, lepsze prowadzenie w zakrętach, lepsza tracja.
O minusach wszyscy wiemy
Eeeee...no i cos jeszcze z plusow? Czy to tak naprawde non-stop odczuwalne, czy tylko jak ktos ostro popierdala i trakcja mu ingeruje? Poki co wydaje mi sie ze wiecej w tym jakis stereotypow, niz konkretow. Ja na 16" nie odczulem dyskomfortu, ani jakis problemow z czuciem auta, prowadzeniem na zakretach itp. Oczywiscie jakbym ostro manewrowal, to pewnie cos byloby odczuwalne, ale w normalnej jezdzie poki co wydaje mi sie ze nic a nic.
16 jest optymalna dla octavii 2 do normalnej jazdy, po założeniu 17 jest już róznica odczuwalna ale za to znaczna poprawa trakcji w każdych warunkach, auto szybciej reaguje na ruch kierownicy i jest sztywniejsze, przesiadka z 17 na 18 wielkiej róznicy nie robi.
Reasumując chcesz komfortowo jezdzić załóż 16, jezeli jezdzisz szybko, lubisz szybko pokonywać zakręty zakładaj 17 dodam ze na 17 będzie około 1 litra więcej spalał :!:
Przyszły mi fele w piątek(OZ-Racing Superturismo GT Matt Black 7.5x17 5x112 et 50) i niby dobierane pod samochód ale po przymiarce samej felgi bez opony mam wątpliwości czy nie będzie opona opierała się o amortyzator :roll: Milimetry luzu :diabelski_usmiech Jutro się przekonam
Poza tym nie wiem czy nie będzie trzeba nowych opon użyć bo mam 225/45/r17 ale na 7x17 a tu 7,5
Przyszły mi fele w piątek(OZ-Racing Superturismo GT Matt Black 7.5x17 5x112 et 50) i niby dobierane pod samochód ale po przymiarce samej felgi bez opony mam wątpliwości czy nie będzie opona opierała się o amortyzator :roll: Milimetry luzu :diabelski_usmiech Jutro się przekonam
Poza tym nie wiem czy nie będzie trzeba nowych opon użyć bo mam 225/45/r17 ale na 7x17 a tu 7,5
fele kozak ale mogłeś kupić 8 calową i mniejsze ET, zakładaj i pokaż foty
[ Dodano: Nie 20 Mar, 11 13:14 ]
Zamieszczone przez Waciak
No to chociaz opony podejdą Ale tam na styk będzie z amorem, bo fela szersza i et 50
nie martw się, orginalna fela skodowaska et ma chyba 53 a szerokośc również 7.5 cala
No to pokazuje - nie moje co prawda, ale takie same jak moje... z przykrością stwierdzam, że nie widziałam żadnego auta, które by z takimi felgami ładnie wyglądało...
Do tego jak poczytałam o tym, jak to fajnie mieć felgi 17" i pomyślałam, jak będę kląć jadąc codziennie do pracy po wiejskich drogach w 'doskonałym' stanie to... zaczęłam oglądać coś bardziej życiowego :lol:
beaviso,
coś mi tu nie pasuje :?
jakim cudem cięższe auto na węższych oponach ma krótszą drogę hamowania o 0,5m :shock:
i w dodatku wiecej pali na 16 niż na 17 :haha: wszystkie te testy ADAC można o dupę rozbić :evil:
Zamiast patrzeć w kategoriach "mniej" i "więcej" popatrzcie na różnice (wartości). Są minimalne. Tu 0.5 metra, tam 0.1 litra, czy 0.2 sekundy. O czym tu mówić? O mniej i więcej? Przecież wszystko praktycznie mieści się w granicach błędu pomiarowego. Czyli opona 225 nie wprowadza w stosunku do 205 istotnych różnic, bo te wyszłyby w testach ponad granicę błędu pomiarowego.
W skodzie promocja więc kupuję felgi u nich. Obecnie mam felgi stalowe i opony letnie 195/65 R15. Modele felg jakie mi się podobają to Pyxis ET50 i Deimos ET47. Przy czym Pyxis bardziej i tu pojawia się mi pytanie. Pyxis zgodnie z tym co na stronie Skody piszą jest dla 205/60 R15 - czy będą się więc nadawać do opony 195/65 R15 ? Jeśli nie bardzo to zostaje mi Deimos, który jest własnie dla 195/65.
Doradźcie mi proszę.
pzdr,
Jacek
-----------------
O2 FL AMBIENTE 1.4 TSI DSG Liftback
450zl to kwota pozwalajaca kupic felgi 17" rozsadnej firmy, choc wybor nie bedzie az tak szeroki..
Mozna natomiast kupic 16" a i nie opony wtedy beda mniej kosztowne niz 17.
Komentarz