Marcin, wiem czym różnią się od siebie wersje nagrzewnic, a także to że w zasadzie interesuje nas tylko CAN-owa . Natomiast w ruskim manual`u, a także tym z forum Golfa, podłączone były jedynie kable CAN HI i CAN Low (inna sprawa, że nie wiem czy oba auta nie miały Climatronic`ów ). krzynol, możesz zdradzić tajemnicę, skąd informacja, że z Climatic`iem też będzie to działać bez dodatkowego przewodu?
Andys, a propos wczorajszej "GG" to jeszcze raz sprawdziłem i chyba faktycznie krzynol, ma rację, że powinno się obejść bez podłączania tego przewodu pod panel klimy. Nie wiem tylko czy przypadkiem nie będzie go trzeba spiąć na stałe do zasilania lub masy, bo w opcji w której on działa ( czyli wersja auta tylko z ogrzewaniem ) jest on podłączony do styku F268 w panelu ogrzewania, który "... jest wyłączony, gdy pokrętło wyboru temperatury znajduje się w położeniu prawego ogranicznika..." czyli pewnie jakoś wpływa na pracę grzałki. Jest oczywiście taka opcja, że pozostawienie go nie podłączonego może być odczytywane przez sterownik grzałki jako warunek spełniony "do grzania" i wtedy nie trzeba sobie zawracać nim głowy.
Pytanie jest tylko czy nowy Gateway z 2010/11 obsłuży to ogrzewanie po CAN-ie ( które zostało wycofane w listopadzie 2006 r ). Ktoś już próbował?
witam kolegów , sprawdzałem mam bezpieczniki 80a i 40a 5 i 7 miejsce zajete !
teraz moge tylko poczekac na zime aby sprawdzic jak dzialo to ustrojstwo !
jest to pierwsza zima w tym samochodzie , wiec zobacze co i jak !
mam jedno pytanie czy musi byc jakas okreslona temperatura na dworzu aby mogło sie to załączyc ?
czy tak jak teraz jest 12 stopni rano powinno sie załaczyc cz temp ponizej około zera ?
Dzięki, przy Twoich modach to pikuś, choć przydatny mam nadzieję. Już się zastanawiam nad czujnikiem oświetlenia, odstrasza mnie klejenie całości do szyby i cyrk z blachą do ciasta
krzynol, dzięki za cierpliwość. Swoją drogą, długości kabli zasilających podałeś z niezłym zapasem , + u mnie nie miał więcej niż 1,8m. masy niestety nie udało mi się przepchnąć już przez przepust (kable miałem 25mm2), więc poszła do śruby M8 mocującej taką wielką rurę do karoserii przy skrzynce z bezpiecznikami wewnątrz auta.
Nagrzewnica zamontowana też u mnie. Co ciekawe kupiłem taką z końcówką D. U mnie potrafi dojść do 1050 W mocy, więc bierze to trochę. Wkrótce zrobię jakieś logi jak to działa w trakcie nagrzewania silnika.
Dzięki pomocy forumowej mam i ja dodatkowe ogrzewanie choć nie wiem czemu nie miałem, a co do montażu to mogę tylko dodać że można zaślepkę starą założyć wystarczy odciąć część od nagrzewnicy elektrycznej i też będzie pasowało
A efekt jest piękny choć powiem że przy climatiku załącza się u mnie po nastawieniu na max ogrzewanie bez względu jak nastawi się kierunek nawiewu i nie trzeba załączać klimy.
Enriqez Naprawiona , Twoja diagnoza była celna , wymiana kompresora i po sprawie , zdaje się że na pw Ci o tym pisałem , jeśli nie to teraz - dzięki :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 09 Paź, 11 22:46 ]
Zamieszczone przez krzynol
DAREKGDA - cwaniaczek miał fabrycznie
No, ale to Ty mnie uświadomiłeś że takie cuś mam , więc jak by nie patrzeć to prawie jak byś mi to dogrzewanie założył :diabelski_usmiech
Z własnego doświadczenia, nie polecam podłączenia zasilania grzałki do piątego zacisku od prawej w skrzynce bezpieczników, w O2FL - benzynie. Okazało się, że zacisk musi być przeznaczony do mniejszych obciążeń, gdyż po tygodniu czasu nagrzewnica przestała nagle działać, jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że zacisk się upalił (choć nie widać było śladów). Podłączyłem zasilanie pod listwę obok przewodu plusowego z aku i wszystko jest w porządku (nic się nie grzeje).
Komentarz