[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robreg
    L&K
    • 2010
    • 1195
    • Octavia I (1U2)
    • AXP 1.4 MPI 75 KM

    Krzynol, kolega Tadfi mija się z prawdą (nie sugeruje złej woli, ale):
    - wersja CAN-farelki to 1 x bezpiecznik 100A w skrzynce bezpieczników A
    - wersja zwykła farelki to bezpiecznik 40A + bezpiecznik 80A w skrzynce bezpieczników A - innego scenariusza nie ma. Stąd też mówienie o istnieniu farelki w aucie, w którym największy bezpiecznik w skrzynce A to 50A to fikcja (sam alternator to w zależności od wersji bodajże 150 albo 200A bezpiecznika).

    Powstaje pytanie czy Kolega wie, co to takiego jest ta skrzynka bezpieczników A

    To, co w komorze silnika rzuca się na pierwszy rzut oka i jest zakryte szczelną pokrywą z zamknięciami, to nie jest skrzynka bezpieczników A, tylko skrzynka bezpieczników B (to ten poziomy fragment całego klocka elektryki pod maską).

    Skrzynka bezpieczników A to blacha przykręcona do węższego boku skrzynki bezpieczników B, od strony przodu samochodu. Idzie tam dosłownie kilka dużej średnicy przewodów (chyba max 7, bo 6 bezpieczników + jedno zasilanie) i na tym ten element się kończy. Siedzą tam bezpieczniki płytkowe podłączane do obwodów poprzez zaciski śrubowe M5 albo M6.

    Jakbym się w swoim opisie pomylił, z góry prośba o korektę.
    Pozdrawiam, Robreg.
    ----
    furmanka.blogspot.com fan ;-)

    Komentarz

    • tadfi
      Rider
      • 2008
      • 501
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      Właśnie dzisiaj wytłumaczyłem koledze, że sprawdzał nie w tym miejscu, co trzeba. Jak da dzisiaj radę sprawdzić, to dam znać, co z tymi bezpiecznikami.
      TadFi
      Breloki, logo na klapę i inne gadżety

      Komentarz

      • robreg
        L&K
        • 2010
        • 1195
        • Octavia I (1U2)
        • AXP 1.4 MPI 75 KM

        to tak żeby nie było wątpliwości o czym mówimy z Krzynolem, malunkowo. Na zdjęciu Krzynola prezentują się:
        1 - bezpiecznik alternatora SA1 (mogę się tu mylić, ale ZTCP w dieslach to są sztuki 150-200A w zależności od mocy alternatora)
        2 - bezpiecznik czegośtam SA2
        3 - bezpiecznik czegośtam SA3
        4 - śruba zasilająca bezpiecznik SA4 - jak widać dolnej śruby nie ma, tak jak nie ma bezpiecznika SA4
        5 - bezpiecznik czegośtam SA5
        Z - to jest przewód zasilający skrzynkę bezpieczników A, idzie on bezpośrednio z plusowego zacisku akumulatora
        6 - bezpiecznik czegośtam SA6
        7 - śruba zasilająca bezpiecznik SA7 - jak widać dolnej śruby nie ma, tak jak nie ma bezpiecznika SA7

        mam nadzieję, że nie dostanę od Krzynola faktury ani pozwu za posłużenie się fotą jego autorstwa w tym, chyba zbożnym celu. :diabelski_usmiech Nie robiłem tego zdjęcia i nie chcę czerpać żadnych korzyści jawnych bądź domniemanych z tego, że trochę zdjęcie Krzyśka przerobiłem i wkleiłem z powrotem na forum.
        Załączone pliki
        Pozdrawiam, Robreg.
        ----
        furmanka.blogspot.com fan ;-)

        Komentarz

        • tadfi
          Rider
          • 2008
          • 501
          • Octavia III combi (5E5)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          Witam,
          dostałem info od kolegi, że faktycznie bezpiecznik jest spalony. Dzięki wszystkim za pomoc.
          TadFi
          Breloki, logo na klapę i inne gadżety

          Komentarz

          • robreg
            L&K
            • 2010
            • 1195
            • Octavia I (1U2)
            • AXP 1.4 MPI 75 KM

            Skoro tak duży bezpiecznik uległ spaleniu, na miejscu kolegi bardzo ostrożnie podchodziłbym do jego wymiany. W najgorszym przypadku może dojść do sporego kuku w elektryce samochodu.
            Pozdrawiam, Robreg.
            ----
            furmanka.blogspot.com fan ;-)

            Komentarz

            • tadfi
              Rider
              • 2008
              • 501
              • Octavia III combi (5E5)
              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

              Mówiłem mu, żeby przede wszystkim odłączył akumulator. Możliwe, że bezpiecznik uległ przepaleniu podczas mojego podłączania nagrzewniczki (gdzieś zetknąłem + do masy).
              TadFi
              Breloki, logo na klapę i inne gadżety

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                dzisiajsze spostrzeżenia na temat nagrzewnicy CAN

                jak wiadomo do działania nagrzewnicy potrzebne są 4 warunki
                - odpalony silnik
                - ładowanie alternatora
                - temperatura silnika <75 st.
                - żądanie grzania z climatronika - na tym się skupię

                dzisiaj testowałem warunki włączenia nagrzewnicy i jakie było moje zdziwienie
                gdy okazało się, że nie jestem w stanie jej wyłączyć na żądanie (ECON'em)
                szkopół w tym, że ja mam panel climatorinika od golfa w którym nie ma ECON
                za to mam guzik OFF panelu climy, który wyłącza całą klimatyzację i wtedy nagrzewnicę też
                jak pamiętam w panelu klasycznym od O2, włączenie ECON wyłączało nagrzewnicę
                u mnie jest AC, które działa odwrotnie do ECON, ale nie wyłącza nagrzewnicy

                włączenie temperatury na LOW, też nagrzewnicy nie wyłącza
                myślę, że to nie dopasowanie panelu od golfa (ale za to ma srebrne ringi )

                teraz wiem czemu mi aku pada ostatnio...
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • zadariusz1
                  Rider
                  • 2011
                  • 543
                  • Octavia III (5E3)
                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                  No na bank krzynol, jak sprawdzałeś moją po naprawie to econ ją wyłączał,ale ja niestety nie mam srebrnych ringów

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    Krzynol, nie wiem jak u Ciebie się grzałka sprawuje, ale moja, jak widzi, że sama ma na konektorkach zasilania niskie napięcie (chciałem już napisać coś o małym prądzie, ale się w klawisze ugryzłem), to jednak ogranicza sobie ochotę na dopieszczanie pasażerów ciepłem do poziomu przyzwoitości (o ile pamiętam, poniżej 13,0V albo wyłącza się do zera, albo ogranicza się do symbolicznego poboru prądu z instalacji).
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • piotrgm
                      Drive
                      • 2014
                      • 54

                      witam.

                      koledzy dziś przeprowadziłem naprawę swojej elektroniki i po zamontowaniu spowrotem do auta temperatura na zewnątrz ok 14st odpalony silnik temp na max i leci po chwile powietrze o temp ok 29-30st w dodatku jedna rurka która idzie z silnika jest ciepła a druga zimna, obstawiał bym że ta ciepła to efekt nagrzewnicy. ZOstawiłem dziś auto pod chmurką a nie w garażu mam nadzieje że się nie pogniewa że marznie zamiast stać w garażu pod blokiem :> Rano będę jechać do pracy do jeszcze raz sprawdzę wezmę miernik z czujnikiem temperatury i sprawdzę zaraz po odpaleniu silnika jaka leci temperatura z nawiewu oczywiście przy wyłączonej klimie i dam jej 2 minuty temp na maxa potem załączę klimę i zobaczymy czy coś się zmieni w temperaturze pokazanej na mierniku.

                      [ Dodano: Pią 03 Paź, 14 11:48 ]
                      czesc. a więc u mnie naprawa skończyłą się nie powodzeniem. podłączyłem ją wczoraj nawet zostawiłem auto pod chmurką na noc rano odpalam temp na maxa odszranianie przedniej szyby klima włączona i zonk. a nie fart jest taki że mam ogrzewanie 1K0 963 235 E którego nigdzie nie ma

                      Na tą chwilę poszukuję nowego kabelka do zakupu żeby zobaczyć czy jest jakiś błąd. Mam pytanie czy jak był błąd przed to żeby zadziałała grzałka trzeba go całkiem skasować????

                      Komentarz

                      • greg44
                        L&K
                        • 2011
                        • 1198
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        Ja z tym sprawdzeniem grzałki elektrycznej bym poczekał do przymrozków, czyli jak temperatura będzie blisko zera lub niżej. Teraz ile miałeś rano w Warszawie?

                        Komentarz

                        • piotrgm
                          Drive
                          • 2014
                          • 54

                          dziś było 4st. kolega ma megane i u niego śmiga nawet przy +10

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10960
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            piotrgm, bez kabelka nie podejdziesz do tematu
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • piotrgm
                              Drive
                              • 2014
                              • 54

                              Kabel powinien buc max we wtorek u mnoe. Czy po naprawie trzeba kasowac blad czy powinna dzialac mimo ze miala blad koedys?

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10960
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                różnie bywa
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • piotrgm
                                  Drive
                                  • 2014
                                  • 54

                                  znając moje szczęście to będzie do wymiany a to jest żadki model niestety

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 10960
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    Zamieszczone przez piotrgm
                                    żadki
                                    chyba rzadki :?
                                    daj znać jak coś, mam jedną jakąś, nie wiem czy działa, do testowania w sam raz
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • piotrgm
                                      Drive
                                      • 2014
                                      • 54

                                      da się to jakoś sprawdzić bez podłączania do auta czy działa???

                                      Przyjdzie kabel zobaczymy mam nadzieję że trzeba wykasować błąd:> OBY

                                      przedtem miałem błąd z35 element grzejny

                                      To trzymaj ją dla mnie jak coś jak by działała to się dogadamy ;]

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10960
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        Zamieszczone przez piotrgm
                                        da się to jakoś sprawdzić bez podłączania do auta czy działa
                                        nie
                                        ale jak będziesz miał kabel, to możesz wymusić działanie niezależnie od warunków
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • piotrgm
                                          Drive
                                          • 2014
                                          • 54

                                          oooo widzisz a napiszesz gdzie to zrobić?? pewnie w silniku i w blokach??

                                          Komentarz

                                          • greg44
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1198
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            No ale jak mas grzałkę sterowana przez silnik, czyli nie widoczną w Can to jak to można sprawdzić? W grzałce nie ma elektroniki, jest tak samo podłączona bezpośrednio do akumulatora jak ta po Can, a sterownie jest przez dwa przekaźniki ze sterownika silnika.

                                            Komentarz

                                            • rodaczek
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1600
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              piotrgm, Jak byś miał czas podjechać na spota w Wawce http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                                              to prawie co poniedziałek jest kolega z kabelkiem

                                              Moja Octavia:
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                              Rafał

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 10960
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                greg44, w blokach pomiarowych silnika jest stan załączania przekaźników
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • piotrgm
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 54

                                                  Nabylem na e-service vag002 . Na vcdsa 11.6. Niestety ale ja sterownie po can chyba. A powiwdz mi bo u mnie na kablach sterowania jest ciagle ok 3v to jest dobrze?

                                                  Komentarz

                                                  • greg44
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1198
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                    Zamieszczone przez piotrgm
                                                    Nabylem na e-service vag002 . Na vcdsa 11.6. Niestety ale ja sterownie po can chyba. A powiwdz mi bo u mnie na kablach sterowania jest ciagle ok 3v to jest dobrze?
                                                    Chłopie a o których ty kablach mówisz, tej czarnej wtyce z dwoma cienkimi kablami? To jest sterowanie po szynie Can, cyfrowe a nie analogowe, tam takie napięcia jest i nie ma co tam mierzyć.

                                                    Krzynol no w sumie tak, teoretycznie można policzyć ile grzałka ciągnie w danej chwili i da się wymusić załączenie w sterowniku silnika?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...