[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ZYBI68
    Rider
    S_OCP Member
    • 2006
    • 697
    • Octavia II (1Z3)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    kowal 2002, Ok, ale na pewno po 10.06, wcześniej nie dam rady. Podeślij na pw adres wysyłki.
    Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

    Komentarz

    • greg44
      L&K
      • 2011
      • 1198
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      Zamieszczone przez ZYBI68
      na początku pokazywała błąd sporadyczny ale grzała a teraz wywala błąd i nie grzeje
      Tyż tak miałem, później to było zimno w aucie jak na Syberii. :lol:

      Komentarz

      • ciuk15
        Rider
        • 2009
        • 406

        kowal 2002, posiadam taka z początku produkcji Octavii leży sobie w garażu a obecnie mam zamontowana druga od kolegi Enriquez, jak jesteś dalej zainteresowany daj znać. Komp ja widzi tylko jest tez błąd elementu grzejnego :-(
        1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
        2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
        3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
        4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          OK. W dziale poradniki wrzuciłem TUTORIAL jak naprawić nagrzewnicę CAN.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • Yarwa
            Elegance
            • 2010
            • 915
            • BMW

            Też zamierzam u siebie zamontować dodatkową grzałkę, ponieważ nie jestem zadowolony z grzania w mojej octavii. Niby benzyna a dużo później jest cieplej niż w golfie V którego miałem w tdi, z tym, że tam miałem nagrzewnicę właśnie.
            Grzałkę już mam kupioną po CANie (indeks E). Przeczytałem cały wątek i chciałbym się upewnić gdzie mogę podpiąć kabel na skrzynce bezpieczników. Poniżej fotka mojej skrzynki.


            Na zdjęciu nie widać dwóch pierwszych gniazd (śruby A i B). Mam OIIFL TSI, a więc fabrycznie są przygotowane miejsca na wpięcie z bezpiecznikami 40A i 80A (śruby H i F) do podpięcia nagrzewnicy bez CAN. Analizując ten temat doszedłem do wniosku, że nie ma co się podpinać w 5 śrubę od lewej (a więc u mnie śruba H z 80A bezpiecznikiem), tak jak to jest w tutorialu krzynola. Wydaje mi się, że powinienem założyć bezpiecznik 100A na śrubę o oznaczeniu G, którą oznaczyłem zieloną strzałką na zdjęciu. Miejsce to jak widać jest wolne. Aha i rozumiem, że śruby, o której pisał w tutorialu krzynol służącej do wpięcia nowego bezpiecznika nie muszę już kupować bo to jest ta osadzona pod oznaczeniem G?
            Czy może jednak powinienem zakupić nową śrube i osadzić ją nizej, w poziomie śrub CEHDF? Ponieważ widzę, że ta moja śruba bezpośrednio pod literką G ma "łączność" ze kablem po lewej, poprzez blaszkę biegnącą po całej szerokości boku skrzynki i może nie może tak być.

            Komentarz

            • Enriquez
              RS
              • 2009
              • 7685
              • Superb III (3V3)

              śruba wskazana przez Ciebie jest odpowiednia.
              Może to niewyobrażalne, ale znam przypadek upalenia się jednej ze śrub na dole. Po prostu nie wiadomo dlaczego straciła kontakt z plusem. WTF ???
              Pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 11003
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                Yarwa, jak widać w O2 FL nie ma bezpieczników pojedyńczych, tylko taki monoblok bezpiecznikowy
                do tego jest to na sztywno przygotowane do nowego typu nagrzewnicy
                ja bym się podpiął pod gotowy bezpiecznik H 80A - potrzebujesz do tego tylko nakrętkę kołnierzową
                jak testowałem nagrzewnicę to prąd 80A nie przekraczał
                jakby się palił to wtedy przejdziesz na ten dodatkowy zacisk i dołożysz bezpiecznik 100A + tę specjalną śrubę z rozetką
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Yarwa
                  Elegance
                  • 2010
                  • 915
                  • BMW

                  Zamieszczone przez krzynol
                  jakby się palił to wtedy przejdziesz na ten dodatkowy zacisk i dołożysz bezpiecznik 100A + tę specjalną śrubę z rozetką
                  mówisz o tej śrubie 1K0 919 625? a dokładniej w moim przypadku WHT000906 (tak jak ci pisałem w PW wg etki dla FL taka sruba jest)?

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11003
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    Yarwa, ta lub ta może być pewnie

                    [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 23:33 ]
                    Na pewno obie pasują - sprawdziłem
                    Natomiast wycofam się po przemyśleniu sprawy z bezpiecznika 80A - w monobloku
                    Powinno być tak: (tylko wtedy trzeba mieć tę srubę M5 z rozetką + 2x nakrętki M5 samokontrujące, kołnierzowe + bezpiecznik płaski 100A, co ori to ori )
                    Załączone pliki
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • Yarwa
                      Elegance
                      • 2010
                      • 915
                      • BMW

                      krzynol, na szczęście podjąłem decyzje zastosowania 100A, bo to twoje wycofanie z 80A dopiero dziś przeczytałem A wczoraj robiłem montaż. Z tym, że nie miałem nakrętek samokontrujących ale dałem podkładki sprężynujące - chyba nic się nie stanie.
                      Ale napotkałem inny problem. Wszystko pomontowałem. W gatewayu ustawiłem 7D-Aux. heater. Po odpaleniu auta i podpięciu VCDS chciałem wszystko posprawdzać. Niestety temperatury jeszcze są zbyt duże żeby poczuł efekt przez kratki, ale przed ostatecznym montażem osłon nagrzewnicy dotykałem ją po odpaleniu auta i ta plastikowa obudowa była ciepła, a więc sądze że grzałak grzeje. Gdy zrobiłem "output test" to na blokach były wartości (wachało się to wszystko: 75-77A, 12,3-12,5V i około 900W). Jednak gdy chciałem sprawdzić błędy grzałki to ku mojemu zdzieniu wyskoczyły, a wydaje mi się że działa. Wyskoczyło jak poniżej:
                      01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
                      005 - no or incorrect setting / adaptation

                      Co to oznacza?

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 11003
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        sprawdzanie działania w blokach pomiarowych, grupa 01
                        warunki zadziałania grupa o2
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Yarwa
                          Elegance
                          • 2010
                          • 915
                          • BMW

                          No i problem rozwiazany. W gatewayu ustawiłem wcześniej 18-Aux. heater zamiast 7D-Aux. heater. Ten blok nr 18 to chyba od grzania dupska. Grzałka śmiga
                          Cały koszt moda ok. 180zł, a więc nie ma o czym gadać. Jakby ktoś szukał grzałki to szukajcie u tego gościa: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=19577300
                          Facet nie podaje nr części w aukcji, więc ciężej to znaleźć przez wyszukiwarkę allegro, więc warto się dopytywać, a ma po 100pln.

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11003
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • WIELKIBONGO
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 1594
                              • Superb II (3T4)

                              No ja właśnie też chcę zrobić taki mod

                              poszukuje nagrzewnicy o nr 1K0 963 235 E :lol:

                              może ktoś ma na zbyciu???? :diabelski_usmiech
                              NajtFukinPatrol North-West

                              UNIDEN 510 XL + ML145

                              BYŁ ASZ
                              PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                              BYŁA TEŻ CEGA
                              A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                              MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                              Komentarz

                              • Psycho Dad
                                Rider
                                • 2009
                                • 629

                                Stary przeczytaj 2 posty wyżej ...

                                Facet nie podaje nr części w aukcji, więc ciężej to znaleźć przez wyszukiwarkę allegro, więc warto się dopytywać, a ma po 100pln.
                                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 11003
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  szukałem u tego gościa, ale nie widzę tej nagrzewnicy
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • 1 6 D
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 547
                                    • Volkswagen

                                    Yarwa, moduł 18 to ogrzewanie postojowe jest.
                                    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
                                    Trochę plików do VCDS, zapraszam

                                    Komentarz

                                    • Yarwa
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 915
                                      • BMW

                                      Zamieszczone przez krzynol
                                      szukałem u tego gościa, ale nie widzę tej nagrzewnicy
                                      pisałem żeby sprawdzac u niego, ja ostatnią wziąłem ale może jeszcze będzie miał jakieś dostawy

                                      Komentarz

                                      • iFi
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 906

                                        Yarwa, takie pytanie - z którego roku masz samochód? ETKA mówi, że najnowsza nagrzewnica to ta z końcówką G ale nigdzie nie idzie tego znaleźć :/

                                        Komentarz

                                        • Yarwa
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 915
                                          • BMW

                                          Ja mam 2010. Przeczytaj dokładnie ten wątek. Jesli chcesz rozwiazanie nowe do twojego auta to wystarczy F w zupełności i tego jest duzo na allegro. Ale nie ma na forum tutoriala jak to założyć i trzeba się bawić z dodatkowymi przekaźnikami. Spokojnie możesz do siebie założyć E, tak jak ja to zrobiłem, z tym, że ciężko jest kupić taką grzałkę - deficytowy towar.
                                          Mi montaż zajął ok. 3,5-4h wg tutoriala krzynola, ale kupę czasu straciłem na zastanawianie się któredy puśćić kable w kabinie do przepustu, oblutowywanie końcówek no i jeszcze nagle zginęła mi końcówka klucza 10, która się przykręca nagrzewnicę (bo 20min się okazało że bestia schowała się w kieszeni moich spodni :lol: )

                                          Komentarz

                                          • greg44
                                            L&K
                                            • 2011
                                            • 1198
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            Zamieszczone przez Yarwa
                                            Jesli chcesz rozwiazanie nowe do twojego auta to wystarczy F w zupełności i tego jest duzo na allegro. Ale nie ma na forum tutoriala jak to założyć i trzeba się bawić z dodatkowymi przekaźnikami.
                                            No nie ma na forum jak to założyć, miałem coś takiego zakładać do swojego BKD, zdobyłem na portalu aukcyjnym całą grzałkę wraz z przewodami i pnami, mam dosłownie wszystko, wytargane chyba z Toledo lub Golfa V, nawet rozkminiołem jak to podłączyć u siebie. Jednak Kowal naprawił mi moją grzałkę tą którą miałem po Canie i na razie działa. Po nowemu największa trudnością jest wpięcie sie dwom pinami w kostkę sterownika silnika która jest w podszybiu, trzeba zdejmować wycieraczki, podszybie i dostać się do kostki, reszta to jedynie rozprowadzenie przewodów. Jak ktoś będzie zainteresowany to mogę odsprzedać zestaw myślę, ze w cenie atrakcyjnej jak za taki zestaw, łącznie z przekaźnikami i kablami i grzałką.

                                            Komentarz

                                            • Yarwa
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 915
                                              • BMW

                                              tylko, że tam chyba jakaś różnica jest w podłączeniu między dieslem a benzyną, chyba że źle zrozumiałem posty pisane przez kolegów w tym wątku, bardziej znających się na rzeczy.

                                              Komentarz

                                              • krzynol
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 11003
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                podłączenie nagrzewnicy analogowej z indeksem F i wyżej jest bardziej skomplikowana
                                                polega na zainstalowaniu 2 przekaźników w ramce z podstawkami
                                                podłączeniu ich do zasilania w głównej skrzyni elektrycznej w silniku
                                                i podłączeniu ich sterowania do sterownika silnika
                                                i teraz pytanie, które sterowniki silników "umieją" wysterować te przekaźniki?
                                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                poprzednie modele:
                                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Wpięcie się w sterownik silnika to godzinka roboty - ćwiczyłem ostatnio w Yeti przy okazji tempomatu, więc nie ma paniki, robota w miarę prosta. Mocniejsze silniki mogą mieć zabezpieczone wtyczki śrubami zrywalnymi, więc należy je naciąć i tyle.

                                                  Aha, nagrzewnica z końcówką F da się podłączyć z tego co wiem tylko do Diesli.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • Yarwa
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 915
                                                    • BMW

                                                    Panowie jakby ktoś szukał E to jest chyba pod tym linkiem. Z kształtu wynika ze to E a nie F:


                                                    W OFFtopicu w wątku "okazje z allegro" tez dalem linka do jednej grzałki.
                                                    Szukajcie do VW, a nie do Octavii to większe prawdopodobieństwo znalezienia

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...