[O2] Dogrzewanie elektryczne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 1 6 D
    Rider
    • 2011
    • 547
    • Volkswagen

    U mnie na opcji Output Tests pokazywało w silniku opisy że przekaźnik low i przekaźnik high, może tam przejrzyj i słuchaj czy się włączy.
    http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
    Trochę plików do VCDS, zapraszam

    Komentarz

    • greg44
      L&K
      • 2011
      • 1198
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      No jestem ciekawy co jest przyczyna braku masy. Sam miałem kiedyś przerabiać pod przekaźnikowe ogrzewanie.
      To uściślijcie, do czego jest w CE opcja dodatkowego ogrzewania?

      Komentarz

      • Witek 703
        Ambiente
        • 2012
        • 109
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        Nie jestem do końca pewny,ale prawdopodobnie ten sterownik nie obsłuży dogrzewania elektrycznego(wysterowanie przekaźników).Całą modyfikacje"diabli wzięli).
        Witek

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11293
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          Zamieszczone przez greg44
          To uściślijcie, do czego jest w CE opcja dodatkowego ogrzewania
          raczej do webasto

          Witek 703, może tak właśnie być
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • Witek 703
            Ambiente
            • 2012
            • 109
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            krzynol-a może spotkałeś octavię z końca roku 2006 z takim dogrzewaniem,chodzi mi o numer sterownika silnika.Może udało by się u mnie podmienić sterownik i sprawa byłaby załatwiona.
            Witek

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11293
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              raczej szukać trzeba od 2007 w górę

              [ Dodano: Czw 20 Gru, 12 20:27 ]
              Zamieszczone przez Witek 703
              W blokach pomiarowych nic nie widzę
              bloki pomiarowe - cała grupa 16 dotyczy nagrzewnicy elektrycznej na przekaźnikach
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • iFi
                Elegance
                • 2012
                • 906

                Jeszcze w temacie ja dorzucę coś od siebie.

                Znalazłem na rosyjskich stronach sporo różnych opisów montażu tego ustrojstwa. Dowiedziałem się stamtąd, że można zastosować kable zasilające o numerach:

                1K1998250

                Są to oryginalne kable występujące w Golfie (dla skody nie ma takiego numeru mimo, iż nagrzewnica ta sama). Koszt od 230zł - 270zł. Kable są zarobione i gotowe do montażu.

                Komentarz

                • Enriquez
                  RS
                  • 2009
                  • 7685
                  • Superb III (3V3)

                  iFi,

                  tylko jest jeden drobny problem - jak je przeciśniesz do komory silnikowej skoro są zarobione?
                  Ja wiem, że na upartego się da - ale tylko tam gdzie jest ten kondon na grodzi jak w O2 przed FL, Yetim... itp.
                  Pozdrawiam
                  Marcin

                  Komentarz

                  • iFi
                    Elegance
                    • 2012
                    • 906

                    Jeszcze nie wiem :P

                    Przyznam, że jestem laikiem w wielu tematach więc dałem tylko takie info.

                    Jak znajdę chwilę to wrzucę stronkę, z której jest ten opis.

                    Wiem, że masę podpinano a kabinie (nie tam gdzie ma to zrobione akumulator), ale nie mam zdania czy to dobry pomysł czy nie. Więc do komory silnika szedł tylko jeden kabel.

                    [ Dodano: Czw 10 Sty, 13 10:12 ]
                    Ok, tutaj stronka:



                    Ten kabel z jednej strony - tej która idzie do aku, wygląda na dosyć wąski - tzn niewiele jeśli w ogóle szerszy od samego przewodu.

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      Spróbować zawsze można.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • iFi
                        Elegance
                        • 2012
                        • 906

                        Może się uda. Dzięki za info, że może być jakiś problem...

                        Na razie zbieram graty. Sama modyfikacja raczej nie tej zimy. Samochód nie ma jeszcze roku, więc zdążę to jeszcze włożyć

                        Kable chciałem kupić zrobione fabrycznie, bo nie mam narzędzi, żeby to zrobić. Nie mam też takiego doświadczenia, żeby stwierdzić czy moje własnoręczne zarobienie będzie Ok czy też nie, a wolał bym, żeby auto nie spłonęło (choć z drugiej strony wtedy na pewno nie było by mi zimno :P )

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11293
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          Zamieszczone przez iFi
                          Koszt od 230zł - 270zł
                          to jest porażające
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • grajewiak
                            Rider
                            • 2010
                            • 582
                            • Jeep

                            Mój koszt był taki:
                            kable 16mm2 - 5m = 70zł
                            4 konektory oczkowe - coś ok 10-12 zł
                            Prasa do konektorów 70zł
                            -------------------------------
                            czyli razem ok 150zł mnie te dwa kable kosztowały.
                            Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                            Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                            Komentarz

                            • iFi
                              Elegance
                              • 2012
                              • 906

                              Zamieszczone przez krzynol
                              to jest porażające
                              Wszystkie kabelki w ASO to niesamowite ceny :/ ciężko w to czasem uwierzyć

                              czyli razem ok 150zł mnie te dwa kable kosztowały.
                              Faktycznie koszt niższy... Różnica w sam raz na kupienie reszty drobiazgów - obudowy, kostek itp...

                              Komentarz

                              • grajewiak
                                Rider
                                • 2010
                                • 582
                                • Jeep

                                Zamieszczone przez iFi
                                Zamieszczone przez krzynol
                                to jest porażające
                                Wszystkie kabelki w ASO to niesamowite ceny :/ ciężko w to czasem uwierzyć

                                czyli razem ok 150zł mnie te dwa kable kosztowały.
                                Faktycznie koszt niższy... Różnica w sam raz na kupienie reszty drobiazgów - obudowy, kostek itp...
                                No i koszt praski wliczyłem ale tak naprawdę to zostaje praska - można zawsze odsprzedać dalej lub produkować te kable

                                EDIT:
                                U mnie to wyszło tak:

                                Nie doczytałem wcześniej, że lepiej nie zaciskać przed przewleczeniem przez komorę... :P
                                Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  Zamieszczone przez grajewiak
                                  Nie doczytałem wcześniej, że lepiej nie zaciskać przed przewleczeniem przez komorę... :P
                                  Pewnie że lepiej, możesz później dociąć na wymiar aby uniknąć zwijania kabli gdzieś po kątach.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11293
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    grajewiak, i to jest praktycznie kabel ori
                                    jak ktoś robi jednorazowo to niech pożyczy zaciskarkę lub zaparsuje na zewnątrz u kogoś i przeciska w całości
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • iFi
                                      Elegance
                                      • 2012
                                      • 906

                                      Dobra Panowie nie pastwcie się już nade mną Ja tylko dałem te numery jako alternatywę. Oryginalne kable na pewno zadziałają i są "pewne" - cena to kwestia innej natury

                                      Popchnięty Waszą motywacją postanowiłem jednak spróbować własnego zmontowania instalacji.

                                      Mam więc pytania - idiotyczne

                                      Czy kable mogą być dowolne? Np takie:



                                      Jak wygląda prawidłowe zaciśnięcie konektorów? Pojawiają się jakieś wzmianki o oblutowaniu końcówek?

                                      Sorry za głupie pytania ale dla kogoś kto nie ma do czynienia z takimi rzeczami to nie lada wyzwanie

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 11293
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        iFi, kabel jak najbardziej może być
                                        nie wolno nic oblutowywać!!
                                        wsadzasz odizolowany kabel i zaciskasz takie konektory:
                                        RS to wiodący dostawca rozwiązań dla przemysłu i części elektronicznych. Zamówienia online, opcja wysyłki tego samego dnia i bezpłatnej dostawy.
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • jamesbondzio
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1174
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                          krzynol, u mnie najpierw bylo zaciskane a potem dodatkowo lutowane .. i wsio jak na razie ok, ;-)

                                          samo lutowanie to mało ale dlaczego nie mozna po dobrym zaciśnięciu dodatkowo poprawić lutem ?
                                          kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                          teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 11293
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            jamesbondzio, jak jest dobrze zaciśnięte to nie ma możliwości lutowania
                                            a przed zaciskaniem nie można lutować, bo się przewód nie ułoży i dobrze nie zaciśnie
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • grajewiak
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 582
                                              • Jeep

                                              Ja dokładnie takie konektory kupiłem jak krzynol napisał.

                                              iFi nikt się nie pastwi. Wiedza ile ori kosztuje jest cenna i łatwiej podjąć decyzję o robieniu tego we własnym zakresie.

                                              Ps:
                                              Zaciskarkę taką mniej więcej nabyłem do tych konektorów
                                              Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
                                              Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                Dzięki Panowie! Wiedzy nigdy za wiele

                                                Właśnie miałem także spytać o zaciskarkę. Patrzyłem w kilku sklepach ale do tak grubych kabli nie ma zbyt obfitego asortymentu w normalnej cenie (albo ja nie wiem czego dokładnie szukam )

                                                Może uda mi się dzisiaj podjechać do Castoramy bo mam blisko i coś będzie (ze względu na mieszkanie pod Wrocławiem ciężko mi dotrzeć do "normalnych" sklepów a lokalnie dosłownie nic nie ma).

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  Jak kabel macie na wierzchu, to podjezdzcie do pierwszego lepszego elektryka to zacisna na miejscu i po sprawie.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  • kowal 2002
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 5161

                                                    iFi, nie kupuj tego kabla z linka. To jest jakaś china i na 99% nie jest to miedź tylko miedziowane aluminium. Kabel kup najlepiej w zwykłym sklepie elektrycznym i ewentualnie daj na niego taką ochronną plastikową plecionkę.
                                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...