Zamieszczone przez krzynol
[O2] Dogrzewanie elektryczne
Zwiń
X
-
anyway->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftKtos juz kupil na handel 2 sztuki 8) Nie zdarzylem kliknac :lol:
[ Dodano: Pon 27 Paź, 14 11:03 ]
Zamieszczone przez MaicroftPozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
robreg, Maicroft ale na końcu numeru ja tam widzę literę Dkliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
D też podejdzie, ale to bardzo stary awaryjna wersja
a mogłem kupić od razu i ....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamontowałem dodatkową nagrzewnicę, działa. Czekam na duże mrozy aby stwierdzić wielkość satysfakcji
Odnośnie miejsca podłączenia do CAN, nie chciałem eksperymentować i wpiąłem się przy Climatronicu. Poszperałem w schematach elektrycznych i wyszło, że być może miejsce wpięcia nie jest dowolne. Z modułu J533 wychodzi kilka grup przewodów CAN. Na niezależnych przewodach/węzłach jest złącze diagnostyczne, na innych Climatronic, jeszcze na innych radio itd. Podczas programowania miałem zagwozdkę przy opisie - u mnie przy 7D jest Auxilary Heating, a nie jak w opisie Heater. Auxilary Heater to kolejna pozycja. Ostatecznie wybrałem 7D
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sooperot: ktoś chyba wystawił te grzałki za 60zł z linku powyżej, za 399 do licytacji
http://allegro.pl/nagrzewnica-elektr...761515189.html
[ Dodano: Nie 02 Lis, 14 21:28 ]
sooper, jakżeś sobie auto z tak zepsutą instalacją kupił, to się teraz męcz :-)
grzałkę Ty najprawdopodobniej masz sterowaną dodatkowymi przekaźnikami montowanymi, przynajmniej w Octavii, nad modułem CECM. Taka instalacja ma swoje bezpieczniki dodatkowe, zlokalizowane na listwie PRZEKAŹNIKÓW!!!
coś jak na obrazku:
o grzałce w wersji CAN chyba myśleć nie powinieneś.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robregjakżeś sobie auto z tak zepsutą instalacją kupił, to się teraz męcz
grzałki 1k0963235f na przekaźnikach i 2óch bezpiecznikach 40 oraz 80A, która jest sterowana za pomocą ECU poprzez piny 70 oraz 71 również nie posiadam Początkowo przymierzałem się do jej zakupu.
Na allegro można kupić te grzałki już za 60zł ale bez flashowania ECU nie podziała nawet w autach po 2007 które są przygotowane pod takie grzałeczki i wyświetlają parametry w 16 grupie bloków pomiarowych ECU. 8) Dlatego kosztują 60 a nie 400zł.
Komentarz
-
-
sooper, ja stety-niestety mam grzałę z CANem i nie testowałem, czy moje ECU steruje swoimi wyjściami do grzałki dodatkowej.
Kiedy jednak analizowałem wcześniejsze wypusty ECU do silników VW, zauważyłem, że wcześniej był wykorzystywany ten sam mechanizm docieplania kabiny, tylko ECU zamiast dodatkową grzałką w kabinie sterowało dodatkowymi świecami żarowymi w układzie chłodzenia silnika. Stąd wydawało mi się (bo nie miałem tego jeszcze jak zweryfikować), że ECU silnika zawsze ma ochotę jakimś dodatkowym dogrzewaniem posterować, tylko od finalnego wyposażenia auta zależy, czym się pasażerów auta dogrzewa.
Być może jest tak jak piszesz i niektóre z ECU mają wyjścia do dodatkowych grzałek poblokowane, ale z drugiej strony nie jestem pewien, czy np. grzałka CAN jest sterowana wyłącznie komunikatami z panelu Climatronic-a, czy może także od ECU silnika musi dostać jakąkolwiek informację, tyle, że wysłaną magistralą cyfrową.
[ Dodano: Wto 04 Lis, 14 00:10 ]
Zamieszczone przez sooperkupiłem już grzałkę z CAN'em i mam zamiar ją podłączyć
W związku z bogactwem Twojej wersji wyposażenia, nie pozostaje nic innego, jak tylko zaproponować podłączenie się od strony zasilania centralki A przewodem 2x10mm2 (oryginalnie jest bodajże 16mm2), by wykorzystując zabudowę dodatkowych oprawek bezpiecznikowych do wersji przekaźnikowej, wsadzić tam zabezpieczenie 2x50A i dalej od bezpieczników pójść przewodami do zasilania grzałki.
Trzeba byłoby tylko bardzo porządnie zabezpieczyć połączenie od skrzynki A do miejsca mocowania przekaźników, bo będzie to linia nie zabezpieczona od strony akumulatora wcale i przy zwarciu do masy o pożar nietrudno.Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriqueza jaki masz sterownik silnika aktualnie i jaki soft - pytam z ciekawości
robreg, O to czy grzałka na CAN'ie dostaje info od ECU nie będę się zakładał
Maicroft, Z informacji do których udało mi się dotrzeć, problemem z grzaniem za pomocą ECU jest niespełniony jeden warunek. Chodzi o 8 bit w drugiej sekcji w 16 grupie bloków pomiarowych ECU. Dokładnie o temperaturę zewnętrzną powyżej 5°C. Nawet gdy temperatura jest w granicach 0°C lub poniżej bit zawsze ma wartość 1 - czyli temperatura za wysoka i grzałka nie grzeje. U mnie jest identycznie, robiłem test gdy było -1°C i faktycznie w bicie 8 była "jedynka".
Podsumowując, podejrzewam że jeżeli mamy poprawny wsad z obsługą grzały, to poniżej 5°C i spełnieniu pozostałych warunków pojawią się same "zera"(poza bitem 7 bo jest to wyłączenie ECON i musi być "1") i grzałka zadziała, jednak nie mogę tego zagwarantować, gdyż osoba która flashowała ECU w ASO nie napisała czy tak właśnie się stało.
Dementując:
Ktoś w poprzednich postach napisał, że obecność grzałki na przekaźnikach poznamy wchodząc w bloki pomiarowe silnika w grupę 16, niestety nie jest to prawda, gdyż u mnie występują te wartości a grzałki brak
Wygląda to tak:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sooperczy grzałka na CAN'ie dostaje info od ECU nie będę się zakładał
jedyne sprawdzenie możliwości grzałki "analogowej" to podłączenie się pod te piny i sprawdzenie czy pojawia się "prawdziwa" masa
a ten bit 7 to chyba pomyłka w opisie...
IMHO muszą być same 0->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz