a od której kreski powinien zacząć pracować wentylator po odpaleniu zimnego silnika rano w trybie AUTO ? temp na zewnątrz ok. 0-4st. u mnie zaczyna zawsze od 3 kresek i dmucha bez sensu na początku zimnym powietrzem :roll: po jakichś 2-3 min jazdy zaczyna zwiększać prędkość jak już trochę łapnie temperatury :wink: też tak macie czy mam coś schrzanione w sterowaniu :? w poprzednim aucie z klimatronikiem wentylator zaczynał od najniższej prędkości.
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
lukasiasty, u mnie też tak chyba jest, rzadko schodzi na jedną kreskę, i tez nie zwiększa prędkości(ustawione na 22-23, na zewnątrz ok 6-10st)
muszę się temu przyjrzeć, jakoś nigdy mnie to nie zastanawiało jak i kiedy działa :|
teraz często jeżdżę tylko z nawiewem na nogi :wink:
...jest 18 i 7D Aux. Heat oraz 0B Sec. Air Heating
ale u mnie się nie komunikuje z tymi sterownikami
czy ktoś może sprawdzić, czy ma komunikację z którymś z tych sterowników?
bo u mnie do żadnego nie mogę się połączyć
i raczej nie działa u mnie to dogrzewanie
Mam pytanko, przeczytałem cały wątek, ale się trochę pogubiłem O ogrzewaniu przedniej szyby wiedziałem (i stosowałem z powodzeniem podczas poprzedniej zimy). Ale jeśli dobrze zrozumiałem, to przy pewnych warunkach włącza się też dodatkowe dogrzewanie silnika? True, czy coś poplątałem?
Pytam z ciekawości, bo kolega ma Mazde 6 (2.0 Diesel, 140 KM) i mówi, że ma standardowo elektryczne dogrzewanie silnika i poprzedniej zimy nawet nie skrobał szyb (nie ma webasco na 100%).
Mam pytanko, przeczytałem cały wątek, ale się trochę pogubiłem O ogrzewaniu przedniej szyby wiedziałem (i stosowałem z powodzeniem podczas poprzedniej zimy). Ale jeśli dobrze zrozumiałem, to przy pewnych warunkach włącza się też dodatkowe dogrzewanie silnika? True, czy coś poplątałem?
False. Chodzi wyłącznie o pomocnicze, elektryczne podgrzewanie powietrza napływającego do kabiny.
U mnie tego praktycznie nie czuć. Pytanie, co byłoby gdyby tego nie było
Mam pytanko, przeczytałem cały wątek, ale się trochę pogubiłem O ogrzewaniu przedniej szyby wiedziałem (i stosowałem z powodzeniem podczas poprzedniej zimy). Ale jeśli dobrze zrozumiałem, to przy pewnych warunkach włącza się też dodatkowe dogrzewanie silnika? True, czy coś poplątałem?
Pytam z ciekawości, bo kolega ma Mazde 6 (2.0 Diesel, 140 KM) i mówi, że ma standardowo elektryczne dogrzewanie silnika i poprzedniej zimy nawet nie skrobał szyb (nie ma webasco na 100%).
są tam chyba jakieś grzałki włączone w obieg wody, ale IMO słabo to działa.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Wg instrukcji do O2 z 2008, opisującej opcjonalne ogrzewanie postojowe (tzn. programowane czasowo ogrzewanie cieczy chłodzącej za pomocą specjalnego układu spalającego paliwo - a nie proste pomocnicze elektryczne ogrzewanie samego powietrza, o którym tutaj pisaliśmy), to nawet ta zaawansowana opcja nie oferuje ogrzewania bloku silnika, a wyłącznie samo ogrzewanie kabiny! Jest to wyraźnie zaznaczone w tekście instrukcji. Ale zarazem jest opisany jedyny chlubny wyjątek - bo ogrzewanie silnika występuje dla silników wysokoprężnych z filtrem cząsteczkowym, czyli w przypadku O2 pre-FL jest to zdaje się tylko jeden silnik 2.0 TDI DPF. Dla O2 FL sprawa ma się zapewne już nieco inaczej.
ogrzewanie silnika występuje dla silników wysokoprężnych z filtrem cząsteczkowym, czyli w przypadku O2 pre-FL jest to zdaje się tylko jeden silnik 2.0 TDI DPF
piszesz o tzw webasto
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
spadać offtopy :twisted:
ja się pytam o ogrzewanie elektryczne
mógłby ktoś (z działającym dogrzewaniem) powiedzieć mi, czy można się podłączyć, lub zapodać zrzut podłączenia, do takiego sterownika dogrzewania (aux. heat.)?
U mnie to nie działa i nie mogę się podłączyć do żadnego sterownika,
które niby za to dogrzewanie odpowiadają.
Może nie masz. Sprawdź czy masz w skrzynce bezpieczników w komorze silnika podłączony czerwony gruby kabel (chyba piąty od lewej) przez duży bezpiecznik 100A albo odkręć lewą osłonę tunelu (obok pedału gazu) i sprawdź czy grzejnik jest fizycznie zamontowany.Powinieneś mieć podłączone kable 3,4 i 5 jak na rysunku
Na rysunku:
1- śruby
2 - pokrywa
3 i 4 - zasilanie grzejnika grubymi kablami
5 - złącze sterowania CAN
Jeśli masz to powinienes także w VCDS mieć zaznaczone 7D AUXILIARY HEATER w modułach CAN GATEWAY i CENTRAL ELECTRONICS
Na wlepie w bagazniku lub książce serwisowej powinieneś mieć kod 7E6: electric auxiliary air heater
Może nie masz. Sprawdź czy masz w skrzynce bezpieczników w komorze silnika podłączony czerwony gruby kabel (chyba piąty od lewej) przez duży bezpiecznik 100A albo odkręć lewą osłonę tunelu (obok pedału gazu) i sprawdź czy grzejnik jest fizycznie zamontowany.
i to jest konkretna odpowiedź, dzięki i pomógł
sprawdzę fizyczną obecność nagrzewnicy, bo może nie mam i wtedy nie będę szukał dalej błędów
a w gateway'u nie mam właczonego sterownika, a jak na siłę włączę to od razu są błędy komuinikacji z nim
Sprawdź czy masz w skrzynce bezpieczników w komorze silnika podłączony czerwony gruby kabel (chyba piąty od lewej) przez duży bezpiecznik 100A
nie mam
Zamieszczone przez arekban
Na wlepie w bagazniku lub książce serwisowej powinieneś mieć kod 7E6: electric auxiliary air heater
nie mam
Zamieszczone przez arekban
odkręć lewą osłonę tunelu (obok pedału gazu) i sprawdź czy grzejnik jest fizycznie zamontowany.Powinieneś mieć podłączone kable 3,4 i 5 jak na rysunku
lewa osłona tunelu obok pedału gazu to jest całość i nie da się odkręcić tak po prostu
jak próbowałem to odchylić to guzik widać
arekban, na pewno piszesz o O2 przed FL?
Tę osłonę można w bardzo prosty sposób zdjąć (niedawno wymieniałem tę nagrzewiniczkę u siebie, bo się spsuła), trzeba zdjąć mieszek, wyjąć popielniczkę (pojemnik), jak się ją wyjmie, to widać śrubkę, którą trzeba odkręcić, jedna śruba od strony pedałów a reszta trzyma się na zatrzaskach. Jak zdejmiesz osłonę, to będziesz wszystko miał jak na dłoni.
Dodam, że przez kilka miesięcy szukałem używanej nagrzewniczki (nowa - ca 1700 zł) i okazało się, że nie we wszystkich O2 TDI były one montowane.
Tak wygląda ta nagrzewniczka (zdjęcie robione komórką, wiec jakość kiepska), ta część, którą trzymam w dłoni powinna być widoczna po zdjęciu osłony:
Na wlepie w bagazniku lub książce serwisowej powinieneś mieć kod 7E6: electric auxiliary air heater
Też nie mam tego kodu wyposażenia Tzn. że nie mam tego pomocniczego dogrzewania? (pomimo tego, że mam przycisk ogrzewania przedniej szyby?) Możecie sprawdzić jak to wygląda u Was?
Komentarz