kazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Obniżenie zawieszenia Octavia II
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Zamieszczone przez piramidakazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidakazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Przechodząc do H&R, mają 2 różne zestawy stabilizatorów o różnej grubości: 26mm przód/22mm tył oraz 28mm przód/24mm tył (Eibach ma 26mm/23mm). Czy ktoś wie, jaka jest grubość stabilizatorów w serii, ew. jaka jest w O2 RS? Ciężko wybrać w ciemno...kazklj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazkljZamieszczone przez piramidakazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Przechodząc do H&R, mają 2 różne zestawy stabilizatorów o różnej grubości: 26mm przód/22mm tył oraz 28mm przód/24mm tył (Eibach ma 26mm/23mm). Czy ktoś wie, jaka jest grubość stabilizatorów w serii, ew. jaka jest w O2 RS? Ciężko wybrać w ciemno...
pzdr
Piotrek
Komentarz
-
-
kazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczansuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Nie pamietam, dawno to było :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
xman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.kazklj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazkljxman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750Zamieszczone przez kazkljxman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
[ Dodano: Sob 02 Maj, 15 22:23 ]
Zamieszczone przez xman750Ja mam teraz Bilsteiny B6 i seryjne sprężyny i na zakrętach mi auto wynosi z łuku szczególnie ciasnych, a sprężyny mam niby twardsze bo to kombi. Teraz zamówiłem sprężyny Eibach pro kit i zobaczymy jak to będzie bo też się trochę obawiam progów i krawężników...kazklj
Komentarz
-
-
jeszcze takie pytanie odnośnie zestawów Eibach roll kit:
tu widzę w komplecie są mocowania tuleii oraz łączniki stabilizatora (tylko którego??)
czy to jest wolna amerykanka tego konkretnego sprzedawcy? bo w zestawach na stronie eibach.pl tego nie ma i w innych sklepach też nie widzę...
[ Dodano: Wto 05 Maj, 15 01:00 ]
Zamieszczone przez kazkljZamieszczone przez xman750Zamieszczone przez kazkljxman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
[ Dodano: Sob 02 Maj, 15 22:23 ]
Zamieszczone przez xman750Ja mam teraz Bilsteiny B6 i seryjne sprężyny i na zakrętach mi auto wynosi z łuku szczególnie ciasnych, a sprężyny mam niby twardsze bo to kombi. Teraz zamówiłem sprężyny Eibach pro kit i zobaczymy jak to będzie bo też się trochę obawiam progów i krawężników...
Jeszcze ta patrzę na zestawy do O2 4x4:
ST suspensions? ktoś słyszał o tej firmie? niby z Hameryki?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750
Dowiedziałem się też w ASO jakiej grubości są seryjne stabilizatory w O2 FL 1.8 TSI:
przód 22.5mm (23mm w O2 RS), tył 19.6mm (21.7mm w O2 RS). Eibach ma 26mm przód, 23mm tył (nie wnikam w kwestie sztywności samego materiału).
Jak już zamówisz i będziesz się zastanawiać nad tą dwustopniową regulacją, to możesz zerknąć na stronę Ultimate guide to suspension and handling.kazklj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kazkljZamieszczone przez xman750
Dowiedziałem się też w ASO jakiej grubości są seryjne stabilizatory w O2 FL 1.8 TSI:
przód 22.5mm (23mm w O2 RS), tył 19.6mm (21.7mm w O2 RS). Eibach ma 26mm przód, 23mm tył (nie wnikam w kwestie sztywności samego materiału).
Jak już zamówisz i będziesz się zastanawiać nad tą dwustopniową regulacją, to możesz zerknąć na stronę Ultimate guide to suspension and handling.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidakazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
Teraz zobaczycie co Doktor inzynierii (gość projektuje kompletne zestawy zawieszeń do wyczynu i do zwykłych samochodów) mówi o stabilizatorach i czemu twarde są złe. Obejrzyjcie też inne jego filmy o amortyzatorach, częstotliwościach tłumienia, itp itd a będziecie mieli jako takie pojecie (tysiąc razy lepsze niż koledzy "tjuningofcy" co to jest zawieszenie w samochodzie i do czego służy. https://www.youtube.com/watch?v=WhWZ57baTOw Angielski język w tym techniczny się przyda.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
zepter00, dobrze wiedzieć, zrobię próbę, zmienię nastawy w swoich stabilizatorach na miększe i dam znać.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida,
Czyli teraz masz przód i tył ustawione na najkrótsze (najsztywniejsze) ustawienie? Teoretycznie, jeśli ustawisz na przodzie dłuższy stab, a z tyłu krótszy (sztywniejszy), to powinna się zmniejszyć podsterowność, jeśli jest Ci to na rękę. Ja w każdym razie taki setup zamierzam sprawdzić jak już przyjdą mi zamówione stabilizatory.
Co do oceny sztywności stabilizatora, myślę, że nie wystarczy informajcja o samej grubości. Liczy się też elastyczność materiału, długość odcinka środkowego, długość ramion (w Eibachu regulowana) itd. Na wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-roll_bar jest zamieszczony wzór do obliczania sztywności. W praktyce ciężko jest ocenić dopóki się nie założy i zrobi parę km.
Idealnie by było mieć aktywne stabilizatory, które spinają się w zakręcie i rozpinają na prostej - opisane na powyższej stronie wiki.kazklj
Komentarz
-
-
kazklj, tak, mam ustawione na najkrótsze. Raczej odwrotnie niż piszesz, przód sztywniejszy od tyłu aby zniwelować podsterownośćsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidakazklj, tak, mam ustawione na najkrótsze. Raczej odwrotnie niż piszesz, przód sztywniejszy od tyłu aby zniwelować podsterowność
Cytat: "By skorygować podsterowność należy zmniejszyć średnicę przedniego stabilizatora, lub zwiększyć średnicę tylniego." z http://www.opony.com.pl/artykul/jak-...ownosc/?id=962
Podsterowność wynika z utraty przyczepności przedniej osi, więc żeby zniwelować podsterowność trzeba poprawić przyczepność przodu lub obniżyć przyczepność tyłu. Im sztywniejszy (grubszy) stabilizator, tym gorsza przyczepność osi.kazklj
Komentarz
-
-
zapominasz, że podsterowność jest wynikiem nie tylko zastosowanych stabilizatorów ale jest wynikiem konstrukcji zawieszenia, geometrii oraz charakterystyki zawieszenia i rozkładu mas na osie.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
kazklj, nie pozostaje nic innego jak przeprowadzić testy :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00zapominasz, że podsterowność jest wynikiem nie tylko zastosowanych stabilizatorów ale jest wynikiem konstrukcji zawieszenia, geometrii oraz charakterystyki zawieszenia i rozkładu mas na osie.
Stabilizatory będę miał w przyszłym tygodniu, ale zastanawiam się już teraz jak podejść do tematu zmniejszenia nieprzyjemnego nurkowania przy mocniejszym hamowaniu i przysiadania tyłu przy przyspieszaniu. Myślę o sprężynach od RSa (-12mm) + amortyzatory Bilstein B6, bo -30mm przy sprężynach Eibach Pro Kit to dla mnie za nisko (krawężniki) i być może za twardo. A z drugiej strony cena sprężyn z RS w ASO to zniechęcające 406zł przód i 330zł tył za sztukę.
Czy jest jakaś trzecia droga, żeby mieć sztywniejsze zawieszenie, ale nie obniżać się zanadto?kazklj
Komentarz
-
-
kazklj, zakładaj spokojnie -30, bez problemu ogarniesz krawężniki a ze twardo, no cóż :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
kazklj, nie sraj żarem tylko -30 minimalnie...tym bardziej, że będziesz mieć też amory
w sprężyny RS nawet bym dupy nie ruszał - nie ma sensukliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Zamieszczone przez piramidakazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
Teraz zobaczycie co Doktor inzynierii (gość projektuje kompletne zestawy zawieszeń do wyczynu i do zwykłych samochodów) mówi o stabilizatorach i czemu twarde są złe. Obejrzyjcie też inne jego filmy o amortyzatorach, częstotliwościach tłumienia, itp itd a będziecie mieli jako takie pojecie (tysiąc razy lepsze niż koledzy "tjuningofcy" co to jest zawieszenie w samochodzie i do czego służy. https://www.youtube.com/watch?v=WhWZ57baTOw Angielski język w tym techniczny się przyda.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LUKIkazklj, nie sraj żarem tylko -30 minimalnie...tym bardziej, że będziesz mieć też amory
w sprężyny RS nawet bym dupy nie ruszał - nie ma sensu
Znalazłem przy okazji rozwiązanie, w razie gdyby -30mm okazało się za nisko. Można założyć pierścienie podnoszące http://www.spaccer.com/pl_PL/system/system.html. Każdy pierścień podnosi o 12mm. Ale żeby nie było wesoło, to jest absurdalna cena 1320PLN za komplet.kazklj
Komentarz
-
Komentarz