kazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Obniżenie zawieszenia Octavia II
Zwiń
X
-
superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
wszyscy mnei tak straszyli jak kładłem wszędzie poliuretany na wahaczach i 2 lata prawie jeżdżę i nic nie skrzypi... no ale nie wiem czy w przypadku stabilizatorów jest inaczej wydaj mi się że jak się dobrze posmaruje tym smarem co dają to nic nei będzie skrzypiećZamieszczone przez piramidakazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Komentarz
-
-
Na stronie H&R znalazłem dodatkowy argument na niekorzyść Eibacha: "w skład zestawów H&R wchodzą obejmy ze specjalnej mieszanki gumowej, z uwagi na cywilne przeznaczenie producent zaleca używanie gumowych elementów mocujących H&R i odradza zamianę na poliuretany z uwagi na powiększenie przenoszenia drgań na amortyzator i jego szybsze zużycie".Zamieszczone przez piramidakazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Przechodząc do H&R, mają 2 różne zestawy stabilizatorów o różnej grubości: 26mm przód/22mm tył oraz 28mm przód/24mm tył (Eibach ma 26mm/23mm). Czy ktoś wie, jaka jest grubość stabilizatorów w serii, ew. jaka jest w O2 RS? Ciężko wybrać w ciemno...kazklj
Komentarz
-
-
cena tych stabilizatorów trochę wysoka... szukałbym jakiejś alternatywy...Zamieszczone przez kazkljNa stronie H&R znalazłem dodatkowy argument na niekorzyść Eibacha: "w skład zestawów H&R wchodzą obejmy ze specjalnej mieszanki gumowej, z uwagi na cywilne przeznaczenie producent zaleca używanie gumowych elementów mocujących H&R i odradza zamianę na poliuretany z uwagi na powiększenie przenoszenia drgań na amortyzator i jego szybsze zużycie".Zamieszczone przez piramidakazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
Przechodząc do H&R, mają 2 różne zestawy stabilizatorów o różnej grubości: 26mm przód/22mm tył oraz 28mm przód/24mm tył (Eibach ma 26mm/23mm). Czy ktoś wie, jaka jest grubość stabilizatorów w serii, ew. jaka jest w O2 RS? Ciężko wybrać w ciemno...
pzdr
Piotrek
Komentarz
-
-
kazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczansuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Nie pamietam, dawno to było :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
xman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.kazklj
Komentarz
-
-
nie wiesz czy do wersji 4x4 one też pasują? z tego co pamiętam to chyba będzie to samo ale nie jestem 100% pewien...Zamieszczone przez kazkljxman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
Komentarz
-
-
Nie wiem, ale na stronie masz formularz kontaktowy. Najbezpieczniej będzie zapytać.Zamieszczone przez xman750nie wiesz czy do wersji 4x4 one też pasują? z tego co pamiętam to chyba będzie to samo ale nie jestem 100% pewien...Zamieszczone przez kazkljxman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
[ Dodano: Sob 02 Maj, 15 22:23 ]
Trochę doczytałem w tym temacie. Zdaje się, że B6 to amortyzatory do seryjnych sprężyn, więc jeśli założysz sprężyny Pro Kit z -30mm, to amortyzatory nie będą optymalnie pracować i podobno skróci się ich żywot. Do sprężyn obniżających stosuje się B8, które ponoć mają taką samą charakterystykę co B6, ale są skrócone - patrz zestaw B12 Pro Kit, tam są B8.Zamieszczone przez xman750Ja mam teraz Bilsteiny B6 i seryjne sprężyny i na zakrętach mi auto wynosi z łuku szczególnie ciasnych, a sprężyny mam niby twardsze bo to kombi. Teraz zamówiłem sprężyny Eibach pro kit i zobaczymy jak to będzie bo też się trochę obawiam progów i krawężników...kazklj
Komentarz
-
-
jeszcze takie pytanie odnośnie zestawów Eibach roll kit:
tu widzę w komplecie są mocowania tuleii oraz łączniki stabilizatora (tylko którego??)
czy to jest wolna amerykanka tego konkretnego sprzedawcy? bo w zestawach na stronie eibach.pl tego nie ma i w innych sklepach też nie widzę...
[ Dodano: Wto 05 Maj, 15 01:00 ]
B8 kupuję + sprężyny Eibach pro kitZamieszczone przez kazkljNie wiem, ale na stronie masz formularz kontaktowy. Najbezpieczniej będzie zapytać.Zamieszczone przez xman750nie wiesz czy do wersji 4x4 one też pasują? z tego co pamiętam to chyba będzie to samo ale nie jestem 100% pewien...Zamieszczone przez kazkljxman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
[ Dodano: Sob 02 Maj, 15 22:23 ]
Trochę doczytałem w tym temacie. Zdaje się, że B6 to amortyzatory do seryjnych sprężyn, więc jeśli założysz sprężyny Pro Kit z -30mm, to amortyzatory nie będą optymalnie pracować i podobno skróci się ich żywot. Do sprężyn obniżających stosuje się B8, które ponoć mają taką samą charakterystykę co B6, ale są skrócone - patrz zestaw B12 Pro Kit, tam są B8.Zamieszczone przez xman750Ja mam teraz Bilsteiny B6 i seryjne sprężyny i na zakrętach mi auto wynosi z łuku szczególnie ciasnych, a sprężyny mam niby twardsze bo to kombi. Teraz zamówiłem sprężyny Eibach pro kit i zobaczymy jak to będzie bo też się trochę obawiam progów i krawężników...
Jeszcze ta patrzę na zestawy do O2 4x4:
ST suspensions? ktoś słyszał o tej firmie? niby z Hameryki?
Komentarz
-
-
Nie sugeruj się zdjęciem. Dla różnych aut są inne drążki, a w zestawie mogą być też inne dodatkowe elementy. Sprzedawcom często nie chce się zamieszczać osobnego zdjęcia dla każdego zestawu, a jest ich pewnie kilkadziesiąt. Ja właśnie zamówiłem stabilizatory dla siebie przez Eibach Polska, numer zestawu ten sam: E40-79-004-01-11.Zamieszczone przez xman750
Dowiedziałem się też w ASO jakiej grubości są seryjne stabilizatory w O2 FL 1.8 TSI:
przód 22.5mm (23mm w O2 RS), tył 19.6mm (21.7mm w O2 RS). Eibach ma 26mm przód, 23mm tył (nie wnikam w kwestie sztywności samego materiału).
Jak już zamówisz i będziesz się zastanawiać nad tą dwustopniową regulacją, to możesz zerknąć na stronę Ultimate guide to suspension and handling.kazklj
Komentarz
-
-
z tego co widzę Eibach nie ma zestawu do mojego auta więc zamówiłem już zestaw ST suspension który wyszedł taniej ponoć to to samo co KW...Zamieszczone przez kazkljNie sugeruj się zdjęciem. Dla różnych aut są inne drążki, a w zestawie mogą być też inne dodatkowe elementy. Sprzedawcom często nie chce się zamieszczać osobnego zdjęcia dla każdego zestawu, a jest ich pewnie kilkadziesiąt. Ja właśnie zamówiłem stabilizatory dla siebie przez Eibach Polska, numer zestawu ten sam: E40-79-004-01-11.Zamieszczone przez xman750
Dowiedziałem się też w ASO jakiej grubości są seryjne stabilizatory w O2 FL 1.8 TSI:
przód 22.5mm (23mm w O2 RS), tył 19.6mm (21.7mm w O2 RS). Eibach ma 26mm przód, 23mm tył (nie wnikam w kwestie sztywności samego materiału).
Jak już zamówisz i będziesz się zastanawiać nad tą dwustopniową regulacją, to możesz zerknąć na stronę Ultimate guide to suspension and handling.
Komentarz
-
-
Absolutnie nieprawda! Im grubsze - sztywniejsze, stabilizatory tym bardziej zmieniacie swoje niezależne zawieszenia w zawieszenia zależne - sztywną belkę. Przy twardszych i niższych sprężynach i amortyzatorach można stabilizatory całkowicie wywalić.... powie wam to każdy specjalista od zawieszenia. Zawieszenie danego koła musi pracować możliwie jak najbardziej niezależne od innych. Przykładowo zbyt sztywny stabilizator z tyłu zwiększa podsterowność. Zbyt sztywne stabilizatory pogarszają, przyczepność i trakcję. Zyskuje się trochę na stabilności (ale wysoka stabilność - małe przechyły nawdozia to nie to samo co dobre prowadzenie) ale za cenę utraty, przyczepności, trakcji i sterowności. Zobaczcie jak ma ustawione zawieszenie najlepsza Skoda Octavia https://www.youtube.com/watch?v=ixjAgEXhsuo wcale nie jest mega nisko i twardo.Zamieszczone przez piramidakazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
Teraz zobaczycie co Doktor inzynierii (gość projektuje kompletne zestawy zawieszeń do wyczynu i do zwykłych samochodów) mówi o stabilizatorach i czemu twarde są złe. Obejrzyjcie też inne jego filmy o amortyzatorach, częstotliwościach tłumienia, itp itd a będziecie mieli jako takie pojecie (tysiąc razy lepsze niż koledzy "tjuningofcy" co to jest zawieszenie w samochodzie i do czego służy. https://www.youtube.com/watch?v=WhWZ57baTOw Angielski język w tym techniczny się przyda.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
zepter00, dobrze wiedzieć, zrobię próbę, zmienię nastawy w swoich stabilizatorach na miększe i dam znać.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
piramida,
Czyli teraz masz przód i tył ustawione na najkrótsze (najsztywniejsze) ustawienie? Teoretycznie, jeśli ustawisz na przodzie dłuższy stab, a z tyłu krótszy (sztywniejszy), to powinna się zmniejszyć podsterowność, jeśli jest Ci to na rękę. Ja w każdym razie taki setup zamierzam sprawdzić jak już przyjdą mi zamówione stabilizatory.
Co do oceny sztywności stabilizatora, myślę, że nie wystarczy informajcja o samej grubości. Liczy się też elastyczność materiału, długość odcinka środkowego, długość ramion (w Eibachu regulowana) itd. Na wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-roll_bar jest zamieszczony wzór do obliczania sztywności. W praktyce ciężko jest ocenić dopóki się nie założy i zrobi parę km.
Idealnie by było mieć aktywne stabilizatory, które spinają się w zakręcie i rozpinają na prostej - opisane na powyższej stronie wiki.kazklj
Komentarz
-
-
kazklj, tak, mam ustawione na najkrótsze. Raczej odwrotnie niż piszesz, przód sztywniejszy od tyłu aby zniwelować podsterownośćsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Ja jednak będę się upierał przy swoimZamieszczone przez piramidakazklj, tak, mam ustawione na najkrótsze. Raczej odwrotnie niż piszesz, przód sztywniejszy od tyłu aby zniwelować podsterowność
Cytat: "By skorygować podsterowność należy zmniejszyć średnicę przedniego stabilizatora, lub zwiększyć średnicę tylniego." z http://www.opony.com.pl/artykul/jak-...ownosc/?id=962
Podsterowność wynika z utraty przyczepności przedniej osi, więc żeby zniwelować podsterowność trzeba poprawić przyczepność przodu lub obniżyć przyczepność tyłu. Im sztywniejszy (grubszy) stabilizator, tym gorsza przyczepność osi.kazklj
Komentarz
-
-
zapominasz, że podsterowność jest wynikiem nie tylko zastosowanych stabilizatorów ale jest wynikiem konstrukcji zawieszenia, geometrii oraz charakterystyki zawieszenia i rozkładu mas na osie.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
kazklj, nie pozostaje nic innego jak przeprowadzić testy :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Masz rację! Na zaprojektowaną przez producenta bezpieczniejszą podsterowność można próbować wpływać na wiele innych sposobów, twardością sprężyny, charakterystyką amortyzatora czy choćby ciśnieniem w oponie. Ja skupiam się tylko na wpływie stabilizatorów na podsterowność, bo przy nich akurat piramida ma czynić regulacje i ja sam w ten sposób będę próbował działać.Zamieszczone przez zepter00zapominasz, że podsterowność jest wynikiem nie tylko zastosowanych stabilizatorów ale jest wynikiem konstrukcji zawieszenia, geometrii oraz charakterystyki zawieszenia i rozkładu mas na osie.
Stabilizatory będę miał w przyszłym tygodniu, ale zastanawiam się już teraz jak podejść do tematu zmniejszenia nieprzyjemnego nurkowania przy mocniejszym hamowaniu i przysiadania tyłu przy przyspieszaniu. Myślę o sprężynach od RSa (-12mm) + amortyzatory Bilstein B6, bo -30mm przy sprężynach Eibach Pro Kit to dla mnie za nisko (krawężniki) i być może za twardo. A z drugiej strony cena sprężyn z RS w ASO to zniechęcające 406zł przód i 330zł tył za sztukę.
Czy jest jakaś trzecia droga, żeby mieć sztywniejsze zawieszenie, ale nie obniżać się zanadto?kazklj
Komentarz
-
-
kazklj, zakładaj spokojnie -30, bez problemu ogarniesz krawężniki a ze twardo, no cóż :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
kazklj, nie sraj żarem tylko -30 minimalnie...tym bardziej, że będziesz mieć też amory
w sprężyny RS nawet bym dupy nie ruszał - nie ma sensukliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
kurcze to ja chyba anuluję zamówienie na moje swaybary bo do dziś nie przyszły a wygląda na to że jak wrzucę Eibach pro kit + B8 to w sumie wiele nie dadzą poza pogorszeniem trakcji lolZamieszczone przez zepter00Absolutnie nieprawda! Im grubsze - sztywniejsze, stabilizatory tym bardziej zmieniacie swoje niezależne zawieszenia w zawieszenia zależne - sztywną belkę.Zamieszczone przez piramidakazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
Teraz zobaczycie co Doktor inzynierii (gość projektuje kompletne zestawy zawieszeń do wyczynu i do zwykłych samochodów) mówi o stabilizatorach i czemu twarde są złe. Obejrzyjcie też inne jego filmy o amortyzatorach, częstotliwościach tłumienia, itp itd a będziecie mieli jako takie pojecie (tysiąc razy lepsze niż koledzy "tjuningofcy" co to jest zawieszenie w samochodzie i do czego służy. https://www.youtube.com/watch?v=WhWZ57baTOw Angielski język w tym techniczny się przyda.
Komentarz
-
-
Ok. Na razie założę stabilizatory, bo już przyszły.Zamieszczone przez LUKIkazklj, nie sraj żarem tylko -30 minimalnie...tym bardziej, że będziesz mieć też amory
w sprężyny RS nawet bym dupy nie ruszał - nie ma sensu
Znalazłem przy okazji rozwiązanie, w razie gdyby -30mm okazało się za nisko. Można założyć pierścienie podnoszące http://www.spaccer.com/pl_PL/system/system.html. Każdy pierścień podnosi o 12mm. Ale żeby nie było wesoło, to jest absurdalna cena 1320PLN za komplet.kazklj
Komentarz
-
Komentarz