Obniżenie zawieszenia Octavia II

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #76
    kazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • xman750
      Rider
      • 2011
      • 322

      #77
      Zamieszczone przez piramida
      kazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
      wszyscy mnei tak straszyli jak kładłem wszędzie poliuretany na wahaczach i 2 lata prawie jeżdżę i nic nie skrzypi... no ale nie wiem czy w przypadku stabilizatorów jest inaczej wydaj mi się że jak się dobrze posmaruje tym smarem co dają to nic nei będzie skrzypieć

      Komentarz

      • kazklj
        Classic
        • 2015
        • 13

        #78
        Zamieszczone przez piramida
        kazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
        Na stronie H&R znalazłem dodatkowy argument na niekorzyść Eibacha: "w skład zestawów H&R wchodzą obejmy ze specjalnej mieszanki gumowej, z uwagi na cywilne przeznaczenie producent zaleca używanie gumowych elementów mocujących H&R i odradza zamianę na poliuretany z uwagi na powiększenie przenoszenia drgań na amortyzator i jego szybsze zużycie".

        Przechodząc do H&R, mają 2 różne zestawy stabilizatorów o różnej grubości: 26mm przód/22mm tył oraz 28mm przód/24mm tył (Eibach ma 26mm/23mm). Czy ktoś wie, jaka jest grubość stabilizatorów w serii, ew. jaka jest w O2 RS? Ciężko wybrać w ciemno...
        kazklj

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #79
          Zamieszczone przez kazklj
          Zamieszczone przez piramida
          kazklj, anti roll eibacha ma poliuretany które jak sie zużyją to doprowadzają do pasji swoim skrzypieniem, lepiej kupić stabilizatory h&r, maja bodajże zwykle gumy nie poliuretany
          Na stronie H&R znalazłem dodatkowy argument na niekorzyść Eibacha: "w skład zestawów H&R wchodzą obejmy ze specjalnej mieszanki gumowej, z uwagi na cywilne przeznaczenie producent zaleca używanie gumowych elementów mocujących H&R i odradza zamianę na poliuretany z uwagi na powiększenie przenoszenia drgań na amortyzator i jego szybsze zużycie".

          Przechodząc do H&R, mają 2 różne zestawy stabilizatorów o różnej grubości: 26mm przód/22mm tył oraz 28mm przód/24mm tył (Eibach ma 26mm/23mm). Czy ktoś wie, jaka jest grubość stabilizatorów w serii, ew. jaka jest w O2 RS? Ciężko wybrać w ciemno...
          cena tych stabilizatorów trochę wysoka... szukałbym jakiejś alternatywy...

          pzdr
          Piotrek

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #80
            kazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              #81
              Zamieszczone przez piramida
              kazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
              ile dałeś za Eibachy?

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #82
                Nie pamietam, dawno to było :szeroki_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • kazklj
                  Classic
                  • 2015
                  • 13

                  #83
                  xman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
                  kazklj

                  Komentarz

                  • xman750
                    Rider
                    • 2011
                    • 322

                    #84
                    Zamieszczone przez kazklj
                    xman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
                    nie wiesz czy do wersji 4x4 one też pasują? z tego co pamiętam to chyba będzie to samo ale nie jestem 100% pewien...

                    Komentarz

                    • kazklj
                      Classic
                      • 2015
                      • 13

                      #85
                      Zamieszczone przez xman750
                      Zamieszczone przez kazklj
                      xman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
                      nie wiesz czy do wersji 4x4 one też pasują? z tego co pamiętam to chyba będzie to samo ale nie jestem 100% pewien...
                      Nie wiem, ale na stronie masz formularz kontaktowy. Najbezpieczniej będzie zapytać.

                      [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 22:23 ]
                      Zamieszczone przez xman750
                      Ja mam teraz Bilsteiny B6 i seryjne sprężyny i na zakrętach mi auto wynosi z łuku szczególnie ciasnych, a sprężyny mam niby twardsze bo to kombi. Teraz zamówiłem sprężyny Eibach pro kit i zobaczymy jak to będzie bo też się trochę obawiam progów i krawężników...
                      Trochę doczytałem w tym temacie. Zdaje się, że B6 to amortyzatory do seryjnych sprężyn, więc jeśli założysz sprężyny Pro Kit z -30mm, to amortyzatory nie będą optymalnie pracować i podobno skróci się ich żywot. Do sprężyn obniżających stosuje się B8, które ponoć mają taką samą charakterystykę co B6, ale są skrócone - patrz zestaw B12 Pro Kit, tam są B8.
                      kazklj

                      Komentarz

                      • xman750
                        Rider
                        • 2011
                        • 322

                        #86
                        jeszcze takie pytanie odnośnie zestawów Eibach roll kit:



                        tu widzę w komplecie są mocowania tuleii oraz łączniki stabilizatora (tylko którego??)

                        czy to jest wolna amerykanka tego konkretnego sprzedawcy? bo w zestawach na stronie eibach.pl tego nie ma i w innych sklepach też nie widzę...

                        [ Dodano: Wto 05 Maj, 15 01:00 ]
                        Zamieszczone przez kazklj
                        Zamieszczone przez xman750
                        Zamieszczone przez kazklj
                        xman750, tu http://www.eibach.pl/eibach-skoda-oc...-11-pi-51.html masz Eibacha za 1312PLN, podczas gdy H&R to prawie 2k PLN. Nie widzę sensu dopłacać do H&R.
                        nie wiesz czy do wersji 4x4 one też pasują? z tego co pamiętam to chyba będzie to samo ale nie jestem 100% pewien...
                        Nie wiem, ale na stronie masz formularz kontaktowy. Najbezpieczniej będzie zapytać.

                        [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 22:23 ]
                        Zamieszczone przez xman750
                        Ja mam teraz Bilsteiny B6 i seryjne sprężyny i na zakrętach mi auto wynosi z łuku szczególnie ciasnych, a sprężyny mam niby twardsze bo to kombi. Teraz zamówiłem sprężyny Eibach pro kit i zobaczymy jak to będzie bo też się trochę obawiam progów i krawężników...
                        Trochę doczytałem w tym temacie. Zdaje się, że B6 to amortyzatory do seryjnych sprężyn, więc jeśli założysz sprężyny Pro Kit z -30mm, to amortyzatory nie będą optymalnie pracować i podobno skróci się ich żywot. Do sprężyn obniżających stosuje się B8, które ponoć mają taką samą charakterystykę co B6, ale są skrócone - patrz zestaw B12 Pro Kit, tam są B8.
                        B8 kupuję + sprężyny Eibach pro kit

                        Jeszcze ta patrzę na zestawy do O2 4x4:



                        ST suspensions? ktoś słyszał o tej firmie? niby z Hameryki?

                        Komentarz

                        • kazklj
                          Classic
                          • 2015
                          • 13

                          #87
                          Zamieszczone przez xman750
                          jeszcze takie pytanie odnośnie zestawów Eibach roll kit:



                          tu widzę w komplecie są mocowania tuleii oraz łączniki stabilizatora (tylko którego??)

                          czy to jest wolna amerykanka tego konkretnego sprzedawcy? bo w zestawach na stronie eibach.pl tego nie ma i w innych sklepach też nie widzę...
                          Nie sugeruj się zdjęciem. Dla różnych aut są inne drążki, a w zestawie mogą być też inne dodatkowe elementy. Sprzedawcom często nie chce się zamieszczać osobnego zdjęcia dla każdego zestawu, a jest ich pewnie kilkadziesiąt. Ja właśnie zamówiłem stabilizatory dla siebie przez Eibach Polska, numer zestawu ten sam: E40-79-004-01-11.

                          Dowiedziałem się też w ASO jakiej grubości są seryjne stabilizatory w O2 FL 1.8 TSI:
                          przód 22.5mm (23mm w O2 RS), tył 19.6mm (21.7mm w O2 RS). Eibach ma 26mm przód, 23mm tył (nie wnikam w kwestie sztywności samego materiału).

                          Jak już zamówisz i będziesz się zastanawiać nad tą dwustopniową regulacją, to możesz zerknąć na stronę Ultimate guide to suspension and handling.
                          kazklj

                          Komentarz

                          • xman750
                            Rider
                            • 2011
                            • 322

                            #88
                            Zamieszczone przez kazklj
                            Zamieszczone przez xman750
                            jeszcze takie pytanie odnośnie zestawów Eibach roll kit:



                            tu widzę w komplecie są mocowania tuleii oraz łączniki stabilizatora (tylko którego??)

                            czy to jest wolna amerykanka tego konkretnego sprzedawcy? bo w zestawach na stronie eibach.pl tego nie ma i w innych sklepach też nie widzę...
                            Nie sugeruj się zdjęciem. Dla różnych aut są inne drążki, a w zestawie mogą być też inne dodatkowe elementy. Sprzedawcom często nie chce się zamieszczać osobnego zdjęcia dla każdego zestawu, a jest ich pewnie kilkadziesiąt. Ja właśnie zamówiłem stabilizatory dla siebie przez Eibach Polska, numer zestawu ten sam: E40-79-004-01-11.

                            Dowiedziałem się też w ASO jakiej grubości są seryjne stabilizatory w O2 FL 1.8 TSI:
                            przód 22.5mm (23mm w O2 RS), tył 19.6mm (21.7mm w O2 RS). Eibach ma 26mm przód, 23mm tył (nie wnikam w kwestie sztywności samego materiału).

                            Jak już zamówisz i będziesz się zastanawiać nad tą dwustopniową regulacją, to możesz zerknąć na stronę Ultimate guide to suspension and handling.
                            z tego co widzę Eibach nie ma zestawu do mojego auta więc zamówiłem już zestaw ST suspension który wyszedł taniej ponoć to to samo co KW...

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #89
                              Zamieszczone przez piramida
                              kazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
                              Absolutnie nieprawda! Im grubsze - sztywniejsze, stabilizatory tym bardziej zmieniacie swoje niezależne zawieszenia w zawieszenia zależne - sztywną belkę. Przy twardszych i niższych sprężynach i amortyzatorach można stabilizatory całkowicie wywalić.... powie wam to każdy specjalista od zawieszenia. Zawieszenie danego koła musi pracować możliwie jak najbardziej niezależne od innych. Przykładowo zbyt sztywny stabilizator z tyłu zwiększa podsterowność. Zbyt sztywne stabilizatory pogarszają, przyczepność i trakcję. Zyskuje się trochę na stabilności (ale wysoka stabilność - małe przechyły nawdozia to nie to samo co dobre prowadzenie) ale za cenę utraty, przyczepności, trakcji i sterowności. Zobaczcie jak ma ustawione zawieszenie najlepsza Skoda Octavia https://www.youtube.com/watch?v=ixjAgEXhsuo wcale nie jest mega nisko i twardo.

                              Teraz zobaczycie co Doktor inzynierii (gość projektuje kompletne zestawy zawieszeń do wyczynu i do zwykłych samochodów) mówi o stabilizatorach i czemu twarde są złe. Obejrzyjcie też inne jego filmy o amortyzatorach, częstotliwościach tłumienia, itp itd a będziecie mieli jako takie pojecie (tysiąc razy lepsze niż koledzy "tjuningofcy" co to jest zawieszenie w samochodzie i do czego służy. https://www.youtube.com/watch?v=WhWZ57baTOw Angielski język w tym techniczny się przyda.
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #90
                                zepter00, dobrze wiedzieć, zrobię próbę, zmienię nastawy w swoich stabilizatorach na miększe i dam znać.
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • kazklj
                                  Classic
                                  • 2015
                                  • 13

                                  #91
                                  piramida,

                                  Czyli teraz masz przód i tył ustawione na najkrótsze (najsztywniejsze) ustawienie? Teoretycznie, jeśli ustawisz na przodzie dłuższy stab, a z tyłu krótszy (sztywniejszy), to powinna się zmniejszyć podsterowność, jeśli jest Ci to na rękę. Ja w każdym razie taki setup zamierzam sprawdzić jak już przyjdą mi zamówione stabilizatory.

                                  Co do oceny sztywności stabilizatora, myślę, że nie wystarczy informajcja o samej grubości. Liczy się też elastyczność materiału, długość odcinka środkowego, długość ramion (w Eibachu regulowana) itd. Na wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-roll_bar jest zamieszczony wzór do obliczania sztywności. W praktyce ciężko jest ocenić dopóki się nie założy i zrobi parę km.

                                  Idealnie by było mieć aktywne stabilizatory, które spinają się w zakręcie i rozpinają na prostej - opisane na powyższej stronie wiki.
                                  kazklj

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #92
                                    kazklj, tak, mam ustawione na najkrótsze. Raczej odwrotnie niż piszesz, przód sztywniejszy od tyłu aby zniwelować podsterowność
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • kazklj
                                      Classic
                                      • 2015
                                      • 13

                                      #93
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      kazklj, tak, mam ustawione na najkrótsze. Raczej odwrotnie niż piszesz, przód sztywniejszy od tyłu aby zniwelować podsterowność
                                      Ja jednak będę się upierał przy swoim
                                      Cytat: "By skorygować podsterowność należy zmniejszyć średnicę przedniego stabilizatora, lub zwiększyć średnicę tylniego." z http://www.opony.com.pl/artykul/jak-...ownosc/?id=962

                                      Podsterowność wynika z utraty przyczepności przedniej osi, więc żeby zniwelować podsterowność trzeba poprawić przyczepność przodu lub obniżyć przyczepność tyłu. Im sztywniejszy (grubszy) stabilizator, tym gorsza przyczepność osi.
                                      kazklj

                                      Komentarz

                                      • zepter00
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 2304

                                        #94
                                        zapominasz, że podsterowność jest wynikiem nie tylko zastosowanych stabilizatorów ale jest wynikiem konstrukcji zawieszenia, geometrii oraz charakterystyki zawieszenia i rozkładu mas na osie.
                                        Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                        "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                        Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #95
                                          kazklj, nie pozostaje nic innego jak przeprowadzić testy :szeroki_usmiech
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • kazklj
                                            Classic
                                            • 2015
                                            • 13

                                            #96
                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            zapominasz, że podsterowność jest wynikiem nie tylko zastosowanych stabilizatorów ale jest wynikiem konstrukcji zawieszenia, geometrii oraz charakterystyki zawieszenia i rozkładu mas na osie.
                                            Masz rację! Na zaprojektowaną przez producenta bezpieczniejszą podsterowność można próbować wpływać na wiele innych sposobów, twardością sprężyny, charakterystyką amortyzatora czy choćby ciśnieniem w oponie. Ja skupiam się tylko na wpływie stabilizatorów na podsterowność, bo przy nich akurat piramida ma czynić regulacje i ja sam w ten sposób będę próbował działać.

                                            Stabilizatory będę miał w przyszłym tygodniu, ale zastanawiam się już teraz jak podejść do tematu zmniejszenia nieprzyjemnego nurkowania przy mocniejszym hamowaniu i przysiadania tyłu przy przyspieszaniu. Myślę o sprężynach od RSa (-12mm) + amortyzatory Bilstein B6, bo -30mm przy sprężynach Eibach Pro Kit to dla mnie za nisko (krawężniki) i być może za twardo. A z drugiej strony cena sprężyn z RS w ASO to zniechęcające 406zł przód i 330zł tył za sztukę.
                                            Czy jest jakaś trzecia droga, żeby mieć sztywniejsze zawieszenie, ale nie obniżać się zanadto?
                                            kazklj

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #97
                                              kazklj, zakładaj spokojnie -30, bez problemu ogarniesz krawężniki a ze twardo, no cóż :szeroki_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                #98
                                                kazklj, nie sraj żarem tylko -30 minimalnie...tym bardziej, że będziesz mieć też amory

                                                w sprężyny RS nawet bym dupy nie ruszał - nie ma sensu
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • xman750
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 322

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez zepter00
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  kazklj, czym grubsze tym lepsze, odnośnie gum z eibacha, u siebie po około 80kkm wymieniłem gumy na nowe bo stare sie wytarły i zaczęły skrzypiec jak stry tapczan
                                                  Absolutnie nieprawda! Im grubsze - sztywniejsze, stabilizatory tym bardziej zmieniacie swoje niezależne zawieszenia w zawieszenia zależne - sztywną belkę.
                                                  Teraz zobaczycie co Doktor inzynierii (gość projektuje kompletne zestawy zawieszeń do wyczynu i do zwykłych samochodów) mówi o stabilizatorach i czemu twarde są złe. Obejrzyjcie też inne jego filmy o amortyzatorach, częstotliwościach tłumienia, itp itd a będziecie mieli jako takie pojecie (tysiąc razy lepsze niż koledzy "tjuningofcy" co to jest zawieszenie w samochodzie i do czego służy. https://www.youtube.com/watch?v=WhWZ57baTOw Angielski język w tym techniczny się przyda.
                                                  kurcze to ja chyba anuluję zamówienie na moje swaybary bo do dziś nie przyszły a wygląda na to że jak wrzucę Eibach pro kit + B8 to w sumie wiele nie dadzą poza pogorszeniem trakcji lol

                                                  Komentarz

                                                  • kazklj
                                                    Classic
                                                    • 2015
                                                    • 13

                                                    Zamieszczone przez LUKI
                                                    kazklj, nie sraj żarem tylko -30 minimalnie...tym bardziej, że będziesz mieć też amory

                                                    w sprężyny RS nawet bym dupy nie ruszał - nie ma sensu
                                                    Ok. Na razie założę stabilizatory, bo już przyszły.
                                                    Znalazłem przy okazji rozwiązanie, w razie gdyby -30mm okazało się za nisko. Można założyć pierścienie podnoszące http://www.spaccer.com/pl_PL/system/system.html. Każdy pierścień podnosi o 12mm. Ale żeby nie było wesoło, to jest absurdalna cena 1320PLN za komplet.
                                                    kazklj

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...