Wadą jest zwiększone spalanie, wynikające głównie z szerokości opony - a zazwyczaj im większa felga, tym większa szerokość.
To jestem wyjątkiem, bo mi na 205/55/16 i na 225/45/17 paliło tyle samo. Ciekawe jak będzie na 225/40/18 (ciekawe czy oszczędność 16kg na samych felgach coś zmieni w zużyciu paliwa).
Zamieszczone przez Prekompilator
Podejrzewam niestety, że trzeba będzie też przeprogramować ESP i ABS tudzież inne TLS.
Nic nie trzeba. Zmieniamy jarzma i tarcze i po robocie.
Wadą jest zwiększone spalanie, wynikające głównie z szerokości opony - a zazwyczaj im większa felga, tym większa szerokość.
To jestem wyjątkiem, bo mi na 205/55/16 i na 225/45/17 paliło tyle samo. Ciekawe jak będzie na 225/40/18 (ciekawe czy oszczędność 16kg na samych felgach coś zmieni w zużyciu paliwa).
Pewnie zużycie się zmniejszy, a komfort poprawi. Dziwi mnie ten owczy pęd w kierunku kół tramwajowych. Tu jest pierwszy wynik z googla na ten temat
Zamieszczone przez Mihau
Zamieszczone przez Prekompilator
Podejrzewam niestety, że trzeba będzie też przeprogramować ESP i ABS tudzież inne TLS.
Nic nie trzeba. Zmieniamy jarzma i tarcze i po robocie.
Przecież siła hamowania musi być inna w związku ze zmianą średnicy tarczy.
To ja dla odmiany zamówiłem białą O3 na 18nastkach(Golus) z pełną świadomością po jazdach próbnych O3 która miała 17cali. Wiem że będzie twardo ale składałem auto pod siebie i tyle (jeżdżę zazwyczaj sam).
Jak tak czytam wypowiedzi niektorych uzytkownikow to bez kitu jak bym byl w kole rozancowym gospodyn wiejskich Najlepsi sa ci co jezdza na kondonach 15cali i mowia ze na 18 zeby wypadaja a zawieszenie sie rozpada a tak naprawde g... na ten temat wiedz bo cos tam wyczytali albo uslyszeli 100 lat temu.
Jak tak czytam wypowiedzi niektorych uzytkownikow to bez kitu jak bym byl w kole rozancowym gospodyn wiejskich Najlepsi sa ci co jezdza na kondonach 15cali i mowia ze na 18 zeby wypadaja a zawieszenie sie rozpada a tak naprawde g... na ten temat wiedz bo cos tam wyczytali albo uslyszeli 100 lat temu.
To ja dla odmiany zamówiłem białą O3 na 18nastkach(Golus) z pełną świadomością po jazdach próbnych O3 która miała 17cali. Wiem że będzie twardo ale składałem auto pod siebie i tyle (jeżdżę zazwyczaj sam).
Nie martw się, na 18 będzie sie tak samo jeździć jak na 17 więc stresu nie ma tym bardziej że w O3 ponoć zawieszenie lepiej znosi 18 niz w O2
[ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 07:06 ]
Zamieszczone przez ptaku84
Jak tak czytam wypowiedzi niektorych uzytkownikow to bez kitu jak bym byl w kole rozancowym gospodyn wiejskich Najlepsi sa ci co jezdza na kondonach 15cali i mowia ze na 18 zeby wypadaja a zawieszenie sie rozpada a tak naprawde g... na ten temat wiedz bo cos tam wyczytali albo uslyszeli 100 lat temu.
No to jest dobre pytanie ale chyba klasa premium to conajmniej ja jeździłem O3 na 18 i trochę twardo, więc wziałem 17 ale nie wykluczone, że w przyszłości kupie sobie 18
Piramida właśnie tak myślałem podejmując decyzję że będą 18. Do tej pory miałem 17 cali w O2 i przez 5 lat dobrze mi się na nich jeździło jedyne co trzeba będzie zrobić to zmienić kapcie na przyszły sezon bo się skończyły.
No to jest dobre pytanie ale chyba klasa premium to conajmniej ja jeździłem O3 na 18 i trochę twardo, więc wziałem 17 ale nie wykluczone, że w przyszłości kupie sobie 18
na 18 bedzie dokładnie tak samo jak na 17, różnica to około 12mm wysokości opony a przy 2.5 bara nie ma to najmniejszego znaczenia, szerokość gumy taka sama czyli 225mm
w temacie premium i opony. jak czytałem porównania kombi w cenie ok. 150k, to zwróciłem uwagę na jeden fakt. opony w brot mit wurst :wink: to w większości 215/60/16. coś w tym jest, bo bardzo dużo firm montuje opony o profilu o 5 większym niż w VAG.
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Jak tak czytam wypowiedzi niektorych uzytkownikow to bez kitu jak bym byl w kole rozancowym gospodyn wiejskich Najlepsi sa ci co jezdza na kondonach 15cali i mowia ze na 18 zeby wypadaja a zawieszenie sie rozpada a tak naprawde g... na ten temat wiedz bo cos tam wyczytali albo uslyszeli 100 lat temu.
Masz jakiś dowód na swoje twierdzenie na temat innych, czy chciałeś sobie o tak popierniczyć jak w kole różańcowym gospodyń wiejskich?
[ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 14:24 ]
Zamieszczone przez Maicroft
A mnie zastanawia jakimi autami jezdzili do tej pory nowi co mowia ze na 17 i 18 twardo glosno i nie da sie jezdzic. Tak samo jak z ta belka.
Żadna tajemnica:
O2 15"
O3 16" (belka)
O3 17" (belka)
bmw (1994r.) 525 15" / 17"
fabia 14" (o niebo lepszy komfort niż O3 16")
focus I 14" (j.w. tylko jeszcze bardziej)
safrane 15"
superb 16" / 17"
[ Dodano: Sro 04 Wrz, 13 14:26 ]
Zamieszczone przez Tony065
w temacie premium i opony. jak czytałem porównania kombi w cenie ok. 150k, to zwróciłem uwagę na jeden fakt. opony w brot mit wurst :wink: to w większości 215/60/16. coś w tym jest, bo bardzo dużo firm montuje opony o profilu o 5 większym niż w VAG.
Zaraz miłośnicy uszczelek do weków przeanalizują profil psychologiczny tych innych producentów.
Też mnie zastanawia, w czym jest problem, przy tej samej średnicy felgi, dać nieco więcej opony. Tramwajarze byliby nawet bardziej zachwyceni, bo można by wtedy większe średnice felg stosować.
różnica to około 12mm wysokości opony a przy 2.5 bara nie ma to najmniejszego znaczenia
to jest jednak duża różnica. Gdzieś był w necie film jak zdejmuje się oponę przy najechaniu na przeszkodę. Jak masz szosę gładką jak stół to możesz nawet prezerwatywę na felgę założyć i będzie OK, ale jak masz różne drogi i trochę kkm robisz rocznie to odróżniasz i 17/18" i profile 55/40. Też mam za sobą historię od 12" do 18" i profile od pełnego do 40. Aspekt cenowy to już pomijam, bo to oczywista oczywistość, że im więcej inchów i mniej% to cena rośnie.
cytat z innego forum "Miałem 19" o niskim profilu w LAGUNIE oczywiście ładnie wyglądały i to wszystko. Do jazdy po koleinach katastrofa trzeba mocno trzymać non stop kierownicę bo autko się w nich nie mieści i gdzieś non stop ucieka. Dziury, krawężniki wyższe niż 10 cm to Himalaje. Rozwaliłem w jednym sezonie 3 felgi mimo ostrożnej jazdy."
ja podjeżdżam pod kompresor na bp, statoil, orlen i tyle
LUKI ja wiem że jeździsz gdzie chcesz ale jak to się ma do innych aut i chciałbym żeby macher od gum się wypowiedział, pod Piotrkowem też stoi taka cięzko przystojna i pompuje wszystkie koła tylko nie azotem :diabelski_usmiech
Octavia III 1.4 TSI AMBITION, KOLOR DZIADKOOOWYYY BEŻOOOWY
Jak za darmo pompuja to dla wlasnej satysfakcji mozesz sobie nadmuchac, jak trzeba za to placic to sprawdz ile azotu masz w powietrzu
ach kolego dowiedzmy sie dlaczego pompują koła azotem?
Odpowiedz jest bardzo prosta, jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniadze :lol:
Tylko w warunkach laboratoryjnych bylbys w stanie napompowac opone tylko i wylacznie azotem, niby jak to zrobi pan mieciu z warsztatu?
Komentarz