Zmiana felg 17'' na 16'' ?!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Prekompilator
    Rider
    • 2013
    • 420

    #51
    Zamieszczone przez piramida
    Prekompilator, jeździłeś kolego octavią na 17 i na 18? Bo jeżeli nie to przestań pierd...ic :!:
    Z którym moim stwierdzeniem się nie zgadzasz tak diametralnie, że ci się wypowiedź wykropkowała?

    Komentarz

    • BiDi01
      Rider
      • 2013
      • 460

      #52
      Zamieszczone przez Prekompilator
      Ależ skąd - najprawdopodobniej komfort jest na tym taki sam jak na 19", tylko 15 są gorsze w zakrętach.
      No i wiadomo - im szerszy kapeć, tym więcej KM przybywa w silniku.
      zaczynasz prezentować żenade... istnieje coś pomiędzy 15'' a 19''? Albo wszystko, albo nic? Widać że uważasz swoje racje za jedyną świętość i jak masa osób Ci tłumaczy że FAKTYCZNIE robiła tysiące kilometrów na 17 czy 18 to musza kłamać. o wielmożny fachowcu od felg nie robiący konkretnego przebiegu na tych które krytykujesz.
      a jaśnie panicz jeździł na 19'' w ogóle że porównuje komfort tych felg? Rozumiem że jeździłeś i to mase kilometrów skoro sie wypowiadasz ale z opinii kilkunastu osób powinieneś wywnioskować że tani shit zawsze będzie niekomfortowy. zarówno w oponie jak i w feldze.

      lol
      O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
      Błękit RACE
      Beżowa Alcantara
      Columbus
      Webasto

      Komentarz

      • ketivv
        L&K
        • 2011
        • 1155

        #53
        Zamieszczone przez BiDi01
        ketivv napisał/a:
        Ależ skąd - najprawdopodobniej komfort jest na tym taki sam jak na 19", tylko 15 są gorsze w zakrętach.
        No i wiadomo - im szerszy kapeć, tym więcej KM przybywa w silniku.
        BiDi01, nie dopisuj mi nie moich słów ;-)

        Komentarz

        • BiDi01
          Rider
          • 2013
          • 460

          #54
          Zamieszczone przez ketivv
          BiDi01, nie dopisuj mi nie moich słów
          kolego oczywiście o jaśnie Prekompilatora mi chodziło. Sorki za błąd. Już poprawiony.
          O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
          Błękit RACE
          Beżowa Alcantara
          Columbus
          Webasto

          Komentarz

          • ketivv
            L&K
            • 2011
            • 1155

            #55
            Zamieszczone przez piramida
            na 18 komfort jazdy dokładnie jest taki sam jak na 17
            nie o komforcie wspominałem - to jest kwestią wtórną i dość indywidualną
            napisałem:
            "pomijam kwestię komfortu lub jego braku ale praktyczności na znacznej części znanych mi dróg "asfaltowych" musiałbym znacząco zwalniać nie wspominając o szutrówkach"


            specjalnie zwalniać nie lubię o czym świadczy moja chłodnica, nie wyobrażam sobie 120 km/h po szutrze na profilu 40 czy 30 :-)

            Komentarz

            • Prekompilator
              Rider
              • 2013
              • 420

              #56
              Zamieszczone przez BiDi01
              Zamieszczone przez Prekompilator
              Ależ skąd - najprawdopodobniej komfort jest na tym taki sam jak na 19", tylko 15 są gorsze w zakrętach.
              No i wiadomo - im szerszy kapeć, tym więcej KM przybywa w silniku.
              zaczynasz prezentować żenade... istnieje coś pomiędzy 15'' a 19''? Albo wszystko, albo nic? Widać że uważasz swoje racje za jedyną świętość i jak masa osób Ci tłumaczy że FAKTYCZNIE robiła tysiące kilometrów na 17 czy 18 to musza kłamać.
              Toteż wniosek z ich zdań i doświadczeń prezentuję. Sam nigdy bym na to nie wpadł.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #57
                Zamieszczone przez Prekompilator
                Zamieszczone przez piramida
                Prekompilator, jeździłeś kolego octavią na 17 i na 18? Bo jeżeli nie to przestań pierd...ic :!:
                Z którym moim stwierdzeniem się nie zgadzasz tak diametralnie, że ci się wypowiedź wykropkowała?
                Wypowiadasz się na temat jazdy i użytkowania różnych wielkości kół a widzę że nie bardzo masz o tym pojęcie dlatego nie wdaje się z tobą w dalszą dyskusję :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Prekompilator
                  Rider
                  • 2013
                  • 420

                  #58
                  Zamieszczone przez piramida
                  Zamieszczone przez Prekompilator
                  Zamieszczone przez piramida
                  Prekompilator, jeździłeś kolego octavią na 17 i na 18? Bo jeżeli nie to przestań pierd...ic :!:
                  Z którym moim stwierdzeniem się nie zgadzasz tak diametralnie, że ci się wypowiedź wykropkowała?
                  Wypowiadasz się na temat jazdy i użytkowania różnych wielkości kół a widzę że nie bardzo masz o tym pojęcie dlatego nie wdaje się z tobą w dalszą dyskusję :wink:
                  Wypowiadam się jedynie nt. jazdy na 16 i 17 w O3, cała reszta to wniosek z relacji bardziej doświadczonych kierowców.

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #59
                    zaraz się zacznie wątek jak z 1.4 vs. 1.8 ... i okaże się że 15" "najlepsze są" - szczególnie stalówki i ich wygląd w nowej O3... Żenada.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • Prekompilator
                      Rider
                      • 2013
                      • 420

                      #60
                      Nie ma to jak prorok, któremu nie chce się zrozumieć co przeczytał ale wie że coś nt. komfortu 15" napisano ... Żenada.

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #61
                        Panowie, proponuję zamknąć ten śmietnik bo ch.j wielki z tego będzie :szeroki_usmiech
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Prekompilator
                          Rider
                          • 2013
                          • 420

                          #62
                          Póki co ustalono, że komfort na 16 jest taki jak na 17, a na 17 taki jak na 18, czyli
                          komfort na 16 jest taki jak na 18.

                          Uznajmy to za prawdę objawioną niepodlegającą dyskusji. Ja się przekonałem.

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #63
                            Zamieszczone przez Prekompilator
                            Póki co ustalono, że komfort na 16 jest taki jak na 17, a na 17 taki jak na 18, czyli
                            komfort na 16 jest taki jak na 18.

                            Uznajmy to za prawdę objawioną niepodlegającą dyskusji. Ja się przekonałem.
                            Rozszerzmy to jeszcze o rozmiar 15 i 19, będzie komplecik :wink:
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #64
                              15 trzyma jak 19 na zakrętach, ale tylko do określonej prędkości :diabelski_usmiech

                              Prekompilator, daj sobie na luz i idz spać lub zmień wątek. Dobranoc :wink:

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • dato
                                L&K
                                • 2012
                                • 1431

                                #65
                                Zamieszczone przez piramida
                                Zamieszczone przez Prekompilator
                                Póki co ustalono, że komfort na 16 jest taki jak na 17, a na 17 taki jak na 18, czyli
                                komfort na 16 jest taki jak na 18.
                                Uznajmy to za prawdę objawioną niepodlegającą dyskusji. Ja się przekonałem.
                                Rozszerzmy to jeszcze o rozmiar 15 i 19, będzie komplecik :wink:
                                Jestem za, ponieważ w Ś.P. S2 naszego kolegi z forum obok na 19", sprężynie HR i dobrze dobranych amorkach nie czułem ŻADNEGO dyskomfortu w porównaniu do mojej 18. Piszę całkowicie serio na podstawie rundy testowej po piastowskich dziurach.

                                Mirek, masz u mnie mistrza ciętej riposty

                                Komentarz

                                • ketivv
                                  L&K
                                  • 2011
                                  • 1155

                                  #66
                                  niech, że sobie każdy jeździ na czym chce, odczuwanie "komfortu" pracy zawieszenia to dość dyskusyjna sprawa
                                  można mieć super komfortowego Range Rovera założyć mu 20-to parocalowe felgi z mini profilem i momentalnie unieruchomić auto uderzając w krawężnik zimą przy śliskiej nawierzchni - nie trzeba prędkości czy wielce dziurawej drogi, że unieruchomić auto nie obawiam się tego napisać terenowe - dla mnie to już jest brak komfortu bo mając ze sobą zestaw naprawczy na nic się on zda i pozostaje wzywanie pomocy, szukanie opon itp. komplikacje
                                  dla kogoś innego przedstawiona sytuacja nic nie zmienia i wciąż będzie uznawał, że zawieszenie takiego auta jest "komfortowe"
                                  z całym szacunkiem ale do bezpiecznej jazdy 200 km/h po autostradzie aż tak niskich profili jak 30 czy 20 nie trzeba a jakoś nie sądzę, żeby szanowne grono jeździło szybciej ;-) natomiast poruszanie się na takich profilach z podobną do wspomnianej prędkością drogami "bocznymi" grozi niemal pewnym uszkodzeniem zespołu opona-felga

                                  Komentarz

                                  • Prekompilator
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 420

                                    #67
                                    Zamieszczone przez piramida
                                    Rozszerzmy to jeszcze o rozmiar 15 i 19, będzie komplecik :wink:
                                    Przecież uczyniłem to wcześniej.
                                    Zresztą - zgodnie z przedstawioną tu opinią, pomiędzy 18 i 19 różnicy nie ma. Pozostaje sprawdzić 15, ale to ja będę porównywał, więc wyniki nie będą wiarygodne.

                                    Komentarz

                                    • Mihau
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7460
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Prekompilator
                                      Póki co ustalono, że komfort na 16 jest taki jak na 17
                                      Ciekawa teoria.
                                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                      Komentarz

                                      • ptaku84
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 93

                                        #69
                                        Po co te placze ? Wolny kraj i kazdy niech zaklada co chce ale tzw. komfort nie zalezy od wielkosci felgi tylko profilu opony Poza tym bez urazy ale nie widze sensu wkladania 18 do dychawicznego 1.2tsi lub innej rownie slabej jednostki. Z drogiej strony ci co traktuja auto tylko jako srodek transportu maja gdzies jak wyglada i na czym jezdzi ich auto ale sa tez tacy ktorzy o nie dbaja i chca zeby wygladaly lepiej/ladniej

                                        Komentarz

                                        • tomekb1
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 352

                                          #70
                                          Zamieszczone przez ptaku84
                                          nie widze sensu wkladania 18 do dychawicznego 1.2tsi lub innej rownie slabej jednostki.
                                          To dobre.
                                          Możesz powiedzieć czemu?
                                          Pozdrawiam
                                          Tomek

                                          Komentarz

                                          • ptaku84
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 93

                                            #71
                                            Bo jaki w tym sens ani to auto nie przyspiesza ani nie nadaje sie na zakrety bo zapewne ma miekkie standardowe zawieszenie i zapewne jesli ktos wybral ten silnik to po to by malo palil a zamieniajac 15 na kondonach na 18 spalanie wzrsnie. Chyba ze nie mial kasy na RS i sie bawi w stylizacje na RSa z silnikiem z kosiarki

                                            Komentarz

                                            • dato
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1431

                                              #72
                                              Zamieszczone przez tomekb1
                                              Zamieszczone przez ptaku84
                                              nie widze sensu wkladania 18 do dychawicznego 1.2tsi lub innej rownie slabej jednostki.
                                              To dobre.
                                              Możesz powiedzieć czemu?
                                              Bo jest cięższe, stawia wyższy opór podwyższa spalanie i zmniejsza osiągi. Przy dychawicznym silniku zauważalnie i nie ma uzasadnienia z uwagi na trakcję. Proste.

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                #73
                                                Zamieszczone przez ptaku84
                                                Chyba ze nie mial kasy na RS i sie bawi w stylizacje na RSa z silnikiem z kosiarki
                                                ciekawa teoria
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • Prekompilator
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 420

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez dato
                                                  Zamieszczone przez tomekb1
                                                  Zamieszczone przez ptaku84
                                                  nie widze sensu wkladania 18 do dychawicznego 1.2tsi lub innej rownie slabej jednostki.
                                                  To dobre.
                                                  Możesz powiedzieć czemu?
                                                  Bo jest cięższe, stawia wyższy opór podwyższa spalanie i zmniejsza osiągi. Przy dychawicznym silniku zauważalnie i nie ma uzasadnienia z uwagi na trakcję. Proste.
                                                  Przy mniej dychawicznym, a mianowicie w starym bmw 525i, różnica w spalaniu na 15 w zimie i 17 w lecie wyniosła ok. 1.5 litra.
                                                  Szerokość: 15: 205, 17: 235 przód i 255 tył.
                                                  Co do trakcji - w zakrętach nie widziałem różnicy, natomiast w koleinach - znaczną, podobnie jak w komforcie.

                                                  Komentarz

                                                  • dato
                                                    L&K
                                                    • 2012
                                                    • 1431

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Prekompilator
                                                    Zamieszczone przez dato
                                                    Zamieszczone przez tomekb1
                                                    Zamieszczone przez ptaku84
                                                    nie widze sensu wkladania 18 do dychawicznego 1.2tsi lub innej rownie slabej jednostki.
                                                    To dobre.
                                                    Możesz powiedzieć czemu?
                                                    Bo jest cięższe, stawia wyższy opór podwyższa spalanie i zmniejsza osiągi. Przy dychawicznym silniku zauważalnie i nie ma uzasadnienia z uwagi na trakcję. Proste.
                                                    Przy mniej dychawicznym, a mianowicie w starym bmw 525i, różnica w spalaniu na 15 w zimie i 17 w lecie wyniosła ok. 1.5 litra.
                                                    Szerokość: 15: 205, 17: 235 przód i 255 tył.
                                                    Co do trakcji - w zakrętach nie widziałem różnicy, natomiast w koleinach - znaczną, podobnie jak w komforcie.
                                                    To jeszcze objaśnij, co i jak i w którą stronę.
                                                    Większa felga alu będzie cięższa od mniejszej felgi alu.
                                                    Szersza opona zagwarantuje lepszą przyczepność przy ruszaniu i hamowaniu.
                                                    Niższy profil opony pomoże ustabilizować auto w zakrętach.

                                                    Masz silnik od kosiarki ? Nie odczujesz różnicy na plus, ale spali i 3 litry więcej. Chcesz się pobawić niutonem ? Na 15" się nie uda. Proste ? No proste...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...