Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ryhu
    Ambiente
    • 2014
    • 131
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Ja też nic nie słyszę, ale to może być skutek korektora dźwięku w rejestratorze, którego użyto do nagrania tego filmu.

    Komentarz

    • Chris11
      RS
      • 2011
      • 1587

      Zamieszczone przez feels3
      Skad wiesz ze sie tlucze?
      Zamieszczone przez Chris11
      W Kia'ch, Hyundai'ach i Fiat'ach, którymi jeździłem też się tłucze na tyle, że miałem wrażenie, że końcówki drążków są wytłuczone i nikt nie narzeka...
      Wyraziłem się nieprecyzyjnie?

      Jeździłem Fiatem Sedici. Nie były to aż tak głuche uderzenia, ale byle jaki przejazd przez próg powodował, że miałem wrażenie, iż całe zawieszenie przednie jest luźne.

      Komentarz

      • feels3
        Rider
        • 2013
        • 348

        Przepraszam, nie doczytałem.

        Niemniej to nie poprawia sytuacji, skoro stawiamy Sedici obok OIII
        Myslalem ze Skoda, szczegolnie O3, jest jednak ciut wyzej pozycjonowana

        Komentarz

        • Chris11
          RS
          • 2011
          • 1587

          Pozycjonowana to ona może i jest, ale głównie przez jej producenta, który pod osłoną kilku gadżetów na siłe wpycha ją w klasę wyżej.

          Fakt jest taki, że jest tak samo budżetowym wozidłem, jak prawie wszystkie w tej klasie. Nie da się pogodzić komfortu, wyciszenia, bogatego wyposażenia i wielkości z niską ceną, a Octavia celuje w średnio zamożnego klienta, który jednak kieruje się tym, by dostać dużo (gadżetów) za mało (pieniędzy).
          I taki klient będzie się podniecał front assistem, fajnymi radiami, wielkim bagażnikiem, etc. i nie będzie patrzył na to, czy z tyłu siedzi belka skrętna, a zamiast dwóch mat bitumicznych została jedna.

          A a propo mat wygłuszeniowych, to na podszybiu przy kielichu zauważyłem również naklejoną matę wygłuszającą - tego w OII nie było. To a propo oszczędności, które wszyscy zarzucają skodzie, więc może mój powyższy przykład o tym, że przycięto dwie maty do jednej nie jest trafny.

          Dalej obstawiam, że OIII padła ofiarą swojej największej zalety - wielkości. Powiększyli auto, ale pozostali przy zbliżonej konstrukcji wyciszenia.

          Komentarz

          • spike1314
            Drive
            • 2013
            • 61

            Zamieszczone przez Chris11
            Dalej obstawiam, że OIII padła ofiarą swojej największej zalety - wielkości. Powiększyli auto, ale pozostali przy zbliżonej konstrukcji wyciszenia.
            Rany co Wy tak cały czas o tej wielkości, czy naprawdę uważasz, że nie ma większych aut. Jak na kompakt to się zgodzę, chociaż tak naprawdę czuć to na tylnych siedzeniach i w bagażniku - z przodu Octavia już jest normalna jak na kompakt a porównując do klasy średniej jest po prostu mało miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu (na szerokość). Wcześniej jeździłem Mondeo i naprawdę nie widzę w żadnym aspekcie tej domniemanej wielkości O3. Wprost przeciwnie. Natomiast odczucie z jazdy i jakość (tapicerka, zawieszenie) to powiem jak już gdzieś indziej pisałem, po 160 tys km w Fordzie nic nie trzeszczało, stukało dudniło - o zawieszeniu to nawet nie ma co pisać bo jeżdżąc Mondeo nie wiedziałem jakie mamy beznadziejne drogi w Krakowie, w O3 mógłbym być testerem dla Zarządu Dróg, które nadają się już do remontu (niestety w mieście większość).

            Komentarz

            • Chris11
              RS
              • 2011
              • 1587

              Ok, porównujemy ponownie Mondeo do OIII.
              To ja powiem, że Mondeo to w sumie też małe auto, bo w Transicie jest jeszcze więcej miejsca - z każdej strony!
              Albo jeszcze lepiej... Porównajmy OIII i Mondeo do Toyoty Tundry i Hummera H1 i też wyciągajmy wnioski. Bezsens.

              Zejdźmy na ziemie i porównujmy te same auta.
              OIII --> C e e apostrof D --> I30 --> Astra --> Megane --> Golf

              W tym porównaniu to chyba jednak OIII jest największa.

              Komentarz

              • feels3
                Rider
                • 2013
                • 348

                Wrocilem wlasnie z jazdy testowej Audi Q5.

                Musze przyznac, ze na dobrej drodze, szczegolnie z gladkim asfaltem, do 100km/h nie ma duzych roznic

                Zaraz po tym wsiadlem do swojej O3 na ten sam odcinek.

                Przy 140, szumy powietrza jednak byly juz duzo mniej slyszalne w Q5, a przejazd przez poprzeczne nierownosci mimo 19calowych kol, no super, nie ma na co narzekac.

                Takze, poki drogi dobre, O3 nie wypada zle, jakby nie bylo na tle auta klasy premium i naprawde nie ma sie czego wstydzic.

                Inna sprawa, osiagi. Jechalem wersja 2.0 TDI 177KM, i auto bylo odczuwalnie slabsze od mojej O3 1.4 TSI.
                Waga jednak robi swoje.

                Wiem, porownanie nie na miejscu, ale chcialem zobaczyc jak bardzo rozni sie O3 od auta naprawde wysokiej klasy.

                Komentarz

                • greg505
                  L&K
                  • 2013
                  • 1239

                  feels3, nowka q5?
                  Ja mam okazje jezdzic 5letnim q5 na 20" i jednak te kola daja znac o sobie.
                  Bylem bardzo zaskoczony, jakoscia plastikow w tym audi, myslalem ze bedzie znaaacznie lepiej.
                  Black magic

                  Komentarz

                  • Leniwiec
                    Rider
                    • 2009
                    • 624
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                    Zamieszczone przez Chris11
                    Dalej obstawiam, że OIII padła ofiarą swojej największej zalety - wielkości. Powiększyli auto, ale pozostali przy zbliżonej konstrukcji wyciszenia.
                    Miałem O2 po lifcie, teraz mam O3 też z wielowahaczem - o ile samo auto jest wg mnie dużo lepiej wyciszone od O2, to tylne zawieszenie po prostu hałasuje. Dla mnie to po prostu dźwięk jakby coś latało w zawieszeniu.
                    W przyszłym tygodniu mam wymianę oleju i zgłosiłem im od razu też temat z zawieszeniem. Jestem ciekaw co od usłyszę od serwisu.
                    Pozdro

                    Komentarz

                    • Chris11
                      RS
                      • 2011
                      • 1587

                      Skoro temat dotyczy i zawieszenia wielowahaczowego, i belki skrętnej to chyba jednak jest związany z czymś innym... Tak na chłopski rozum.

                      Komentarz

                      • lukrys
                        Rider
                        • 2013
                        • 435

                        Bo to jest akustyka w środku...
                        Wystarczy zamknąć drzwi i już słychać takie delikatne przytkanie uszu..

                        [ Dodano: Sob 04 Paź, 14 17:45 ]
                        w volkswagenie golfie jak i passacie jest to samo... Ostatnio testowałem. Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • feels3
                          Rider
                          • 2013
                          • 348

                          Kazdy o czym innym pisze :P

                          U mnie dudni - akustyka, niska czestotliwosc, zatykaja mi sie uszy.

                          Do tego osobna sprawa, twarde, slabo tlumiace zawieszenie, ktore na poprzecznych nierownosciach sprawia wrazenie jakby mialo luzy i przy mocniejszych nierownosciach wszystko przenosi do kabiny.

                          Panowie, dla mnie to dwie rozne sprawy.

                          ps. Audi to byla nowka, twardo zawieszona, ale tlumi bdb. ale wiadomo, to zupelnie inna klasa, natomiast fakt, jakosc materialow wewnatrz, tak po dotyku, no nic specjalnego jak na taka cene.

                          Komentarz

                          • spike1314
                            Drive
                            • 2013
                            • 61

                            Zamieszczone przez Chris11
                            Ok, porównujemy ponownie Mondeo do OIII.
                            To ja powiem, że Mondeo to w sumie też małe auto, bo w Transicie jest jeszcze więcej miejsca - z każdej strony!
                            Albo jeszcze lepiej... Porównajmy OIII i Mondeo do Toyoty Tundry i Hummera H1 i też wyciągajmy wnioski. Bezsens.
                            Moim zdaniem bezsensownie jest pisać że O3 padło ofiarą swojej wielkości bo jak sam potwierdzasz są większe auta (nawet patrząc tylko na osobówki) w których zawieszenie nie tłucze a uszy nie zatykają od dudnienia. Po prostu z tym zawieszeniem jest coś nie tak, i naprawdę warto byłoby znaleźć rozwiązanie inne niż wymiana auta na inny model. Ja naprawdę nie hejtuj O3 bo auto moim zdaniem ma wszystko co ja potrzebuje na co dzień ale przede wszystkim zawieszenie i jakość w niektórych aspektach zawodzi.

                            Komentarz

                            • Chris11
                              RS
                              • 2011
                              • 1587

                              Zamieszczone przez spike1314
                              Moim zdaniem bezsensownie jest pisać że O3 padło ofiarą swojej wielkości bo jak sam potwierdzasz są większe auta (nawet patrząc tylko na osobówki) w których zawieszenie nie tłucze a uszy nie zatykają od dudnienia. Po prostu z tym zawieszeniem jest coś nie tak, i naprawdę warto byłoby znaleźć rozwiązanie inne niż wymiana auta na inny model. Ja naprawdę nie hejtuj O3 bo auto moim zdaniem ma wszystko co ja potrzebuje na co dzień ale przede wszystkim zawieszenie i jakość w niektórych aspektach zawodzi.
                              Zrozum, że większe auta są produkowane pod kątem ich wielkości. Projektanci tworząc Mondeo, Superba, czy Passata od początku biorą pod uwagę ich wielkość zmieniając profile blach, spawy, materiały wygłuszeniowe, etc...
                              A Octavia rozrastała się z generacji na generację, bo taki jest trend i tego oczekują klienci, ale niestety, producent nie zmienił "szkieletu" auta (zapewne w celu oszczędności).
                              Powiększył auto pozostając przy tych samych założeniach konstrukcyjnych, co tworząc OII, a może nawet i OI, a fizyki nie da się przeskoczyć... I taki jest efekt.

                              Komentarz

                              • feels3
                                Rider
                                • 2013
                                • 348

                                Alez co Ty piszesz, to zupelnie inne auta, szczególnie O3.

                                O1 - na plycie Golfa IV - Platforma VW A4 PQ 34

                                O2 - baza jest Golf V - Platforma VW A5 PQ 35

                                O3 - nowa platforma MQB, ktora jest baza dla : Audi A3 Mk3, SEAT Leon Mk3, Volkswagen Golf Mk7, ©koda Octavia Mk3, Volkswagen Passat Mk8

                                Komentarz

                                • wojcian
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 149

                                  Z tego co piszećie , to auto jest poprostu kiepsko wyciszone, prawie nic. Wiadra plastiku wylane wszędzie , nawet na boczkach , jak w koparce , toż to wszystko przenosi drgania,wibracje szumy ,itd,itd.Zero wyciszenia na nadkolach w środku , tam powinna być specjalna pianka o odpowiedniej gęstości ,ale jej doskonałe własciwości tłumiąco-głuszące podnoszą wage i koszta,a to juz raczej nie ogarnia idea simply clever. Ja osobiście nie zwrociłem uwagi na to , ale nastepnym razem się skoncentruje na tych dudnieniach,jezdziłem rs ale tam bylo dla mnie tylko za twardo, ale to inna bajka.A z drugiej strony żeby się nie okazało że jest to jakiś ped owiec, ktoś napisał ze dudni , drugi zwrucił na to uwage i tez mu dudni ,gdyby nie sugestia to by pewnie na to w ogóle nie zwrucił uwagi.A co do teori że uzytkownicy z południa pl mają z tym wiekszy problem to jest wielka bzdura.

                                  Komentarz

                                  • feels3
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 348

                                    Na tlukace sie zawieszenie zwrocilem uwage sam, pojechalem nawet z tym do serwisu, bo myslalem ze mam luzy jakies. Potem wpadlem na forum, poczytalem o jakims dudnieniu, i racja teraz dopiero je zlokalizowalem (samo dudnienie niskiej czestotliwosci)

                                    Natomiast jego efekty czulem od poczatku, tylko nie wiedzialem ze to jest to.
                                    Czesto wysiadalem pod dluzszej trasie z auta dziwnie zmeczony, nie tylko ja, moja druga polowka z ktora pojechalem na wakacje, ciagle mowila o zatkanych uszach, smialismy sie z tego bo rozne zabawane sytuacje wychodzily, mnie tez uszy sie czasami zatykaja.

                                    Dopiero po czasie, dzieki forum doszedlem ze to zwiazane jest z samym autem.

                                    Niemniej jak pisalem, to dla mnie dwie rozne rzeczy i na forum sprowadzilo mnie slabo tlumiace zawieszenie.

                                    Komentarz

                                    • dj1978
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 181
                                      • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                      Zamieszczone przez feels3
                                      Na tlukace sie zawieszenie zwrocilem uwage sam, pojechalem nawet z tym do serwisu, bo myslalem ze mam luzy jakies. Potem wpadlem na forum, poczytalem o jakims dudnieniu, i racja teraz dopiero je zlokalizowalem (samo dudnienie niskiej czestotliwosci)
                                      Przy jakiej prędkości słyszycie to dudnienie? U mnie dopiero powyżej 140 słysze bardziej uporczywe szumy, ale to wg mnie ma związek ze słabym wyciszeniem nadkoli.

                                      Komentarz

                                      • jerol
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 188
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        dj1978, 20-60km/h, przy 140 cos tam slychac z tylu nie wiem czy zawias czy wydech ale to mi nie przeszkadza

                                        wymiana amortyzatora nic nie dala, zawieszam poszukiwania do zimy z powodu braku czasu na to w tej chwili i powroce w zimie jezeli sie pogorszy, chyba zaczynam sie przyzwyczajac do tego

                                        Komentarz

                                        • lukrys
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 435

                                          Chyba też zaczynam sie przyzwyczajać, a to dlatego że serwis naszej kochanej skody jest bezradny

                                          Komentarz

                                          • dj1978
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 181
                                            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                            Zamieszczone przez jerol
                                            dj1978, 20-60km/h, przy 140 cos tam slychac z tylu nie wiem czy zawias czy wydech ale to mi nie przeszkadza

                                            wymiana amortyzatora nic nie dala, zawieszam poszukiwania do zimy z powodu braku czasu na to w tej chwili i powroce w zimie jezeli sie pogorszy, chyba zaczynam sie przyzwyczajac do tego
                                            No to jakaś z tym loteria. Wcześniej jeździłem O3 1.4 TSI na belce, owszem irytowało kiepskie wybieranie nierówności, lecz jako takiego dudnienia nie stwierdziłem. Dodam, że już tak pow. 20 tys przebiegu niedogodności z tłumieniem przestawały być już bardzo uciążliwe. Czyli, albo przyzwyczajenie, albo tak sobie fantazjując - z czasem zawieszenie się wyrobiło i luzy spowodowały "zmiękczenie" układu?

                                            Komentarz

                                            • mcandy
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 115

                                              Zamieszczone przez wojcian
                                              że jest to jakiś ped owiec, ktoś napisał ze dudni
                                              Jak by ci uszy przytykało codziennie, to zmieniłbyś zdanie... jest porażka z wibracjami karoserii i koniec.
                                              Inne amortyzatory/sprężyny i dobry pakiet wygłuszeń - to NATYCHMIAST ASO powinno zrobić w naszych autach!

                                              Niestety ASO I SAP LEJĄ NA NAS I UDAJĄ ŻE NIC SIĘ NIE STAŁO... ale to do czasu.
                                              I żeby nie było, że to polski problem... temat jest na forach w każdym kraju, gdzie jest Octavia 5e, Golf7 czy inny produkt na nowej MQB.
                                              ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                              Komentarz

                                              • Chris11
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1587

                                                A w czym ma pomóc wymian amortyzatorów?
                                                To one wydają taki dźwięk? Mają w sobie tyle pustej przestrzeni, żeby aż tak rezonować?

                                                Już zostało ustalone, że problem występuje w każdej wersji - wielowahaczu, sportowym zawieszeniu, normalnym zawieszeniu... jeszcze nie wiadomo, jak z 4x4, ale w każdej z tych wersji amortyzator jest inny, a problem pozostaje.

                                                Komentarz

                                                • mcandy
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 115

                                                  Zamieszczone przez Chris11
                                                  A w czym ma pomóc wymian amortyzatorów?
                                                  Gdyby zawieszenie było ogólnie mówiąc "mniej twarde/czułe/podatne", to drgania z kół nie przenosiłyby się w takiej ilości/częstotliwości na wątłą karoserię.
                                                  Teraz panuje dziwny trend na usztywnienie zawieszeń, robienie "gleby" i "usportawianie" aut, które ze sportem mają ... delikatnie mówiąc niewiele wspólnego.
                                                  Przecież Octavia ze swoimi gabarytami nie aspiruje do rajdów, a 95% użytkowników ceni to auto za inne niż "sportowe" walory.

                                                  Wyraźnie napisałem o dwóch rzeczach :bardziej komfortowe amortyzatory/sprężyny + pakiet wyciszający... a kto wie czy inne elementy nie będą też konieczne.
                                                  ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                                  Komentarz

                                                  • lukrys
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 435

                                                    niektórzy mają już po gwarancji także możecie testować;p mi jescze został nie cały rok

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...