Zawieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • algi
    Ambiente
    • 2014
    • 214
    • Octavia III combi (5E5)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    A czy jest korelacja liftback a kombi z tym dudnieniem??

    Bo liftback ma "twardą" półkę i może bardziej dudni niż w kombi które ma "miękką" roletę ....to może ta masa powietrza mniej dudni bo ma się gdzie "rozprężać".
    algi
    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

    Komentarz

    • kropi
      Ambiente
      • 2008
      • 153

      Niestety ściągnięcie półki w liftbacku nie usuwa problemu. Pewną poprawę uzyskałem po regulacji pokrywy bagażnika.

      Komentarz

      • mcandy
        Ambiente
        • 2010
        • 115

        Zamieszczone przez lockin
        po wymianie amorów ale w całości problem nie znika.
        Tak jak przewidywałem.... po mizernych rezultatach wymiany amortyzatorów, zaczyna się następny etap, który został totalnie olany przez producenta
        Kolesie na skodacommunity.de robią już pomiary akustyki kabiny. Pojawił się też pierwszy log z pomiarów głośności na poszczególnych częstotliwościach akustycznych...
        Ciekawe czy znajdzie się przyczyna? Czy może nadal będziemy tłumić efekty "odchudzania"... :?:
        ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

        Komentarz

        • voctawias
          Ambiente
          • 2008
          • 191
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Ja czekam na rozwój sytuacji, może w końcu znajdzie się rozwiązanie - oby.
          Octavia 3 - 1.4TSI

          Komentarz

          • ukuk
            Rider
            • 2010
            • 699

            niemce.. a wlasciwie jeden niemiec na wlasna reke rozwiazal problem w Golfie i wymienil oryginal na Bildstein B8



            Ich habe im September meinen Golf 7 Highline von Wolfsburg abgeholt. Ich hatte vom 1 Tag so ein Poltern, wenn ich über unebenheiten auf der Strasse oder Kopfst…

            Komentarz

            • Chris11
              RS
              • 2011
              • 1587

              No to wracamy do punktu wyjścia... Skoro w Golfie jest wielowahacz, to dudni Wam, czy nie, bo już się pogubić można.

              Ciekawe, ile ludzie będą jeszcze próbowali domowymi sposobami rozwiązać ten "problem". A w cudzysłowiu dlatego, że ja jakoś dokuczliwie tego nie odczuwam, a jestem wyczulony na dźwięki w aucie.

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                Zamieszczone przez Chris11
                No to wracamy do punktu wyjścia... Skoro w Golfie jest wielowahacz,
                W Golfie masz belkę i wielowahacz w zależności od wersji silnikowej.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • mcandy
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 115

                  Zamieszczone przez ukuk
                  rozwiazal problem w Golfie i wymienil oryginal na Bildstein B8
                  10 stron wstecz opisałem przypadek zamiany u kolegi z DE oryginału amortyzatorów O3 na "sportowe" Bilstein B6... opluto mnie niemiłosiernie.
                  Ty przytaczasz przykład z bardziej utwardzonymi Bilstein B8... no ciekawy jestem opinii naszych "szybkich i wściekłych".
                  ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                  Komentarz

                  • Chris11
                    RS
                    • 2011
                    • 1587

                    Zamieszczone przez AdamB
                    Zamieszczone przez Chris11
                    No to wracamy do punktu wyjścia... Skoro w Golfie jest wielowahacz,
                    W Golfie masz belkę i wielowahacz w zależności od wersji silnikowej.
                    Raczej nie podejrzewam, że ktoś wziął 17. calowe felgi z pakietu sportowego do wersji trendline, w której to jako jedynej występuje belka.

                    Komentarz

                    • sebkoch
                      Ambiente
                      • 2014
                      • 231
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      A czy nie jest tak, że niezależnie od pakietu wyposażenia belka jest zawsze w modelach z silnikem do 105KM? Ost. oglądałem golfa 7 1.2 TSI 105KM w Comfortline i tam oczywiście jest belka. Koła z pakietu sport tam również przecież mogą być...
                      Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8030
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        Chris11, sebkoch, w OII miałem wielowahacz, w Fabii przed OII miałem belkę, teraz mam w OIII belkę i w zasadzie w moim stylu użytkowania nie widzę jakiejś specjalnej różnicy w prowadzeniu auta. Może troszkę głośniejsze jest zawieszenie, ale mnie to nie przeszkadza.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • ukuk
                          Rider
                          • 2010
                          • 699

                          Zamieszczone przez mcandy
                          10 stron wstecz opisałem przypadek zamiany u kolegi z DE oryginału amortyzatorów O3 na "sportowe" Bilstein B6... opluto mnie niemiłosiernie.
                          Ty sie upierales ze beda miekksze. IMO nie beda.
                          Beda tak samo twarde, albo twardsze ale byc mozne nie beda dudnily.


                          Zamieszczone przez Chris11
                          No to wracamy do punktu wyjścia... Skoro w Golfie jest wielowahacz, to dudni Wam, czy nie, bo już się pogubić można.
                          Jak juz gdzies pisalem, u mnie chyba nie dudni - przod i tyl pracuja tak samo cicho/glosno. Choc zawieszenie ogolnie jest mniej przyjemne i glosniejsze niz w moim poprzednim francuzie.

                          PS. Tez nic pewnego - ale tak patrze, ze te narzekania w golfach wystepuja najczesciej w przypadku wersji obnizonej - jest taki pakiet sportowy do highlinea, ze jak bierzesz 17 calowe felgi to z automatu masz 1,5 cm nizej i jak szukalem auta to niestety sporo aut placowych bylo tak "skrzywdzonych" fabrycznie. I tak patrze, ze stosunkowo czesto wlasnie wlasciciele tych aut ze sportowym zawieszeniem skarza sie na forach ze wali. To powyzej to moze byc wlasnie taki przypadek, sadzac po felgach.

                          Komentarz

                          • Chris11
                            RS
                            • 2011
                            • 1587

                            Zamieszczone przez ukuk
                            albo twardsze ale byc mozne nie beda dudnily.
                            Nawet nie "być może" , a "na pewno" nie bedą, bo to nie one tłuką.

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8030
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              ukuk, mam sportowe zawieszenie i ono niewiele się różni od normalnego oprócz jakie 1,5cm w dół. W zasadzie tak samo tłumi nierówności jak zwykłe, tylko auto się mniej przechyla na zakrętach. Pracuje tak samo cicho jak w normalnej wersji.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • mcandy
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 115

                                MQB jest mocno odchudzone. Stale HSS cienkie i twarde. Podłoga w niektórych miejscach podwójna (keson).
                                Czyli mamy blaszane pudełko, które brzęczy, dudni czy coś tam jeszcze.

                                Autem jeździmy z różnymi prędkościami. Zawieszenie mamy statyczne - nie możemy regulować jego charakterystyki. Żeby auto było bezpieczne przy 200 km/h producent zdecydował usztywnić zawieszenie.

                                Rezultat: najdrobniejsze kamyczki, pęknięcia, tarki podłoża wprowadzają karoserię w drgania ...

                                Jak producent nie wzmocni/wyciszy podłogi to LEŻYMY!

                                Może też w przyszłości ktoś zmontuje taką charakterystykę zawiasu, która przy niewielkich nierównościach i przy 15-20 m/sec będzie obojętna i nie będzie przenosić małych drgań na karoserię (przy pasywnych elementach nierealne)
                                ... ca 36Hz - MQB dudni, polternde hinterachse, low frequency 'boom' in cabin

                                Komentarz

                                • LUKI
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 5776

                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  No to wracamy do punktu wyjścia... Skoro w Golfie jest wielowahacz,
                                  W Golfie masz belkę i wielowahacz w zależności od wersji silnikowej.
                                  Raczej nie podejrzewam, że ktoś wziął 17. calowe felgi z pakietu sportowego do wersji trendline, w której to jako jedynej występuje belka.
                                  Zamieszczone przez ukuk
                                  PS. Tez nic pewnego - ale tak patrze, ze te narzekania w golfach wystepuja najczesciej w przypadku wersji obnizonej - jest taki pakiet sportowy do highlinea, ze jak bierzesz 17 calowe felgi to z automatu masz 1,5 cm nizej i jak szukalem auta to niestety sporo aut placowych bylo tak "skrzywdzonych" fabrycznie. I tak patrze, ze stosunkowo czesto wlasnie wlasciciele tych aut ze sportowym zawieszeniem skarza sie na forach ze wali. To powyzej to moze byc wlasnie taki przypadek, sadzac po felgach.


                                  to są 18x7.5 ET51 DURBAN

                                  225/40/18
                                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                  Komentarz

                                  • ukuk
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 699

                                    AdamB - ja osobiscie nic na ten temat nie wiem i nie moge dyskutowac, przedstawiam tylko wnioski z tego co czytam na "golfowych" forach.

                                    mcandy - mysle, ze masz duzo racji... a proby z amortyzatorami... to takie troche rozpaczliwe proby dobrania bardziej akceptowalnej charakterystyki, ktora przypudruje problem.

                                    Komentarz

                                    • feels3
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 348

                                      Zamieszczone przez mcandy
                                      Jak producent nie wzmocni/wyciszy podłogi to LEŻYMY!
                                      Tego nie zrobi w Skodzie, VW cos pewnie dostal, a Audi to ma.

                                      Jakis powod do kupienia drozszego auta z jednej rodziny musi byc, nikt ze Skody nie zrobi drugiego Audi.

                                      Obecnie Skody sa: praktyczne, przestronne, dobrze wyposazone, calkiem ladne, zaleznie od silnika - szybkie lub ekonomiczne, no i tanie, stosunkowo : ) .

                                      Czego tu brakuje? Nieco jakosci, ale ta jest zarezerwowana glownia dla Audi.

                                      Komentarz

                                      • lockin
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 691
                                        • Superb II (3T4)

                                        Zamieszczone przez feels3
                                        Obecnie Skody sa: praktyczne, przestronne, dobrze wyposazone, calkiem ladne, zaleznie od silnika - szybkie lub ekonomiczne, no i tanie, stosunkowo : ) .
                                        Czego tu brakuje? Nieco jakosci, ale ta jest zarezerwowana glownia dla Audi.
                                        Ja bym nie powiedział że brakuje jakości bo ja tego wcale nie widze, chodzi o oszczędności które weszły w całym VAG-u względem poprzedniej generacji jak belka skrętna zamiast wielowachacza czy lżejsza platforma MQB zamiast poprzedniej masywniejszej i cięższej 75kg platformy, przy jednoczesnym podniesieniu cen.
                                        JEST >>> O2FL by Lockin

                                        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
                                        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
                                        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
                                        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

                                        Komentarz

                                        • AdamB
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 8030
                                          • Octavia IV (NX3)
                                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                          Zamieszczone przez lockin
                                          przy jednoczesnym podniesieniu cen.
                                          Podniesieniu cen czego?? OIII w stosunku do OII ??? Porównaj sobie cenniki z 2007 czy 2008 roku z obecnymi :wink:
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz

                                          • Chris11
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1587

                                            Zamieszczone przez lockin
                                            chodzi o oszczędności które weszły w całym VAG-u względem poprzedniej generacji jak belka skrętna zamiast wielowachacza czy lżejsza platforma MQB zamiast poprzedniej masywniejszej i cięższej 75kg platformy, przy jednoczesnym podniesieniu cen.
                                            Ile razy można przytaczać tą belkę skrętną?? 95% użytkowników Octavii nigdy nie odczuje żadnej, nawet najmniejszej, różnicy w jeździe pomiędzy belką w wahaczem.
                                            Natomiast, podczas serwisowania, z pewnością portfel go poinformuje, które rozwiązanie jest lepsze. To co w tym złego?
                                            To samo tyczy się przy MQB... Żadnego odczucia podczas użytkowania, ale 75kg mniej to mniej spalanego paliwa - kolejne oszczędności.

                                            I trzecia sprawa, jak powiedział powyżej AdamB - porównaj ceny, inflację i przede wszystkim wyposażenie - co wtedy dawali w standardzie, a co teraz w bazowej cenie dostaje się w OIII.

                                            Komentarz

                                            • lukrys
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 435

                                              proponuje pojeżdzić troche rapidem, a potem znowu swoją octavią
                                              Miałem okazje pare dni na taki test i aż złapałem sie za głowe jaka jest różnica między tymi samochodami w wygłuszeniu, w pokonywaniu nierówności, w twardości zawieszenia, trzymaniu sie drogi i materiałami w srodku... SZOK! już nic mi w moim nie przeszkadza :diabelski_usmiech

                                              [ Dodano: Sro 17 Gru, 14 22:34 ]
                                              bak do pełna, mata wygłuszająca na desce z tylniej klapy i jest naprawdę ok nic nie dudni
                                              Dlatego nie zamierzam zmieniać samochodu przez najbliższe 5, 6 lat napewno :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • AdamB
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 8030
                                                • Octavia IV (NX3)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                Zamieszczone przez lukrys
                                                mata wygłuszająca na desce z tylniej klapy i jest naprawdę ok nic nie dudni
                                                Że co?? rozwiń temat albo fotkę zrób :shock:
                                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                Komentarz

                                                • lukrys
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 435

                                                  ta deska co zakrywa bagażnik w środku-owinąłem ją matą wygłuszającą o taką: http://allegro.pl/gabka-akustyczna-w...825157758.html

                                                  jest zwinięta podwójnie, owinięta o deskę i przyciśnięta klapą. Mam bardzo czuły słuch na różne odgłosy w samochodzie i gwarantuje że jest ciszej... jeden minus to taki że gorzej wygląda to przez szybe :szeroki_usmiech ale coś za coś..

                                                  [ Dodano: Sro 17 Gru, 14 23:14 ]
                                                  kiedyś wyciągnąłem te mate chciałem przetestować czy aby na pewno to coś daje.. Od razu założyłem ja z powrotem... Dla mnie bardzo słyszalny efekt - jest CISZEJ..

                                                  Komentarz

                                                  • AdamB
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 8030
                                                    • Octavia IV (NX3)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    lukrys, a przyklejenie jej od strony bagażnika pod półką nie pomoże??
                                                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...