Info z serwisu - byłem z inną kwestią i mimochodem wspomniałęm o tym poziomie.
I ... okazało się, że trzeba wymienić jakąś część - NA GWARANCJI.
Zamówili, będzie za tydzień - i ... mam odstawić auto na dłużej - kilka godzin.
O ile pamiętam, to ktoś gdzieś pisał o jakimś trójniku - ale Wam na razie nie powiem, co u mnie podpadło pod gwarancję.
Ja dolewałem przy 12 tys, a jak byłem kilka dni temu znowu poziom był niski
Ja też dolewałem dwa razy. Będąc w serwisie wspomniałem o tym i okazało się po sprawdzeniu, że jakiś czujnik do wymiany (już wymienili), ponieważ z niego ciekło.
Ja w czwartek zostawiam auto na pół dnia - podpytam, co wymienili jak nie zapomnę - ale słyszę o tym płynie już kilka razy, ewidentnie zatem coś jest nie tak z tym elementem - i radzę wszystkim zwrócić na to szczególną uwagę.
U mnie przy 10tys. km przebiegu poziom był na minimum po nocnym postoju, więc choć nie było żadnej sygnalizcji jeszcze, to i tak uzupełniłem do maximum - weszło 200ml.
Zobaczymy co będzie dalej.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Sebastian w którym serwisie byłeś w Krakowie ? Zastanawiam się czy też z tym nie podjechać bo dolałem już jakieś 300ml płynu. Teraz niby od 3 tygodni nie ubyło, ale też auto nie miało kiedy się porządnie zagrzać.
Sebastian75, powiedz mi czy ten regulator był nieszczelny i przez niego coś wyciekało (był mokry) czy środku tego regulatora było coś nie tak i tam płyn się tracił czego nie było widać na zewnątrz?
Był nieszczelny.
To dla innych informacji duuuże COŚ - sporo trzeba było podemntować, aby się do tego zabrać.
Nie wiem, co było w środku - przyszedł cały nowy i go wymienili.
Przy okazji sprawdzili raz jeszcze te delikatne stuki przy skręcaniu kierownicą - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=83337
Jest OK
Po 9600tyś km dolałem już 1l płynu w przyszłym tygodniu jadę do ASO zobaczymy co powiedzą a i będę też reklamował dziwne odgłosy pukania, terkotania pochodzące z okolicy skrzyni biegów (manual).
Pojawiają się tylko na zimnym silniku i cichną po wciśnięciu sprzęgła oraz po rozgrzaniu silnika.
[ Dodano: Nie 07 Gru, 14 23:10 ]
Aż musiałem sprawdzić - mam 0,5 cm poniżej minimum - muszę zadzwonić jutro do serwisu, bo nie wiem, czy to minimum ma być na zimnym, czy na ciepłym (bo wtedy jest wyżej)
Sebastian75, no to teraz obserwuj co się będzie działo po 1k km 2kkm itd
Ja od ostatniej dolewki na razie nie zaobserwowałem większego ubytku a zrobiłem już coś ok 3,5k km.
Ja dzisiaj dzwoniłem do emidy żeby się umówić na sprawdzenie, ale pan z serwisu mówił żebym jeszcze poczekał bo dolewka 400ml na 8 kkm to wg niego nie jest powodem do obaw. No nic obserwuje dalej :wink: mam wrażenie, że odkąd się zimno zrobiło to płynu nie ubywa.
A ja jestem umówiony na sprawdzenie - bo zrobiłem kilkaset kilometrów i 0,4 dolałem.
Biorę taką okoliczność, że płyn się musiał odpowietrzyć - więc dolałem i obserwuję.
Ale umówiłem się wstępnie na czwartek, aby zobaczyli, czy coś nie cieknie
Do tej pory dolałem 300ml na 10kkm
Sprawdzałem kilka dni temu i na zimnym poziom zbliżył się do minimum - ostatnia dolewka jakieś 3kkm temu, więc wydłuża się przebieg, po którym coś dolewam.
Zrobię dolewkę do połowy poziomu pomiędzy minimum a maksimum i będę obserwował.
W razie czego, zaadresuję temat na pierwszym przeglądzie albo wymianie oleju.
Komentarz