Ja opiszę dziwną historie z Aso, co prawda nie pasy, ale miałem pryszcz na klapie. Zareklamowałem po 2 latach w moim byłym SII, zrobili zdjęcia, wysłali do Poznania, odrzucili. Minęły kolejne 2 lata, myślę sobie , sprzedaję auto , podjadę i jeszcze raz zareklamuję, byłem pewien , że znowu odrzucą, a tu się okazało , że uznali, i pomalowali klapę. Tak więc nie wiem czy czasem ASO nie robi ludzi w konia, czy kwestia na kogo trafi się w Poznaniu podczas reklamacji.
Wada fabryczna Octavii 3?
Zwiń
X
-
Koledzy odpisal Zachar z autocentrum.pl ktoremu przeslalem te dyskusje ze zdjeciami.
Napisal do Skody i dostal ponizsza odpowiedz (nie wiem czemu po angielsku - moze pisal do centrali w Czechach).
Niestety wg Skody nie potraficie zapinac pasa...
"Poniżej stanowisko producenta:
1. Seat belt hight adjuster is set-up badly. Ustawienie regulatora wysokosci pasa jest niewlasciwe.
2. Incorrect procedure at seat belt closing. Niewlasciwa procedura/postepowanie przy zapinaniu pasa.
Correct: Once seated behind the wheel I hold your right hand over your left shoulder buckle and pull out belt supple movement toward the right edge of the steering wheel , left-handed help unwinding the top of the strap because it only move his right hand usually not enough.
Przetlumaczylem na szybko pierwsze dwa zdania - jak ktos moze to niech przetlumaczy reszte - jak nie, to jak znajde chwile wieczorem albo jutro to przetlumacze sam, teraz nie moge bo pisze w przerwie miedzy zajeciami w pracy.
Pozdro...i wspolczuje.
Komentarz
-
-
Prawidłowo: po zajęciu pozycji za kierownicą pociągnij prawą ręką (ponad swoim lewym ramieniem) pas bezpieczeństwa w kierunku prawej krawędzi kierownicy pomagając sobie lewą ręką przy odwijaniu się pasa.
Jakaś kpina
Natomiast sam mam opory przed zgłaszaniem tego ASO (u mnie przetarcia praktycznie nie ma), bo obawiam się, że po demontażu/montażu mechanizmu i obudowy słupka może zacząć stukać i pukać, a póki co te elementy nie wydają odgłosów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marlej108Koledzy odpisal Zachar z autocentrum.pl ktoremu przeslalem te dyskusje ze zdjeciami.
Napisal do Skody i dostal ponizsza odpowiedz (nie wiem czemu po angielsku - moze pisal do centrali w Czechach).
Niestety wg Skody nie potraficie zapinac pasa...
"Poniżej stanowisko producenta:
1. Seat belt hight adjuster is set-up badly. Ustawienie regulatora wysokosci pasa jest niewlasciwe.
2. Incorrect procedure at seat belt closing. Niewlasciwa procedura/postepowanie przy zapinaniu pasa.
Correct: Once seated behind the wheel I hold your right hand over your left shoulder buckle and pull out belt supple movement toward the right edge of the steering wheel , left-handed help unwinding the top of the strap because it only move his right hand usually not enough.
Przetlumaczylem na szybko pierwsze dwa zdania - jak ktos moze to niech przetlumaczy reszte - jak nie, to jak znajde chwile wieczorem albo jutro to przetlumacze sam, teraz nie moge bo pisze w przerwie miedzy zajeciami w pracy.
Pozdro...i wspolczuje.
to kompletne bzdury. Ten sam scenariusz, jak z VGP. Czesi mają gotową, taką samą odpowiedź dla wszystkich. Ja to już przerabiałem kilka tygodni temu. Dostałem to dokładnie 13 lutego 2015.
Spójrzcie:
We have received your letter describing your difficulties with your car. We
understand your disappointment and dissatisfaction
resulting from them. We apologize on behalf of the Å koda Auto Company. Your
suggestion we consulted with a specialist of technical department. His conclusion
confirmed the ratings of our Polish colleagues and determine possible causes of damage :
1. Seat belt hight adjuster is set-up badly
2. Incorrect procedure at seat belt closing
Correct: Once seated behind the wheel I hold your right hand over your left shoulder
buckle and pull out belt supple movement toward the right edge of the steering wheel , left-handed help unwinding the top of the strap because it only move his right
hand usually not enough.
3. Combination of both reasons
We are very sorry, that we don't have kindliness information for you. Thank you for
your understanding.
Ciekawe skąd oni wiedzą, jak kto zapina pasy? Może mają monitoring w każdej O3 i nas podglądają live ? Dlaczego dzieje się to tylko w O3, nie miałem tego w żadnym innym aucie? Dlaczego, skoro przy zapinaniu pasów w O3 należy przestrzegać tej tajemniczej procedury, nie została ona opisana w instrukcji? Itp. itd.
Kiedy napisałem do nich ponownie informując m.in. o tym, że identyczna usterka występuje również w innych kilkumiesięcznych O3 które mam w zasięgu ręki (przesłałem też zdjęcia), zamilkli. Przestali odpowiadać na moje maile, mało tego, zaczęli je kasować bez czytania.
Powiem tak, żarty się skończyły. Trzeba uderzać do Rzeczników Konsumentów, Inspekcji Handlowych i przede wszystkim UOKiK.
Komentarz
-
-
Jeśli ktoś ma mocno poharatany ten plastik, to moim zdaniem teraz powinien wystosować oficjalne pismo do gwaranta (na swojej kopii pieczątka, podpis osoby przyjmując kopię dokumentu, data) w którym żąda wymiany elementu na wolny od wad, w związku z tym, że pojawia się uszkodzenie tego elementu podczas normalnej eksploatacji auta, a nie jest to element eksploatacyjny auta (słyszał ktoś...?). Gdy odpiszą (a mają na to 14 dni), że "nie, bo nie znasz się pan", to kolejne pismo informujące, że:
1. Auto jest eksploatowane zgodnie z zaleceniami i informacjami zawartymi w instrukcji obsługi.
2. Obsługa auta i jego eksploatacja ma charakter typowy, konfiguracja kierownica/fotel/pasy są ustawione w swoich zakresach regulacji oraz zgodne z prawidłowymi ustawieniami (mam nadzieję, że tak jest :!
3. Wszystkie informacje, które dostaliście "post factum" mają skuteczność zerową i mogą sobie pisać i pouczać was jak chcą - liczą się dokumenty odebrane wraz z autem i ew. rozmowa ze sprzedawcą podczas odbioru (mnie np. uczył, aby tankować tylko do pierwszego odbicia pistoleta )
4. W przypadku użycia przez gwaranta argumentu, że "instrukcja obsługi może zawierać błędy, informacje niekompletne, itd.", to jeśli mnie pamięć nie myli, podpada to pod klauzulę abuzywną, więc nie ma żadnej mocy na terenie RP Do przejrzenia na stronie UOKiK-u.
5. Na kopii zapodajecie Rzecznika Praw Konsumenta i Federację Konsumentów - tam też oczywiście należy wysłać kopie pisma.
Dopiero później rozpoczynałbym zabawę z TV.
Komentarz
-
-
Wszyscy macie rację, producent powinien wymienić na nowy, lepszy, ale póki co, nie ma takiej możliwości.
Krok 1. Przede wszystkim w centrach projektowych należy przeanalizować problem. Problem leży w zastosowaniu złego materiału, nie kształtu elementu, więc konstrukcyjnie nie wprowadzamy zmian.
Krok 2. Kolejnym etapem jest znalezienie innej mieszanki tworzywa, z której wytworzony zostanie element. Po opracowaniu odpowiedniej receptury i wykonaniu kilku próbnych egzemplarzy należy wykonać ich test wytrzymałościowy, który wykaże, czy nowe tworzywo się sprawdza, czy mamy powtórkę z historii.
Krok 3. Wtedy ewentualnie załatwiamy nowego dostawcę tworzywa, zmieniamy/przekalibrujemy wtryskarki wytwarzające elementy i na nowo szkolimy pod tym względem pracowników.
Krok 4. Wytworzenie ponadprogramowej ilości elementów. Nie tylko na zapotrzebowanie produkcji, ale głównie do serwisów w celu wymiany. Kiedy te w odpowiednich ilościach dotrą do ASO, można ogłosić akcję serwisową.
Jest też druga opcja, czyli zaprojektowanie ramki chroniącej tenże wadliwy plastik, jednak jest to jeszcze większe przedsięwzięcie: w miejsce Kroku 1. Wchodzi staranne zaprojektowanie ramki,
Krok 2. tworzymy nowe elementy wtryskarek i urządzeń uczestniczących w produkcji, szkolimy pracowników.
Pozostałe kroki bez zmian. Oczywiście pomiędzy każdym etapem występuje masa innych, pośredniczących, więc cały ten proces może trwać tygodniami albo miesiącami...(Taty) Czarna Octavia III Liftback 1.4 TSI (manual) Ambiente + Amazing + pakiet Chrom + chromowane listwy przód/tył + el. lusterka + podświetlenie nóg + trójramienna, wielofunkcyjna kierownica + inne pierdoły (Mój) Ford Focus CC
Komentarz
-
-
Niedługo będziemy się zastanawiać jak zmieniać biegi (np. lewarek skrzyni biegów należy prowadzić równolegle względem skrzyni, dopiero ok. 1cm przed danym biegiem należy zmienić kierunek i wybrać odpowiedni bieg :twisted: ) bo usterki skrzyni będą spowodowane nieumiejętną zmianą biegów.
To kompletna bzdura, żeby się zastanawiać nad każdym ruchem :-)
Już w subaru forester próbowali wmówić klientom że nieumiejętnie posługują się sprzęgłem ....Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)
Komentarz
-
-
Przed chwilą sprawdzałem u siebie - przy zapinaniu pasa nie ma opcji, żeby on ocierał o tą osłonę. No chyba, że pas pociągnę do dźwigni kierunkowskazów. Jak chcecie to wieczorem wrzucę tu filmik jak to wygląda. Być może w RS (kolor czarny tej osłony) jest to jakoś inaczej wyprofilowane. Ciężko powiedzieć.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezPrzed chwilą sprawdzałem u siebie - przy zapinaniu pasa nie ma opcji, żeby on ocierał o tą osłonę. No chyba, że pas pociągnę do dźwigni kierunkowskazów. Jak chcecie to wieczorem wrzucę tu filmik jak to wygląda. Być może w RS (kolor czarny tej osłony) jest to jakoś inaczej wyprofilowane. Ciężko powiedzieć.
Komentarz
-
-
Ciesz się że u Ciebie tego nie ma. Przy moich ustawieniach tj. fotel na dole, dosyć blisko kierownicy, regulator wysokości pasa mniej więcej w połowie skali rżnie aż miło. I inaczej być nie chce. A takie ustawienia są dla mnie optymalne. I pasa wcale nie ciągnę do dźwigni kierunkowskazów tylko po prostu normalnie go zapinam. Poza tym u mnie trze nawet wtedy kiedy siedzę i mocniej pochylę się do przodu np. sięgając do nawigacji. Gdyby osłony były odpowiednio wyprofilowane i wykonane z odpowiedniego materiału nic by się nie przecierało tak jak np. w Passacie z którego zdjęcie zamieszczałem.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Grad77Ciesz się że u Ciebie tego nie ma. Przy moich ustawieniach tj. fotel na dole, dosyć blisko kierownicy, regulator wysokości pasa mniej więcej w połowie skali rżnie aż miło..
Co oczywiście i tak nie zmienia faktu, że jakaś wada w tym plastiku musi być, bo też uważam za skandal takie uszkodzenie w, jakby nie było, młodych autach.
Komentarz
-
-
Myślę, że bez filmików się nie obędzie. Ja mam 1,76 wzrostu, siedzę najniżej jak się da, regulator pasa również najniżej. Może coś robicie źle? Ja się zapinam prawą ręką i jak mi pas zaczyna jechać po szyi, to go chwytam lewą ręką. Odstęp między brzegiem a pasem to około 5mm.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Naprawdę nie wiem co tu można robić źle. Sprawdzałem setki razy i inaczej nie chce być... W każdym aucie było ok a w tym nagle coś nie tak. Widocznie O3 do wielu z nas nie pasuje w kwestii tych cholernych pasów i osłon. Konstrukcja jednak powinna być uniwersalna i pasować do każdego użytkownika. A może niektórzy mają lepsze plastiki, może lepiej zamocowane? Czort wie. Dlatego właśnie producent, importer, gwarant powinien się zainteresować i dokładnie sprawdzić temat zamiast na podstawie zdjęć pisać jakieś bzdury o niewłaściwym użytkowaniu pasów. Za dużo jest takich przypadków i co nagle tylu nie wie jak korzystać z pasów? Bardzo dziwna ta epidemia.
Komentarz
-
-
Dla mnie różnica polega na:
- ustawieniu fotela w poziomie (odległość od kierownicy)
- ustawieniu fotela w pionie (wysokość).
Od tego to zależy, że u jednych wyciera plastik, a u innych nie.
Ale - jeżeli fotel jest regulowany i w pionie i w poziomie - to w pełnym zakresie regulacji, nie powinno być przecinania plastiku. Bo taki zakres regulacji jest przewidziany do UŻYTKOWANIA!pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
Komentarz