Wada fabryczna Octavii 3?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamwo
    Rider
    • 2011
    • 359

    Ja opiszę dziwną historie z Aso, co prawda nie pasy, ale miałem pryszcz na klapie. Zareklamowałem po 2 latach w moim byłym SII, zrobili zdjęcia, wysłali do Poznania, odrzucili. Minęły kolejne 2 lata, myślę sobie , sprzedaję auto , podjadę i jeszcze raz zareklamuję, byłem pewien , że znowu odrzucą, a tu się okazało , że uznali, i pomalowali klapę. Tak więc nie wiem czy czasem ASO nie robi ludzi w konia, czy kwestia na kogo trafi się w Poznaniu podczas reklamacji.
    RS Stage 2 335/450

    Komentarz

    • Adama
      Classic
      • 2014
      • 14

      Grad77 postaram się zareklamować przy pierwszej nadarzającej się wizycie w ASO pewnie przy wymianie zimówek, dam znać co mi odpowiedzieli.
      Octavia 3 AMBITION 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(Czarna perła)+ amazing +(kierownica trójramienna spłaszczona ) + GSM

      Komentarz

      • marlej108
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 4976
        • Octavia III (5E3)
        • CJZB 1.2 TSI 86 KM

        Koledzy odpisal Zachar z autocentrum.pl ktoremu przeslalem te dyskusje ze zdjeciami.

        Napisal do Skody i dostal ponizsza odpowiedz (nie wiem czemu po angielsku - moze pisal do centrali w Czechach).

        Niestety wg Skody nie potraficie zapinac pasa...

        "Poniżej stanowisko producenta:
        1. Seat belt hight adjuster is set-up badly. Ustawienie regulatora wysokosci pasa jest niewlasciwe.
        2. Incorrect procedure at seat belt closing. Niewlasciwa procedura/postepowanie przy zapinaniu pasa.
        Correct: Once seated behind the wheel I hold your right hand over your left shoulder buckle and pull out belt supple movement toward the right edge of the steering wheel , left-handed help unwinding the top of the strap because it only move his right hand usually not enough.


        Przetlumaczylem na szybko pierwsze dwa zdania - jak ktos moze to niech przetlumaczy reszte - jak nie, to jak znajde chwile wieczorem albo jutro to przetlumacze sam, teraz nie moge bo pisze w przerwie miedzy zajeciami w pracy.

        Pozdro...i wspolczuje.
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • Karel
          Rider
          • 2014
          • 370
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Prawidłowo: po zajęciu pozycji za kierownicą pociągnij prawą ręką (ponad swoim lewym ramieniem) pas bezpieczeństwa w kierunku prawej krawędzi kierownicy pomagając sobie lewą ręką przy odwijaniu się pasa.

          Jakaś kpina
          Natomiast sam mam opory przed zgłaszaniem tego ASO (u mnie przetarcia praktycznie nie ma), bo obawiam się, że po demontażu/montażu mechanizmu i obudowy słupka może zacząć stukać i pukać, a póki co te elementy nie wydają odgłosów

          Komentarz

          • krzyzakp
            L&K
            • 2013
            • 1016
            • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            Z tym pomaganiem sobie lewa reka, to troche przegieli jak na moj gust... Ale cała reszta ma sens - zapinam prawa reka od poczatku - jakos tak naturalnie, by zrobic to jednym ruchem, a druga reka moc cos innego zrobic.. Problemu nie ma zadnego, mimo 11k na blacie..

            Moja O3 RS

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Widać muszą gdzieś pokazać np TVN Turbo, napisać Auto Świat....i pewnie wtedy pójdą po rozum do głowy, że jakaś pierdoła w aucie idzie na całokształt marki....
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • pewux
                Drive
                • 2014
                • 91
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                patrząc ile takich octavii jeździ po drogach, to może lepiej zróbmy biznes ... wystarczy przecież "nakładka z amelinium" ... cena 9,99euro
                O3 -> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86469

                Komentarz

                • Grad77
                  Ambiente
                  • 2015
                  • 144
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez marlej108
                  Koledzy odpisal Zachar z autocentrum.pl ktoremu przeslalem te dyskusje ze zdjeciami.

                  Napisal do Skody i dostal ponizsza odpowiedz (nie wiem czemu po angielsku - moze pisal do centrali w Czechach).

                  Niestety wg Skody nie potraficie zapinac pasa...

                  "Poniżej stanowisko producenta:
                  1. Seat belt hight adjuster is set-up badly. Ustawienie regulatora wysokosci pasa jest niewlasciwe.
                  2. Incorrect procedure at seat belt closing. Niewlasciwa procedura/postepowanie przy zapinaniu pasa.
                  Correct: Once seated behind the wheel I hold your right hand over your left shoulder buckle and pull out belt supple movement toward the right edge of the steering wheel , left-handed help unwinding the top of the strap because it only move his right hand usually not enough.


                  Przetlumaczylem na szybko pierwsze dwa zdania - jak ktos moze to niech przetlumaczy reszte - jak nie, to jak znajde chwile wieczorem albo jutro to przetlumacze sam, teraz nie moge bo pisze w przerwie miedzy zajeciami w pracy.

                  Pozdro...i wspolczuje.
                  Koledzy,
                  to kompletne bzdury. Ten sam scenariusz, jak z VGP. Czesi mają gotową, taką samą odpowiedź dla wszystkich. Ja to już przerabiałem kilka tygodni temu. Dostałem to dokładnie 13 lutego 2015.
                  Spójrzcie:
                  We have received your letter describing your difficulties with your car. We
                  understand your disappointment and dissatisfaction
                  resulting from them. We apologize on behalf of the Å koda Auto Company. Your
                  suggestion we consulted with a specialist of technical department. His conclusion
                  confirmed the ratings of our Polish colleagues and determine possible causes of damage :

                  1. Seat belt hight adjuster is set-up badly
                  2. Incorrect procedure at seat belt closing
                  Correct: Once seated behind the wheel I hold your right hand over your left shoulder
                  buckle and pull out belt supple movement toward the right edge of the steering wheel , left-handed help unwinding the top of the strap because it only move his right
                  hand usually not enough.
                  3. Combination of both reasons

                  We are very sorry, that we don't have kindliness information for you. Thank you for
                  your understanding.

                  Ciekawe skąd oni wiedzą, jak kto zapina pasy? Może mają monitoring w każdej O3 i nas podglądają live ? Dlaczego dzieje się to tylko w O3, nie miałem tego w żadnym innym aucie? Dlaczego, skoro przy zapinaniu pasów w O3 należy przestrzegać tej tajemniczej procedury, nie została ona opisana w instrukcji? Itp. itd.
                  Kiedy napisałem do nich ponownie informując m.in. o tym, że identyczna usterka występuje również w innych kilkumiesięcznych O3 które mam w zasięgu ręki (przesłałem też zdjęcia), zamilkli. Przestali odpowiadać na moje maile, mało tego, zaczęli je kasować bez czytania.

                  Powiem tak, żarty się skończyły. Trzeba uderzać do Rzeczników Konsumentów, Inspekcji Handlowych i przede wszystkim UOKiK.

                  Komentarz

                  • irekk
                    L&K
                    • 2011
                    • 1093
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    TVN lubi takie rzeczy :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • ruwado
                      RS
                      • 2009
                      • 14885
                      • Octavia IV (NX3)

                      Grunt to żeby wszyscy zgłaszali w ASO - bo wyjdzie, ze tylko 2 lub 3 gości to ma.

                      Ciekawe w Polonezach umiałem zapinać, w Nexii, Lanosie i poprzedniej O I też. A w O III nie :P :lol:
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        Ruch lewa reka jest po, aby sobie szyi nie pociac.

                        Czyli to co ustalilismy na poczatku, jesli jeden ma ten element bez uszkodzen, a drugi z, a obaj uzywaja, to odpowiedz jest jedna... trzeba poczekac, moze za jakis czas cos zmienia.
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • ruwado
                          RS
                          • 2009
                          • 14885
                          • Octavia IV (NX3)

                          Wg. mnie pas najbardziej ociera przy ustawieniu fotela z przodu. Ale skoro jest zakres regulacji fotela, to w każdym położeniu pas powinien normalnie wychodzić z otworu i nie haratać plastiku. Ale skoro plastik jest za miękki....
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz

                          • Karel
                            Rider
                            • 2014
                            • 370
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            Jeśli ktoś ma mocno poharatany ten plastik, to moim zdaniem teraz powinien wystosować oficjalne pismo do gwaranta (na swojej kopii pieczątka, podpis osoby przyjmując kopię dokumentu, data) w którym żąda wymiany elementu na wolny od wad, w związku z tym, że pojawia się uszkodzenie tego elementu podczas normalnej eksploatacji auta, a nie jest to element eksploatacyjny auta (słyszał ktoś...?). Gdy odpiszą (a mają na to 14 dni), że "nie, bo nie znasz się pan", to kolejne pismo informujące, że:

                            1. Auto jest eksploatowane zgodnie z zaleceniami i informacjami zawartymi w instrukcji obsługi.
                            2. Obsługa auta i jego eksploatacja ma charakter typowy, konfiguracja kierownica/fotel/pasy są ustawione w swoich zakresach regulacji oraz zgodne z prawidłowymi ustawieniami (mam nadzieję, że tak jest :!
                            3. Wszystkie informacje, które dostaliście "post factum" mają skuteczność zerową i mogą sobie pisać i pouczać was jak chcą - liczą się dokumenty odebrane wraz z autem i ew. rozmowa ze sprzedawcą podczas odbioru (mnie np. uczył, aby tankować tylko do pierwszego odbicia pistoleta )
                            4. W przypadku użycia przez gwaranta argumentu, że "instrukcja obsługi może zawierać błędy, informacje niekompletne, itd.", to jeśli mnie pamięć nie myli, podpada to pod klauzulę abuzywną, więc nie ma żadnej mocy na terenie RP Do przejrzenia na stronie UOKiK-u.
                            5. Na kopii zapodajecie Rzecznika Praw Konsumenta i Federację Konsumentów - tam też oczywiście należy wysłać kopie pisma.

                            Dopiero później rozpoczynałbym zabawę z TV.

                            Komentarz

                            • SuitUp!
                              Classic
                              • 2014
                              • 17

                              Wszyscy macie rację, producent powinien wymienić na nowy, lepszy, ale póki co, nie ma takiej możliwości.
                              Krok 1. Przede wszystkim w centrach projektowych należy przeanalizować problem. Problem leży w zastosowaniu złego materiału, nie kształtu elementu, więc konstrukcyjnie nie wprowadzamy zmian.
                              Krok 2. Kolejnym etapem jest znalezienie innej mieszanki tworzywa, z której wytworzony zostanie element. Po opracowaniu odpowiedniej receptury i wykonaniu kilku próbnych egzemplarzy należy wykonać ich test wytrzymałościowy, który wykaże, czy nowe tworzywo się sprawdza, czy mamy powtórkę z historii.
                              Krok 3. Wtedy ewentualnie załatwiamy nowego dostawcę tworzywa, zmieniamy/przekalibrujemy wtryskarki wytwarzające elementy i na nowo szkolimy pod tym względem pracowników.
                              Krok 4. Wytworzenie ponadprogramowej ilości elementów. Nie tylko na zapotrzebowanie produkcji, ale głównie do serwisów w celu wymiany. Kiedy te w odpowiednich ilościach dotrą do ASO, można ogłosić akcję serwisową.
                              Jest też druga opcja, czyli zaprojektowanie ramki chroniącej tenże wadliwy plastik, jednak jest to jeszcze większe przedsięwzięcie: w miejsce Kroku 1. Wchodzi staranne zaprojektowanie ramki,
                              Krok 2. tworzymy nowe elementy wtryskarek i urządzeń uczestniczących w produkcji, szkolimy pracowników.
                              Pozostałe kroki bez zmian. Oczywiście pomiędzy każdym etapem występuje masa innych, pośredniczących, więc cały ten proces może trwać tygodniami albo miesiącami...
                              (Taty) Czarna Octavia III Liftback 1.4 TSI (manual) Ambiente + Amazing + pakiet Chrom + chromowane listwy przód/tył + el. lusterka + podświetlenie nóg + trójramienna, wielofunkcyjna kierownica + inne pierdoły (Mój) Ford Focus CC

                              Komentarz

                              • howard
                                Rider
                                • 2014
                                • 255

                                Niedługo będziemy się zastanawiać jak zmieniać biegi (np. lewarek skrzyni biegów należy prowadzić równolegle względem skrzyni, dopiero ok. 1cm przed danym biegiem należy zmienić kierunek i wybrać odpowiedni bieg :twisted: ) bo usterki skrzyni będą spowodowane nieumiejętną zmianą biegów.

                                To kompletna bzdura, żeby się zastanawiać nad każdym ruchem :-)

                                Już w subaru forester próbowali wmówić klientom że nieumiejętnie posługują się sprzęgłem ....
                                Póki się nie psuje nie ma co narzekać i szukać problemów :-)

                                Komentarz

                                • Enriquez
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 7685
                                  • Superb III (3V3)

                                  Przed chwilą sprawdzałem u siebie - przy zapinaniu pasa nie ma opcji, żeby on ocierał o tą osłonę. No chyba, że pas pociągnę do dźwigni kierunkowskazów. Jak chcecie to wieczorem wrzucę tu filmik jak to wygląda. Być może w RS (kolor czarny tej osłony) jest to jakoś inaczej wyprofilowane. Ciężko powiedzieć.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz

                                  • Chris11
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1587

                                    Zamieszczone przez Enriquez
                                    Przed chwilą sprawdzałem u siebie - przy zapinaniu pasa nie ma opcji, żeby on ocierał o tą osłonę. No chyba, że pas pociągnę do dźwigni kierunkowskazów. Jak chcecie to wieczorem wrzucę tu filmik jak to wygląda. Być może w RS (kolor czarny tej osłony) jest to jakoś inaczej wyprofilowane. Ciężko powiedzieć.
                                    Ja mam tak samo i naprawdę nie wiem, jak trzeba ten pas zapinać, żeby tarł akurat w pokazywanym przez innych miejscu.

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Ale macie po +1,9m wzrostu, przez co siedzicie mocno do tylu.

                                      Ktos mniejszy siedzi blizej kierownicy i juz ten kat sie zmienia
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Chris11
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1587

                                        Ja mam niecałe 1,8m, więc raczej do wielkoludów nie należę. Siedzę też dosyć blisko. A próbowałem na różnych konfiguracjach fotela i wysokości regulatora.

                                        Komentarz

                                        • Grad77
                                          Ambiente
                                          • 2015
                                          • 144
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          Ciesz się że u Ciebie tego nie ma. Przy moich ustawieniach tj. fotel na dole, dosyć blisko kierownicy, regulator wysokości pasa mniej więcej w połowie skali rżnie aż miło. I inaczej być nie chce. A takie ustawienia są dla mnie optymalne. I pasa wcale nie ciągnę do dźwigni kierunkowskazów tylko po prostu normalnie go zapinam. Poza tym u mnie trze nawet wtedy kiedy siedzę i mocniej pochylę się do przodu np. sięgając do nawigacji. Gdyby osłony były odpowiednio wyprofilowane i wykonane z odpowiedniego materiału nic by się nie przecierało tak jak np. w Passacie z którego zdjęcie zamieszczałem.

                                          Komentarz

                                          • pewux
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 91
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            Zamieszczone przez Enriquez
                                            przy zapinaniu pasa nie ma opcji, żeby on ocierał o tą osłonę
                                            Enriquez, spróbuj zapiąć pas ruchem milionera (właściciela skody :roll: ), czyli po łuku. Potem zapraszam do superba i zobacz jak tam wyprofilowali ten plastik ... da się
                                            O3 -> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86469

                                            Komentarz

                                            • Chris11
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 1587

                                              Zamieszczone przez Grad77
                                              Ciesz się że u Ciebie tego nie ma. Przy moich ustawieniach tj. fotel na dole, dosyć blisko kierownicy, regulator wysokości pasa mniej więcej w połowie skali rżnie aż miło..
                                              Mam tak samo ustawiony fotel i pas nie jeździ po zaznaczanej przez wszystkich krawędzi, więc pytanie, czy problem jednak nie leży gdzie indziej.
                                              Co oczywiście i tak nie zmienia faktu, że jakaś wada w tym plastiku musi być, bo też uważam za skandal takie uszkodzenie w, jakby nie było, młodych autach.

                                              Komentarz

                                              • Enriquez
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 7685
                                                • Superb III (3V3)

                                                Myślę, że bez filmików się nie obędzie. Ja mam 1,76 wzrostu, siedzę najniżej jak się da, regulator pasa również najniżej. Może coś robicie źle? Ja się zapinam prawą ręką i jak mi pas zaczyna jechać po szyi, to go chwytam lewą ręką. Odstęp między brzegiem a pasem to około 5mm.
                                                Pozdrawiam
                                                Marcin

                                                Komentarz

                                                • Grad77
                                                  Ambiente
                                                  • 2015
                                                  • 144
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Naprawdę nie wiem co tu można robić źle. Sprawdzałem setki razy i inaczej nie chce być... W każdym aucie było ok a w tym nagle coś nie tak. Widocznie O3 do wielu z nas nie pasuje w kwestii tych cholernych pasów i osłon. Konstrukcja jednak powinna być uniwersalna i pasować do każdego użytkownika. A może niektórzy mają lepsze plastiki, może lepiej zamocowane? Czort wie. Dlatego właśnie producent, importer, gwarant powinien się zainteresować i dokładnie sprawdzić temat zamiast na podstawie zdjęć pisać jakieś bzdury o niewłaściwym użytkowaniu pasów. Za dużo jest takich przypadków i co nagle tylu nie wie jak korzystać z pasów? Bardzo dziwna ta epidemia.

                                                  Komentarz

                                                  • ruwado
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 14885
                                                    • Octavia IV (NX3)

                                                    Dla mnie różnica polega na:
                                                    - ustawieniu fotela w poziomie (odległość od kierownicy)
                                                    - ustawieniu fotela w pionie (wysokość).

                                                    Od tego to zależy, że u jednych wyciera plastik, a u innych nie.

                                                    Ale - jeżeli fotel jest regulowany i w pionie i w poziomie - to w pełnym zakresie regulacji, nie powinno być przecinania plastiku. Bo taki zakres regulacji jest przewidziany do UŻYTKOWANIA!
                                                    pozdrawiam - Darek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...