Zamieszczone przez Shplus
Wada fabryczna Octavii 3?
Zwiń
X
-
OIII z marca 2014 i tak wyglądają moje plastiki przy słupkach z pasami.
Dodatkowo zdjęcie pasa kierowcy w miejscu gdzie przechodzi przez zapięcie pasa, gdy pas jest zapięty - po roku użytkowania zaczynają pękać nitki pasa, w OI tak to wyglądało gdy auto miało 7 lat.
Zgłosiłem to do ASO przy okazji innych rzeczy, na razie mam odpowiedź telefoniczną kierownika serwisu z której wynika, że źle jest ustawiana wysokość pasa podczas jego użytkowania.
Wydaje mi się, że mają odgórne zalecenia co mają mówić w tej sytuacji.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spjże źle jest ustawiana wysokość pasa podczas jego użytkowaniapozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez spjże źle jest ustawiana wysokość pasa podczas jego użytkowania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spjDokładnie tak im powiedziałem, ale oni wiedzą swoje, no i co zrobisz?pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez spjDokładnie tak im powiedziałem, ale oni wiedzą swoje, no i co zrobisz?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez spjDokładnie tak im powiedziałem, ale oni wiedzą swoje, no i co zrobisz?
Komentarz
-
-
Grad77, u mnie pojawiła się delikatna rysa - monitoruję. A zgłoszę już zaraz. Mam trochę ponad 2.000 km , a do max 3.000 km pojadę na wymianę oleju.
Zamieszczone przez EnriquezProponuję poprosić Pana Kierownika ASO o wskazanie właściwej wysokości pasa.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez EnriquezProponuję poprosić Pana Kierownika ASO o wskazanie właściwej wysokości pasa.
Po otrzymaniu decyzji na piśmie nie traćcie czasu na korespondencję z nimi. To nie ma sensu, instrukcje są jasne i tu się nic nie zmieni.
Ja wszystkie tego typu pytania już zadałem i to nie tylko ASO, lecz również VGP. Jak grochem o ścianę...
Przykład:
Pytanie:
"(...)Sugerował Pan, że pasy należy pozycjonować wyżej. A my tego robić nie możemy, ponieważ mamy je wtedy na szyi. Proszę
również o informację, czy jeśli zdecyduję się na płatną wymianę tych elementów, to serwis ustawi pasy odpowiednio do naszego wzrostu tak,
aby nic się przecierało i weźmie za to odpowiedzialność?"
Odpowiedź:
"(...)Reasumując, żaden z serwisów nie może wziąć odpowiedniości, czy po wymianie danego/danych elementów nie dojdzie do ponownego ich uszkodzenia osłon słupka B, ponieważ nie mamy pewności, czy nie będą jeździły tym samochodem osoby trzecie i czy zawsze będzie zajęta odpowiednia pozycja za kierownicą, czy też na miejscu pasażera".
Wychodzi więc na to, że każdego pasażera musimy poinstruować, że ma zająć odpowiednią pozycję na miejscu pasażera. Bo jeśli nie, uszkodzi osłonę słupka B. Dobre! Tylko jaka jest ta tajemnicza, odpowiednia pozycja pasażera? Gdzie w instrukcji jest taki zapis? Wyobraźcie sobie, jak trudne zadanie mają np. taksówkarze, którzy jeżdżą O3 Każdego pasażera muszą przeszkolić, do tego nie wiedzą jak, bo nie ma tego w instrukcji.
Informujcie Rzeczników Konsumentów w Waszych miastach, Inspekcje Handlowe i przede wszystkim UOKiK. To nic trudnego, napisać parę zdań, przesłać link do forum itd. Jeśli zrobi to więcej osób, sprawę można załatwić. Jeśli ktoś ma czas i ochotę, prasa, turbokamera itp. też na pewno nie zaszkodzą.
Komentarz
-
-
Rzućcie temat na forum briskoda. Jak angole i inne zachodnie nacje zrobią aferę to Skoda sama Was zaprosi na wymianę tych osłon...Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj
Komentarz
-
-
Dzisiaj przyglądnąłem się temu ustrojstwu. mam lekkie wyżłobienie - zaczyna się przetarcie.
Regulacja pasa niżej, czy wyżej nie rozwiązuje problemu. Pas ociera o bok plastiku tak samo. Pas ociera nie o dolną część tylko o przedni bok pionowy!!!! A więc tu robi różnicę regulacja fotela (tył - przód). A niestety niskie osoby tak jak ja, które mają fotek przysunięty bardziej do kierownicy nie mają możliwości uniknięcia ocierania pasa. Tylko wyższe osoby, kiedy mają fotel odsunięty daleko do tyłu mogą mieć pas tak, żeby nie dotykał do plastiku o przedni pionowy bok.
A w instrukcji nie piszą, że Octavią mogą jeździć tylko osoby o wzroście powyżej..... cm.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoDzisiaj przyglądnąłem się temu ustrojstwu. mam lekkie wyżłobienie - zaczyna się przetarcie.
Regulacja pasa niżej, czy wyżej nie rozwiązuje problemu. Pas ociera o bok plastiku tak samo. Pas ociera nie o dolną część tylko o przedni bok pionowy!!!! A więc tu robi różnicę regulacja fotela (tył - przód). A niestety niskie osoby tak jak ja, które mają fotek przysunięty bardziej do kierownicy nie mają możliwości uniknięcia ocierania pasa. Tylko wyższe osoby, kiedy mają fotel odsunięty daleko do tyłu mogą mieć pas tak, żeby nie dotykał do plastiku o przedni pionowy bok.
A w instrukcji nie piszą, że Octavią mogą jeździć tylko osoby o wzroście powyżej..... cm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dj1978Nie wiem czy czarne tworzywo w RS ma inny kształt, ale u mnie przy przebiegu 45 tys, nie mam najmniejszego śladu. Pas przeciągam blisko kierownicy.
[ Dodano: Czw 26 Mar, 15 20:38 ]
Zamieszczone przez sebkochRzućcie temat na forum briskoda. Jak angole i inne zachodnie nacje zrobią aferę to Skoda sama Was zaprosi na wymianę tych osłon...
Jeśli jest ktoś, kto jest zarejestrowany na niemieckim forum octavii, niech wrzuci to też tam.
Komentarz
-
-
Z ciekawosci rano sie temu przyjrzałem i probowalem odtworzyc obcieranie.. jedyna opcja to dla mnie wychylenie sie mocno do przodu - wtedy faktycznie pas obciera miejsce, ktore pokazujecie na zdjeciach..
Problemu u mnie nie ma raczej ze wzgledu na wzrost (188cm), co skutkuje dosyc dalekim odsunieciem sie od kierownicy. W przypadku niskich ludzi, szczegolnie takich co jezdza blisko przysunieci, problem faktycznie moze powstawac...
Sprobowalem to nagrac, wyszło słabo, bo ciezko telefon utrzymac, do tego swiatlo z zewnatrz tez srednie. Gdzies od polowy filmu widac moment gdy pas obciera - udało mi sie to wywolac tylko, gdy odchylilem sie do przodu, a łopatki były jakies 15-20cm od fotela: https://youtu.be/1TMWgWLqEvw
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzyzakpjedyna opcja to dla mnie wychylenie sie mocno do przoduZamieszczone przez krzyzakpProblemu u mnie nie ma raczej ze wzgledu na wzrost (188cm), co skutkuje dosyc dalekim odsunieciem sie od kierownicy. W przypadku niskich ludzi, szczegolnie takich co jezdza blisko przysunieci, problem faktycznie moze powstawac...pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HansHawkjest to jak najbardziej wada konstrukcyjna.
Wystarczyłaby nakładka na rant otworu - metalowa lub z grubego plastiku, po której pas by się ślizgał (taka w kształcie podkowy). Ile to by kosztowało w porównaniu do ceny samochodu? Zapłaciłbym te 10 zeta więcej.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez HansHawkjest to jak najbardziej wada konstrukcyjna.
Wystarczyłaby nakładka na rant otworu - metalowa lub z grubego plastiku, po której pas by się ślizgał (taka w kształcie podkowy). Ile to by kosztowało w porównaniu do ceny samochodu? Zapłaciłbym te 10 zeta więcej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez krzyzakpjedyna opcja to dla mnie wychylenie sie mocno do przoduZamieszczone przez krzyzakpProblemu u mnie nie ma raczej ze wzgledu na wzrost (188cm), co skutkuje dosyc dalekim odsunieciem sie od kierownicy. W przypadku niskich ludzi, szczegolnie takich co jezdza blisko przysunieci, problem faktycznie moze powstawac...
Sądzę, że sposób zapinania pasa ma tutaj jednak znaczenie.
Jednocześnie podkreślam, że zgadzam się z tym, że jakość tego plastiku musi być naprawdę beznadziejna, jeśli takie rzeczy dzieją się już przy kilku tysiącach km.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Chris11Mam niecałe 1,8m i fotel mam przysunięty raczej blisko kierownicy, a jednak nie mam tego problemu.
"(...) takie wyślizganie od pasa wystepuje praktycznie we wszystkich uzywanych czesciach jakie ja widziałem (...)."
Może jakimś cudem masz lepsze plastiki. Możesz wrzucić zdjęcia ze swojego auta?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ruwadoZamieszczone przez grzegorz_Możesz podać konkrety?
Komentarz
-
Komentarz