Informacje o silniku 1.4 tsi 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andriu21tg
    L&K
    S_OCP Member
    • 2008
    • 1499

    #51
    polrob, ja mam średnie z prawie 5kkm w Golfie VII 5,2 gdzie 85% jazdy to odcinek 5km do przedszkola, ostatnio odcinek 30km to spalanie 4,6 i to bez większej napinki.. w Superbie ostatnio miałem 5,7 ale on sie jeszcze dociera ma obecnie 1500kkm

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #52
      To ciekawe, ze na odcinku 5km silnik nagrzeje sie na tyle (pewnie po 2km ma dopiero 90'C), zeby miec takie spalanie, jak tu koledzy deklaruja z trasy. Moze to sa drogi typowo podmiejskie gdzie jedzie sie rowno 40-60km/h

      Cholera naprawde one beda oddawac paliwo za chwile. Zobaczymy ile w S2 bedziesz mial.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • polrob
        Rider
        • 2013
        • 535
        • Superb III (3V3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #53
        Zamieszczone przez andriu21tg
        polrob, ja mam średnie z prawie 5kkm w Golfie VII 5,2 gdzie 85% jazdy to odcinek 5km do przedszkola, ostatnio odcinek 30km to spalanie 4,6 i to bez większej napinki.. w Superbie ostatnio miałem 5,7 ale on sie jeszcze dociera ma obecnie 1500kkm
        To tylko pogratulować ale ja tak jeździć nie potrafię (a może nie staram się specjalnie) żeby mieć takie spalanie. Ja Superbem 1.8 TSI zrobiłem kilka tysięcy w trasach i spalanie zazwyczaj oscylowało koło 9l/100. Tak jak ktoś tu już pisał ciężko porównać spalanie dwóch samochodów jeżeli nie są jeżdżone w takich samych warunkach. Ja mam porównanie z moim poprzednim samochodem z silnikiem diesla (2.0HDI) i uważam że silnik 1.4 spala podobne ilości paliwka.
        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

        Komentarz

        • andriu21tg
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1499

          #54
          Maicroft, bez ironi, piszę co mam, a nie co chciałbym mieć. Jeżdżę z dziećmi i mówię o prędkościach +10 z tych na znakach. Zrywanie kapci na czerwonym już mnie nie bierze , w superbie na pierwszej trasie średnia to 6,9(1000km), Ostatnio na odcinku bo to z trasą ma mało wspólnego ok 30/40 km miałem 5,7. Mam lekką nogę w BXE średnia moja to 4,6 /4,8

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #55
            Jak sie wyprowadze na wies i do pracy bede dojezdzal 20km to moze tez tak bedzie. Nie wjezdzasz do miast i tyle. Albo odcinka 2km nie jedziesz 5minut :wink:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Przem78
              Rider
              • 2013
              • 561

              #56
              Maicroft,

              hej, to ja też się dołączę ze swoim spalaniem przejechane 540 km zatankowane 39 litrów co daje 7,2 z komputera wyszło 7.1 więc jest ok jazda głównie po Łodzi (krótkie odcinki do 10 km) i kilka wypadów za miasto z prędkościami 80-130 km/h średnia prędkość 47 km jazda w 3 osoby. ogólnie uważam, że jak na gabaryty auta jest OK, zobaczymy jak się silnik ułoży czy coś spadnie. Oleju nie ubyło, nic się nie urwało oby tak dalej 8)

              [ Dodano: Sob 15 Cze, 13 21:49 ]
              A i tak mnie naszło po dłużej jeździe 1.4 TSI czy zaważyliście, że podczas delikatnego ruszania na samym sprzęgle bez start/stopa (bez wciskania gazu obroty same się podnoszą na ok 1.200 (do tej pory taki patent stosowała Honda w dieslach 1.6) żeby nie zgasić silnika.

              Kolejne tankowanie :P dystans 570 km, zatankowane 40 litrów wynik 7.0 litrów (komputer pokazuje 6.9) śr prędkość 58 km/h trasy podobne + doszło 60 km po autostradzie 150 km/h na tempomacie. Ogólnie spalanie wygląda bardzo dobrze, do tej pory (przebieg 1100 km) nic się nie urwało, nic nie wybuchło jedyne co zrobiłem to regulacja spryskiwaczy bo zamiast na szybę to lało na dach a tam nie ma wycieraczek :P

              Kolejne tankowanie :P dystans 680 km, zatankowane 46 litrów, wynik ~ 6.7 litra (komputer pokazuje 6.6) śr prędkość 57 km/h, miasto 20% (dystans do 5 km), reszta trasy podmiejskie. Poziom oleju bez zmian 3/4 na bagnecie.

              Kolejne tankowanie :P dystans 630 km, zatankowane 46 litrów, wynik ~ 7.3 litra dużo miasta i krótkich odcinków 2-3 km (50% miasto) reszta S i A z prędkościami +20-30 od limitu :diabelski_usmiech do tego w mieście bardziej dynamiczna jazda. Ubyło trochę płynu chłodniczego (ale tylko teoretycznie bo po odkręceniu korka płyn wróciła na min tak jak w dniu odbioru) profilaktycznie dolano 100 ml, oleju ubyło ~ 200 ml na prawie 3kkm (dokładnie 2750) jedziemy dalej spalanie i przebieg notuje na motostacie

              Kolejne tankowanie :P dystans 697 km, zatankowane 47 litrów, wynik ~ 6.74 litra, doszło 20% autostrady z v-max do 170 km/h chwilowe, średnie 140-160 km/h, przebieg 3130 km, oleju nie ubyło, płynu w chłodnicy też, zaczyna coś trzeszczeć w okolicach szybki zegarów (w weekend będę diagnozował problem), do tego zakupiony olej Amsoli 5W30 i w sobotę wymiana będzie coś koło 3.5 kkm

              Kolejne tankowanie :P dystans 546 km, zatankowane 45 litrów, wynik 8.24 wypad nad morze (450 km 3 os i bagażnik załadowany po dach) i kilka podmiejskich w tym 2 korki po 2 h (11 i 15 km) klima 100% średnia prędkość 97 km/h ogólnie tempomat na 150-170 km/h

              Kolejne tankowanie :P dystans 612 km, zatankowane 47 litrów, wynik 7.68 powrót z nad morza + kilka postojów w Gdyni, Gdańsku itp. bez korków klima 100% (temp czasami po 36 *C) średnia prędkość 95 km/h. 3 os na pokładzie i bagażnik załadowany po sufit

              Kolejne tankowanie :P dystans 555 km, zatankowane 40 litrów, wynik 7.21, tym razem Zakopane + jeden wyjazd podmiejski, droga bez korków równo i spokojnie średnia prędkość 81km/h 3 os na pokładzie i bagażnik załadowany po sufit, klima 100% (temp czasami po 36 *C) najwyższa temp na znakach przy drodze to w Nowym Targu (tem powietrza 37.4, temp asfaltu 59.4 :twisted: )
              Pozdr. Przemek

              Komentarz

              • ukuk
                Rider
                • 2010
                • 699

                #57
                Z tymi obrotami. tez mam tak w hdi... nawet jak sie go pusci na 2-ce bez gazu to (w pewnych granicach) sam sobie dodaje obrotow gdy pojawia sie jakas gorka czy przeszkoda.

                Komentarz

                • Przem78
                  Rider
                  • 2013
                  • 561

                  #58
                  Zamieszczone przez tomekb1
                  No a na jakim biegu jeździć przy 60 km/h jak nie ma potrzeby przyśpieszania?
                  Ja po przejechaniu ponad 1100 km wydedukowałem, że silnikowi jest najlepiej na jednym biegu niżej niż jest sugerowane przez komputer i tak jeżdżę swoim czyli np: 60-70 km/h 5
                  Pozdr. Przemek

                  Komentarz

                  • robimal
                    Classic
                    • 2013
                    • 25

                    #59
                    Witam
                    Mam pytanie względem chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika. Mianowicie czy elektryczna pompka wody powinna zawsze włączać się po zgaszeniu silnika? Czasem pokonam odległość, że temp oleju nie osiągnie 60 stopni, jazda bardzo delikatna a mimo wszystko uruchamia się wyżej wymienione chłodzenie. Zastanawia mnie według jakiego algorytmu działa. Czy pracuje określony czas czy według któregoś czujnika temperatury?

                    Komentarz

                    • krzy111
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 122

                      #60
                      Czy to oznacza, ze minęły czasy niegaszenia turbo po ostrej jeździe przez minutę czy dwie, żeby schodzić turbo bo teraz zrobi to za nas automat ?
                      o3 1.8 tsi dsg Elegance kolor niebieski "milicyjny" niemetalik

                      Komentarz

                      • polrob
                        Rider
                        • 2013
                        • 535
                        • Superb III (3V3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #61
                        No raczej nie do końca bo chłodzenie to może i ona ma ale smarowania już nie. Także trzeba dać jej trochę czasu żeby wyhamowała po ostrej jeździe.
                        jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                        była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                        Komentarz

                        • serleon
                          Classic
                          • 2013
                          • 18

                          #62
                          Spalanie przejechane 2750 km spalanie według komputera 6,5 l. Jazda mieszana.
                          Tak że myślę, że jest ok.

                          Komentarz

                          • mayak
                            Classic
                            • 2007
                            • 26

                            #63
                            troszkę off topic - czy ktoś wie czemu w O3 nie ma silnika 1.4 122??

                            reszta rodzeństwa (G7, A3 i Leon) go mają - w Golfie różnica w cenie między 1.2 tsi 105 a 1.4 122 jest ok. 3k bo dochodzi jeszcze wielowahacz, ale w Leonie dopłaty jest około 1k

                            Komentarz

                            • media24
                              Classic
                              • 2012
                              • 13

                              #64
                              Kolega niżej ma rację. Zwracam honor

                              Komentarz

                              • mayak
                                Classic
                                • 2007
                                • 26

                                #65
                                tak, O3 to nowy model, a co do reszty, to mylisz się :

                                obie wersje 1.4 TSI (122 i 140) montowane do Golfa 7, Audi A3 i Leona 3 należą to tej samej, nowej, modułowej rodziny silników TSI oznaczonej EA211 (a także 1.2 TSI) z poprawionym napędem rozrządu w porówaniu do starszych 1.2 i 1.4 TSI

                                różnica między wersjami 122 i 140 tkwi w tym, że 140 ma dodatkowo zmienne fazy rozrządu po stronie wydechu

                                Komentarz

                                • media24
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 13

                                  #66
                                  Zatem o powód niestosowania 1.4 TSI 122 KM należy spytać chyba sam zarząd Skody

                                  Komentarz

                                  • Ceed1
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 461

                                    #67
                                    To czy rozrząd jest poprawiony to się dopiero okaże. Na pewno ma inną konstrukcję. Reszta to na razie pobożne życzenia.

                                    Komentarz

                                    • BiDi01
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 460

                                      #68
                                      Zamieszczone przez polrob
                                      W weekend zrobiłem trasę S7 z pomorza do Wa-wy i z powrotem. W stronę stolicy wyszło spalanko 6,9, natomiast dzisiaj wyszło już 6,6, być może z uwagi na wielkość ruchu na trasie(dane z kompa przy pracującej Klimie i dosyć dynamicznej jeździe). Z tankowania wyszło z tej całej trasy 6,9 i jest to narazie najniższe spalanko jakie zanotowałem swoim autkiem.
                                      to na prawdę ładnie wygląda spalanie. Jeżeli pozwalając sobie na dynamiczną jazdę spalanie nie przekracza 7 l to super. oby i w combi się to potwierdziło choć wiadomo.. większa masa większe spalanie.
                                      O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
                                      Błękit RACE
                                      Beżowa Alcantara
                                      Columbus
                                      Webasto

                                      Komentarz

                                      • krzysiek83wpr
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 362

                                        #69
                                        Czy ten silnik ma system odłączania 2 cylindrów podczas małego obciążenia, w domyśle rozumiem, że chodzi o jazdę ze stałą prędkością?. Czy coś takiego z samego założenia nie jest proszeniem się o awarię? ..

                                        Komentarz

                                        • Bomber
                                          Ambiente
                                          • 2013
                                          • 226

                                          #70
                                          A silniki HEMI się strasznie psują? Działa to ok bo miałem "hemika" w swoich autach.
                                          Pozdrawiam,

                                          Bomber
                                          __________________
                                          O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
                                          + "Lodówka" :-)

                                          Komentarz

                                          • polrob
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 535
                                            • Superb III (3V3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                            Czy ten silnik ma system odłączania 2 cylindrów podczas małego obciążenia, w domyśle rozumiem, że chodzi o jazdę ze stałą prędkością?. Czy coś takiego z samego założenia nie jest proszeniem się o awarię? ..
                                            Obecnie silnik w O3 jest bez tego systemu, nie ma go w ogóle w ofercie. W VW chyba trzeba dopłacić do tego systemu.
                                            jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                                            była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                                            Komentarz

                                            • krzysiek83wpr
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 362

                                              #72
                                              to ten 1.4 tsi 140km to jest całkiem nowa konstrukcja w końcu? samo turbo czy i kompresor?

                                              Komentarz

                                              • Przem78
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 561

                                                #73
                                                Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                                to ten 1.4 tsi 140km to jest całkiem nowa konstrukcja w końcu? samo turbo czy i kompresor?
                                                Tak jest nową/unowocześniona konstrukcją (rozrząd - pasek, nie wiem jak z chłodzeniem i kolektorem wydechowym - tutaj w jednym odlewie z głowicą i do tego dwa obiegi płynu - nie wiem jak było w poprzednich 1.4 tsi, zmienne fazy na wydechu) doładowanie tylko turbo !!! turbo i kompresor występowały w wersjach 1.4 (160-180 km)

                                                [ Dodano: Sob 06 Lip, 13 21:13 ]
                                                Zamieszczone przez BiDi01
                                                Jeżeli pozwalając sobie na dynamiczną jazdę spalanie nie przekracza 7 l to super
                                                Kolego ja zauważyłem u siebie, że spalanie jest niższe przy dynamicznej jeździe (oczywiście z głową) niż przy stosowaniu się do eko-porad i delikatnym przyśpieszaniu. Gdzieś wyczytałem, że dynamiczna jazda (dostosowana do parametrów silnika) pozwala na bardzo efektywne spalanie mieszanki a jak mamy efektywne spalanie to i są osiągi i małe spalanie. Ja generalnie utrzymuję obroty ~ 2krpm podczas jazdy a podczas przyśpieszania nie przekraczam 3.5 - 4 krpm starając się wciskać gaz do 3/4
                                                Pozdr. Przemek

                                                Komentarz

                                                • Ceed1
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 461

                                                  #74
                                                  Nie wiem dlaczego wszyscy posiadacze OIII twierdzą, że ten 1,4 TSI ma unowocześniony rozrząd względem poprzedniego 1,4 TSI. BZDURA! Rozrząd jest zmieniony ale na pewno nie unowocześniony. Chodziło o to aby wycofać się z awaryjnego rozrządu z poprzednika. Jak pokazuje historia motoryzacji na łańcuchach można przejeżdżać po kilkaset tyś km a na paskach max 150-180. VW nie chciał/nie umiał poradzić sobie z rozrządem i przeszedł na pasek. Pogadamy za kilka lat jak komuś zerwie się pasek i zdemoluje cały silnik. Jak na razie z punktu eksploatacyjnego łańcuch jest bezpieczniejszy bo można go usłyszeć, że coś nie tak. I nie powtarzajcie w kółko bzdur, że przejście na pasek to unowocześnienie TSI. Żaby nie było, parametry nowego 1,4 TSI bardzo mi się podobają.

                                                  Komentarz

                                                  • Przem78
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 561

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                                    Nie wiem dlaczego wszyscy posiadacze OIII twierdzą, że ten 1,4 TSI ma unowocześniony rozrząd względem poprzedniego 1,4 TSI. BZDURA! Rozrząd jest zmieniony ale na pewno nie unowocześniony.
                                                    No w sumie zmiana na pasek i dodatnie zmiennych faz na wydechu to jest kosmetyka :P ale zintegrowanie kolektora wydechowego z głowicą i zastosowanie dwuobwodowego układ chłodzenia, którego obieg wymusza mechaniczna pompa wody a elektryczna pompa wody wymusza obieg przez intercooler i obudowę turbosprężarki przez co układ szybciej się nagrzewa i wykorzystany jest do ogrzewania wnętrza to jest chyba dość duże unowocześnienie/modernizacja 8), że nie wspomnę o odchudzeniu wagi :idea: ale może to też bzdura :?: :!:

                                                    [ Dodano: Nie 07 Lip, 13 23:28 ]
                                                    Zamieszczone przez Ceed1
                                                    Jak na razie z punktu eksploatacyjnego łańcuch jest bezpieczniejszy bo można go usłyszeć, że coś nie tak.
                                                    Chyba, że przeskoczy nieoczekiwanie i zawory spotkają się z tłokami :shock: ale w sumie co łańcuch to łańcuch IMO to nie czasy "beczki lub W124" że łańcuch był na wieki wieków amen :twisted:
                                                    Pozdr. Przemek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...