polrob, ja mam średnie z prawie 5kkm w Golfie VII 5,2 gdzie 85% jazdy to odcinek 5km do przedszkola, ostatnio odcinek 30km to spalanie 4,6 i to bez większej napinki.. w Superbie ostatnio miałem 5,7 ale on sie jeszcze dociera ma obecnie 1500kkm
Informacje o silniku 1.4 tsi 140KM
Zwiń
X
-
To ciekawe, ze na odcinku 5km silnik nagrzeje sie na tyle (pewnie po 2km ma dopiero 90'C), zeby miec takie spalanie, jak tu koledzy deklaruja z trasy. Moze to sa drogi typowo podmiejskie gdzie jedzie sie rowno 40-60km/h
Cholera naprawde one beda oddawac paliwo za chwile. Zobaczymy ile w S2 bedziesz mial.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andriu21tgpolrob, ja mam średnie z prawie 5kkm w Golfie VII 5,2 gdzie 85% jazdy to odcinek 5km do przedszkola, ostatnio odcinek 30km to spalanie 4,6 i to bez większej napinki.. w Superbie ostatnio miałem 5,7 ale on sie jeszcze dociera ma obecnie 1500kkmjest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Maicroft, bez ironi, piszę co mam, a nie co chciałbym mieć. Jeżdżę z dziećmi i mówię o prędkościach +10 z tych na znakach. Zrywanie kapci na czerwonym już mnie nie bierze , w superbie na pierwszej trasie średnia to 6,9(1000km), Ostatnio na odcinku bo to z trasą ma mało wspólnego ok 30/40 km miałem 5,7. Mam lekką nogę w BXE średnia moja to 4,6 /4,8
Komentarz
-
-
Maicroft,
hej, to ja też się dołączę ze swoim spalaniem przejechane 540 km zatankowane 39 litrów co daje 7,2 z komputera wyszło 7.1 więc jest ok jazda głównie po Łodzi (krótkie odcinki do 10 km) i kilka wypadów za miasto z prędkościami 80-130 km/h średnia prędkość 47 km jazda w 3 osoby. ogólnie uważam, że jak na gabaryty auta jest OK, zobaczymy jak się silnik ułoży czy coś spadnie. Oleju nie ubyło, nic się nie urwało oby tak dalej 8)
[ Dodano: Sob 15 Cze, 13 21:49 ]
A i tak mnie naszło po dłużej jeździe 1.4 TSI czy zaważyliście, że podczas delikatnego ruszania na samym sprzęgle bez start/stopa (bez wciskania gazu obroty same się podnoszą na ok 1.200 (do tej pory taki patent stosowała Honda w dieslach 1.6) żeby nie zgasić silnika.
Kolejne tankowanie :P dystans 570 km, zatankowane 40 litrów wynik 7.0 litrów (komputer pokazuje 6.9) śr prędkość 58 km/h trasy podobne + doszło 60 km po autostradzie 150 km/h na tempomacie. Ogólnie spalanie wygląda bardzo dobrze, do tej pory (przebieg 1100 km) nic się nie urwało, nic nie wybuchło jedyne co zrobiłem to regulacja spryskiwaczy bo zamiast na szybę to lało na dach a tam nie ma wycieraczek :P
Kolejne tankowanie :P dystans 680 km, zatankowane 46 litrów, wynik ~ 6.7 litra (komputer pokazuje 6.6) śr prędkość 57 km/h, miasto 20% (dystans do 5 km), reszta trasy podmiejskie. Poziom oleju bez zmian 3/4 na bagnecie.
Kolejne tankowanie :P dystans 630 km, zatankowane 46 litrów, wynik ~ 7.3 litra dużo miasta i krótkich odcinków 2-3 km (50% miasto) reszta S i A z prędkościami +20-30 od limitu :diabelski_usmiech do tego w mieście bardziej dynamiczna jazda. Ubyło trochę płynu chłodniczego (ale tylko teoretycznie bo po odkręceniu korka płyn wróciła na min tak jak w dniu odbioru) profilaktycznie dolano 100 ml, oleju ubyło ~ 200 ml na prawie 3kkm (dokładnie 2750) jedziemy dalej spalanie i przebieg notuje na motostacie
Kolejne tankowanie :P dystans 697 km, zatankowane 47 litrów, wynik ~ 6.74 litra, doszło 20% autostrady z v-max do 170 km/h chwilowe, średnie 140-160 km/h, przebieg 3130 km, oleju nie ubyło, płynu w chłodnicy też, zaczyna coś trzeszczeć w okolicach szybki zegarów (w weekend będę diagnozował problem), do tego zakupiony olej Amsoli 5W30 i w sobotę wymiana będzie coś koło 3.5 kkm
Kolejne tankowanie :P dystans 546 km, zatankowane 45 litrów, wynik 8.24 wypad nad morze (450 km 3 os i bagażnik załadowany po dach) i kilka podmiejskich w tym 2 korki po 2 h (11 i 15 km) klima 100% średnia prędkość 97 km/h ogólnie tempomat na 150-170 km/h
Kolejne tankowanie :P dystans 612 km, zatankowane 47 litrów, wynik 7.68 powrót z nad morza + kilka postojów w Gdyni, Gdańsku itp. bez korków klima 100% (temp czasami po 36 *C) średnia prędkość 95 km/h. 3 os na pokładzie i bagażnik załadowany po sufit
Kolejne tankowanie :P dystans 555 km, zatankowane 40 litrów, wynik 7.21, tym razem Zakopane + jeden wyjazd podmiejski, droga bez korków równo i spokojnie średnia prędkość 81km/h 3 os na pokładzie i bagażnik załadowany po sufit, klima 100% (temp czasami po 36 *C) najwyższa temp na znakach przy drodze to w Nowym Targu (tem powietrza 37.4, temp asfaltu 59.4 :twisted: )
Komentarz
-
-
Witam
Mam pytanie względem chłodzenia turbiny po wyłączeniu silnika. Mianowicie czy elektryczna pompka wody powinna zawsze włączać się po zgaszeniu silnika? Czasem pokonam odległość, że temp oleju nie osiągnie 60 stopni, jazda bardzo delikatna a mimo wszystko uruchamia się wyżej wymienione chłodzenie. Zastanawia mnie według jakiego algorytmu działa. Czy pracuje określony czas czy według któregoś czujnika temperatury?
Komentarz
-
-
No raczej nie do końca bo chłodzenie to może i ona ma ale smarowania już nie. Także trzeba dać jej trochę czasu żeby wyhamowała po ostrej jeździe.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
tak, O3 to nowy model, a co do reszty, to mylisz się :
obie wersje 1.4 TSI (122 i 140) montowane do Golfa 7, Audi A3 i Leona 3 należą to tej samej, nowej, modułowej rodziny silników TSI oznaczonej EA211 (a także 1.2 TSI) z poprawionym napędem rozrządu w porówaniu do starszych 1.2 i 1.4 TSI
różnica między wersjami 122 i 140 tkwi w tym, że 140 ma dodatkowo zmienne fazy rozrządu po stronie wydechu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez polrobW weekend zrobiłem trasę S7 z pomorza do Wa-wy i z powrotem. W stronę stolicy wyszło spalanko 6,9, natomiast dzisiaj wyszło już 6,6, być może z uwagi na wielkość ruchu na trasie(dane z kompa przy pracującej Klimie i dosyć dynamicznej jeździe). Z tankowania wyszło z tej całej trasy 6,9 i jest to narazie najniższe spalanko jakie zanotowałem swoim autkiem.O3 Combi 1,4 TSI 140KM Elegance
Błękit RACE
Beżowa Alcantara
Columbus
Webasto
Komentarz
-
-
A silniki HEMI się strasznie psują? Działa to ok bo miałem "hemika" w swoich autach.Pozdrawiam,
Bomber
__________________
O3 2,0 TDI Elegance Silver Arrow :-) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69414
+ "Lodówka" :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprCzy ten silnik ma system odłączania 2 cylindrów podczas małego obciążenia, w domyśle rozumiem, że chodzi o jazdę ze stałą prędkością?. Czy coś takiego z samego założenia nie jest proszeniem się o awarię? ..jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprto ten 1.4 tsi 140km to jest całkiem nowa konstrukcja w końcu? samo turbo czy i kompresor?
[ Dodano: Sob 06 Lip, 13 21:13 ]
Zamieszczone przez BiDi01Jeżeli pozwalając sobie na dynamiczną jazdę spalanie nie przekracza 7 l to super
Komentarz
-
-
Nie wiem dlaczego wszyscy posiadacze OIII twierdzą, że ten 1,4 TSI ma unowocześniony rozrząd względem poprzedniego 1,4 TSI. BZDURA! Rozrząd jest zmieniony ale na pewno nie unowocześniony. Chodziło o to aby wycofać się z awaryjnego rozrządu z poprzednika. Jak pokazuje historia motoryzacji na łańcuchach można przejeżdżać po kilkaset tyś km a na paskach max 150-180. VW nie chciał/nie umiał poradzić sobie z rozrządem i przeszedł na pasek. Pogadamy za kilka lat jak komuś zerwie się pasek i zdemoluje cały silnik. Jak na razie z punktu eksploatacyjnego łańcuch jest bezpieczniejszy bo można go usłyszeć, że coś nie tak. I nie powtarzajcie w kółko bzdur, że przejście na pasek to unowocześnienie TSI. Żaby nie było, parametry nowego 1,4 TSI bardzo mi się podobają.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ceed1Nie wiem dlaczego wszyscy posiadacze OIII twierdzą, że ten 1,4 TSI ma unowocześniony rozrząd względem poprzedniego 1,4 TSI. BZDURA! Rozrząd jest zmieniony ale na pewno nie unowocześniony.
[ Dodano: Nie 07 Lip, 13 23:28 ]
Zamieszczone przez Ceed1Jak na razie z punktu eksploatacyjnego łańcuch jest bezpieczniejszy bo można go usłyszeć, że coś nie tak.
Komentarz
-
Komentarz