Informacje o silniku 1.4 tsi 140KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • roney03
    Classic
    • 2013
    • 15

    #76
    Zamieszczone przez Ceed1
    . Pogadamy za kilka lat jak komuś zerwie się pasek i zdemoluje cały silnik. Jak na razie z punktu eksploatacyjnego łańcuch jest bezpieczniejszy bo można go usłyszeć, że coś nie tak. .
    To znajdz teraz taki silnik doładowany w ktorym łańcuch rozrządu jest wstanie wytrzymać choćby 250tys
    O ile się nie mylę w TSI pasek rozrządu ma wytrzymać do końca silnika ale nawet jeśli wymiany wymagać będzie po 150-200tys to nie jest ani uciążliwe ani kosztowne .
    Poza tym w dzisiejszych czasach takie rozwiązanie jest lepsze i nowocześniejsze .Układ jest lżejszy , generuje mniejsze opory , nie potrzebuje oleju . Więc jeśli dzisiaj materiały i technologia pozwalają na to że pasek jest wstanie wytrzymać cały okres uzytkowania silnika to jest to zdecydowanie nowocześniejsze niż łańcuch z całą masą swoich wad

    W silniku 1.0 ecoboost Forda pasek rozrządu pracuje w kąpieli olejowej .To jest dopiero ciekawe rozwiązanie

    Komentarz

    • jago7270
      Elegance
      • 2008
      • 815

      #77
      To znajdz teraz taki silnik doładowany w ktorym łańcuch rozrządu jest wstanie wytrzymać choćby 250tys
      - proszę bardzo - 2,0 dci montowany w Renault Trafic,w moim wytrzymał 650 tkm(znam jeszcze dużo trafików z podobnymi przebiegami) i z tego co wiem robi następne kilometry - silnik rewelacja!
      chyba,że masz na myśli tylko benzyny
      Jacek

      Komentarz

      • Prim
        L&K
        • 2013
        • 1040
        • Audi

        #78
        Witam wszystkich serdecznie - to mój dziewiczy post.

        Pisze ponieważ wszystkie znaki na niebie wskazują, że wybór kolejnego auta padnie na O3.

        Szukam samochodu uniwersalnego dla rodziny 2+niemowlę , ekonomicznego, przestronnego (mam 193 cm wzrostu). Początkowo myślałem o superb-ie ale finansowo w grę wchodził jedynie 1.4 tsi i przy gabarytach oraz wadze tego auta ciężko nazwać go ekonomicznym.

        Statystycznie moja jazda - 70 - 80% miasto - reszta trasa - w tym jakieś wakacje 3000 km rocznie.
        Ocenę O3 zacząłem pewnie jak 90 % potencjalnych kupców od silnika 1.6 TDI - ceny nie rozpieszczają chociaż nie jest źle - wyposażenie AMBITION + amazing wydaje się optymalne ale:

        - irytują mnie standardowe klosze przednich lamp
        - koła 16' do bryły auta wydają się trochę za małe - szczególnie tył

        Uznałem, że jak szaleć to szaleć i aktualnie ELEGANCE + amazing no i własnie..... 1.2 tsi czy 1.4 tsi??

        (W między czasie uznałem, że kombi nie jest mi potrzebne liftback w 100% wystarczy, kolor przy opcji ELEGANCE + amazing + chrom pod szybą padł na biel (cięcie kosztów) - nawet przyjemnie wygląda...)

        Mam dylemat tak naprawdę jeśli chodzi o wybór silnika tsi - bo diesel odpadł na 100% (15.000 rocznie, 11.000 PLN różnicy zwróci się po 10 latach). Nie chcę żałować elastyczności i radości z jazdy kosztem 0,5l na 100km.

        Jak myślicie? Czy różnica w spalaniu będzie znaczna? Głównie mam na myśli miasto/korki

        Pozdrawiam
        Paseratti B8 1.8 TSI DSG

        VW Jetta 1.2 TSI

        Komentarz

        • Pawelix
          Classic
          • 2013
          • 22

          #79
          Jeśli kupujesz auto na kilka lat i chcesz mieć trochę radochy dla siebie + dodatkowe konie przy wyprzedzaniu się przydają, to kup 1.4.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1166588

          Komentarz

          • Ceed1
            Rider
            • 2012
            • 461

            #80
            Przem78. Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że bzdura ale i wyłącznie w kontekście paska rozrządu. Resztę sobie sam dopowiedziałeś i wymyśliłeś. Pasek na całe życie samochodu. No proszę jak ludzie są naiwni i wierzą w marketingowy bałkot. Kto się Wami przejmie jak za 5-7 lat przy 120-150 tyś będziecie musieli wymienić pasek.Nikt. W dodatku znawcy skąd wiecie ile kosztuje wymiana rozrządu skoro pasek jest na zawsze. Ostatnia rzecz. Wy możecie wymienić pasek strzelam za 1-2 tyś i chwalicie silnik ale jak ja mam wymienić łańcuch za podobną kwotę to już bee. No nie przesadzajcie. Powiem jeszce raz. Silniczek zajefajny ale nie wmawjacie mi, że jest bezawaryjny, później tani w eksploatacji ( częśći ) i długowczieczny. Wkleję ten post specjalnie dla Was za kilka lat. Jak się pomylę to sam będę z tego zadowolony bo może za kilka lat skuszę się na ten lub podobny silnik.

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #81
              Zamieszczone przez Ceed1
              może za kilka lat skuszę się na ten lub podobny silnik.
              Za kilka lat możesz nie mieć już wyboru podczas kuszenia - albo turboodrzutowa benzyna (i zapewnie bezpośredni wtrysk), albo TDI. Pozostanie tylko kwestia producenta i modelu, no i nazwy technologii (TSI, EcoBoost, DISI itd.)
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • misiul
                Rider
                • 2011
                • 521

                #82
                Prim, cześć. Ja bym wziął 1.4TSI. Moja opinia podyktowana jest 2 letnim doświadczeniem z 1.4TSI w O2FL. Miałem co prawda problemy z turbiną ale wymieniono ją na gwarancji. Zacinał się zawór upustowy cisnienia. Wszystko wskazuje, że przez jazdę do 2 000 RPM. Posłuchałem ekodrajwerów. Zawór po prostu się zapiekł bo nie miał szans popracować. Druga sprawa, że ten mankament poprawiano w kolejnych wersjach turbiny i softu do niej.

                1.6TDI i 1.4TSI - na światłach to w ogóle nie ma o czym rozmawiać z 1.6TDI.

                Jazda tym silnikiem jest przyjemna i w miarę ekonomiczna. Silnik jest cichy.Mam przejechane 70 tys km, więc wiem co mówię. Nie słucham opinii osób które swoja wiedzę na temat silnika czerpią z medialnych sensacji o silniku.

                Teraz o O3 1.4TSI. Wczoraj była jazda testowa. Silnik dużo mocniejszy od 1.4 TSI 122KM. Czuć zwiększenie momentu z 200NM na 250NM. Widać to po przyspieszeniu, odpowiednio 9,7s i 8,4s. O3 dodatkowo jest lżejsza. Mamy też pasek zamiast łańcucha, słyszę to na rozruchu na korzyść O3.

                Największy minus auta to belka skrętna. Czuć to na poprzecznych nierównościach w porównaniu do O2FL. Tragedii nie ma, jest jednak gorzej niż np w ASTRA 4 gdzie mamy drążek Watta - taka zaawansowana belka. To jest minus w stosunku do O2FL jednak ja bym zamienił swoją O2FL na O3.

                Podsumowując, ponosisz jakies ryzyko chorób wieku dziecięcego dla modelu, ale w zamian masz nowy model. Zainteresowanie wujków, szwagrów bezcenne. A najfajniej jest mówić jaka pojemność a potem przewieźć jak to wujek mówi tą popierdułeczką

                Powodzenia w podejmowaniu decyzji.

                Komentarz

                • Prim
                  L&K
                  • 2013
                  • 1040
                  • Audi

                  #83
                  misiul, Dzięki !!

                  Mam jeszcze jedno pytanie - czy 1.4 TSI na standardowo system START/STOP? w cenniku jest przy 1.2 i 1.8 info na ten temat...
                  Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                  VW Jetta 1.2 TSI

                  Komentarz

                  • mayak
                    Classic
                    • 2007
                    • 26

                    #84
                    nie mają standardowo, dla 1.4 tsi to system start-stop jest ukryty w opcji 'greentec' (1000zł)

                    Komentarz

                    • Prim
                      L&K
                      • 2013
                      • 1040
                      • Audi

                      #85
                      Achaś..... ważne info dziei

                      Przy okazji....
                      Czy któryś z kolegów zetknął się może z jakąś analizą potwierdzającą sens systemu start/stop? Czy realnie przyczynia się do spadku spalania... rozumiem w korku? Skoro system start/stop standardowo występuje w 1.2 - to może ten silnik rzeczywiście jest dużo bardziej oszczędny w "przesuwaniu" (żeby nie napisać w posuwaniu ) się w korku?
                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                      VW Jetta 1.2 TSI

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        #86
                        Zamieszczone przez Prim
                        misiul, Dzięki !!

                        Mam jeszcze jedno pytanie - czy 1.4 TSI na standardowo system START/STOP? w cenniku jest przy 1.2 i 1.8 info na ten temat...
                        Nie ma w standardzie start/stop póki co, potwierdziłem ze sprzedawcą podczas jazdy próbnej.
                        Ustal ze sprzedawcą jakie wejście AUX potrzebujesz : iPhone czy USB - trzeba wybrać.

                        PS. W 1.4TSI 122KM Start/stop byłoby to szkodzenie silnikowi, tam rozruch na łańcuchu jest najbardziej stresujący dla silnika. Np samochody jeżdżace na krótkich trasach miały najczęściej problemy z łańcuchem.

                        Komentarz

                        • polrob
                          Rider
                          • 2013
                          • 535
                          • Superb III (3V3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Prim
                          Achaś..... ważne info dziei

                          Przy okazji....
                          Czy któryś z kolegów zetknął się może z jakąś analizą potwierdzającą sens systemu start/stop? Czy realnie przyczynia się do spadku spalania... rozumiem w korku? Skoro system start/stop standardowo występuje w 1.2 - to może ten silnik rzeczywiście jest dużo bardziej oszczędny w "przesuwaniu" (żeby nie napisać w posuwaniu ) się w korku?
                          Test taki został przeprowadzony przez tygodnik MOTOR w czerwcu i ocenili oni że SS można brać pod uwagę jedynie gdy jeździ się praktycznie tylko po mieście. Wyszło im że oszczędności w ich pomiarze są wielkości 9%, ale zaznaczyli że w faktycznych warunkach trzeba liczyć na ok 0,5l100km. Ogólnie ocenili że w O3 system ten działa dosyć dobrze (najlepsza ocena pośród testowanych aut) i szybko uruchamia silnik.
                          W chwili obecnej system ten jest dodatkowo płatny, ja jak brałem to był on w std, ale wyłączam go za każdym razem bo szkoda mi silnika jak go ciągle szarpie w jeździe miejskiej (korki)
                          jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
                          była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
                          była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198

                          Komentarz

                          • Prim
                            L&K
                            • 2013
                            • 1040
                            • Audi

                            #88
                            Właśnie jestem po jeździe próbnej 1.4 TSI

                            Bardzo przyjemnie - aktualnie jeżdżę 2.0T S60 180KM (aut.) i powiem szczerze odczucia o dziwo lepsze w O3. Jeśli uda się silnikiem 1.4 TSI palić w mieście ilości 7,0 - 7,5, w trasie 5,5 - 6,0 to uważam, że 1.2 można sobie odpuścić.....
                            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                            VW Jetta 1.2 TSI

                            Komentarz

                            • Przem78
                              Rider
                              • 2013
                              • 561

                              #89
                              Zamieszczone przez Ceed1
                              Czytaj ze zrozumieniem. Napisałem, że bzdura ale i wyłącznie w kontekście paska rozrządu.
                              Oczywiście, dokładnie tak to zrozumiałem (choć nie zgadzam się z tym stwierdzeniem bo IMO wymiana/zmiana/poprawa jakiejś części to dla mnie jest unowocześnienie/poprawienie - choć nie zawsze zmiana musi wyjść na dobre) natomiast co do reszty postu po prostu dopisałem mniejsze lub większe zmiany - może nie potrzebnie w jednym poście bo wprowadziło trochę zamieszania ale to była poniekąd też odpowiedź na wcześniejszy post dotyczący pytania o 1.4 TSI EA211. Coby nie zaśmiecać wątku wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że ten silnik jest inny od 1.4 TSI (122km)
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz

                              • Prim
                                L&K
                                • 2013
                                • 1040
                                • Audi

                                #90
                                polrob, Czyli z tego co piszesz wynika, że katalogowa różnica w spalaniu między 1.4 a 1.2 bierze się w zasadzie (niemalże) z obecności w systemu START/STOP w silniku 1.2
                                Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                VW Jetta 1.2 TSI

                                Komentarz

                                • Przem78
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 561

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Prim
                                  Jeśli uda się silnikiem 1.4 TSI palić w mieście ilości 7,0 - 7,5, w trasie 5,5 - 6,0
                                  Średnia pomiędzy 6.5 -7.5 jest jak najbardziej do zrobienia, zobaczymy jak będzie w zimę bo może się okazać, że 10 będzie mało
                                  Pozdr. Przemek

                                  Komentarz

                                  • Prim
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1040
                                    • Audi

                                    #92
                                    Przem78, W mieście?

                                    Dlaczego przewidujesz taki wzrost spalania zimą? :?
                                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                    VW Jetta 1.2 TSI

                                    Komentarz

                                    • Przem78
                                      Rider
                                      • 2013
                                      • 561

                                      #93
                                      Zamieszczone przez Prim
                                      Przem78, W mieście?

                                      Dlaczego przewidujesz taki wzrost spalania zimą? :?
                                      W mieście mogę podać tylko odczyty z komputera co jest średnio miarodajne ale przy temp w okolicach 25 *C po ok 3-4 km spalanie spada do poziomu 8.5-9 litrów (oczywiście sporo zabiera klima bo wtedy chwilowe spalanie na postoju podnosi się z 0.6-07. l/h do nawet 1.2 l/h) stąd właśnie takie założenie o ~ 9-10 litrach, być może mylne ale to dopiero stwierdzę za rok :szeroki_usmiech Natomiast w trasie jest o wiele lepiej i tam spalanie jest 10-15% wyższe niż diesla czyli spokojnie można się zmieścić w 6-6.5 litra przy średniej prędkości ~ 80 km/h obecnie przejechałem prawie 3 kkm i spalanie średnie 7 litrów z czego 30-35% miasto reszta drogi podmiejskie/S/A więc ogólnie jest dobrze Jutro kolejne tankowanie i zobaczę jak to wychodzi :szeroki_usmiech
                                      Pozdr. Przemek

                                      Komentarz

                                      • misiul
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 521

                                        #94
                                        Silnik 1.4 TSI 122 bardzo wolno się rozgrzewa zimą. Stąd jazda na krótkich dystansach to duże spalanie na dłuższych można pominąć ten efekt.
                                        Z O3 może być podobnie..

                                        Komentarz

                                        • Ceed1
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 461

                                          #95
                                          1,4 122 na wolnych obrotach w moim przypadku pokazuje przeważnie 0,5 a czasami 0,6. Przy włączonej wentylacji na 1. Przy klimie na 1 spalanie 0,9 do 1,0. Dziwne, że ten nowy nie pali mniej choćby troszeczkę a tu wynika, że więcej. Opieram sie tylko na tym co napisał Przem78. Może inni użytkownicy nowego 1,4 napiszą coś więcej w tym temacie. Byłoby to też jakieś ciekawe porównanie.

                                          Komentarz

                                          • BartNH
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 2

                                            #96
                                            Zamieszczone przez Prim
                                            Właśnie jestem po jeździe próbnej 1.4 TSI

                                            Bardzo przyjemnie - aktualnie jeżdżę 2.0T S60 180KM (aut.) i powiem szczerze odczucia o dziwo lepsze w O3. Jeśli uda się silnikiem 1.4 TSI palić w mieście ilości 7,0 - 7,5, w trasie 5,5 - 6,0 to uważam, że 1.2 można sobie odpuścić.....
                                            Posiadam silnik 1.4 TSI w mojej octavii 3. Przejechane 1200 km tylko po mieście (Kraków) i średnie spalanie w okolicy 7,3 l/ 100 km. Klima + radio załączone. Przy komplecie na pokładzie 5 os. dorosłych podchodzi pod 7,6 - 7,8l. Jeżdżę głównie, na krótkich dystansach 3-8 km. Stosując zasady "eco" jest wstanie osiągnąć katalogowe spalanie ale wtedy to już przyjemności z jazdy nie ma... Posiadam wersję bez systemu start-stop (odradził mi ją sprzedawca).

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • Prim
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1040
                                              • Audi

                                              #97
                                              BartNH, Budujące jest to co piszesz... Jeździłem wczoraj 1.4 i powiem, że bardzo miłe wrażenia.... niestety nie jestem w stanie znaleźć 1.2 w WAWA do jazdy testowej... dla porównania (zawsze 4000 PLN w kieszeni). Może ceny pod koniec roku będą jeszcze bardziej atrakcyjne....
                                              Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                              VW Jetta 1.2 TSI

                                              Komentarz

                                              • poldolot
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 31

                                                #98
                                                Zamieszczone przez Ceed1
                                                1,4 122 na wolnych obrotach w moim przypadku pokazuje przeważnie 0,5 a czasami 0,6. Przy włączonej wentylacji na 1. Przy klimie na 1 spalanie 0,9 do 1,0. Dziwne, że ten nowy nie pali mniej choćby troszeczkę a tu wynika, że więcej. Opieram sie tylko na tym co napisał Przem78. Może inni użytkownicy nowego 1,4 napiszą coś więcej w tym temacie. Byłoby to też jakieś ciekawe porównanie.
                                                Od poniedziałku jeżdżę moją śliczną O3 1.4 i na postoju jest 0,5-0,6 bez klimy a z nią tylko do 0,7-0,8 skacze, chyba że to zależy też od obciążenia mocniejszym chłodzeniem ;>

                                                btw. cześć wszystkim ;]
                                                Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
                                                Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)

                                                Komentarz

                                                • Prekompilator
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 420

                                                  #99
                                                  @Prim
                                                  Bierz 1.4 - 250 Nm vs 170 to jednak spora różnica. A spalanie podobne.
                                                  Start-stop sobie daruj - system bez sensu. Nie dość że szkodzi silnikowi, to zazwyczaj wyłącza go akurat gdy zapala się zielone światło - typowa fanaberia ekoterrorystów. Już by lepiej w standardzie ledy do dziennych dali.

                                                  [ Dodano: Sro 10 Lip, 13 10:45 ]
                                                  Dodam jeszcze że jeździłem raz po razie 1.4 122 KM (200 Nm) - zupełnie nieporównywalne silniki - nowy 1.4 to inna jazda.

                                                  Komentarz

                                                  • Prim
                                                    L&K
                                                    • 2013
                                                    • 1040
                                                    • Audi

                                                    Prekompilator,

                                                    No własnie i na tym polega problem (ledy) - nie podobają mi się "zwykłe" lampy. Obawiam się, że finansowo mam taki wybór:

                                                    - 1.2 Elegance + amazing
                                                    - 1.4 AMBITION + amazing

                                                    W sumie opcja nr. 2 jest najbardziej racjonalna - bo to jest w sumie Elegance na 16' felgach... jedyna szansa w listopadowo-grudniowych przecenach...

                                                    Rzeczywiście wszyscy doradzają ten 1.4, bo 1.2 jest ok samemu - zapakowany będzie bardziej pałowany i spalanie może nawet wzrosnąć w stosunku do 1.4....

                                                    W sumie AMBITION + amazing to jest na prawdę dobre wyposażenie - gdyby przednie lampy miały chociaż soczewkę to nie miałbym żadnych problemów z podjęciem decyzji....

                                                    BTW - "zwykła" lampa ma dzienne w głównym kloszu? czy przy przeciwmgielnych?
                                                    Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                                                    VW Jetta 1.2 TSI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...