Dig Dug, 3tys to i do 150km/h nie przekraczam - mowie o TDI Choc wtedy to juz nie jest taka eko jazda.. Zreszta RSa nie kupuje sie raczej do eko jazdy - do tej by starczyło 1.6TDI Ciezko mi na dluzsza mete jechac za tirem te 85-90 na autostradzie i to tylko temu ze spalanie jest ponizej 5l... Na jakims zwezeniu i owszem, fajnie sie podpiac pod tira, wrzucic wysoki bieg i sie toczymy spokojnie oszczedzajac.
Picie oleju
Zwiń
X
-
Ja mam już od początku maja tego roku przelatane 23000 km. W tym czasie wlałem już 1 litr oleju i mam nadzieję, że do przeglądy na 30 kkm wystarczy.
Koledzy z firmy przy OII FL z CR nie dolewali wcale przez 3 lata. Ja jeździłem jeszcze na popmpwtryskiwaczach i średnio 1 litr na 23 kkm wypijał.
Kiedyś miałem Corollę 1,4 D4D na CR i tylko do pierwszego przeglądu zrobiłem raz dolewkę, później już do 250 000 anie grama nie brała - najwyraźniej się wszytko dotarło i jest OK .
Kolega w OIII 2.0 TDI ma tak samo - przy 12 000 zapaliła mu się kontrolka i musiał dolewać.
Mam nadzieje, ze to tylko na dotarciu. Ja i kolega jeździmy sporo na autostradach i to tez ma wpływ.O III 4x4 2,0TDI Elegance+dynamic+amazing+GSM i inne
Poprzednia O II FL 2.0 TDI elegance + dynamic
Komentarz
-
-
Witam wszystkich.
Wczoraj pogonilem troche ostrzej za Panamera i mialem niezlego banana na twarzy gdy na postoju na swiatlach juz przed domem komputer pokazal Niski poziom oleju :-) Po sprawdzeniu olej na wskazniku na min, na zegarze 10000. Dzis rano podjechalem na stacje i dolewka 0.5l. Odziwo po odpaleniu komp nie informowal o niskim poziomie...
pzdrBiały RS kombi TSI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pari23Witam wszystkich.
Wczoraj pogonilem troche ostrzej za Panamera i mialem niezlego banana na twarzy gdy na postoju na swiatlach juz przed domem komputer pokazal Niski poziom oleju :-) Po sprawdzeniu olej na wskazniku na min, na zegarze 10000. Dzis rano podjechalem na stacje i dolewka 0.5l. Odziwo po odpaleniu komp nie informowal o niskim poziomie...
pzdr
a Panamere chociaz dogoniłeś?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pari23Witam wszystkich.
Wczoraj pogonilem troche ostrzej za Panamera i mialem niezlego banana na twarzy gdy na postoju na swiatlach juz przed domem komputer pokazal Niski poziom oleju Po sprawdzeniu olej na wskazniku na min, na zegarze 10000. Dzis rano podjechalem na stacje i dolewka 0.5l. Odziwo po odpaleniu komp nie informowal o niskim poziomie...
pzdr
ps. Radze nie czekac nastepnym razem do zapalenia kontrolki, szczegolnie jak sie "goni" za panamera...
Komentarz
-
-
Ostatnio postanowiłem zajrzeć pod maskę i sprawdzić poziom oleju (kto wymyślił ten bagnet? :roll: ) i okazało się że jest jest poziom ok. 1/3 wysokości zakreskowanej części bagnetu. Żeby było śmieszniej, to w instrukcji obsługi OIII jest mowa o 3 strefach na "wygiętym" odcinku (gładki (C-należy dolać), zakreskowany (B-można dolać), gładki (A-nie dolewać)), a u mnie na nim całym jest zakreskowany (tylko strefa B?!).
W każdym razie dolałem równo 150-160 ml oleju (ze świeżo otwartej buteleczki 1L, teraz zostało 850 ml więc pomiar w miarę dokładny...).
Po dolaniu tych 150 ml poziom skoczył na jakieś 3/4 zakresu min-max.
Teraz pytanie, czy faktycznie zakres min-max dla 1.4 CHPA to 1L? Z moich wyliczeń wynikałoby że to zaledwie 300 ml.
Dwa, czy poziom 1/3 oleju zapewnia prawidłowe (wystarczające) smarowanie jednostki i turbiny? Jazda miejska, raczej bez wyścigów
Komentarz
-
-
rrobert, co ile te przeglady - 15 czy 30k? Bo to robi spora roznice...
Jak dla mnie takie zapotrzebowanie na olej to by było bardzo duzo przy tym przebiegu.. Szczegolnie ze obecne BKD majac 303k km przez 10tys miedzy przegladami nie wymaga dolewki, a nawet nie zawsze schodzi do min na bagnecie..
Dodam ze 90-95% to trasy i to dlugie, po autostradach z predkosciami 140-160 ciagle..
Komentarz
-
-
Yo Gringos! Temat mnie nie dotyczył... do dzisiaj.
Samochód kupiłem DEMO z przebiegiem 15kkm, przy tym przebiegu był wymieniany olej (LongLife Total jakiś tam Quartz). Po 30kkm kolejna wizyta, w międzyczasie nie była wymagana "dolewka" oleju. Zmiana oleju na przebiegi co 15kkm TOTAL Quartz INEO MC3 5W30 i.... po 7kkm od przeglądu dzisiaj wsiadając do samochodu i przekręcenia kluczyka info "dolej olej", sprawdzam bagnet... suchy... ciekawe ile będę musiał dolać.
Zastanawia mnie, to że pierwsze przejechane przeze mnie 15kkm - zero dolewki było, a przy sprawdzaniu bagnetu z 2/3 na 1/3 zszedł olej po tym przebiegu. Czy zmiana oleju miała na to wpływ....? a może ASO wlało olej tylko do "minimum" na bagnecie...:| Generalnie to bym się tematem nie przejmował, jakby tak było od początku użytkowania... ale takie to trochu dziwne, że dopiero po 2 zmianie oleju silnik zaczął go pić :roll:"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deJacekRS, a dlaczego nie sprawdziłeś stanu oleju po serwisie?"Seks: Śniadanie mistrzów" - James Hunt
Komentarz
-
-
crom.de, tego nie wiem, ale jak się upomniałem o resztę na dolewki to facet bańkę pustą znalazł. Dlatego podejrzewam, że wlali wszystko jak leciało. Na bagnecie było na maxa, ale tam nie znajdziesz pozycji "przelane" :wink: Ostatecznie jeździłem na 5l, a że u mnie trochę tego oleju spala więc później już jeździło na prawidłowej ilościPisał Sebastian
Komentarz
-
-
Kris86
Przy dolewce trzeba uzywac zalanego oleju, tj. w moim przypadku fabrycznego Castrola, czy mozna np. zrobic dolewke Orlenu spelniajacego norme VW 507?
Komentarz
Komentarz