oj te silniki TDI i TSI :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Palmer
    Drive
    • 2013
    • 58

    Dużo czytałem o tych silnikach. Także na zagraninych forach. Odniosłem wrażenie, że co było złe, zlikwidowano. Co nie daje oczywiście gwarancji bezawaryjności nowych jednostek.

    Komentarz

    • dato
      L&K
      • 2012
      • 1431

      Zamieszczone przez Palmer
      Dużo czytałem o tych silnikach. Także na zagraninych forach. Odniosłem wrażenie, że co było złe, zlikwidowano. Co nie daje oczywiście gwarancji bezawaryjności nowych jednostek.
      Ja również czytam zagraniczne fora. I nie jest tak słodko - sporo się poprawiło, ale rownie wiele zostało...

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Jakos na CBB narzekac nie moge, glowica nie odleciala, turbina nie wyje, EGR nie strajkuje, woda nie znika, olej w normie, a to przeciez tez 2.0TDI 170KM.

        To jak z 2.0TDI byly poprzeczne, wzdluzne 8 i 16V i dzielily sie na te dobre i na na te zle.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Alonzo_
          RS
          • 2009
          • 2460
          • Hyundai

          r2r
          ten 1-2 tysie to pisałem tylko o koszcie regeneracji turbiny - na jej obronę bo wg mnie turbina to najmniejszy problem VAG-owskich jednostek do tego często daje o sobie znać a i to nie co roku wydatek w razie co > pozwala przygotować kasę i nie sra sie z reguły z dnia na dzień.
          A z resztą (jak tez i ja pisałem) masz rację lista potencjalnych fuck-upów jest spora i bardzo bolesna dla kieszeni.
          A że w najnowszych odsłonach na razie nie jest może tak źle jak było to pocieszające .
          Choć to są na razie krótkie okresy i często stosunkowo małe przebiegi.
          Ale dla przyzwoitości żeby nie stracić reszty wiernych wyznawców VAG powinien za punkt honoru postawić sobie usunięcie tych najbardziej drażliwych problemów (choćby napinacza w TSI).
          Oby się poprawiło. Kibicuję temu

          Komentarz

          • kc2ine
            Ambiente
            • 2012
            • 134

            W dieslu BMW pęka wał korbowy, w Volkswagenach obsiadają głowice, jeden z silników Toyoty ma wadliwe wtryski, a Renault słynie z obracających się panewek. Tak poważne awarie i to po kilku latach eksploatacji nie mają nic wspólnego z naturalnym zużyciem. Oto lista silników wysokoprężnych, które na rynku wtórnym najlepiej omijać szerokim łukiem.


            W dieslu BMW pęka wał korbowy, w Volkswagenach obsiadają głowice, jeden z silników Toyoty ma wadliwe wtryski, a Renault słynie z obracających się panewek. Tak poważne awarie i to po kilku latach eksploatacji nie mają nic wspólnego z naturalnym zużyciem. Oto lista silników wysokoprężnych, które na rynku wtórnym najlepiej omijać szerokim łukiem.
            Pocieszajace jest to ze dziadostwo jest juz wszedzie nie tylko w VW group...

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              Zamieszczone przez kc2ine
              http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/tych-diesli-lepiej-unikaj/zbx2h

              W dieslu BMW pęka wał korbowy, w Volkswagenach obsiadają głowice, jeden z silników Toyoty ma wadliwe wtryski, a Renault słynie z obracających się panewek. Tak poważne awarie i to po kilku latach eksploatacji nie mają nic wspólnego z naturalnym zużyciem. Oto lista silników wysokoprężnych, które na rynku wtórnym najlepiej omijać szerokim łukiem.
              Pocieszajace jest to ze dziadostwo jest juz wszedzie nie tylko w VW group...
              Czy są w dzisiejszych czasach diesle które sa bezawaryjne?
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • rezon
                RS
                • 2006
                • 1894
                • Volvo
                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez piramida
                Czy są w dzisiejszych czasach diesle które sa bezawaryjne?
                ależ oczywiście - w muzeum, w min. 10-letnich mercedasach, min. 10-letnich VAG'ach i na komputerach konstruktorów. Niestety te ostatnie po przejściu przez dział zakupów i księgowości zmieniają swoje właściwości czyli
                Zamieszczone przez ketivv
                obecne diesle to już 'ogarnięta" technika nic tragicznego się nie dzieje
                takie twierdzenie nie ma uzasadnienia w powszechnej praktyce motoryzacyjnej
                Nowoczesne silniki obydwu paliw możemy podzielić chyba raczej na te w których coś się już zepsuło, już się psuje ale jeszcze nie wykryto oraz te które mają zbyt niski przebieg aby poddawać je diagnozie

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  Zamieszczone przez rezon
                  takie twierdzenie nie ma uzasadnienia w powszechnej praktyce motoryzacyjnej
                  w ramach samego VAG sypią się w ostatnich 3-4 latach bardziej diesle czy benzyny ?

                  od 2 czy 3 lat ponad połowa nowo sprzedawanych aut osobowych w EU to diesle w większości oparte na technologii znanej pod nazwą Common Rail dobrze już poznana

                  Komentarz

                  • Alonzo_
                    RS
                    • 2009
                    • 2460
                    • Hyundai

                    Panowie tyle CR to nie technika która jest problematyczna "do ogarnięcia". Już były całkiem udane jednostki w CR...choćby u prekursora 'listwy'- FIATA (np 1,9 jtd w ich wydaniu wg mnie). Dzisiejsza sytuacja nie ma nic wspólnego z zaawansowaniem wiedzy technicznej i możliwościami konstruktorów. Gdyby tylko pozwolić inżynierom to mielibyśmy naprawdę trwałe i długowieczne jednostki. Pewnych awarii nie da sie uniknąć przy takiej precyzji spowodowanych nieodpowiednimi warunkami eksploatacji - np na naszym paliwie. Ale W optymalnych warunkach to chodziłoby długo. Problem tkwi w pazerności. To wszystko jest spisek przeciwko nam . Bo żebyśmy zmieniali auta a nie jeździli nimi po 10/15 lat to sie zmienia teraz modele co 3/4 lata, podkręca normy eko/podatki za emisję żeby tym skłonić wielu do zmian i wtedy wciska sie nam specjalnie 'osłabione" rupiecia aby za chwile klient wrócił z workiem pieniędzy albo po części do tego złomka albo po następnego rupcia do salonu.

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Zamieszczone przez ketivv
                      Zamieszczone przez rezon
                      takie twierdzenie nie ma uzasadnienia w powszechnej praktyce motoryzacyjnej
                      w ramach samego VAG sypią się w ostatnich 3-4 latach bardziej diesle czy benzyny ?

                      od 2 czy 3 lat ponad połowa nowo sprzedawanych aut osobowych w EU to diesle w większości oparte na technologii znanej pod nazwą Common Rail dobrze już poznana
                      IMHO sypią się jedne i drugie. To, że 1,4TSI i 1,8TSI zaliczyły spektakularną wpadkę z napinaczami nie oznacza bezproblemowych diesli. Wciąż spotyka się wpisy o znikającym płynie - nawet w 2.0TDI CR czyli dalej głowice - chociaż znacznie rzadziej.
                      A co do sprzedaży w EU to chyba jednak większość sprzedawanych jest benzyn.

                      [ Dodano: Wto 27 Sie, 13 11:03 ]
                      Zamieszczone przez Alonzo_
                      Dzisiejsza sytuacja nie ma nic wspólnego z zaawansowaniem wiedzy technicznej i możliwościami konstruktorów.

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez rezon
                        A co do sprzedaży w EU to chyba jednak większość sprzedawanych jest benzyn.
                        to chyba normalne. jesli moge miec dynamiczna, oszczedna benzyne za 15 tys mniej.... diesle sie dzisiaj nie zwracaja.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • Panoramix
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 125

                          Zamieszczone przez rezon
                          Zamieszczone przez ketivv
                          Zamieszczone przez rezon
                          takie twierdzenie nie ma uzasadnienia w powszechnej praktyce motoryzacyjnej
                          w ramach samego VAG sypią się w ostatnich 3-4 latach bardziej diesle czy benzyny ?

                          od 2 czy 3 lat ponad połowa nowo sprzedawanych aut osobowych w EU to diesle w większości oparte na technologii znanej pod nazwą Common Rail dobrze już poznana
                          IMHO sypią się jedne i drugie. To, że 1,4TSI i 1,8TSI zaliczyły spektakularną wpadkę z napinaczami nie oznacza bezproblemowych diesli. Wciąż spotyka się wpisy o znikającym płynie - nawet w 2.0TDI CR czyli dalej głowice - chociaż znacznie rzadziej.
                          A co do sprzedaży w EU to chyba jednak większość sprzedawanych jest benzyn.

                          [ Dodano: Wto 27 Sie, 13 11:03 ]
                          Zamieszczone przez Alonzo_
                          Dzisiejsza sytuacja nie ma nic wspólnego z zaawansowaniem wiedzy technicznej i możliwościami konstruktorów.
                          To się wszystko zgadza ale dochodzi też fakt jak te silniki są użytkowane - diesle kupowane do jeżdżenia po mieście, piłowane na zimno silniki (mam sąsiada, który wsiada do swojego forda Kuga w środku zimy i na -15 pełny gaz na 1-nce, pełny gaz na 2-jce), o chłodzeniu turbiny po piłowaniu już nie wspomnę i generalnym olewaniu czynności serwisowych.

                          Michał
                          "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                          Komentarz

                          • Alonzo_
                            RS
                            • 2009
                            • 2460
                            • Hyundai

                            Zamieszczone przez Panoramix

                            To się wszystko zgadza ale dochodzi też fakt jak te silniki są użytkowane - diesle kupowane do jeżdżenia po mieście, piłowane na zimno silniki (mam sąsiada, który wsiada do swojego forda Kuga w środku zimy i na -15 pełny gaz na 1-nce, pełny gaz na 2-jce), o chłodzeniu turbiny po piłowaniu już nie wspomnę i generalnym olewaniu czynności serwisowych.

                            Michał
                            Do tego żeby taniej wyszło serwisowanie w czasie gwarancji auta często latają w longlajfie olejowym. 30 tyś oliwie to też dość spory wg mnie czynnik skracający żywotność motorowni, turba i wszystkiego wymagającego smarowania. O praktykach na flotach gdzie żeby było jeszcze taniej przy 30 tyś sie zmienia naklejke , olej tylko uzupełnia i następne 30 na tej samej oliwie już nie wspominając bo to kryminał powinien sie należeć a tak sie zdarza, plus to co piszesz w kwestii samego traktowania silnika i mamy przepis na szybki fuck up motorowni. A to co do nasz w używkach trafia właśnie często tak było traktowane i do tego przebieg dużo wyżdzy niż na blacie.....i sie dziwić że pada to i owo.
                            No ale w VAG-u akurat problem w tym, że jest parę bolączek konstrukcyjnych w gratisie od koncernu także raczej o to w tym temacie chodzi a sama eksploatacja to osobny , szeroki temat.

                            Komentarz

                            • kc2ine
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 134

                              ale z drugiej strony - nie wiem jak Wy ale ja zmieniam auto mniej wiecej co 3-4 lata
                              i przy moich przebiegach 10-15tys rocznie w zyciu nie dojdze do 70 czy 100tys gdzie juz cos zaczyna sie dziac zlego w terazniejszych silnikach. Wiec moze w tym jest idea, zeby ludzie czesciej zmieniali auta bo technologia idzie szybko do przodu i nie chcemy zeby po drogach jezdzily niebezpieczne i nieekologiczne pojazdy? Z tym ze niestety zdarzaja sie wpadki nawet na poczatku gwarancji a to nie dopuszczalne juz.

                              Tak czy inaczej zastanawiam sie teraz czy ryzykowac i kupic Yeti z 1.8 TSI lub octavie 4x4, ktore nawiasem mowiac bardzo mi sie podobaja za ~85tys czy dolozyc do japonczyka 30tys i miec spokojna glowe jezeli chodzi o awarie silnika :| ale za to bede mial o wiele gorszy naped 4x4 i puste konto w banku :cry:

                              Komentarz

                              • Rok z Bagien
                                L&K
                                • 2010
                                • 1172

                                Zamieszczone przez kc2ine
                                Tak czy inaczej zastanawiam sie teraz czy ryzykowac i kupic Yeti z 1.8 TSI, ktora nawiasem mowiac bardzo mi sie podoba za ~80tys czy dolozyc do japonczyka 30tys i miec spokojna glowe jezeli chodzi o awarie silnika :| ale za to bede mial o wiele gorszy naped 4x4 i puste konto w banku :cry:
                                A o jakiego japończyka chodzi ?

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6763
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez kc2ine
                                  ale za to bede mial o wiele gorszy naped 4x4
                                  jak kupisz subaru to napęd będzie znacznie lepszy o haldexa

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2497
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    Zamieszczone przez kc2ine
                                    ale za to bede mial o wiele gorszy naped 4x4
                                    jak kupisz subaru to napęd będzie znacznie lepszy o haldexa
                                    Koszty serwisowania auta zabiją jakąkolwiek frajdę z jazdy :diabelski_usmiech
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • kc2ine
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 134

                                      Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                      Zamieszczone przez kc2ine
                                      Tak czy inaczej zastanawiam sie teraz czy ryzykowac i kupic Yeti z 1.8 TSI, ktora nawiasem mowiac bardzo mi sie podoba za ~80tys czy dolozyc do japonczyka 30tys i miec spokojna glowe jezeli chodzi o awarie silnika :| ale za to bede mial o wiele gorszy naped 4x4 i puste konto w banku :cry:
                                      A o jakiego japończyka chodzi ?
                                      rozwazalem i testowalem juz toyote rav4 i honde crv - subaru tez jezdzilem ale niestety te boxery sa pewnie tak samo awaryjne jak i silniki VW group...poza tym subaru jest zdecydowanie za drogi.

                                      [ Dodano: Pią 30 Sie, 13 20:37 ]
                                      Zamieszczone przez mirek_p11
                                      Zamieszczone przez kc2ine
                                      ale za to bede mial o wiele gorszy naped 4x4
                                      jak kupisz subaru to napęd będzie znacznie lepszy o haldexa
                                      no wlasnie nie wiem czy tak znacznie lepszy, nie ma gdzies moze porowniania i testow obudwoch napedow? Widzialem kiedys test na youtube na "rolkach" i zarowno subaru
                                      go przeszlo jak i passat z 4motion (czyli haldex), toyota i honda nie przeszly.

                                      Komentarz

                                      • Rok z Bagien
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1172

                                        Zamieszczone przez kc2ine
                                        rozwazalem i testowalem juz toyote rav4 i honde crv - subaru tez jezdzilem ale niestety te boxery sa pewnie tak samo awaryjne jak i silniki VW group...poza tym subaru jest zdecydowanie za drogi.
                                        Przeszedłem baaaardzo długą drogę od CRV, poprzez używkę Pajero, Outlandera, Mazdę CX-5, Rav-4, Forestera i Outbacka, Tiguana....

                                        Doszedłem do O III Combi, 1.8 Tsi, 4x4, DSG (a wcześniej Superba 4x4).

                                        Ciekawe do czego Ty dojdziesz ? I do czego potrzebujesz 4x4 ?

                                        Pozdrawiam.

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          kc2ine, czym ty się chłopie martwisz? Przez te 4 lata zrobisz 50kkm to co ma sie zepsuć w nowym aucie?

                                          P.S. przez ostatni rok zrobiłem moim autem 40kkm zmodzonym na 260koni i nic sie nie wysrało więc naprawdę nie martw się tylko kupuj auta jakie ci sie podobają bo przez te 50kkm nie zdąży nic się zepsuć a jak już to przez dwa lata masz gwarancję
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • kc2ine
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 134

                                            Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                            Zamieszczone przez kc2ine
                                            rozwazalem i testowalem juz toyote rav4 i honde crv - subaru tez jezdzilem ale niestety te boxery sa pewnie tak samo awaryjne jak i silniki VW group...poza tym subaru jest zdecydowanie za drogi.
                                            Przeszedłem baaaardzo długą drogę od CRV, poprzez używkę Pajero, Outlandera, Mazdę CX-5, Rav-4, Forestera i Outbacka, Tiguana....

                                            Doszedłem do O III Combi, 1.8 Tsi, 4x4, DSG (a wcześniej Superba 4x4).

                                            Ciekawe do czego Ty dojdziesz ? I do czego potrzebujesz 4x4 ?

                                            Pozdrawiam.
                                            ciekawa droga! ja w przeszlosci z samochodow "terenowych" tylko ravka4 i musze powiedziec ze to 4x4 dolaczane to jest zart. 4x4 a raczej AWD potrzebuje glownie do stabilniejszej jazdy jako ze na tylno-napedowe auta mnie nie stac. Snieg, woda, bloto, pustynia, lekkie gorki i las i plaza.

                                            W zasadzie wolabym od yeti scouta ale chyba go juz nie robia???

                                            Ciekawe jaka masz opinie o CRV? wlasnie ja dzisiaj jezdzilem.

                                            Komentarz

                                            • rezon
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 1894
                                              • Volvo
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez kc2ine
                                              na tylno-napedowe auta mnie nie stac
                                              szybko zmieniłbyś o nich zdanie - spróbuj podjechać bez rozpędu tylnonapędówką pod śliską górkę - nawet niezbyt stromą. Worek cementu do bagażnika i jako tako daje radę - sprawdzone w przeszłości, bez dodatkowego obciążenia nie ma szans. . Znajomy do średniowypasionego mercedesa tylnonapędowego wkłada starą trylinkę jak testowałem Yeti dwa lata temu omijałem też Scorpio - na podjeździe ok. 10% nie mógł się wdrapać - pasażera wiózł zamiast w bagazniku to obok siebie
                                              CRV ma dobre wykończenie wnętrza na tle innych japończyków. Niestety silnik benzynowy 2.0 to nieporozumienie - samochód przyspiesza pow. 100 jakby miał ręczny zaciągnięty. Diesel ma ceny koszmarne przez akcyzę. Napęd spokojnie daje radę przy jeździe nieterenowej.

                                              [ Dodano: Sob 31 Sie, 13 09:36 ]
                                              Zamieszczone przez kc2ine
                                              niestety te boxery sa pewnie tak samo awaryjne jak i silniki VW group
                                              same silniki nie - ale sprzęglo w dieslach to porażka

                                              Komentarz

                                              • ketivv
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1155

                                                Zamieszczone przez kc2ine
                                                scouta ale chyba go juz nie robia???
                                                Octavia Scout IIFL to świetne auto dosłownie do wszystkiego

                                                znana technika, niskie koszty utrzymania, niewielkie (patrz normalne) spalanie na autostradzie

                                                ale bądźmy szczerzy OIII kombi z napędem 4x4 to też ciekawy samochód tak jak i Superb 4x4, którego jedyna wadą jak dla mnie jest długość (brak "kompaktowości" która przepada także w OIII)

                                                Komentarz

                                                • Rok z Bagien
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1172

                                                  Zamieszczone przez kc2ine
                                                  Ciekawe jaka masz opinie o CRV? wlasnie ja dzisiaj jezdzilem.
                                                  Jeździłem kilka razy i poprzednim modelem i tym najnowszym.
                                                  W benzynie.

                                                  Autko mi się z zewn. podoba. Obecna wersja ma nieco lepsze materiały niż poprzedni model. Ale i tak szału nie ma. Zwłaszcza, że np. z dieslem cena szybuje pod 170 kPLN, a wtedy te materiały wewnątrz to żenada. Przy 110 kPLN ujdą.

                                                  Jest trochę za droga, poczekałbym (jeśli już miałbym kupować) do jakieś przeceny. Tak 10, 15 kPLN mniej to byłaby adekwatna cena benzyny.

                                                  Dla mnie fenomenalne zawieszenie (jak na Suva), super komfort, dobre wyciszenie, w miarę intuicyjne prowadzenie, wspomaganie na mocną 4.
                                                  Silnik dla mnie w zupełności wystarczający. Ale ja nie jeżdżę jakoś przesadnie dynamicznie. Elastyczny pod warunkiem, że się go będzie mocno wkręcać na obroty. A on to lubi i robi z łatwością.
                                                  Silnik absolutnie bezawaryjny i bezobsługowy.
                                                  Spalanie znośne w mieście przy spokojnej jeździe 9-11l.

                                                  Minusy...
                                                  - robi się głośno od ok. 120
                                                  - brak podłokietnika regulowanego (w poprzednim modelu było fajniej)
                                                  - nisko podnoszona klapa bagażnika
                                                  - rozbudowana konsola środkowa uniemożliwia wyższym osobom zajęcie wygodnej pozycji (uwieranie w prawą nogę)
                                                  - mały prześwit jak na Suva
                                                  - ciut za drogi - wersja z ksenonami (a dla mnie był to warunek sine qua non zakupu) kosztuje 130 kPLN
                                                  - nieszczęsne wersje wyposażeniowe i brak możliwości dokupienie jakiś innych elementów

                                                  I coś mało tego jeździ... :roll: :wink:

                                                  pzdr

                                                  Komentarz

                                                  • kc2ine
                                                    Ambiente
                                                    • 2012
                                                    • 134

                                                    Zamieszczone przez Rok z Bagien
                                                    Minusy...
                                                    - robi się głośno od ok. 120
                                                    - brak podłokietnika regulowanego (w poprzednim modelu było fajniej)
                                                    - nisko podnoszona klapa bagażnika
                                                    - rozbudowana konsola środkowa uniemożliwia wyższym osobom zajęcie wygodnej pozycji (uwieranie w prawą nogę)
                                                    - mały prześwit jak na Suva
                                                    - ciut za drogi - wersja z ksenonami (a dla mnie był to warunek sine qua non zakupu) kosztuje 130 kPLN
                                                    - nieszczęsne wersje wyposażeniowe i brak możliwości dokupienie jakiś innych elementów
                                                    zgadzam sie w pelni ze zdecydowanie za droga, co do przeswitu to nowe rav4 ma nawet jeszcze mniejszy przeswit co tez SUVy zaczynaja zblizac sie do limuzyn a przeciez nie o to chodzilo.... Wersje wyposazeniowe to nastepne glupie pomysly, relingi dachowe co w SUVie powinny byc standardem honda oferuje za 1800zl :evil:

                                                    Dzis ogladalem poraz kolejny nowa rav4, jak sie wybierze wszystko co sie chce to sie laduje w okolicach 115k tak jak w CRV.

                                                    Jak tu nie liczyc wszystkie drogi prowadza z powrotem do skody

                                                    [ Dodano: Sob 31 Sie, 13 14:07 ]
                                                    Zamieszczone przez ketivv
                                                    Zamieszczone przez kc2ine
                                                    scouta ale chyba go juz nie robia???
                                                    Octavia Scout IIFL to świetne auto dosłownie do wszystkiego

                                                    znana technika, niskie koszty utrzymania, niewielkie (patrz normalne) spalanie na autostradzie
                                                    tylko cholera troche drogie...

                                                    Podobno yeti jest na platfornie scouta robiona wiec jest to opcja, bo o wiele krotsza i zgrabniejsza a pojemnosciowa nie mniejsza jednak.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...