1.8 tsi czy warto?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez leszekmw
    no ciekawe jakie są różnice przy spokojnej jeździe a dynamicznej+
    klekot 4,9 - 12,3l, TSI 6,9-11,4l - obydwa w czterołapie z tankowań. Max TSI jeszcze przede mną :twisted: średnia 8,16 Outlander 2,0TDI, a Superb 1,8TSI w podpisie

    Komentarz

    • greg505
      L&K
      • 2013
      • 1239

      Oj tam oj tam, spali ile wlejesz Wiadomo ze 1,2 jest najekonomiczniejsze, a 1,8 daje fun z jazdy :twisted:
      Wazne zeby robic zakup swiadomie :!:
      Black magic

      Komentarz

      • Panoramix
        Ambiente
        • 2009
        • 125

        hehe ja i tak wyświetlacz mam ustawiony na temperaturę oleju - jak przekroczy 90 stopni noga automatycznie wbija się gaz do dechy
        "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

        Komentarz

        • elektrykprosty
          Rider
          • 2013
          • 311

          Też patrzę na temp. oleju.
          w Octaviia 1,8 TSi pierwszy raz widziałem jak szybko może sie poruszać wskazówka temperatury silnika. Zazwyczaj to trzeba zerkac co jakąś chwilkę by zauważyć zmiany.

          Komentarz

          • greg505
            L&K
            • 2013
            • 1239

            Rzeczywiscie bardzo szybko nagrzewa sie silnik 1.8
            Black magic

            Komentarz

            • Panoramix
              Ambiente
              • 2009
              • 125

              Zamieszczone przez greg505
              Rzeczywiscie bardzo szybko nagrzewa sie silnik 1.8
              Temperatura cieczy chłodzącej ma mało wspólnego z temperaturą silnika - najlepiej patrzeć na temperaturę oleju.

              Michał
              "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

              Komentarz

              • greg505
                L&K
                • 2013
                • 1239

                Zamieszczone przez Panoramix
                Zamieszczone przez greg505
                Rzeczywiscie bardzo szybko nagrzewa sie silnik 1.8
                Temperatura cieczy chłodzącej ma mało wspólnego z temperaturą silnika - najlepiej patrzeć na temperaturę oleju.

                Michał
                zgadza sie, ale mimo to wskazowka cieczy chlodzacej bardzo szybko rosnie (przy obecnych warunkach)
                Black magic

                Komentarz

                • elektrykprosty
                  Rider
                  • 2013
                  • 311

                  Zamieszczone przez Panoramix
                  Zamieszczone przez greg505
                  Rzeczywiscie bardzo szybko nagrzewa sie silnik 1.8
                  Temperatura cieczy chłodzącej ma mało wspólnego z temperaturą silnika - najlepiej patrzeć na temperaturę oleju.

                  Michał
                  Ale dla zmarzłego użytkownika już ma znaczenie. I to zasadnicze.

                  Komentarz

                  • greg505
                    L&K
                    • 2013
                    • 1239

                    w moim poprzednim clio dci cieplo sie robilo po ok 3km jazdy, obecnie (w takich samych warunkach) cieplutko jest juz po 1km, roznica ogromna ;]
                    Black magic

                    Komentarz

                    • Panoramix
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 125

                      Zamieszczone przez greg505
                      Zamieszczone przez Panoramix
                      Zamieszczone przez greg505
                      Rzeczywiscie bardzo szybko nagrzewa sie silnik 1.8
                      Temperatura cieczy chłodzącej ma mało wspólnego z temperaturą silnika - najlepiej patrzeć na temperaturę oleju.

                      Michał
                      zgadza sie, ale mimo to wskazowka cieczy chlodzacej bardzo szybko rosnie (przy obecnych warunkach)
                      Nie mogę się w tym wypadku nie zgodzić - powiedziałbym wręcz, że czas nagrzania cieczy chłodzącej jest niewiarygodnie szybki.
                      "Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."

                      Komentarz

                      • AKa
                        Rider
                        • 2008
                        • 572
                        • Mercedes-Benz

                        Mam wrażenie, że te szybkie rozgrzewanie jest związane z tym, że silnik nie ma klasycznego termostatu tylko elektronicznie sterowany odpowiednik- czyli może sobie zagrzać do 90*C mały obieg na krótkim dystansie, a później otwiera się precyzyjnie na duży obwód.

                        Ale co jak co- ciepło w tyłek robi się niesamowicie szybko, nawet w porównaniu do mojego poprzedniego Lancera, gdzie t. c. chłodzącej rosła relatywnie szybko, ale bóstwo ciepłego nawiewu nie było łaskawe i dopiero grzało po pewnym czasie. :wink:
                        Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                        Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                        Komentarz

                        • lesniczy4
                          Classic
                          • 2013
                          • 17

                          Ja trochę z innej beczki. Czy ktoś z Was sprawdzał temperaturę z ECU? Bo u mnie na blacie jest piękne 90 a jak podpinam torqe w telefonie przez obd to temp. Oscyluje w okolicach 95-100. Spotkał się ktoś z czymś takim?

                          Komentarz

                          • greg505
                            L&K
                            • 2013
                            • 1239

                            A jestes pewien ze odczytywales temperAature cieczy, a nie oleju?
                            Black magic

                            Komentarz

                            • lesniczy4
                              Classic
                              • 2013
                              • 17

                              No tak. Nawet w 2 aucie pokazuje ok, chyba że octavia ma coś namieszane z czujnikami.

                              Komentarz

                              • greg505
                                L&K
                                • 2013
                                • 1239

                                byc moze tak wlasnie dziala elektroniczny termostat, reguluje sobie temperature w zaleznosci od potrzeb

                                [ Dodano: Sob 16 Lis, 13 16:59 ]
                                Nie jestem przekonany czy wybor 16tek o rozmiarze 205/55 na zime to byl dobry wybor, ASR ma co robic przy dynamicznym przyspieszaniu na dwocje (na suchym asfalcie).
                                Na 225/45/17 bylo znaaaaacznie lepiej.
                                Black magic

                                Komentarz

                                • Alf
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 169

                                  A czy wg ciebie komfort jest zdecydowanie lepszy?
                                  O3 1,4 TSI 140KM Elegance
                                  Pakiet Amazing, Sunset, Webasto, Park Assist 2.0,
                                  Przebieg-ponad 25 000 km ...

                                  Komentarz

                                  • greg505
                                    L&K
                                    • 2013
                                    • 1239

                                    Szczerze mowiac to nie zauwazylem roznicy miedzy 17 a 16, jest tak samo dobrze
                                    Pewnie za jakis czas to zauwaze, bo jednak zimowka jest bardziej miekka.
                                    Co ciekawe roznica w wadze kol jest bardzo duza

                                    Jezeli kupowaliscie kola w aso to lepiej je ponownie wywacie i napompujcie,
                                    Dostalem zapewnienie ze kola sa gotowe do zalozenia, wywazone i odpowiednio napompowane, a okazalo sie ze mialy tylko 2bary i czesc odwaznikow odpadlo przy wyjmowaniu z worka :evil:
                                    Black magic

                                    Komentarz

                                    • SS
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 16209
                                      • Superb III (3V3)

                                      greg505, uważaj na zimówkach w zakrętach. Ja po zmianie letnich bardzo się zdziwiłem, że na wyjściu z zakrętu auto jakoś nie chce mnie słuchać :shock: Dobrze, że to była dwupasmówka i miałem lewy pas wolny...
                                      Pisał Sebastian

                                      Komentarz

                                      • mac_aaron
                                        Elegance
                                        • 2012
                                        • 984
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                        Podejrzewam, że pompowane były w ciepłym warsztacie, ty zmierzyłeś na zewnątrz i stąd różnica - równanie Clapeyrona pV=nRT, gdzie widać, że p-ciśnienie jest wprost proporcjonalne do T-temperatury 8)

                                        Komentarz

                                        • greg505
                                          L&K
                                          • 2013
                                          • 1239

                                          Zamieszczone przez mac_aaron
                                          Podejrzewam, że pompowane były w ciepłym warsztacie, ty zmierzyłeś na zewnątrz i stąd różnica - równanie Clapeyrona pV=nRT, gdzie widać, że p-ciśnienie jest wprost proporcjonalne do T-temperatury 8)
                                          Zgadza sie, ale odpadajacych odwaznikow nie ma jak racjonalnie wytlumaczyc
                                          Black magic

                                          Komentarz

                                          • mac_aaron
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 984
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                            Zamieszczone przez greg505
                                            Zamieszczone przez mac_aaron
                                            Podejrzewam, że pompowane były w ciepłym warsztacie, ty zmierzyłeś na zewnątrz i stąd różnica - równanie Clapeyrona pV=nRT, gdzie widać, że p-ciśnienie jest wprost proporcjonalne do T-temperatury 8)
                                            Zgadza sie, ale odpadajacych odwaznikow nie ma jak racjonalnie wytlumaczyc
                                            A rozszerzalność temperaturowa metalu?

                                            Komentarz

                                            • greg505
                                              L&K
                                              • 2013
                                              • 1239

                                              Zamieszczone przez mac_aaron
                                              Zamieszczone przez greg505
                                              Zamieszczone przez mac_aaron
                                              Podejrzewam, że pompowane były w ciepłym warsztacie, ty zmierzyłeś na zewnątrz i stąd różnica - równanie Clapeyrona pV=nRT, gdzie widać, że p-ciśnienie jest wprost proporcjonalne do T-temperatury 8)
                                              Zgadza sie, ale odpadajacych odwaznikow nie ma jak racjonalnie wytlumaczyc
                                              A rozszerzalność temperaturowa metalu?
                                              :lol:
                                              Black magic

                                              Komentarz

                                              • Przem78
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 561

                                                Zamieszczone przez greg505
                                                ale odpadajacych odwaznikow nie ma jak racjonalnie wytlumaczyc
                                                Oczywiście, że można to racjonalnie wytłumaczyć - po prostu gumiarz źle wyczyścił i odtłuścił felgę przed klejeniem ciężarków.
                                                Pozdr. Przemek

                                                Komentarz

                                                • leszekmw
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 5356

                                                  ewentualnie przy wkładaniu do worka złapał niechcący za ciężarek , co sie zdarza. szybciej to niż nieodtłuszczenie nowej felgi , taśma na którą się klei ciężarki jest bardzo dobrej jakości .
                                                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                  GVI 1.4TSI
                                                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                  Komentarz

                                                  • Przem78
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 561

                                                    Zamieszczone przez leszekmw
                                                    co sie zdarza. szybciej to niż nieodtłuszczenie nowej felgi
                                                    Oj miałem w poprzednim warsztacie takiego "magika" co przetarł rękawicą i kleił ciężarki (o dziwo nie odpadały) ale zmieniłem warsztat gdzie mam mycie i czyszczenie felg i najważniejsze umowę na hotel łącznie z pomiarem głębokości bieżnika :!:
                                                    Pozdr. Przemek

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...