Maicroft, pisałem parę postów wcześniej, że styczność z DSG miałem na jeździe próbnej octavią 2 1,8 TSI i nie zrobiła na mnie wrażenia wartego 8000zł
A u mnie wręcz przeciwnie, jak tylko przejechałem się autem z DSG od razu wiedziałem że tylko taki egzemplarz mnie interesuje. O tym czy skrzynia jest warta 8k czy "nie" się nie wypowiadam, ponieważ temat dotyczy samego rozwiązania
Brakuje jeszcze napędu 4x4 ale cóż, nie można mieć wszystkiego :diabelski_usmiech
Brakuje jeszcze napędu 4x4 ale cóż, nie można mieć wszystkiego :diabelski_usmiech
Z tym się zgodzę, więcej niż 200 koni na przednią oś to marnotrawstwo potencjału. Odejście byłoby znacznie lepsze gdyby nie poślizg kół na pierwszych 3 biegach.
Jakby była taka możliwość to chętnie dopłaciłbym do 4x4 zamiast do DSG
Gdybym miał te 8k to do mojego 1.4 z pewnością być "dołożył" DSG.... w mieście to jest nieocenione urządzenie.
Gdyby samochód z DSG palił znacznie więcej, był zdecydowanie mniej żwawy - tak jak to bywa ze "standardowymi" automatami to jasne, że cena wygody była by oprócz 8k zbyt duża... DSG daje świetne osiągi, spalanie i nieocenioną wygodę.
Tym bardziej, że kupujesz auto za przeszło 100k - wg mnie DSG powinno się u ciebie w samochodzie znaleźć.
To, że DSG się zepsuje jest wróżeniem w fusów... równie dobrze (odwracając kota ogonem) kupowanie silnika TSI jest z zasady dużym ryzykiem...
Prim, Naprawde jestem ciekaw co poprawiono i czy cos poprawiono w DSG7 montowanym w O3. Jak bedzie tak samo jak w O2 to juz przy 30-50kkm zaczna sie pierwsze cyrki :idea:
Brakuje jeszcze napędu 4x4 ale cóż, nie można mieć wszystkiego :diabelski_usmiech
Z tym się zgodzę, więcej niż 200 koni na przednią oś to marnotrawstwo potencjału. Odejście byłoby znacznie lepsze gdyby nie poślizg kół na pierwszych 3 biegach.
Jakby była taka możliwość to chętnie dopłaciłbym do 4x4 zamiast do DSG
pierdoły piszesz kolego, mając diesla 140konnego też tracisz trakcję na pierwszych biegach więc czy 140/200 czy 250koni to ośka i tak mieli, kolejna sprawa nie każdy ma ciśnienie na sprint z pod świateł a w trasie to i 500koni mozna mieć na przedniej osi i będzie się normalnie jeździć.
Maicroft, moje wypociny są "na chłopskie oko" - może jest tak jak piszesz - nie mam doświadczenia z DSG tym bardziej nie wiem jaka jest różnica w jakości 6 i 7. Mam wśród znajomych przypadki DSG ale raczej w VW i raczej z lat 2006 - 2009 - i nie narzekają na awaryjność (przebiegi ~200 km) ale to pewnie są DSG6 ?
Brakuje jeszcze napędu 4x4 ale cóż, nie można mieć wszystkiego :diabelski_usmiech
Z tym się zgodzę, więcej niż 200 koni na przednią oś to marnotrawstwo potencjału. Odejście byłoby znacznie lepsze gdyby nie poślizg kół na pierwszych 3 biegach.
Jakby była taka możliwość to chętnie dopłaciłbym do 4x4 zamiast do DSG
pierdoły piszesz kolego, mając diesla 140konnego też tracisz trakcję na pierwszych biegach więc czy 140/200 czy 250koni to ośka i tak mieli, kolejna sprawa nie każdy ma ciśnienie na sprint z pod świateł a w trasie to i 500koni mozna mieć na przedniej osi i będzie się normalnie jeździć.
dokladnie, zwlaszcza, ze wszyscy zawsze groza zima, ktorej nima poki cooo Fokus RS, Type R jakos sobie radza
dokladnie, zwlaszcza, ze wszyscy zawsze groza zima, ktorej nima poki cooo Fokus RS, Type R jakos sobie radza
Subaru Impreza WRX radzi sobie lepiej, zaprzeczysz?
[ Dodano: Nie 19 Sty, 14 10:50 ]
Zamieszczone przez piramida
pierdoły piszesz kolego, mając diesla 140konnego też tracisz trakcję na pierwszych biegach więc czy 140/200 czy 250koni to ośka i tak mieli, kolejna sprawa nie każdy ma ciśnienie na sprint z pod świateł a w trasie to i 500koni mozna mieć na przedniej osi i będzie się normalnie jeździć.
Ty piszesz pierdoły, zapewniam Cię, że jest różnica między 140 a 250 koni
Naplułeś sobie jadem do oczu i nie zauważyłeś że to temat o Octavii 3 RS, więc twoje wypociny o ciśnieniu na sprint spod świateł zachowaj na temat o eco drivingu.
kw82, Strasznie spiety jestes kolego. Sam napisales ze przejechales kilka kilometrow z DSG, wiec to jest taka wiedza wzgledna co do tego czy to fajny bajer czy nie. Ja bym RS-a nie chcial, biorac pod uwage, ze miliona KM nie potrzebuje, a jest w ofercie 1.8TSI z DSG i 4x4 ktore w moim odczuciu bedzie jezdzic calkiem sensownie, a jednak zwykla wersja ma kilka rzeczy, ktorych nie zamowi sie z RS-em - zalezy faktycznie na czym komu zalezy. Ale nie czarujmy sie RS dupy nie urywa. Sa szybsze auta, to jest rodzinne auto ze sportowym bodykitem, zwlaszcza w wersji kombi, ktore ma ciut lepsze osiagi niz zwykla cywilna Octavia :twisted:
kolba_leon, A ja smiem twierdzic cos zupelnie innego. Od pierwszych opadow sniegu, gdy tylko posypia drogi, pojawia sie tyle syfu na drodze, ze syf ten znika zwykle dopiero w maju/czerwcu jak leje przez kilka dni deszcz, ktory potrafi to zmyc.
A prawda jest taka, ze przy takiej pogodzie jak teraz to lekkie auto z malutka zimowa opona mieli kolami przy kazdym ruszeniu i wcisnieciu mocniej gazu.
Nie ma sniegu, co chwile jest jakas mgla, lekka mzawka co kilka dni, duza wilgotnosc powietrza.
jest w ofercie 1.8TSI z DSG i 4x4 ktore w moim odczuciu bedzie jezdzic calkiem sensownie, a jednak zwykla wersja ma kilka rzeczy, ktorych nie zamowi sie z RS-em
Które nawet bez 4x4 objeżdża RS-kę TDI o prawie całą sekundę do 100km/h
dokladnie, zwlaszcza, ze wszyscy zawsze groza zima, ktorej nima poki cooo Fokus RS, Type R jakos sobie radza
Wczoraj mialem okazje polatac za fokusem RS, kilka startow ze swiatem i kilka ostrych zakretow, nie byla to seria, wiec pewnie ok 350KM. Nie moglem uwierzyc jak to sie swietnie drogi trzyma na sliskim :shock:
Tam gdzie ja musialem odpuszczac, bo przod mi wyjezdzal, to fokus szedl prawie pelnym ogniem
dokladnie, zwlaszcza, ze wszyscy zawsze groza zima, ktorej nima poki cooo Fokus RS, Type R jakos sobie radza
Wczoraj mialem okazje polatac za fokusem RS, kilka startow ze swiatem i kilka ostrych zakretow, nie byla to seria, wiec pewnie ok 350KM. Nie moglem uwierzyc jak to sie swietnie drogi trzyma na sliskim :shock:
Tam gdzie ja musialem odpuszczac, bo przod mi wyjezdzal, to fokus szedl prawie pelnym ogniem
Focus będzie szedł pełnym ogniem dlatego, że do tego żeby opanować nawet seryjne 300KM (żeby Ci rąk nie wyrwało przy gwałtownym bucie) zawieszenie RS jest potwornie skomplikowane - fakt pozwala na wiele ale kosztem innych rzeczy.
IMHO problem z trakcją (nawet w 1.8) bierze się z tego, że pełny moment obrotowy dostępny jest od samego dołu do prawie samego końca - wcale nie trzeba deptać żeby zerwać trakcję. W Focusie RS pełn moment zaczyna się od ok 2500 rpm więc rozwinięcie jest trochę bardziej płynne. Mazda w 3 MPS walczyła z trakcją ograniczają elektronicznie moment o ile dobrze pamiętam na pierwszych 3 biegach ... czy do jakiejś tam prędkości - jazda bez tego ograniczenia kończyła się buksowaniem do 4-tego biegu.
Co zaś do skrzyni - przejedź się. Ja np wolę ręczną skrzynię ... ale znam więcej osób, które przejechały się automatem i nie chcą wracać do ręcznej niż takich co więcej automatu tknąć nie chcą.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
zawieszenie RS jest potwornie skomplikowane - fakt pozwala na wiele ale kosztem innych rzeczy.
Focus RS ma szperę i fantastyczne zawieszenie jak to w Fordzie ;-)
Co do RS absolutnie nie mam zamiaru się kłócić - revoknuckle pozwala Ci przenieśc niemal dowolną moc i nm nie urywając rąk jak to było za czasów coswortha. Do tego Focus RS naprawdę może nosić miano RS - podczas kiedy dla mnie Octavia nie powinna się nazywać RS tylko bardziej GT.
Zwróć też uwagę, że tu w ogóle jakiekolwiek porównania nie mają sensu - Focus RS to hothatch z prawdziwego zdarzenia ... a Octavia nawet RS to mimo wszystko auto rodzinne z trochę mocniejszym silnikiem .. Focusem RS raczej rodziny woził nie będziesz. IMHO Skoda w ogóle nie ma auta, które w jakikolwiek sposób mogłoby z Focusem RS konkurować i raczej pod władzą VAG nie ma szans na to, żeby coś takiego zrobiła.
Mnie w tym aucie odstrasza tylko waga.
Ciekawy też jestem czy RS 2014 dalej będzie FWD ponieważ Ford ostatnio coraz częściej mówi o opcji AWD.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Focus RS to hothatch z prawdziwego zdarzenia ... a Octavia nawet RS to mimo wszystko auto rodzinne z trochę mocniejszym silnikiem .. Focusem RS raczej rodziny woził nie będziesz
zgadzam się w zupełności
Octavia RS nawet nie jest namiastką auta "sportowego"
Focusa RS z 4x4 lub przynajmniej jakiegokolwiek Focusa 4x4 kupuję w ciemno ;-)
nie wiem czemu Focusem RS nie mam wozić rodziny - mam Focusa II 3 dr i rodzina nie narzekała wygodniej jak w Yeti a bagażnik prawie 2 razy większy :-)
Zamieszczone przez Panoramix
Ciekawy też jestem czy RS 2014 dalej będzie FWD ponieważ Ford ostatnio coraz częściej mówi o opcji AWD.
jest bardzo mało prawdopodobne, żeby Ford zdecydował się na AWD w innym aucie jak Kuga na rynku europejskim, nie mówiąc już o RS (chyba, że zmienią się przepisy homologacyjne i będzie to Fiesta RS :-) lekka, zwinna, szybka)
samochody rosną i następca kultowego Escorta czyli Focus jest dziś na rajdy za duży
Skoda RS to całkowicie nie moja bajka a znaczek to tylko "stylizacja"
Rally Sport (RS) to nie wielki bagażnik, dużo miejsca na tylnej kanapie i zawieszenie o torowej charakterystyce ;-)
Raczej nie będziesz woził rodziny ponieważ mało kto na trasie lubi jak się dupa wbija w kręgosłup na każdej dziurze - zakładam, że jechałeś RS-em więc wiesz o co chodzi :P - co do zwykłego Focusa - jak najbardziej ok; zwarzywszy dodatkowo na fakt, że paranoicznie w większości suvów bagażnik jest symboliczny.
Niestety koncern VAG ostanio robi samochody sportowe na zasadzie weźmy wersję cywilną, wsadźmy 500 konne TSi i trochę utwardźmy zawieszenie i będzie git.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Raczej nie będziesz woził rodziny ponieważ mało kto na trasie lubi jak się dupa wbija w kręgosłup na każdej dziurze - zakładam, że jechałeś RS-em więc wiesz o co chodzi
fabryczny zawias w Yeti jest twardszy (zdecydowanie gorzej wybiera sobie z nierównościami) jak fabryczny "sportowy" zawias w Focusie II (taki mam w swoim)
Focusem RS nie jeździłem ale nie sądzę żeby był mniej wygodny do jazdy po asfalcie jak Yeti
znając Forda będzie sprężyście ale nierówności zawieszenie wybierze a nie przeniesie w całości na karoserię
Zamieszczone przez Panoramix
Niestety koncern VAG ostanio robi samochody sportowe na zasadzie weźmy wersję cywilną, wsadźmy 500 konne TSi i trochę utwardźmy zawieszenie i będzie git.
Panoramix napisał/a:
Niestety koncern VAG ostanio robi samochody sportowe na zasadzie weźmy wersję cywilną, wsadźmy 500 konne TSi i trochę utwardźmy zawieszenie i będzie git.
trudno się pod tym nie podpisać
+1
OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Panowie, bo mam wrażenie że jakiś ból dupy za przeproszeniem. Nikt nie pisze, że skodzina VRS jest autem sportowym bo nie jest i chyba co do tego nie ma wątpliwości. Stylistyka nie stylistyka, zawieszenie jest inne od zwyklej OIII silnik mocniejszy, kubly bardzo wygodne itp itd, porównanie do ośki było, że da się jeździć 200 a nawet 300 KM skodzinką z napędem na przód i nie jest to uciążliwe. Sam zawsze byłem zwolennikiem 4x4 ale niestety na dzisiaj mnie nie stać na auto, które chce więc zamiast kupować GTI wybralem skode bo tak naprawdę jest to VW opakowany w S tylko z 30% taniej.
skoda vrs nie bedzie hot hatch, sti czy Evo koniec kropka. Uważam jednak, że VRS i DSG warta jest swojej ceny i to nie tylko "pakiet stylistyczny" jak to ktoś nazwał bo samochód w miare nie rzuca się w oczy, co dla mnie też było dużym plusem przy zakupie
które chce więc zamiast kupować GTI wybralem skode bo tak naprawdę jest to VW opakowany w S tylko z 30% taniej.
jak dla mnie to dość mocno dyskusyjna teza, szczególnie w modelach które ostatnio weszły na rynek widać, że VAG pokazał "brandowi" Skoda gdzie jego miejsce
nie znaczy to iż uważam Skodę za złe auta ale porównywanie ich bezpośrednio z produktami "brandu" VW to nieporozumienie
oferty poszczególnych "brandów" koncernów VAG mają się uzupełniać a nie ze sobą konkurować ;-)
zawieszenie jest inne od zwyklej OIII silnik mocniejszy
Patrzac na O2 i tendencje do ciecia kosztow w kazdym nowym modelu, to nie bylbym taki pewien. To dalej to samo zawieszenie co w 1.8TSI, z ta roznica ze obnizone, a wiec 1.8TSI z pakietem sport dla zawieszenia
które chce więc zamiast kupować GTI wybralem skode bo tak naprawdę jest to VW opakowany w S tylko z 30% taniej.
jak dla mnie to dość mocno dyskusyjna teza, szczególnie w modelach które ostatnio weszły na rynek widać, że VAG pokazał "brandowi" Skoda gdzie jego miejsce
nie znaczy to iż uważam Skodę za złe auta ale porównywanie ich bezpośrednio z produktami "brandu" VW to nieporozumienie
oferty poszczególnych "brandów" koncernów VAG mają się uzupełniać a nie ze sobą konkurować ;-)
Ja wiem? W wersji GTI vs RS faktycznie - w VW możesz mieć szperę, adaptacyjne zawieszenie i parę jakiś tam jeszcze bajerów - GTI jest autem bardzo zachwalanym w testach Skoda RS mniej.
Ale jeżeli chodzi o wersje "cywilne" ... dla mnie to jeden pies. Te same materiały, to samo spasowanie (np w Audi są te same materiały ale spasowanie o niebo lepsze), te same silniki ... gdyby nie kosmetyka to środek pewnie też byłby taki sam.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Komentarz