Sebastian75, to wkoncu co jest cichsze , raz piszesz tak ,potem inaczej. Jak juz tak porównujecie do bmw3 ,to weżcie jeszcze pod wzgląd prowadzenie jakie jest w bmw , tam rozkład masy jest 50/50 to dużo daje do myślenia. Co do szumów też odniosłem taki wrażenie że bmw3 chyba najlepiej nie jest wyciszone , ale to jest porównanie do a4b8, a rs nie jechałem to sie nie wypowiem.
Też tak myslę, ale wygląda ładnie Nie miałem okazji jechać nowym RS-em więc pewności nie mam. Może wypowiedzą się użytkownicy. Moja BXE przyspiesza "nieco" gorzej.
Skoda Octavia 1.9 BXE 146KM
Toyota Hilux 3.0 D4D 171KM
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Porównanie przyspieszania RSa z i bez DSG.
Czy ktoś z posiadaczy RS tsi dsg może potwierdzić takie wydłużone 5 i 6 przełożenie? Jaką macie prędkość przy 3000 obr./min na 6 biegu?
"DSG: Shorter 1st 2nd and 3rd, considerably longer 4th, 5th and 6th
RS with manual gearbox is lighter, has better gear ratio:
1 = 3,77 / 2,92 ; 59,8 / 54,5 km/h at 6.500rmp
2 = 2,09 / 1,79 ; 107,8 / 88,9 km/h ------//------
3 = 1,47 / 1,14 ; 153,2 / 139,4 km/h ------//------
4 = 1,15 / 0,78 ; 195,9 / 204,9 km/h -----//-------
5 = 1,17 / 0,80 ; 240,7 / 275,9 km/h -----//-------
6 = 0,97 / 0,64 ; 290,3 / 345,4 km/h (theoretically)
The difference until 120km/h is hardly noticeable, but latter on is obvious."
[ Dodano: Sob 10 Maj, 14 09:07 ]
Cześć
Udalo się może komuś sprawdzić obroty silnika przy 160 km/h w RS TSI DSG? Jak nie jeździcie tak szbko to może przy 130 km/h ktoś poda
No i jest kolejny głos w sprawie ankiety od Auto Świat. W bieżącym nr 16/2014 jest krótki test RS TSI /ten czerwony na zdjęciu całkiem ciekawy, kierownica bez spłaszczenia/. Wg gazety auto powinno mieć w standardzie DSG. Pozostałe podsumowanie /dla wersji z manualem/:
1/ zalety:
a/ dobre prowadzenie,
b/ przestronne wnętrze,
c/ dynamiczny silnik,
d/ precyzyjny układ kierowniczy,
2/ wady:
a/ dość duże spalanie w ruchu miejskim,
b/ opony o zbyt niskim profilu,
c/ twarde boczki drzwi /yes, yes, yes :szeroki_usmiech /.
na szczęście nie jest w standardzie
dla mnie manual to pełna kontrola nad samochodem który robi dokładnie to co ja chcę a nie to co sam uważa (a więc wczesna redukcja gdy potrzeba, odpowiedni gaz w zakrętach itd.)
a DSG dla leniuszków lub osób którzy nad osiągi przekładają komfort (tylko zawsze się wtedy zastanawiam po co im RS)
DSG w korkach genialna sprawa, nie trzeba machać wajchą, a jeżeli chcesz sam kontrolować skrzynię: masz manetki przy kierownicy albo góra/dół wajcha i do przodu:]
Ja też w życiu bym nie wybrał manuala po przesiadce na DSG.
DSG super sprawa, gdyby ostatnie przełożenia nie były takie długie. Nie rozumiem dlaczego 4, 5 i 6 bieg są dłuższe niż w manualu? Spalanie będzie na autostradzie niższe, ale manal dużo szybciej osiąga prędkość maksymalną. Dlatego zamówiłem z manualną.
Skoda Octavia 1.9 BXE 146KM
Toyota Hilux 3.0 D4D 171KM
Po jeździe testowej też byłem zachwycony DSG, ale na manualnej jest kop i tego mi trzeba. Szybciej moja myszka się zbiera na autostradzie. Niby tylko 140KM, ale daje radę spoko. W niedzielę wracałem od sąsiadów i 205km/h spokojnie dała radę. Miałem jeszcze zapas, ale dopiero 1.8kkm i nie chciałem cisnąć na maxa,
Była - Octavia 1 1.9 TDI 90KM Przebiegła 240KKM. Średnio 20KKM rocznie (12 lat)
Jest - Octavia 3 Elegance 1.4 TSI 103KW(140KM)(6)(szary metal)+ amazing+dynamic(kiera wielofunkc.)+chrom+drive setup+areo+maxi-dot kolor+gsm+life plus+alarm + masę duperelek
Moja szara myszka - Octavia 3 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...303773#1303773
Jeździłem ostatnio octą 3 RS tdi z dsg i zawiodłem się, o ile podczas ostrego przyspieszania w trybie sport bardzo fajnie skrzynia zmienia biegi to na "D" jadąc spokojnie szlag mnie trafiał że wiecznie mam około 1200-1400 obrotów i aby przyśpieszyć wciskam trochę gaz a skrzynia ma to w dupie i ciągnie z tych 1300 obrotów, wydaję się jak by turbo dziura nie miała końca, dopiero jak wciskam gaz tak do połowy to skrzynia łaskawie zredukuje :evil:
W bmw reakcja jest natychmiastowa mimo liźnięcia gazu skrzynia ZF od razu redukuje i auto ciągnie bez chociażby minimalnej zwłoki a w dsg niestety tego nie ma.
Musze sie przejechać jeszcze rsem tfsi z dsg i wtedy będę miał porównanie ale jeżeli skrzynia tak samo sie zachowuje to kicha straszna :roll:
Zapomniałem jeszcze o jednej kwestii, na "D" wciskam mocno gaz a dsg na pierwszych 3 biegach kręci tylko do 2500 obrotów i zmiana biegu po to aby po zmianie obroty lądowały w granicy 1500-1600 obrotów, rezultat jest taki że zamiast dynamicznie przyśpieszać to auto zbiera się jak 100konny diesel.
W ZF jak depnę w trybie "D" to czy pierwszy bieg zapięty czy trzeci to kręci do tych 3500 i wyżej.
Reasumując, bardzo mnie rozczarowała praca DSG, muszę się przejechać jeszcze w innej konfiguracji i jeżeli będzie podobnie to w d.pie mam taką skrzynie :evil:
Wątek słabej współpracy tdi z Dsg już gdzieś się przewijał. Z tsi jest znacznie lepiej. Jestem tylko ciekawy czy w benzynie w czasie jazdy nie są utrzymywane zbyt niskie (tj. ekologicznie prawidłowe) obroty. Co do wydluzonych przełożen w Dsg to jest to akurat + z uwagi na niższe spalanie przy wyższej prędkośći. Zawsze można łatwo zredukować. Choc patrząc purystycznie przez pryzmat osiagow lepszy z tego punktu byłby manual.
Zamawiając RSa nie kierowałem się zużyciem paliwa tylko osiągami. W przeciwnym razie wziąłbym Tdi. Argument, ze z DSG będzie mniej palić do mnie nie przemawia.
Skoda Octavia 1.9 BXE 146KM
Toyota Hilux 3.0 D4D 171KM
Zapomniałem jeszcze o jednej kwestii, na "D" wciskam mocno gaz a dsg na pierwszych 3 biegach kręci tylko do 2500 obrotów i zmiana biegu po to aby po zmianie obroty lądowały w granicy 1500-1600 obrotów, rezultat jest taki że zamiast dynamicznie przyśpieszać to auto zbiera się jak 100konny diesel.
W ZF jak depnę w trybie "D" to czy pierwszy bieg zapięty czy trzeci to kręci do tych 3500 i wyżej.
Reasumując, bardzo mnie rozczarowała praca DSG, muszę się przejechać jeszcze w innej konfiguracji i jeżeli będzie podobnie to w d.pie mam taką skrzynie :evil:
rozumiem że na codzień jeździsz takim samochodem? nie? no więc co się wypowiadasz po jednej jeździe ? mi na D jakoś na 2ce ciągnie do ponad 4 tys obrotów i szuka trakcji pod koniec. każdym samochodem trzeba się nauczyć jeździć a akurat DSG jest bardzo przyjemne i to że nie rwie po lekkim naciśnięciu gazu jest plusem
Panowie, więcej luzu, nie każdego da się przekonać do DSG, zawsze się znajdzie osoba co powie że szklanka jest do połowy pusta.
Zalety DSG najlepiej przetestować w korkach dużych miast lub na zwykłych krajówkach bo na autostradzie nie trudno zostać mistrzem prostej.
Panowie, więcej luzu, nie każdego da się przekonać do DSG, zawsze się znajdzie osoba co powie że szklanka jest do połowy pusta.
Zalety DSG najlepiej przetestować w korkach dużych miast lub na zwykłych krajówkach bo na autostradzie nie trudno zostać mistrzem prostej.
Zawsze byłem zagorzałym przeciwnikiem automatycznych skrzyń, sam nie wiem dlaczego, może przez to że zawsze jeździłem manualem moze dlatego że kiedyś jechałem jako pasażer starym Golfem II z automatem 4 biegowym i szarpał jak szalony a może dlatego że uważałem kierowców jeżdżących automatami za leniuchów, którym się nie chce czerpać pełnej przyjemności z jazdy machając lewarkiem
Skutecznie się z tego wyleczyłem po pierwszej jeździe z DSG Teraz jestem bardzo zadowolony z tego automatu i w przyszłości o ile będzie mnie stać to kupię auto właśnie z taką skrzynią czy to będzie DSG czy S-tronic czy 7G
O wyższości DSG nad manualem się nie wypowiadam, niech każdy dokona swojego wyboru, jednak tak jak pisałem wczesniej ja do manuala nie mam zamiaru wracać
Zapomniałem jeszcze o jednej kwestii, na "D" wciskam mocno gaz a dsg na pierwszych 3 biegach kręci tylko do 2500 obrotów i zmiana biegu po to aby po zmianie obroty lądowały w granicy 1500-1600 obrotów, rezultat jest taki że zamiast dynamicznie przyśpieszać to auto zbiera się jak 100konny diesel.
W ZF jak depnę w trybie "D" to czy pierwszy bieg zapięty czy trzeci to kręci do tych 3500 i wyżej.
Reasumując, bardzo mnie rozczarowała praca DSG, muszę się przejechać jeszcze w innej konfiguracji i jeżeli będzie podobnie to w d.pie mam taką skrzynie :evil:
rozumiem że na codzień jeździsz takim samochodem? nie? no więc co się wypowiadasz po jednej jeździe ? mi na D jakoś na 2ce ciągnie do ponad 4 tys obrotów i szuka trakcji pod koniec. każdym samochodem trzeba się nauczyć jeździć a akurat DSG jest bardzo przyjemne i to że nie rwie po lekkim naciśnięciu gazu jest plusem
Ja przyjemność jazdy inaczej odbieram niż ty, gdy naciskam lekko gaz to samochód ma jechać a nie czekać na nie wiadomo co :!:
Rozumiem że na dwójce ciągnie ci do 4000 ale chyba jak masz gaz wciśnięty do oporu bo gdy go wciśniesz do połowy to niestety skrzynia znacznie wcześniej wbija kolejny bieg.
Podkreslę jeszcze raz, dsg w O3 TDI jest zestrojone jak dla emeryta, jest to moje zdanie i nie musiesz się z nim zgodzić, po za tym O3 RS tdi w ogóle jeździ jak emeryt :szeroki_usmiech
Komentarz