Zapomniałem jeszcze o jednej kwestii, na "D" wciskam mocno gaz a dsg na pierwszych 3 biegach kręci tylko do 2500 obrotów i zmiana biegu po to aby po zmianie obroty lądowały w granicy 1500-1600 obrotów, rezultat jest taki że zamiast dynamicznie przyśpieszać to auto zbiera się jak 100konny diesel.
To cos jest nie halo, bo ja obojetnie czy zimny czy cieply jak wcisne gaz i nie musi byc do konca to silnik na tych niskich biegach kreci sie 3,5-4tys ops: A nie bylo jakiegos drivesetup ustawionego na eko.
Coraz wiecej elektroniki i coraz gorzej to wszystko jezdzi :lol: Najszybsze sa te w manualu z 1.x TSI
Maicroft, też byłem zdziwiony że 1,2,3, a ten tylko do 2500 kręcił, musze koniecznie przejechać się innym z dsg bo jedna jazda nie świadczy o tym ze dsg jest do d.py tylko moze kierownik pizda :szeroki_usmiech
Podkreslę jeszcze raz, dsg w O3 TDI jest zestrojone jak dla emeryta, jest to moje zdanie i nie musiesz się z nim zgodzić, po za tym O3 RS tdi w ogóle jeździ jak emeryt :szeroki_usmiech
spoko każdy ma swoje zdanie, mi tam pasuje, choć miał być TSI właśnie,
Każdy wybiera coś dla siebie. Gdybym nie miał rodziny wziąłbym Leona Cuprę, bo stosunek osiągów do ceny jest lepszy niż w RSie, a tak zdecydowałem się na RS kombi TSI. DSG chciałem wziąć, bo generalnie wygodniejsza i szybka, ale nie potrzebuje mega długiego 5. i 6. biegu, bo nie po to kupuję RSa, żeby jeździć oszczędnie. W Golfie R lub Leonie Cupra DSG i Manual mają identyczne przełożenia. Za to w Golfie GTI oraz Ostavii RS TSI DSG ma wyraźnie dłuższe ostatnie biegi niż manual. Nie widzę tu logiki.
Skoda Octavia 1.9 BXE 146KM
Toyota Hilux 3.0 D4D 171KM
Nie wiem nad czym dyskusja, nad przełożeniami 5 i 6 biegu?
Przypominam ze mieszkamy w PL, gdzie fotoradar i strażnik miejski czyha za każdym rogiem, a nie oznakowane policyjne auta jeżdżą po naszych "pseudo" autostradach. Więc ile razy skorzystacie z tych przełożeń (v pow 200km/h)? Nie uważam żeby to był czynnik, który wpłynie na zakup lub rezygnacje (takie moje zdanie). No chyba że macie zamiar jeździć po torze? Ale czy ktoś wyda ponad 100k na auto i pojedzie pałować je na torze - nie sądze :diabelski_usmiech
Zawsze możesz zbić bieg na nizszy jak Ci sie nie podoba długa 5 i 6, jak dla mnie DSG jest dobrym wyborem i nie ma sensu szukać na siłę wymówek. Tak jak pisze kolega wyżej w codziennym użytkowaniu ma to marginalne znaczenie, a wygoda jest cały czas. Jak chcesz wykorzystać w pełni możliwości auta to masz tryb manual
Najistotniejsza zaleta dsg, pomijajac komfort jazdy, jest to ze jest powtarzalna przy zmianie biegow,
przy nieodpowiedniej zmianie biegow (a w octavi skrzynia nie jest super precyzyjna) moze sie okazac ze na starcie 1.4 dsg, bedzie szybsze niz 2.0 w RSie
Auto Sport, gazeta niemiecka,bardzo fachowa zdecydowanie stwierdziła wyższość manuala jeśli chodzi o sportową jazdę,również tą pseudo sportową na ulicy.
Używając trybu ręcznego nie polepszę przyspieszeń na 5. i 6. biegu. Redukcja też nic nie pomoże bo prędkości obrotowe silnika przy 200 będą za wysokie na 4. bieg. Rozumiem argument, ze DSG jest wygodniejsza, ale troche kastruje to auto. Taka jest prawda, fizyki nie da się zmienić.
Skoda Octavia 1.9 BXE 146KM
Toyota Hilux 3.0 D4D 171KM
Najistotniejsza zaleta dsg, pomijajac komfort jazdy, jest to ze jest powtarzalna przy zmianie biegow,
przy nieodpowiedniej zmianie biegow (a w octavi skrzynia nie jest super precyzyjna) moze sie okazac ze na starcie 1.4 dsg, bedzie szybsze niz 2.0 w RSie
chyba przez pierwsze 5 metrów
PS Dla mnie DSG jest trochę za droga, za te 8000 (8% wartości auta) pomacham lewarkiem.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Himenek zapewniam Cie, ze nie wybierałem pomiędzy Rsem a GT-Rem. Nie zmieściłbym do nissana wózka, psa i paru innych drobiazgów. Nie ma zbyt wielu combi na rynku w przystępnej cenie dlatego wybrałem skodę. I nie widzę powodów, żeby rezygnować z osiągów.
Skoda Octavia 1.9 BXE 146KM
Toyota Hilux 3.0 D4D 171KM
Audi RS6 w kombi jest rozumiem, że dla niektórych różnica w przyspieszeniu do 200 rzędu 1-2 sekund jest super istotna, dla mnie nie jest, liczy się dobry but przy wyprzedzaniu i komfort, to mam, a po czipie jeszcze lepiej będzie
Sekunda do 200 nie jest istotna. Ale miedzy RS tsi mt a dsg jest wiecej. Dsg ma swoich zwolenników, ale mnie nikt nie przekona.
Masz jakieś dane, czy spekulujesz, do 100 różnica jest 0,2s wg danych producenta. Do 200 nie powinno być dużo gorzej. W trybie manulnym jezdzisz do odciecia więc nie będzie gorzej niż w manualu.
Inna sprawa że pewnie nigdy tego nie wykorzystasz. Przez 13lat - odkąd mam prawko nigdy nie zdarzyło mi się mieć potrzeby cisnąć od 0 do 200 na maxa.
Sekunda do 200 nie jest istotna. Ale miedzy RS tsi mt a dsg jest wiecej. Dsg ma swoich zwolenników, ale mnie nikt nie przekona.
Masz jakieś dane, czy spekulujesz, do 100 różnica jest 0,2s wg danych producenta. Do 200 nie powinno być dużo gorzej. W trybie manulnym jezdzisz do odciecia więc nie będzie gorzej niż w manualu.
może być gorzej, skoro przyśpieszenie, prędkość maks, spalanie w DSG jest gorsze niż w manualu a z drugiej strony skrzynia zmienia biegi znacznie szybciej niż człowiek tzn. że DSG ma większe straty na przeniesieniu niż manual i/lub dorzuca trochę ekstra masy do auta.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Pytania do właścicieli RS TSI z manualną skrzynią biegów
Jakie są Wasze wrażenia z eksploatacji po dłuższym okresie /niestety na jazdę próbą nie ma widoków, TSI dostępne są tylko z DSG/?
Chodzi mi konkretnie o:
1/ ocenę pracę samej skrzyni biegów: czy nie haczy, ścieżki przełączania biegów nie są długie, przełączanie z a'la sportowym oporem czy luźne
2/ praca sprzęgła: miękkie czy twarde, łapie od razu 0-1 czy stopniowo itp.
2/ czy macie fun z jazdy z tą skrzynią i tym silnikiem, też kwestia zestopniowania biegów,
4/ czy z punktu widzenia przyjemności z jazdy byście ponownie wybrali manuala zamiast DSG ?
P.S. Czy skrzynia manualna do RS-a jest taka sama jak dla pozostałych wersji /poza innymi przełożeniami/?
metrotest,
1., 2. przełączanie biegów i praca sprzęgła są bardzo podobne jak w innych autach VAG, może drogi prowadzenia są trochę krótsze, ale równie dobrze może to być złudzenie; sprzęgło łapie bardziej 0-1 niż w innych VAG, ale bez przesady
3. Tym silnikiem jeździ się bardzo przyjemnie, sądzę że z DSG też. Ciekaw jestem jak wygląda rozpędzanie DSG na autostradzie bo ma sporo dłuższe przełożenia - manual idzie bardzo przyjemnie, szczególnie na tych niemieckich odcinkach :roll:
4. Na pewno manual, ale to nie jest wybór podyktowany samą przyjemnością z jazdy...bo nie taki jest jedyny/główny cel tego auta :wink:
metrotest , tak jak powiedział mój przedmówca do sprzęgła trzeba się przyzwyczaić, lepie u góry , chodzi lekko, miękko, ale sam skok gdzie łapie jest krótki
Pamiętaj , że jeśli chcesz kiedyś zwiększyć moc w aucie to więcej wyciągniesz w manualu.
W manualu w mieście wystarczy używać pierwszych 3 biegów, 2 idzie do 110, 3 bieg do 160
adamwo, jeżeli nie trzeba podnosić mocy powyżej 370koni to seryjne sprzęgła wytrzymują i nie rusza się dsg przy takiej mocy.
Odnośnie skoku lewarka, jeżeli skok wydaję sie duży to za parę stów mozna kupić short shiftera z regulacją i wyregulować pod siebie długość skoku, polecam mam tak u siebie i jest przyzwoicie :szeroki_usmiech
Komentarz