Mi chodzi o gowniana palate silnikow. Duze fajne auto, a tu jeden benzynowy pod maska - Octavia ma 3 jak dobrze licze w cywilnej wersji silniki benzynowe:
Co poniektórzy uważają że silniki tsi a zwłaszcza 1.2 i 1.4 są gówniane Więc z cywilów zostaje nam 1.8 który tak za wiele raczej nie jest lepszy od 1.6thp (który był podobno marny na początku produkcji)a teraz już jest w RCZr 1.6 thp 270km...
THP nie ma co bronic bo to naprawde porazka - jedyna szansa to nowy wypust teraz po lifcie ze zwiekszona moca. MOZE w koncu cos zrobili z tym rozrzadem, ale to sie okaze za 30-60 tys. Wczesniejsze obietnice poprawy nic za soba nie niosly.
Z tymi szybami z brakiem izolacji akustycznej i ogólnie słabym wytłumieniem wnętrza to jest prawda - pamiętam jak przy pierwszej jeździe zwróciłem uwagę na to, że słyszę ruch uliczny w tym aucie jak nigdy przedtem. Teraz mi to nie przeszkadza ale widać gdzie zaoszczędzili na wadze auta i kosztach produkcji.
namo, możesz mnie cmoknąć w
ja już dawno zauważyłem, że skoda schodzi na psy, dlatego nie wszedłem w OIII bo to jest jawne robienie sobie jaj z klientów, i wciskanie im jeszcze kitu, że" nowe jest lepsze" niestety niektórzy jeszcze to łykają :lol: dla mnie skoda się skończyła na OII i SII rapid dał już jakiś zarys tego co można się będzie spodziewać po OIII i niestety się to potwierdziło. C5 jest moim pierwszym francuzem i jak na razie jestem zachwycony, wcześniej jeździłem vagami przez 12 lat, ale szkoda życia na jedną markę, no i jest C5 :P
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
Maicroft, w C5 można mieć 1.6 hdi, 2.0 benzynowe 140km super silnik do gazu,czego w vag nie ma już dawno no i te same motory co w C6 3.0 V6 benzyna i hdi. A thp jest gówniane bo to wyrób niemiecki (made by bmw). Francuzy się nie psują tylko niemiecki osprzęt w nich zamontowany :lol:
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
Co wy chcecie, przecież O2 też jest słabo wyciszona, słychac również ruch uliczny przy zamkniętych szybach więc w czym macie problem? To nie X5 gdzie grubość drzwi wynosi 50cm :lol:
Ja z uporem maniaka, zapraszam do mojego starego Leona (10 lat) oraz do Grande Punto (tani fiat przeciez) ktorym jezdzi moj ojciec. Oba auta lepiej polykaja nierownosci i sa cichsze przy wysokich predkosciach niz moja O3.
Naprawde nie trzeba siegac po BMW czy Audi, jest grubo ponizej oczekiwan i standardow w tej klasie.
Szkoda, bo auto poza nazwijmy to slaba "akustyka" , ma duzo, naprawde duzo zalet i czeszka zrobila na mnie bardzo dobre wrazenie przy pierwszym kontakcie.
Niestety, zawias tlucze sie niemilosiernie na dziurach, w dodatku wszystko przenosi na kabine, przy wyzszych predkosciach szumy powietrza nie do zniesienia na dluzsze trasy (>150km/h) i to slynne dudnienie o specyficznej czestotliwosci, ktore czesto powoduje zatykanie uszu (kazdy znajomy ktore ze mna jechal O3 na dluszej trasie, to potwierdza, efekt czasami jakby sie wysoko w gory jechalo).
To nie sa rzeczy ani normalne, ani akceptowalne. I mysle ze nikt tu nie oczekuje jakosci Audi, w "taniej" Skodze ( o ile 100k za O3, bo i tyle mozna zaplacic, to tanio) , ale pewnego poziomu chyba mozna oczekiwac, tymbardziej ze wszystko na to wskazuje, O2 byla pod tym wzgledem lepsza...
Nie chciałbym też aby ktoś mnie odbierał jako marudę, który kręci nosem na dobre auto, to nie tak. Ja po prostu jestem coraz częściej zmęczony po dłuższych trasach, hałas ma bardzo duże znaczenie dla komfortu jazdy, nawet nie wiedziałem jak duże. Jeżdzę dużo i często i wszystkie wady w tej kwestii wyszły na jaw, dość szybko.
feels3, nie wiem jak bardzo zle zlozone o3 ci cie trafilo, ale skoro twierdzisz ze grande punto jest cichsze, to ewidentnie trafiles na jakas padake.
Moi rodzice maja tego fiacika, nawet nie ma czego porownywac, miedzy O3 a grande jest olbrzymia przepasc
Odwiedzili mnie nie dawno, robiłem jazdą porównawczą, raz po raz, nawet ojciec wsiadł do O3, i mówił, że super auto, ale głośne. Zarówno silnik, jak i zawieszenie oraz szumy powietrza, wszystko głośniejsze w O3.
Reszta wiadomo, nie ta półka, materiały w środku to zupełnie inna liga w Octavii.
Bo to jest fakt, na postoju, O3 w środku robi bdb wrażenie. Tego nie zaprzeczam.
^^Zwroccie uwage, ze macie inne silniki, inne zawieszenia i byc moze inna wersje wyposazenia - z tego tez moga wynikac roznice.
To nie ma az takiego wplywu.
Z kolegi octavia musi byc cos nie tak skoro jest glosniej niz w grande punto, dla potwierdzenia znalazlem na szybko wyniki glosnosci tych aut:
Grande punto: 130km/h - 71dB
Octavia 3: 130km/h - 66dB (2.0TDI)
W grande punto halas przy 130 jest rownomierny, w O3 dominuja swisty powietrza przy lusterkach i halas wokol nadkoli, wiec moze dla aparatury suma jest mniejsza, ale dla mnie bardziej odczuwalna, bo mogę wyraźnie wksazać źródło hałasu.
Zresztą już sprawdzałem na stronie autocentrum wyniki w decybelach, przyznam że wynikami byłem zaskoczony, bo niektóre BMW i Mercedesy na papierze są głośniejsze niż O3, zresztą O3 tam dobrze stoi jeśli chodzi o poziom db w kabinie, czego moje ucho nie potwierdza i nie wiem co o tym myśleć prawdę mówiąc. (o pomiarach)
Natomiast jak kolega lukrys zauważył, głównie rozchodzi się jak auto pokonuje nierówności, oba wspomniane wyżej przeze mnie autka (Leon, Punto), płynniej, bardziej miękko, i zwyczajnie ciszej pokonują poprzeczne nierówności.
napisze to kolejny raz: jechałem 1,8 Tsi jak również Octavią RS 2,0 Tsi i w każdym przypadku jest efekt dudnienia na nierównościach bardziej słyszalny niż np w zwykłej astrze 3
napisze to kolejny raz: jechałem 1,8 Tsi jak również Octavią RS 2,0 Tsi i w każdym przypadku jest efekt dudnienia na nierównościach bardziej słyszalny niż np w zwykłej astrze 3
Przejechałem 30 tys. km O3 1.4 TSI. Wyciszenie silnika uważam za bardzo dobre. O dziwo szum opon też był mało słyszalny (Michelin 16"). Natomiast szum wiatru od 150 w górę i tłumienie poprzecznych nierówności...dramat.
Teraz jeżdżę O3 RS TDI koła 17" wg mnie jest znaczna poprawa w amortyzowaniu nierówności. Nie jest to ideał, ale ze względu na usztywnione zawieszenie nie mam większych zastrzeżeń.
Bo to najnowsze jest GENIALNIE wyciszone. W 3 osoby jak robilismy jazde probna to wszyscy mielismy oczy jak 5zl. Tirow przejezdzajacych obok nie bylo slychac! Dopiero przy 130 silnik sie odzywal i troche szumow docieralo. Na na te klase kosmos. Sam bym optowal za c4-ka gdyby kombi laskawie zrobili.
Kupować francuskiego gniota żeby nie było słychać tira obok? Jakbym wygrał takiego Citroena w konkursie Radio Zet na drugi dzień stało by to w komisie i czekało na audiofila, albo podarowałbym do domu dziecka. Ja wiem, ze Citroen nie sprzedaje się więc może wyciszeniem (watą w słupkach) zachęcimy, ehe.
Przecież to wygląda jak nowa generacja Fiata Linea.
Tapicerka w Octavii, Goflie 7 czy bliźniaczej A3 są identyczne! To jest to samo, trochę stylistycznie pozmieniane ale widać że na jedno kopyto robione. Czym się różnią? Otóż aby zachować hierarchię A3 > G7 > O3, ta ostatnia drzwi ma prawie gołe a A3 ma w drzwiach więcej wytłumienia nić C4 kolegi na całym dachu. Nie może być tak żeby tym w Octavii było wygodniej niż w Golfie, a Audi nie wspomnę. To tylko Octavia która w wersji z belką ma problemy. Może uda się producentowi naprawić ten bubel. Reszta jest znośna, za takie auto jakie ja mam to ze znaczkiem VW lub 0000 zapłaciłbym 50 i 100 tysięcy złotych więcej. Za taką kasę jaką zapłaciłem dostałem miarodajną jakość i wyposażenie. Phi, mój znajomy ma BMW 5 za pół miliona złotych, jego system Start&Stop trzeszczy jakby borewicza odpalał :-)
Zamieszczone przez lukrys
jak również Octavią RS 2,0 Tsi ... jest efekt dudnienia
mam takie auto, nic nie dudni. Żona która w Rapidzie narzekała na dudnienie stwierdziła jego brak w O3 RS 2.0 TSI DSG ... kolor niebieski 8)
Zanim zdecydowałem się na O3 RS na zakup A3 namawiał mnie pan z Rybnika. Przejchałem się Audiczką, to są samochody bez porównania, dzieli je przepaść. Tylko nie mam zamiaru kupować cichszego odpowiednika (w moim odczuciu) Fabii za 120 000 zł.
Kupować francuskiego gniota żeby nie było słychać tira obok? Jakbym wygrał takiego Citroena w konkursie Radio Zet na drugi dzień stało by to w komisie i czekało na audiofila, albo podarowałbym do domu dziecka. Ja wiem, ze Citroen nie sprzedaje się więc może wyciszeniem (watą w słupkach) zachęcimy, ehe.
Komentarz